2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Model 15/16, to bude kolik peněz ? Chtít utratit 300k za cenduro, každý ví co teď (a do značné míry právem) letí.
Nápověda, 800vku to válcuje ve všech srovnávacích testech a nesypou se tomu motory.
Naposledy editováno 23.04.2016 00:19:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
petrumr píše: On zhání motorky na vejlety, kdyby zháněl nějaký střep takyenduro, tak bych mu poradil stelvio. přeci mu nebudu psát, že s dvanástkou neudělá přešlap.
nerekl jake vylety. A asi logicky kdyz je endurista a rozhoduje se mezi dvema cenduro motorkami s 21" kolem, nebudu mu doporucovat asfaltomrdku se 17" kolem, ne?A nevim co se apriori porad opiras do Stelvia. Nekdo na Stelviu ti ojel manzelku?
Tech: tak jasny ze dnes leti Afrika. A divim se ze ji do vyberu nezaradil. Jasny ze ten Triumph ten motor nema nic extra do offu. Ovsem jako cestovni motorka s 90/10 vyuzitim ma pomerne slusny potencial. Tam kde ztraci na male GS v lehkem terenu (10% vyuziti), tak zase exceluje na asfaltu (90% vyuziti). A nove Trumpety s WP podvozkem jsou oproti puvodni Kayabe uplne jinde
Naposledy editováno 23.04.2016 08:35:01
Už jsem to psal u XTZ700, zastavit silniční motor do endura bez úprav často nefunguje. A když už se někdo omezuje ve výběru na 21" přední kolo, měla by ta motorka (a za tu cenu) být do terénu dělaná od začátku.
Koukni kde je svod a kde ventilové víko, já bych za tohle 300k nedal.
Naposledy editováno 23.04.2016 09:13:24
Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Uvalaku, jestli tě zajímají zkušenosti těch co se strojem SKUTEČNĚ něco najeli: http://www.tiger800.co.uk/
petrumr píše: Podívej se na F800GSA, ale proč nejdeš třeba do litrového V-stromu nebo VERSIS.
Chci něco s dratenejma kolama, může bejt ve výsledku asi i 19/17. Kluci máji KTM ADV nebo GS 1200, takže nechci vyloženě silniční moto, tyhle co píšeš vnímám spíš jako nějaký SUV1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
petrumr píše: On zhání motorky na vejlety, kdyby zháněl nějaký střep takyenduro, tak bych mu poradil stelvio. přeci mu nebudu psát, že s dvanástkou neudělá přešlap.
Motorku chci na vejlety směr Balkán, když dá Alláh tak Kavkaz, střední Asie... Nemám ambice na tom jezdit přes nějaký klády, nebo výjezdy na to mám EXC 350 Jinak 1200 nechci, to je na mě moc veliký, jsem hobit mám 175 cm.seikos píše: nerekl jake vylety. A asi logicky kdyz je endurista a rozhoduje se mezi dvema cenduro motorkami s 21" kolem, nebudu mu doporucovat asfaltomrdku se 17" kolem, ne?
A nevim co se apriori porad opiras do Stelvia. Nekdo na Stelviu ti ojel manzelku?
Tech: tak jasny ze dnes leti Afrika. A divim se ze ji do vyberu nezaradil. Jasny ze ten Triumph ten motor nema nic extra do offu. Ovsem jako cestovni motorka s 90/10 vyuzitim ma pomerne slusny potencial. Tam kde ztraci na male GS v lehkem terenu (10% vyuziti), tak zase exceluje na asfaltu (90% vyuziti). A nove Trumpety s WP podvozkem jsou oproti puvodni Kayabe uplne jinde
2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Jeden TT 2015 mi stojí v garáži. Motor super (až na ten zvuk, ani Akrapovič nepomůže), s nevhodností do terénu mohu jen výrazně NESOUHLASIT, ale jasně, není to crosska. Afriku jsem nejel, ale zkoušel jsem s BMW800 a žádná sláva, mimo níže položeného težiště, ale to vem čert - poznáš jen při manipulaci. O lepší vhodnosti BMW do terénu se dá diskutovat, já zkusil obě moto a proto mi stojí v garáži TT.
Motor: táhneto to příjemně od spodu a velmi čitelně, během průběhu žádné překvápko, dobře se dávkuje. Jediné "ale" je decentní kopnutí z 0%, ale nic co by vystrašilo ani začátečníka. Zda motor topí? Mám ho od října, jo v koloně se sepne ventilátor, ale už to nefuní na nohy, tak jako starší verze.
Převodovka: jde slyšet, 6 by snesla o zoubek méně
Podvozek (já WP, plně nastavitelný-mechanicky): BOMBÁÁÁÁ, kam se na to hrabe šunt od BMW. Charakteristika jak popisuje Seikos - na silnici super, české razmláceníé asfalty ani nepostřehneš, drží jak přibitej. V terénu je kapku tvrdší, ale na potřeby "cendura" více než dostačující. Spíše jsou limity u jezdce, než u WP,nebo TT.
Spotřeba: nu dal jsem to i za 4,5, ale v průměru jsem na 5 - 5,5l (sám - s baťůžkem)
Elektronika: co k ní říci, mám XCx, takže tempomat (úleva při nutnosti průjezdu Blankou, či nedej bože dálnice), máš tři "palivové mapy" - onroad/offroad/rider, první dvě nastavené, třetí si můžeš nastavit libovolně. Rozdíl mezi odezvou plynu minimální, spíše v "citlivosti" abs a trakce. Pak blbosti v podobě dvou režimů denního počítadla, dojezd, ap. Výborná věc - při zapnutí zapalování + zmáčnutá spojka = rozsvícené světla bez motoru. Věc k naštvání - výstražný trojuhelníkna palubce - při brždění nemáš šanci nahodit.
ABS: i v pozici "vyšší citlivosti" musíš jít hooodně moc nadoraz (obuty E09), abys věděl, že ho tam máš. Zadek celkem dobře dávkovaný,nemá takovou tendenci se blokovat. Předek se dávkuje dobře, žádná žiletka, ale měkota to také není (takový Transapl oproti tomu brzdit vůbec neumí). Oproti BMW mi přijde že jsou na tom u TT lépe, ale abych nechanil, BMW mělo už něco za sebou a destičky tomu odpovídali.
Doplňky: jediný průser je prakticky nemožnost zvednout přední blatník, mimo kovových destiček od Touratechu za 7stovek, který ho přizvednou o 1,5cm, což je zatraceně málo Nu tak jsem si ho nechal nascenovat a na 3D tisku udělat nový (teď ho brousím).
Jízda: při brždění se to potopí, aby ne vzhledem k velikosti zdvihů, ale nic strašného. Vodit se nechá s jedním prstem v nosu, žádné přemlouvání. Jízda ve dvou+topbox - ani o tom "navíc" nevíš (partnerka cca. 55Kg).
Jinak mám Triumph Tiger 800 XCx, rv 2015 (kupován v říjnu), najeto cca. 9tis (z toho cca. 2 jako předváděčka DK). Verze 2016 žádný rozdíl od 2015. V terénu si už zařádil, ale vzhledem k počasí a tomu pos...nízkému blatníku jen vofafrně - pro rejpavé - blatník od E09 má cca. 0,5cm + bahýnko = pěkný žabák. Až bude hotový, přezuji na E10 a budu dávat recenzi.
Když bych měl schrnout: Jak jsem psal, Afriku jsem nejel a ani si na ní nechtěl počkat. BMW vs TT - nu TT stojí v garáži, to mluví samo o sobě. Pokud chceš něco více enduro, tak jen KTM 990R , ale to je již babička a o těch nových KTM nemá cenu ani mluvit.
S něčím jako Transalp a podobné předpotopní hrůzy je toto nesrovnatelné - oproti Transalpu to jede, brzdí, nechá se vodit a projedeš dál, než mrcha v podobě Transalpu.
Poměr onroad/offroad - nu zde se Seikosem souhlasit nebudu, neb je to mnohem více než 90/10
A proč ne Afriku? Je to novinka a nerad dělám testovacího jezdce za své. A že Honda neumí šáhnout vedle - taková blbost snad ani nejde vyslovit
Doplňky v podobě:
- origo širší šlapky Triumph
- zvýšení řídítek SW
- krytka hlav.kloubu
- rozšíření bočního od SW + úprava
- přední blatník z 3D tisku zvýšený o 5-6cm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Že vyšší těžiště poznáš jen při manipulaci je hodně úsměvné.
Si asi jediný, kdo říká že Tiger je lepší v terénu, všichni ostatní GS/XC hodnotí opačně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Uvalak píše: 2lizard> Díky za postřehy Nevíte kde mají Afriku a Tigera předváděčky? Co jsem tu četl příspěvek kolegy ve starším topicu, ta v DK nebyli moc ochotný...
S DK mám jen dobré zkušenosti (kupováno od nich), vždy vyšli maximálně vstříc - teď ještě čekám jaký bude servis, neb se blíží garančka. A pokud si dobře pamatuji, již by tam měli mít zajeté předváděčky a nebo budou velmi brzo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: 2lizard> Neříkám, že jsem nezaujatý, ale tohle je hodně jednostrané hodnocení.
Že vyšší těžiště poznáš jen při manipulaci je hodně úsměvné.
Si asi jediný, kdo říká že Tiger je lepší v terénu, všichni ostatní GS/XC hodnotí opačně.
Tak každý máme jiné potřeby. Za mě je GS takové nemastné neslané, už je pryč doba, kdy to byl "šperk", přijde mi, že BMW uslo na vavřínech. A pak přístup prodejců - pravda, byl jsem jen ve Stodůlkách, ale to co tam stálo za pokladnou, by bylo na pár....
GS je oproti TT takové nijaké, pokud ho chceš do off, tak šup třeba do Touratechu pro kit tlumičů za bratru tuším 50klacků. ovládání spínačů - u jeho návrhu moc nepřemýšleli. Motor, jo jede to, jo točí to, jo má to zvuk, ale to je tak vše, co se dá říci - on nenadchne, ale ani neurazí. Ten tříhrnek od Triumphu je přesně jinde, prostě nadchne a potěší.
Hele já nemám rád podvozek, z kterého dostaneš mořskou nemoc.
No chlape, sedni sám a sám posuď - pak hovoř. Seděl jsem na obou, měl jsem možnost koupit jak GS, tak TT a ano, TT bylo pro mě mnohem přijatelnější. To samé i pro parťáka, co zvažuje výměnu své 990 a hodně kouká po TT, nebo Africe, nad GS také hoodně ohrnoval nos.
P.S. Bavím se o 800, nikoli o 1200, aby bylo jasno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Uvalak píše: Motorku chci na vejlety směr Balkán, když dá Alláh tak Kavkaz, střední Asie... Nemám ambice na tom jezdit přes nějaký klády, nebo výjezdy na to mám EXC 350 Jinak 1200 nechci, to je na mě moc veliký, jsem hobit mám 175 cm.
Tak to musí mět velkou nádrž.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
petrumr píše: Tak to musí mět velkou nádrž.
No tam TT hodně skomírá - má pouhých 19l, GS má tuším 24l
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
2lizard píše: No tam TT hodně skomírá - má pouhých 19l, GS má tuším 24l
No já jsem chtěl začít vyřazovat tu nejmenčí u té africy.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
petrumr píše: No já jsem chtěl začít vyřazovat tu nejmenčí u té africy.
Neboj, mam kamarady s GS 1200 ADV, ty maji 33, tak mi staci 19
Uvalak píše: Neboj, mam kamarady s GS 1200 ADV, ty maji 33, tak mi staci 19
No hele já to řeším tak, že když bude nejhůře dám alternativu v podobě přidání nádrže do "schránky" pod sedlo (a že se toho tam vejde) - naskenuji a vytisknu na 3D tisku a bude po ptákách Nebo je možnost u Touratechu - neschválená nádrž na 30l - ale za bratru 30tis (což je úlet). V každém případě kanystr na kufr a vono to nějak vyjde :)
Když jsem byl nucen jezdit Trasalp 700 tak taky stačila jeho 17litrovka a to jsem s ním jezdil za vyšší spotřebu jak s TT, zas nesmíme být moc zhýčkaný
Naposledy editováno 23.04.2016 22:04:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Neříkám, že je GS nějak super, podvozek nenastavitelný atd.. Do teď to byl vyrovnaný souboj mezi GS/TT, ale Afrika nastavila laťku o dost výš. Tiger mi prostě přijde jako silniční motor nacpaný do enduro šasi. Samozřejmě jde taky o cenu, nevím za kolik se dá sehnat Xcx
Btw Jestli se dočkáme 800ADV od KTM, budou se asi moct jít zahrabat všichni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: 2lizard> Tak pokud jde z 990tky, bude to pro něj krok zpět u každé, snad ta Afrika by se mohla chytat. (proč asi, podívej se jak má KTM řešeno těžiště)
Neříkám, že je GS nějak super, podvozek nenastavitelný atd.. Do teď to byl vyrovnaný souboj mezi GS/TT, ale Afrika nastavila laťku o dost výš. Tiger mi prostě přijde jako silniční motor nacpaný do enduro šasi. Samozřejmě jde taky o cenu, nevím za kolik se dá sehnat Xcx
Btw Jestli se dočkáme 800ADV od KTM, budou se asi moct jít zahrabat všichni.
Ty s tím těžištěm Jukni kde ho má zmiňovaná 990R (má ho snad metr nad řídítkama) Ale jinak souhlas, pokud bude pokračovat KTM v této řadě, šlo by s TT asi "papa".
S tím krokem "zpět" souhlas, 990 nemá z tohoto hlediska konkurenci a je jedno zda osedláš Afriku, TT, GS, ale chceš-li nové moto, nemáš jinou možnost (a já nerad sedlám ojetiny).
Jen je to o tom, co od moto očekáváš, mě prostě TT sedí víc než GS (při koupi jsem řešil oba stroje a projel se s nimi nikoli v rámci pouhého zapůjčení od prodejce - kdy mě BMW Stodůlky v tomto směru poslali nevybíravě do zadele). To že má TT v terénu mírně neposednější podvozek (jak jsem psal výše - je tvrdší, GS je takové houpavě měkké) oželím, nebo za mě spíše přivítám a kolikrát tu jeho tvrdost ani nepostřehnu, ale o to více je pro mě bonusem TT velmi kultivovaný motor a snadno čitelný, oproti GS s mnohem, opravdu mnohem MÉNĚ kultivovaným motorem, ještě bych možná přimhouřil oko, kdyby byla 800 GS od Rotaxu, ale kde jsou ty doby, dnes je to z Chiny či Indie (edit: nejde o to, že by byli kluci z těchto oblastí nešikovný, jde o výstupní kontrolu, kdy kvalita v tomto směru trochu pokulhává. Jasně, komponenty pro TT se budou vyrábět také v těchto oblastech, ale pořád to montují v Británii nejspíše nadšenci z bývalého východního bloku).
Ještě k té neposednosti je třeba si mimo jiné uvědomit, že TT má kratší stavbu a více strmější úhel hlavy, oproti GS. Opět, pro někoho bonus v podobě větší hravosti TT, naproti lepšího přímého vedení GS (delší rozvor + tupější úhel hlavy). A k čemu mám moto, abych s ním lítal po dálnici a nebo si s ním hrál v klikaticích?
U TT není pravdou, že motor strčily ze silnice do TT a tím to bylo hotovo, má upravenou charakteristiku s potřebami pro "cenduro" (ač toto označení nemám v oblibě) a zda tato úprava stačí? No ať si každý posoudí sám, za mě stačí víc než dostatečně.
Co mi na GS ještě vadilo, byla ta široká prdel - holt jsem na zadečky do ruky - ne vážně. V pohybu tolik nevadí a na tomto typu moto se většinou nedostaneš do takové pozice, že by Tě omezovala, ale je to tam a nějak jsem se s tím nedokázal smířit, říkej tomu třeba psych. blok, ale vždy jsem čekal, kdy že dostanu do meze, že dál nebudu moct.
Nu a v poslední řadě ještě k tomu podvozku a teď pominu lepší rozložení váhy u TT ( TT p/z-50/50 - GS p/z-46/54) - při naložení GS a je jedno zda baťůžkem, nebo kufrma, je na tom po nastavení podvozku TT mnohem lépe, kdy tuto "váhu" po nastavení opravdu nepoznáš. U GS mi přišlo, jako by soudruzi z BMW toto opomenuli a počítali pouze s tím, že pojedeš maximálně s TopBoxem.
Když vezmeš TT a GS do jím určeného terénu (snad si někdo nemyslí, že tyto stroje zvládnou plné nasazení na krossové trati - i když ) nebudou Tě limitovat jejich parametry, ale zkušenosti samotných jezdů a jejich "požadavky/potřeby".
Za mě jen že TT a GS jsou rovnocenými konkurenty (proto bylo TT vlastně určeno - ke konkurenci s GS), ale s tím, že každý z nich nabízí kapku něco jiné a je jen na tobě, co Ti sedne více. Nevěř tomu, že v terénu jeden ze strojů projede a druhý na něj bude smutně koukat. Je to jen o tom, že já si to na TT více užiji a ty si to třeba užiješ více na GS protože jsou tu ty drobnosti. Na silnici je to už jinak.
Naposledy editováno 24.04.2016 11:30:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Jinak souhlas, v něčem je lepší TT, v něčem GS. Jen ta Afrika je dobrá ve všem a ještě i nějak vypadá, ne jen pár trubek a světlo jako evropani.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC | bity | 10 | 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Rvn | 44 | 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf |
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 44 | 25.8.2023 v 19:46 kratkej01 |