bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít
7.4.2016 v 09:10
Přináším čerstvé (upgrade) Termíny motoškoly "UČME SE PŘEŽÍT" 2018 . Stále platí to, že neplatíte NIC! Je zcela ZDARMA! Už jste se regli? :)
9. a 10. června - Sosnová
23. a 24. června - Sosnová
Speciálně pro učitele autoškol 21. a 22. června - Sosnová
... skočte raději na str.: http://ucmeseprezit.cz/
Hezký den :) a na viděnou ...

Naposledy editováno 20.03.2018 20:09:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít

30.5.2016 v 06:14 | Nahoru | #211
gugo> asi by úplně stačilo, když přestane poslouchat toho pána, kterého zmínil, a začne to zkoušet a trénovat sám

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít

30.5.2016 v 08:30 | Nahoru | #212
gugo> Ano zkoušeli, přínos zadní je jasný a nemusíme o něm diskutovat (je cca 10% brzdného účinku navíc) , ale já mluvím pouze o krizovém brždění.
Pokud totiž začneš zkoušet brzdit oběma a účíš se třeba měsíc dva, půlroku, tak při krizovce prostě jdeš po obouch brzdách automaticky, ale s tím, že v té chvíli to nenadávkuješ přesně. (tedy aspoň já)
Pokud blokneš zadní kolo, tak nezůstane skoro nikdy úplně v přímém směru, zád začne vybočovat. Potom ovšem u začátečníka (trošku uvědomělejšího) naskočí reflex jakéhosi přerušování. Ale ne jen zadní brzdy, ale většinou obou zaráz. A najednou přicházíme okvůli 10% zadní brzdy a i nejdůležitějších 90% na předku.
Možná se na to dívám špatně, možná jsem antitalent, možná je to kvůli tomu že Fazer má zadní brzdu, která se hryzne docela hned (psali to i v testech když byl Fazer novej)
Tohle vše samozřejmě neplatí pro vyježděnýho borce.

30.5.2016 v 08:34 | Nahoru | #213
Krejza> Mazdu jsem poslouchal velmi rád, je to fakt pecka chlap, jezdec, instruktor. A myslím, že mu nedělá si podiskutovat se začátečníkem, protože on za těch xx let co jezdí, už nemusí vědět, co prožíáváme.

A neboj se zadní brzdou jsem začal hned po autoškole. Ovšem při prvním krizovým brzdění se mě její použití hrubě nevyplatilo, naštěstí bez ztráty květinky, ale hned jsem ji přestal používat. Další krizovku jsem měl před cca 2 měsíci, kdy jsem brzdil jen předkem (zadek šel mírně nad vozovku, tak k čemu by mě byla v té chvíli zadní) a natěsno ale dal jsem to. Se zadní si myslím, že bych byl v tom autě vypláclej bokem, protože to byla mírná zatáčka.
Asi tak, jsem spíš praktik než teoretik.

30.5.2016 v 08:42 | Nahoru | #214
psenap> to s tím přerušováním je vlastní zkušenost? Nikdy jsem totiž na nikoho takovýho "uvědomnělýho" nenarazil ani na kole, dycky člověk letí na zem nebo tu brzdu prostě podvědomě pustí. Jinak sohlasím spíš s gugem a krejzou, že to chce trénovat od začátku obě brzdy. Moje zkušenost s krizovkama je taková, že brzdím míň než když se na to soustředím. Mám "naučený" jak moc to má zpomalovat a podvědomě to udržuju. Problém je, že to je ocejchovaný z kola a to brzdí podstatně hůř, takže krize=nebrzdím naplno. A taky u toho hledám očima místo kam to švihnout. Jednou sem už skončil na trávě vedle cesty, tam mi klouzlo přední kolo a pustil sem jen přední brzdu. Když mi ulítává prdel, taky pustím jen tu zadní a přední brzdím dál.

30.5.2016 v 09:09 | Nahoru | #215
psenap> ja te trochju uklidnim , myslim ze zadni brzda pri krizovym brzdeni se hryzne skoro kazdymu.
Jestli nejezdis s prstama na brzde (predni) tak zacni ono ti to da vic casu.

30.5.2016 v 09:31 | Nahoru | #216
Přidávám se k Hančee a díky všem organizátorům akce "Učme se přežít" za zajímavou a příjemně prožitou sobotu na polygonu. Instruktoři mě mile překvapili svými poutavě vtipnými přednáškami a výbornou organizací. Co se týká tréninku ježdění děkuji Zuzce Knězové a jejímu kolegovi za výuku .

30.5.2016 v 09:43 | Nahoru | #217
brzdy jsou nepritel rychlosti

30.5.2016 v 10:05 | Nahoru | #218
Byl jsem v sobotu a bylo to super zorganizované a instruktoři byli dobří kluci včetně Mazzdy,který to osvěžil dobrýma hláškama
Takže ode mě a od syna mají za 1 s velkou *.
Trošku to pokazil ten závěrečný déšť,ale jinak se ta sobota vydařila.

30.5.2016 v 20:19 | Nahoru | #219
psenap> Ahoj! Díky Ti za kritiku a jen krátce k zadní brzdě.
Ta se zkouší v nestabilním režimu (cca do 12 km/hod.), při pomalé jízdě v přímém směru a na přímých brzdách. Za jeden den si nelze odnést dokonalé provedení ale je dobré když si každý uvědomí, že ta brzda tam je od toho aby pomáhala
Zhruba 4 řidiči z 5 nemají vůbec "šajn" jak přesně zadní brzdu ovládat a samo s sebou na ní šlapou jak na rejč!
V každém nacvičovaném prvku se objevuje a trénuje se s ní, ale když chodím mezi Vámi je jasné, že víc jak polovina lidí to nedělá a nebo nějak "ošvindluje".
Je dobré to vědět a myslet na to a také to pořád zlehka zkoušet, nebo se pravá noha nic nenaučí.
Říci, že je zadní brzdu potřeba vyhodit je volovina - je potřeba se s ní naučit pracovat
A ještě k zadní brzdě a výhybnému manévru - bod 1. krizové brždění; 2. brzdy povolíme (zde asi došlo k chybě ); 3. vymáčkneme spojku; 4. tělo rovně a motocykl lámeme pod sebe atd.
Tak ještě jednou díky a někdy na vi!
Mazzda

30.5.2016 v 20:20 | Nahoru | #220
Krejza> jj

30.5.2016 v 20:23 | Nahoru | #221
gugo> Je to tak. Ale v jednom dni to nelze vstřebat a je jasné, že někdo chybu udělá. To jsme si říkali, že každá cca 15-tá moto padá k zemi. Díky a někdy třeba na vi! Mazzda

31.5.2016 v 09:13 | Nahoru | #222
Tak zejtra. Neopreny a šnorchl ssebou?

31.5.2016 v 12:01 | Nahoru | #223
já pozejtří, sice už lepší počo, ale padáky jsem objednal teprve minulej tejden a do tý doby mi asi nedorazej...

e: ale i zejtra má bejt docela pěkně

Naposledy editováno 31.05.2016 12:03:55

3.6.2016 v 14:27 | Nahoru | #224
tak já jedu 15.6.

1 reakcí na tento příspěvek motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít

3.6.2016 v 15:05 | Nahoru | #225
Já taky, tak se tam potkáme

3.6.2016 v 15:05 | Nahoru | #226
Jestli ses to dozvěděl dneska, tak jsi mě uklidnil protože sem začínal bejt nervézní že sem přihlášenej na 25. a pořád nic. Jinak gratulace a ať vyjde počasí

2 reakcí na tento příspěvek motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít

3.6.2016 v 22:32 | Nahoru | #227
Kurz jsem absolvoval včera. Považuji se za velkého začátečníka. Celá akce vydařená, organizačně výborně zvládnutá (harmonogram dodržován, vše navazovalo jak mělo, úprava témat dle aktuálního počasí a mokra na trati). Byla nám předána spousta informací a zkušeností, řadu věcí jsme si mohli několikráte osobně vyzkoušet pod dozorem. Já akci dávám za 1, určitě to nepovažuji za ztracený čas. Dokonce i počasí si objednali dobré, bohužel jen na samotnou akci, cestou tam a hlavně cestou zpět jsem byl prochcanej jak poštěvák staré indiánky.
Jinak musím poděkovat za trpělivost instruktorovi mé skupiny - bohužel jsem nějak opomněl jeho jméno. Ale byla to skupina B (červená), popojížděl tam na bílé závodní Hondě. A celou dobu se mi snažil přesvědčit, že můj Hornet je vlastně skvělá hračka na blbnutí, jen se toho nebát, dokonce mi to s ním sám předvedl, takže jsem viděl, že problém fakt není v motorce

K zadní brzdě - nemohu nijak zvlášť posuzovat, nejsem profík a také jsem se ještě v reálu nedostal ke krizové situaci, kde bylo třeba maximálně brzdit, ale myslím, že když se bude člověk s brzdou od počátku učit pracovat, tak v rozhodující moment může určitě spíše pomoci než uškodit. A kdyby byla k ničemu, tak by ji už dávno výrobci přestali montovat

Naposledy editováno 03.06.2016 22:40:58

3.6.2016 v 23:29 | Nahoru | #228
tigr11> mohu jen souhlasit až na ten zasr.... déšť cestou domů. Jednoznačně doporučuji všem.

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2016 v 23:45 | Nahoru | #229
Mazzdo, vše beru co říkáš, říkal jsi tam vlastně ideální postup pro maximální brzdný efekt, první jít na zadní aby si motorka přičapla a srovnala se a potom teprve na jít na přední brzdy a zadní pomalu pouštět. Mě šlo jen o to, že to fakt zvládne málokdo z nás (v krizovém brždění) a proto by nebylo špatné na to riziko upozornit. V ruce má většina lidí větší cit než v noze. A vůbec mě nejde o to vyhodit zadní brzdu, jen že dokud někdo nemá motorku pod kontrolou (tipuju prvních 6 měsíců?), tak bych asi v tomto období nemotal hlavu 10% brzdným účinkem a spíš bych se soustředil na využití těch zbylých 90%, protože tam vidím u většiny rezervy.
Ale já hlavně všem přeji, aby se do takové krizové situace nikdo nedostal. Já ano a myslím, že ne naposledy, tak chci být připraven.
Jo a mimochodem, Lorenzo prej zadní brzdu v podstatě nepoužívá, takže já bych řekl, že to jde i bez ní (pokud to není chopper)
Samozřejmě zadní brzdu zase zařadím do přípravy, po vašem kurzu už nejsem ten nejzelenější začátečník
A o zadní brzdě končím, vše co jsem chtěl napsat zaznělo, třeba se nad tím někdo zamyslí a pochopí jak to myslím.

Naposledy editováno 03.06.2016 23:57:56

4.6.2016 v 00:00 | Nahoru | #230
Přidávám se k chvále a poděkování. Taky absolvováno včera, a i když nejezdím pár dní, tak přínos určitě veliký. Odsejpalo to jak mělo, úpravy programu podle mokrosti trati taky ok. Zajímavé bylo doplnění přednáškami, i když tu o první pomoci jsem si zařadil mezi humorné scénky někam mezi Izera a Holzmana - bohužel v tomto oboru dělám a jen pevně doufám, že z přednášky pana Jiřího si snad nikdo nic nezapamatoval
Díky všem a doufám, že budu moct dorazit i někdy příště

14.6.2016 v 18:38 | Nahoru | #231
Curtiss> Jasme, myslim ze te poznam. Tvoje motorka se neda prehlednout
Ale trochu se bojim pocasi, ma poradne prset

14.6.2016 v 21:32 | Nahoru | #232
To počasí mě taky trápí, ale s tím bohužel asi nic nezmůžeme

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2016 v 21:55 | Nahoru | #233
Tak po dnešním kurzu velký dík celému organizačnímu týmu I přes ne příliš přívětivé počasí velmi vydařená akce. Alespoň jsem si vyzkoušel probírané manévry na mokru, což určitě není k zahození. Na konec se přeci jen počasí umoudřilo, takže závěrečné ježdění po okruhu proběhlo na suché trati, takže taková "třešnička na dortu".
Určitě mohu jen doporučit a pokud to bude možné, rád se znovu zůčastním. Ještě jednou veliké poděkování

2 reakcí na tento příspěvek motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít

15.6.2016 v 22:02 | Nahoru | #234
potkam tam 25.6. znamou tvar?

15.6.2016 v 22:58 | Nahoru | #235
Cucka> Známá tvář sice nejsem, ale na 25.6. jsem přihlášenej... už jsi dostala potvrzení? Mě před cca 14 dny na můj dotaz napsali, že míst je ještě dost, že se nemusím bát, že bych se nevešel a že potvrzovat to budou další týden, ale nic mi nepřišlo.

16.6.2016 v 06:19 | Nahoru | #236
Cucka> Taky nejsem známá tvář ale 25. do Sosnové dorazím.

Naposledy editováno 16.06.2016 06:21:15

16.6.2016 v 07:42 | Nahoru | #237
Psychedellic> jj...uz pred delsi dobou..

16.6.2016 v 09:47 | Nahoru | #238
Me mail posilali 20. ale ze zahadnych duvodu mi neprisel (centrum to obcas dela ze neco zahodi a ani ve spamu to neni, neni to poprvy). Jo a jedu 24.

Nejedete někdo z Náchodska nebo z okolí HK na kurz 24.? Zatim premejslim jeslti nejet 23. odpoledne, ubytovani bych mel vytipovany.

1 reakcí na tento příspěvek motoškola 2018 - opět zdarma - UČME SE přežít

16.6.2016 v 10:05 | Nahoru | #239
Pro informaci. Byl přidán nový termín. 17. července ve Vysokém Mýtě.

16.6.2016 v 10:38 | Nahoru | #240
Včerejší kurz byl zase dobrej, na mokru trochu náročnější, ale hodí se to. Tolik smyků jsem nezažil