bmw_r1300gs_cartec





Téma: homologace nové motorky
 
11.4.2016 v 14:12
Zdravim , kdybych , teoreticky, navrhl a postavil motorku a chtěl ji prodávat sériově , co vše bych na ní musel nechat homologovat a kolik by to celkově stálo ( odhadem ) ?

1 reakcí na tento příspěvek homologace nové motorky

11.4.2016 v 14:32 | Nahoru | #1
Podle toho, do jaké prdele tenhle svět spěje, bys musel mít homologované úplně, ale úplně všechno a cifra za tuhle eurobuzeraci by se vyšplhala určitě do řádek milionů

(reakce na) homologace nové motorky

11.4.2016 v 14:44 | Nahoru | #2
Hughes.de.Payns> víš co, je mu 17.... všichni jsme měli nějaké tužby, sny a naděje... posléze jsme se jich povětšinou vzdali, říká se tomu dospívání

homologace nové motorky

11.4.2016 v 14:54 | Nahoru | #3
Odstěhuj se do USA, tam to vymysli, používej a třeba i prodávej a vydělávej. Být tebou, tak se neobtěžuji si o tom něco v Evropě zjišťovat při těch zákonech co se tady aplikují. A šance, že by jsi šel pracovat k zavedené značce a tam ti dovolili vymyslet a vyrábět něco co není pro masy a nespadá do plánu krátkodobého zisku jsou blízké nule.

homologace nové motorky

11.4.2016 v 15:17 | Nahoru | #4
Vymyslet vlastní mašinu je širokej pojem. Můžeš jí vymyslet buď prakticky od šroubku, nebo můžeš využít i existující díly - a pak bys musel seskládat homologace jednotlivých subdodavatelů - motor, brzdy, disky, světla etc. a dodělat případně homologaci na vlastní díly - třeba rám. To už by byla schůdnější cesta. I tak by to třeba jen pro ten rám zahrnovalo nějakej pevnostní výpočet, nebo lámací zkoužky + nějakej technologickej postup na ohýbání a svařování atd. Stejně ti jediný relevantní možnosti zdělí jen ve Státní zkušebně, co to má pod palcem.

homologace nové motorky

11.4.2016 v 15:17 | Nahoru | #5
řeknu ti to skoro přesně...stálo by to hóóódně

homologace nové motorky

11.4.2016 v 15:20 | Nahoru | #6
Ještě že tyhlencty homologace nebyly koncem 19. a začátkem 20. století, to bysme se teď mohli dohadovat akorát o tom jestli máme homologovaný sedlo na koně a jestli je na bričku lepší 30" nebo 40" kolo
Čau, Tom

homologace nové motorky

11.4.2016 v 15:49 | Nahoru | #7
Pozor, některé krávoviny z počátku 20. století zde úspěšně vracejí šikmoočka. Jako třeba v Mošnově při výstavbě nové fabriky, když jedete v areálu firmy s něčím velkým jako je kamión nebo jeřáb, tak nesmíte překročit 5Km/hod a co hlavně, před autem musí jít týpek s červeným praporkem. To jako bez prdele

1 reakcí na tento příspěvek homologace nové motorky

11.4.2016 v 16:00 | Nahoru | #8
puffybodie: ono obcas kdyz vidis jaci umelci s tim jezdi, me kdyby mely jezdit kamiony po zahrade, tak zavedu to same

Naposledy editováno 11.04.2016 16:00:46

(reakce na) homologace nové motorky

11.4.2016 v 16:17 | Nahoru | #9
assassin> vzhledem k tomu, že budova je na propadajicim se podloží, tak jejich snaha o super bezpečnost postrádá tak trochu smysl

homologace nové motorky

11.4.2016 v 17:27 | Nahoru | #10
Hochu hochu, to máš atesty, certifikáty, zkušebny různá povolení včetně těch od ministerstva dopravy, běhání po úřadech atd. Vys.er se na to. Ale jestli máš zbytečný miliony který můžeš teď hned "vyhodit" tak do toho. A nebo jestli se jich chceš zbavit, pošlu ti číslo účtu
Ne fakt, je to časově i finančně hodně náročné a to nevím zda máš prostory a potřebné vybavení. Věř mi, vím o čem mluvím. Dneska není doba zakládat velké společnosti a pokud nebudeš mít lidi a nebudeš vyrábět sériovky či mít slušnou základnu na klientelu na zakázkovou výrobu tak to je akorát cesta do dluhů a návratnost bude cca 500 let. Bohužel.

homologace nové motorky

12.4.2016 v 11:25 | Nahoru | #11
Souhlasím se všemi předchozími glosátory stavu legislativy ohledně homologací. Nicméně nikdo ti tu nehodil žádné číslo, tak aspoň náznakem. Znám se s klukama co dělají stavby, používají HD motory, nebo SaS motory, homologovaný brzdy, zrcátka, světla, budíky atd. a testy jedné stavby stojí kolem 100 000,-. Dodávají pevnostní výpočty rámů, rentgenové snímky svárů, všechny doklady od svářečů, elektrikářů a tak podobně.
Kolik to může stát pro sériovou výrobu nemám nejmenší tušení, ale vím, že je levnější homologovat takhle 10 stejných motorek, než si dělat sériovou homologaci.

homologace nové motorky

12.4.2016 v 11:29 | Nahoru | #12
Když vezmu v úvahu co stojej stavby a co sežere tahleta homologace a co musej sežrat všechny zkoušky, kolik hodin to trvá, tak to zase tak předražený není :D

homologace nové motorky

12.4.2016 v 13:42 | Nahoru | #13
Nejjednodušší cesta je jen udělat vlastní design, nebo vlastní rám a použít to jako přestavbu. Stavi se takhle kaipany, u kterych konečná homologace stoji jen 25 tisic diky tomu, že musíš použít komponenty co už homologovany jsou. Záleží co všechno vlastního chceš. Pokuď motor tak je to trivialita, sestroj si, jeď s nim do cebie kde musíš projit x testama o pičovinach a následně dostat schvalení k použití na motorovych vozidlech.

homologace nové motorky

12.4.2016 v 13:58 | Nahoru | #14
V EU s tím uspěješ jako Baťa s dřeváky. Nebo Jawa s litrem

homologace nové motorky

13.4.2016 v 12:14 | Nahoru | #15
seriová výroba je dle eu legislativy nad 500ks motorek ročně. Blata dal do stopětadvacítek (motor převzatý) asi 100milonů kč a moc se jich nenavrátilo. MZ do litra asi 450milionů. Jsou v tom započítány i investice do výroby (stroje, přípravky)

Naposledy editováno 13.04.2016 12:19:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist