globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaškrcená motorka a dopravní nehoda
27.4.2016 v 21:04
Mám dotaz....když budu mít motorku zaškrcenou una 25 popřípadě 35kw a bude tento výkon zapsán v TP ale jinak bude moto otevřeno na plný výkon a já budu účastníkem dopravní nehody nebudou s tím problémy?já bych řekl že co je v techničáku je svatý ale nevím to takže kdyby měl někdo zkušenosti....díky všem
Předchozí
1 2
Následující

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

27.4.2016 v 21:06 | Nahoru | #1
Záleží jak bude všímavá pojišťovna a jak moc se bude chtít vyvlíknout z plnění

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

27.4.2016 v 21:55 | Nahoru | #2
Dřív jsem se na to tady snažil najít odpověď také, tak nějak jsem se díky diskuzím dobral k výsledku, že pokud půjde o nějakou blbost, je to OK.
Pokud o něco vážnýho s trvalýma následkama atp., je to o průser.

2 reakcí na tento příspěvek Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

27.4.2016 v 23:45 | Nahoru | #3
To je furt samý "V TP 25KW JINAK REAL FULL 700KW!!! MOŽNO OD 18 LET!!" a pak lidi čuměj, když se něco stane. To, že na tom většinou jezdíme jak prasata je jedna věc, ale alespoň ve směru těhlech věcí bychom to měli mít v pořádku, už jenom kvůli nám a případným průserům, protože se to pak nabaluje jak sněhová koule valící se z kopce.

Navíc ani nemám páru, jak moc všímaví jsou i technici na STK. Aby ti pak nehledali plombu a bůhví jestli u toho není i nějaký ověřitelný sériový číslo.

Naposledy editováno 27.04.2016 23:46:27

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 00:40 | Nahoru | #4
Dekker.dave> To je ovšem rada za všechny prachy: "Klidně jezdi jako prase, ale měj v pořádku papíry."

Agnosy> Záleží na konkrétním případě. Pokud budeš stát na červené na semaforu a někdo za Tebou nedobrzdí, nemělo by to mít vliv na zavinění nehody. Otázkou ale je, jak se k tomu postaví pojišťovna (a hlavně zda se to bude vůbec zkoumat). Také by bylo celkem složité prokázat zavinění: nemusíš vědět, že je motorka odškrcená.

1 reakcí na tento příspěvek Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 05:55 | Nahoru | #5
Lidi jsou nepoučitelný....dělá Ti problém vydržet až na to budeš mít ofiko? Tak jsem se podíval na profil...ve 32 letech nemáš papíry na velkou nebo se ptáš za někoho???

Naposledy editováno 28.04.2016 05:57:27

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 06:54 | Nahoru | #6
Dekker.dave> ty vole, v dnešní době MUSÍME mít tolik věcí v pořádku, že zrovna korektní výkon je jen třešnička na dortu. Čekám kdy nám na motorku předepíší i zimní gumy - gumy na chladné počasí, aby byla zajištěna bezpečnost silničního provozu za nízkých teplot pod 10 stupňů Celsia

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2016 v 07:23 | Nahoru | #7
Zaškrcená vs. otevřená motorka. Jediný správný výklad je ten Číkuse. Obecně: Pokud nechceš mít tahanice a dohady s pojišťovnou, tak měj vše v papírech i na motorce v pořádku a budeš mít relativní klid. (Píšu relativní, protože pojišťovny jsou opravdu ...).
Pokud se stane nehoda a bude nesoulad škrcená, ale v reálu otevřená, tak záleží na tom, jestli máš papíry na neomezenou. Pokud ano, hraje se o nesoulad v papírech a pojistce, tam ale je cesta, jak to řešit. Neřeší se to, že bys to neměl řídit.
Pokud máš papíry jen na omezenou: Při menší nehodě to asi nikdo neřeší. Pokud se bude jednat o vetší prachy, nebo zranění osob, tak se budou snažit to určitě na tebe hodit a neplnit. Museli by ale dokázat, že výkon hrál roli při nehodě. Fakticky teda záleží na konkrétním případě, ale určitě to není dobrá výchozí situace a smrdí to tahanicemi.

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 07:47 | Nahoru | #8
Otázka zní: Stojí ti to riziko za to, že v případě nějaké větší nehody, tě to bude stát několik stovek tisíc až pár milionů v případě, že se pojišťovna vyvlíkne z pojistného plnění? Pokud tomu chceš jít naproti, můžeš to risknout.
Způsobit škodu za několik stovek tisíc, jde dnes velice snadno a ani to nemusí být žádná velká nehoda. Stačí na dražším autě promáčknout třeba dvoje dveře, trochu spodní práh od klouzající se motorky po asfaltu a máš účet třeba za 150 -200 tis.

3 reakcí na tento příspěvek Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 07:58 | Nahoru | #9
popravdě by mě zajímalo jak by se to dokazovalo. Koupím motorku, v papírech udaný výkon, projdu STK atd. Podle čeho mám zjistit jaký má reálný výkon? Promiňte, doteď jsem na ničem nejezdil, prd vím, jak táhne motorka s 30kW a se 130kW. Samozřejmě, že je to blbost, ale podle čeho by to vyvrátili? Prostě já jsem nic neporušil, mám papíry na to a na to, koupil jsem podle toho stroj, který to má deklarovaný, zaplatil a prošel jsem na STK, kde fotí každou 3,14čovinu, tak v čem mám mít problém?
Další věc, jak by to zkoumali? To jako, že by mě sebrali motorku a tu by někde rozmontovali, aby zjistili, jestli má nějaké restrikce? Na základě čeho? Nebo by tu rozkřápanou motorku dali na brzdu, opět na základě čeho.
Jedině snad, že by na ní dotyčný valil tak velkou rychlostí, že by to v žádném případě ten udaný výkon nemohl zvládnout, ale to je podle mě taky hodně diskutabilní.
Ale jen můj názor.

2 reakcí na tento příspěvek Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 08:15 | Nahoru | #10
osobne levarny nepodporujem ale mam jednu otazku - ako poistovna zisti ze moto bola otvorena? (resp nebola zavreta) - to ten vrah daju po nehode na brzdu a zmeraju tam ze to nema 25kW ale 1345kW? U aut so zimakmi/letnakmi je to jasne, tam sa pozrie a vidi. Ale ci je motorka skutocne na plnom vykone snad nemaju moznost zistit inak ako zmeranim na brzde alebo sa mylim?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 08:32 | Nahoru | #11
Komorerth> tak ono je škrcení buď nějakou restrikcí, dorazem nebo jednotkou. Pokud tam chybí plomba, asi smůla... Napíchnout jednotku na diagnostiku asi taky nebude problém. Zas takový blbci to nejsou, jak si myslíte, kor když jde o prachy. To by musela komplet lehnout popelem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 08:38 | Nahoru | #12
Škrcení se zjišťuje podle přítomnosti součástek, určených k omezení výkonu. Takže ano, kontroluje se, jestli jsou namontované homologované restriktory, dorazy, jednotky, případně jestli je v pořádku plomba, pokud se jedná o dodatečné zaškrcení. Žádné fyzické měření výkonu se neprovádí (ono to často ani není možné).

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 08:43 | Nahoru | #13
mmks> na STK to nemají jak zjistit. Tam se výkon neměří max brzd tam ti akorát zkontrolují plomby u mechanickýho škrcení i když stejně to neřeší. Páč neví jak a kde
Ale vím že tě můžou někam poslat na "expertýzu"
Dřív se to hodně řešilo u škodovek kde motor 105/120/130 byl hodně podobné a lidi s tím vrškem čachrovali.
Nedávno sem byl na dopravce, kde chtěl kluk přihlásit nějaký snad Uno nebo punto a na evidenčce ho vyhodili, že se mu to nezdá, tak šel k technikům na dopravku, kde ho posílali kamsi měřit tlaky, páč ty motory zvenku 1.3/1.4/1.5 sou stejný.

Naposledy editováno 28.04.2016 08:45:35

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 08:46 | Nahoru | #14
mmks> Právě o to jde. Když ti někde naměří hodně přes 200 na motorce, co má údajně 25kw, tak už je to hodně podezřelé, pošlou tě na STK a tam ti budou zkoumat a kontrolovat již zmíněné plomby, restrikce a podobné škrtící blbosti

a potom začíná dohadování se, jestli si to věděl či ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 09:03 | Nahoru | #15
COMATIK> takze to po nehode treba obradne poliat benzinom a zapalit a bude to naisto .
Zaujimave, osobne to riesit nemusim (mam A) ale premyslal som nad tym. Si osobne myslim, ze tazka nehoda sa da urobit aj na 25kW a myslim, ze nasledky asi nezalezia na vykone ale na rychlosti a sposobe jazdy. Ak sa vysekam na moto na okreske v 90tke s 25kW moto alebo odskrtenou 50kW nasledky budu asi tie iste

nabudal ma borec (na parkovisku pred domom, moje auto stalo - chlapik / zencka mi nabural oboje dvere a usiel) - prva otazka likvidatora bola ci mam zimaky (bol unor) som ich rovno poslal do prdele, ze aj keby auto stalo na cihlach, na poskodenie to nema vplyv. Podla mna by pojistovna analogicky mala dokazat vplyv faktu ze moto malo plny vykon na nehodu ako taku a. Ak sa zisti ze moto malo problem v papieroch, cajti by mali udelit pokutu. Ale predsa na plnenie skody by to nemalo mat vplyv Ale nie som pravnik

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 09:10 | Nahoru | #16
Komorerth> máš pravdu, že pokud nabouráš třeba v 90, tak uděláš stejnou škodu, jestli máš 25kw nebo 125kw.

Ale každá pojišťovna má v podmínkách, že pokud řidič vozidla nemá příslušné řidičské oprávnění, tak může odmítnou plnění. Respektive zaplatit poškozenému musí tak jako tak, ale bude to chtít potom po tobě.

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 09:11 | Nahoru | #17
Komorerth> není to ani o výkonu ani rychlosti. Můžeš jet na babetě po prostředku a doproti pojede cisterna s benzínem nebo mlíkem, to je jedno. Kamioňák aby tě nerozmáznul, strhne to do příkopy. Výjezd hasičů jeřáb přečerpání, ušlej zisk, eko likvidace vylité nafty v pangejtu.... Seš na půl mega. A věř že pojišťovna bude dělat vše pro to se vyvlíct.
Ale k té souvislosti. Teoreticky když pojedeš na otevřené zavřené s A tak můžou dělat problém, protože tam byl neodborný zásah. Byť třeba jen papírový. Ale mělo by to mít souvislost.

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 09:19 | Nahoru | #18
jj uz chapem.. Popisal to dobre aj caliber . Nastastie sa ma to netyka, sice teraz po zime sa mi zdalo ze babca XJ600 nema 45kW ale asi 200kW, tak mi to trhalo ruky ale asi chapem ludi, ktori su vyjazdeni a tych 25kW / 35kW sa zda malo. IMHO je nieco ako vek uplna hovadina. Dokazem si predstavit ze clovek ktory ma 20 rokov a na moto jazdi napr 3 roky a odjazdil napr 10-15 000km aj s obyc 125kou bude aj na 600ccm moto s 50kW daleko istejsi ako ja 34 rocny ktory legalne urobil Acko ale ma mokre papiere

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 09:48 | Nahoru | #19
O mě vůbec nejde.nevím co to tu máte za návyky. Místo aby odpověděl někdo kdo opravdu ví o čem mluví a hlavně na POLOŽENOU otázku, hned se ozve nějakej mudrlat co se chce jen hadat.stručně, jasně a k věci jinak prosím nepište

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 10:00 | Nahoru | #20
No právě. Já jako kupující preci nemám povinnost zjišťovat zdali má motorka tolik kW co je psané v TP.a co je v TP je pro mě prioritní řekl bych. Každopádně to přítelkyni nedoporučim.fakt to smrdí a věřím že se při velkým průseru,kdy se chce každý zbavit odpovědnosti, budou snažit najít sebemenší duvod jak z toho vybruslit..

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 10:02 | Nahoru | #21
Díky všem i těm co psali o něčem jiném

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 10:11 | Nahoru | #22
Agnosy> i tak bych měl strach právě s tím přeměřením. Když to teď koupíš, na STK si toho nevšimnou, napíšou vše v pořádku, půjdeš za 2 roky a někoho napadne to řešit, zjistí že to škrcení není a najednou si to upravil ty, protože dle záznamu na poslední prohlídce uškrcená byla

(reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 10:30 | Nahoru | #23
Agnosy> takže když koupíš Fabií 1.2 htp a pod kapotou 3.0 V6 Bi Turbo, bude pro tebe směrodatný, co je v TP, když motorům nerozumíš?
Podle mě koupí bereš vše na sebe. Bejvalej majitel ti řekne, že ti o tom říkal a upozornoval tě na to a seš v prdeli.
Pokud kupuješ škrcený moto, měl by ses o tom přesvědčit zda to tak skutečně je,když podepisuješ smlouvu kde je udaný vykon

Naposledy editováno 28.04.2016 10:33:03

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 10:32 | Nahoru | #24
Za technický stav zodpovídá provozovatel případně řidič a myslím že odpověď typu " jak mám vědět že tam ta restrikce není " nikoho zajímat nebude. Vše bude na tobě. Navíc, nevím zda to stále platí, ale můžeš mít i problém, že jsi svěřil vozidlo někomu kdo na něj nemá patřičné oprávnění.

Naposledy editováno 28.04.2016 10:35:43

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2016 v 11:30 | Nahoru | #25
Pánové tak já taky trochu se svou do mlýna. Měla jsem A2 a seškrcenou motorku. Škrtící sadu jsem v mašině nechala, právě kvůli možnosti nehody. Seškrcená potvora se mnou s přehledem jela 180.... Zpětně musím, říct, že to vlastně bylo fajn a opět bych škrtící sadu nechala, neuvěřitelně to začátečníka vyškolí: musíš kurňa přemýšlet jak jet a odpadá hřešení ve stylu: spolehnu se na výkon...
K odpovědi: Bylo to tu již zmíněné: Ano pojišťovna bude hledat škrtící sadu a štítek. Pokud dobře vím, tak například v Praze pojistné události na motorkách řeší Halbich a bylo by divné, kdyby jako jedno z prvního nezkotrolovali seškrcení. Pojišťovna si nenechá líbit ochcávky a pokud nemusí platit, tak platit nebude. Drtivá většina lidí ví, že spousta motorkářů tuto sadu vyhnípne ven a proto je to nejsnadnější cesta jak řidiče nachytat a nic neplatit. A pokud koupíte otevřenou a papírově zaškrcenou, tak opravdu nikoho nebude zajímat, že nemůžete vědět, že je otevřená.

1 reakcí na tento příspěvek Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 13:06 | Nahoru | #26
Spousta příspěvků má hlavu a patu. Nicméně, pokud pojišťovna po mě bude něco vymáhat, pak nakonec o tom bude rozhodovat nějakej soudce. A ne vždy to podle mě má jasnej výsledek.

Například:
Mám er-5, nikdy jsem žánou motorku neměl, dokonce jsem ani neměl papíry na auto. V TP 25kW, já jezdím jak posranej a vůbec netuším, že to je otevřené (rozdíl 25 a 35 nikdo nepozná). Bác, nehoda a někdo bude tvrdit, že nebude plnit? Myslím, že výsledek není dopředu daný.

Až na to papírové škrcení a nehodu je to situace mého kamaráda.

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 13:08 | Nahoru | #27
Myslím si,že když nehodu nezaviníš.Tak jí na tebe nemůžou hodit,ikdyž na to nemáš noty.Ovšem když se dopátrají,že je motorka bez škr.sady.Druhá věc je ta,že schytáš větší pokutu a trest.Než ten strejda,co tě na křižovatce trefil z vedlejší.A to nemluvím o případě,že by jsi nehodu zavinil a že se to může stát komukoliv z nás.Pokuta za řízení bez not+pokuta za nehodu+náhrada škody na poškozeném vozidle+náhrada léčení(když se něco stane někomu z účastníků nehody-jen límec za pohmožděný krk je za 2000kč)+soud(jen bez soud.líčení kdy ti příjde rozsudek poštou 7000kč)+náhrada ušlého zisku poškozeného+náhrada jeho soudních výloh+podmínka=sranda v podobě x set tisíc.

Naposledy editováno 28.04.2016 13:17:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 13:34 | Nahoru | #28
kle5002003> záleží na to, co má za papíry.

Situace, mám papíry A2 do 35kw, koupím ER5 co má papírově 25, ale je odškrcená za 36. Způsobím nehodu, tak se pojišťovák koukne, škrtící sada je pryč. S papíry do 35kw sedím na motorce co má 36 = nemám příslušné řidičské oprávnění = dle podmínek s nimiž jsem při uzavření souhlasil jde škoda na mé triko, protože toto tam mají ošetřené.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 14:32 | Nahoru | #29
kubacech> I se skupinou A to je snad špatně, ne? Motorka má v papírech 25kw, tak byla schválená pro provoz na pozemní komunikaci. V reálu má 35kw? Tak potom nesouhlasí její tech. stav s tím, co je v TP a motorka nemá na silnici co dělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

28.4.2016 v 15:41 | Nahoru | #30
Leon73> Tam už by se hádat dalo. Ale řidičák budeš okecávat těžko.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist