globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení Hornet 600
27.4.2016 v 14:44
Všechny vás zdravím.
Měl bych prosbu o pomoc s vyřešením mého problému.
Hornet málo dobíjí,tak jsem prolezl kontakty,konektory a proměřil z části dle návodu
a došel jsem k tomu,že mám nízké napětí již před regulátorem
Proměřil jsem dráty z altiku proti sobě a naměřil jsem pouze +- 13V na všech třech.
Je tam ještě něco jného,co na to má vliv?
Elektrice moc nehovím,ale jsem snaživý samouk.
Baterka je nevím jak stará(min.5let),regulátor je tam nějakej z Ducati.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 14:48 | Nahoru | #1
když jsi měřil dráty z altíku měl si regler odpojený??

Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 14:58 | Nahoru | #2
Tipnul bych to na altík. Asi špatnej stator...

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 15:00 | Nahoru | #3
ja1> Jo,regler byl odpojený a měřil jsem to v konektoru.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 15:54 | Nahoru | #4
Jestli na všech třech možných kombinacích mezi fázemi (žluté, nebo bílé dráty od alternátoru) nepřesáhne napětí cca 13V ani při vyšších otáčkách a napětí mezi všemi fázemi jsou stejná, tak to vypadá na zeslabené magnety v rotoru, v lepším případě uhořelé dráty od statoru uvnitř motoru, jako jsem to řešil loni na jedné DL650. To by ale těžko byla napětí symetrická. Raději bych už nestartoval, vypustil olej, sundal levé víko motoru (pod ním je alternátor, stator je přišroubován k víku) a altec prohlédl - magnety jsou někdy jen přilepené, občas se utrhnou a volně létající kusy dovedou nadělat v altecu pořádnou paseku. Samozřejmě ale nejde vyloučit ani poškozené (spálené) vinutí statoru.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 16:16 | Nahoru | #5
Já bych měřil... Máš měřák, který zvládne dobře měřit napětí na AC rozsahu? S rostoucíma otáčkama se zvedá frekvence a mám vyzkoušeno, že ne všechny multimetry to dávaj. Změř kombinace mezi sebou, důležité je, aby se hodnoty nerozcházeli a byly přibližně stejné. Se zvedajícíma otáčkama napětí roste. Ano, magnety taky slábnou, ale to na zvedající se napětí s otáčkami nemá vliv:)

Změř odpor mezi fázemi a kostrou. Musí být nekonečný... Někdy se stane, že je zkrat a to je problém. Další věc je, že stářím motorky vznikají úbytky mezi propojením regulátoru a baterie. Než rozdělávat kabeláž, řešil jsem to několikrát, vyměnit regulátor třeba za osvědčený Elesys, na jeho výstup přímo očka a rovnou na baterku... To pak krásně dobíjí, hlavně Aprílie, Triumph a některé Hondy jsou na to z výroby vysazené:) proti původnímu zapojení elektriky co časem má úbytky v kontaktech a spojích... Mě na to upozornili v servise a při tomto zapojení se dějou zázraky..

Hold elektrika, šílené kabeláže začínají pokulhávat za vším ostatním a stávají se víc a víc příčinou neduhů stejně jako u aut... Taková kurvítka

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 18:55 | Nahoru | #6
J.M.K.> Jo na všech kombinacích je stejně napětí,které se pohybovalo mezi 12-14V.Ale zkoušel jsem to jen na volnoběh.

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 19:10 | Nahoru | #7
Motoblazen5> nevím,mám takovej ten žlutej voltmetr,co mají běžně všichni.Jinak na výstupu z regulátoru mám v podstatě to samé co na baterie.Myslim.,že bude v cudu i regulátor,ale nejsem si jist.Ale když nastartují tak jakžtakž dobíjím, ale po nějakém čase to spadne.teď sem se vracel a ukazovalo mi to i 9,8V.Mám v zásuvce na řidítkách voltmetr a sleduji to.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 20:24 | Nahoru | #8
Měřák snad máš nastavený na střídavé napětí. Zkus měřit při zvýšených otáčkách. Mě dává altík na volnoběh cca 20V při zvýšených cca 70-80V a je to OK. Taky jsem řešil nedávno dobíjení tak jsem měřil dle návodu tady. Byl to nakonec regulátor. Pak zkus to stejné jen jen se zátěží. Na hrotech multimetru jsem měl na káblíkách žárovku H4. Při tomto měření nepřidávat otáčky. Jen na volnoběh jinak spálíš žárovku. Mezi všemi třemi fázemi by jsi měl naměřit zase přibližně stejné hodnoty ale budou nižší kvůli odběru žárovky.

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 21:05 | Nahoru | #9
petr.83> Ano,měřák nastavený na střídavé napětí.A sakra,nemám žádnou H4,ted jsem je dal pryč s autem.To si budu muset spálit H7.
Zítra to ještě zkusím poměřit.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 21:30 | Nahoru | #10
Pokud nepřidáš plyn nespálíš ji. Měla by to vydržet. proto jsem psal měřit jen na volnoběh

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 21:35 | Nahoru | #11
petr.83> Jenže když mi to dává bez zátěže 13V,tak to při zátěži spadne ještě níž,tak to bude chtít zkusit v otáčkách.
Napřed tozkusím v otáčkách bez zátěže a uvidím.

Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 22:04 | Nahoru | #12
jj zkus s plynem jestli se ti zvedne napětí. Spíš jde o to aby fy fáze mezi sebou byli cca stejné i při zátěži.

Dobíjení Hornet 600

27.4.2016 v 22:06 | Nahoru | #13
pokud ti s plynem vyleze napětí a stejně ti to nebude dobíjet a vše další bude ok tak regulátor. Jako u mě cca před měsícem.

Dobíjení Hornet 600

28.4.2016 v 09:50 | Nahoru | #14
Tak dnes znovu proměřeno.Altik na volnoběh kolem těch 13V všechny stejně,se zátěží 55W žárovkou 11,8-12V všechny stejně.
V otáčkách kolem 4.000 naměřeno od oka přes 40V.Takže to možná bude ok,sice žádná sláva,ale v otáčkách by to mělo dobíjet.
Regulátor kapitola sama pro sebe,ten bude v háji,jen po startu za studena dává přes 14V a jak se zahřeje,tak jsou tam hodnoty od 9,8V-13V.
Tak asi objednám a potom uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

28.4.2016 v 12:44 | Nahoru | #15
Tak jsem z toho blázen.Ted jsem se vrátil,mám za sebou přes 100km a motorka dobíjí jak za mlada,akorát na volnoběh je to slabší,ale stačí jen drcnou plyn na těch1300ot/min a hned tam mám přes 14V.Jinak během jízdy dnes 13,6-14,5V.
Si ze mě ten regulátor asi dělá prdel.

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

29.4.2016 v 13:45 | Nahoru | #16
filboy> Nedá se sice vyloučit, že nebude někde narušené vinutí statoru (po zahřátí se vlivem dilatací přerušuje), ale pokud to za studena dobíjí a po ohřátí regulátoru (regulátoru, ne motoru!!!) nabíjet přestane, nebo občas dobíjet může, tak je jasně nějaká závada v regleru - tato se sice mohla teplem "napravit" (proto to při poslední vyjížďce nedělalo problém), ale stejně takovému regleru už nevěřit - na 95% po nějakém čase (mohou to být dny, týdny, měsíce) stejně klekne definitivně. A raději vyměnit včas, nebo vozit s sebou náhradní a jak přestane dobíjet, hned zastavit a regler vyměnit - regler totiž někdy při "tvrdém" zkratu uvnitř sebe i spálit vinutí statoru.

Jinak je notoricky známo, že nemá smysl shánět originál regler od Hondy (bude předražený a navíc furt ten samý, konstrukčně neodladěný, křáp), ale koupit od VAPE regler A-R90 (musí to zkrátka být třífázový regler se zkratovou regulací - tedy pro třífázové magneto, přesněji synchronní alternátor s permanentními magnety v rotoru). Je daleko levnější a přitom kvalitní a prakticky nesmrtelný.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení Hornet 600

29.4.2016 v 21:29 | Nahoru | #17
A co třeba tady ten regulátor
vychází skoro polovinu toho co Wape a měl by být madein USA.

Dobíjení Hornet 600

30.4.2016 v 09:00 | Nahoru | #18
podle mě máš alternátor na 99% v pořádku - třeba já měl na volnoběh na jednotlivých fázích na volnoběh jenom okolo 11V, důležitý je aby bylo na všech stejně a všechny měli nekonečný odpor vůči kostře. sakra dyť je tu někde návod podle kterýho to změří i bfu. A to že regulátor studenej funguje a po zahřátí přestane je jasná známka toho že je v hajzlu. jeden takovej se mi válí v šuplíku

(reakce na) Dobíjení Hornet 600

30.4.2016 v 15:47 | Nahoru | #19
filboy> Trochu bych se sice obával toho, aby ten regler nebyl v reálu vyráběn v Číně, ale jestliže je pod tím "podepsaná" nějaká zavedená značka, tak snad se mu dá věřit. U regleru je vždycky vošajstlich, že když odejde tím způsobem, že naopak začne přebíjet, tak dokáže během chvíle odpálit veškerou elektriku na motorce a hlavně řídicí jednotky jsou pak dost drahé.

Dobíjení Hornet 600

5.5.2016 v 22:17 | Nahoru | #20
tak to vypadá,že baterka bude asi kaput.
Tak dnes jsem byl zase na motorce.Nastartovala úplně v pohodě,ujel jsem asi 3km zastavil a už nenastartoval,baterka uplně mrtvo.
Přitom ukazovala 12,4V a při startu to kleslo až k 8V.
Tak jsem to pustil z kopce a jel z5 ke garáži a tam to ještě zkusil nastartovat a zase nic.Po pár pokusech se motor začal převalovat chytnul,ale nedržel volnoběh,
musel jsem turovat plyn,párkrát jsem to zdechnul a tak nějak nastartoval a najednou se chytla a tvářila se ok.Následovala tedy jízda asi 80km s několika starty a vše ok.
Dojel jsem domů,vypnul a když jsem to zkusil,tak zase nic.Potom se začal motor zase převalovat a blafla,ale zdechala.Voltmetr ukazuje kolem 12,4V a po zapnutí klíčkua rozsvícení světel poklesne na 11,8V.Dobíjení celou cestu OK.

Dobíjení Hornet 600

9.5.2016 v 12:25 | Nahoru | #21
Tak to bude baterka jasně na odchodu, časem se "přeruší" úplně, toto je jen první varování a pak někde v půli cesty, klidně během zastávky, může lehnout úplně, že pak najednou nerožne ani kontrolky. Pro sichr bych si půjčil baterku od nějakého kolegy, který bude mít rozměrově a uspořádáním vývodů (na to hlavně pozor!!!) stejnou a když problémy zmizí, je baterka jasná. Ale spíš bych už sháněl novou. Jelikož když nastartuju v pohodě, ujedu 3km, voltmetr celou cestu ukazuje min. 14V a po zastavení najednou baterka nemá sílu a jen převaluje, tak nikde jinde, než v baterce, chyba být nemůže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 22 Dnes v 11:38 Vlnič
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 3 Dnes v 09:36 MartinXL650V
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist