globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 50 , problém při přidání plynu.
Zdravím, potřebuji poradit s mojím fíkem. Mám upravený válec RS, výfuk hikone,karburátor 21mm, jednokroužkový pist. Nakopnu na šlápnutí ani to ne, ale jakmile přidám plný plyn , začne se dusit a vynechávat.
Mám tušení že to bude v zapalování a nebo výfuku. Může to dělat rotor, kdyby se na něho nalepilo několik železných pilin ? Nebo svíčka ? Špatný předstih? Jehlu mám na 2 zářezu od vrcholku , celkem jsou niž ještě 3. Trysku jsem zvolil 95 ze 75,85,100,105. Svíčka je černá, jako uhlí a směs na bohatost je úplně zašroubovaný.
Četl jsem, že stačí zkrátit délku výfuku a motor se odladí, ale pomůže to ?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 , problém při přidání plynu.

24.4.2016 v 11:14 | Nahoru | #1
Sice se v poladěných motorech nevyznám, ale logicky, pokud je svíčka černá, tak je to moc bohatý, takže dej menší HT (třeba tu 85) a uvidíš co to bude dělat, ale řekl bych, že i těch 85 bude ještě moc...

(reakce na) Jawa 50 , problém při přidání plynu.

24.4.2016 v 14:46 | Nahoru | #2

Konny88 píše: Sice se v poladěných motorech nevyznám, ale logicky, pokud je svíčka černá, tak je to moc bohatý, takže dej menší HT (třeba tu 85) a uvidíš co to bude dělat, ale řekl bych, že i těch 85 bude ještě moc...


Přesně tak

Jawa 50 , problém při přidání plynu.

24.4.2016 v 14:55 | Nahoru | #3
Ok, zítra dám ht 85 a napíšu jestli bude nějaká změna.

Jawa 50 , problém při přidání plynu.

24.4.2016 v 17:02 | Nahoru | #4
Kdyby to nepomohlo, tak zkus dát tu HT 75, s tou už by to mohlo jet. Vem si, že origo tryska je 68, takže si myslím, že těch 75 bude maximum co ten motor vezme. Vím že máš válec upravenej a jinej karbec s 21mm difuzorem, ale pořád je to 50ccm, takže se musí s tryskama opatrně

Jawa 50 , problém při přidání plynu.

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2016 v 19:30 | Nahoru | #5
Čus , myslím si že tryskou to nebude protože hlavní tryska má vliv na výkon pouze cca od 90 do 100 procent otevření plynu do 90 procent to zajišťuje jehla , tryska je jednoduše řečeno pouze na full gas , jestli ti to dělá třeba i do třičtvrtě plynu tak bude závada jinde , předstih svíčka , kondenzátor , indučka atd,

Jawa 50 , problém při přidání plynu.

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2016 v 23:02 | Nahoru | #6
Když je svíčka černá a na plný plyn to "čtyřtaktuje", je to bohaté a zkus menší trysku, jak ti radí Konny.
Správně se má motor tryskovat od větší trysky k menší, čili tak, jak to (možná nedopatřením ) děláš.
Všelijaké štelování jehly v šoupátku (tou se ladí přechody) a nebo šroubek bohatosti směsi (je-li tam), předstih, výfuk a podobné věci nech napotom.
Důležité je, aby to jelo na plný plyn.
No a kdyby se příznaky nezměnily na jakoukoliv trysku, je závada jinde.
Páč otryskuješ jen motor, který je po technické stránce v pořádku.
Nicméně pokud to na sériový válec jelo...
Drobný přípodotek - zvětší-li se karbec, musí se obvykle zvětšit, a to podstatně, i hlavní tryska...
Takže vycházet z toho, že sériový karbec s difuzorem snad 17mm má HT 68 a karbec s dírou 21 bude potřebovat trysku zhruba stejnou...nebude .

Naposledy editováno 24.04.2016 23:04:04

Jawa 50 , problém při přidání plynu.

25.4.2016 v 21:22 | Nahoru | #7
Zdravím pánové , takže tryskou to nebude. Nechal jsem 75 trysku a svíčka má barvu cihlové barvy, ale problém stále přetrvává.
Určitě to bude v elektro, protože jsem dal plný plyn a jakmile to vynechalo, neboli kuckalo tak v tu chvíli jiskřilo kladivko.
Asi špatný předstih, že ano?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 , problém při přidání plynu.

26.4.2016 v 17:19 | Nahoru | #8
Prdlajs.
Buď to nekde probíjí a nebo je špatný kondík. Třeba. Kromě tisíce jiných možností...
Předstih má vliv na to, že to jede hůř a nebo líp (závodníci dávají fóra co největšího, co udává manuál v domnění, že to pojede jak střela - a ono kulový, páč to je předstih pro vysoké otáčky...ale do tech než se pincek dostane ).
Než do té eletriky začneš rýpat, vzpomeň si, cos s tým udělal. Třeba máš cívku zapojenů obráceně...nebo nevhodnou...atd.
Vždy oprav jen jednu věc a zkus to.
Jinak se nápravy nedočkáš.

(reakce na) Jawa 50 , problém při přidání plynu.

26.4.2016 v 20:56 | Nahoru | #9
Zdenalbenal> Takže jsem postupně zkoušel a v závěru jsem zjistil že nakonec bylo povoleno koleno od karburátoru.
Všem díky za čas a za snahu mi pomoct.

Jawa 50 , problém při přidání plynu.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.4.2016 v 21:10 | Nahoru | #10
No vidíš .
Nakonec to byla varianta c).
Když si poradíš sám, už to nezapomeneš. Říká se tomu "zkušenost" a když se oni podělíš, platí to pro obě strany .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist