globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
1.4.2016 v 01:14
Zdravím motobando, mám na Vás dotaz. A prosím slušně, hovada.

Akorát jsem zrenovoval Čz 125c z roku 1953. Fotky milerád doplním avšak mám menší problém...po kompletní restauraci, složení dílů, nové elektroinstalace, složení motoru mi nastal menší zádrhel... nalil jsem 5litru benálu 95okt. a 110ml. oleje M2t.. po ujetí cca 10km se mi stále dělá pecka na kladívkách/ hlavně svíčce. Motorka má seřízenou karburaci, předstih, odtrh tak jak má být, kondikem a ani ničím to být nemůže... svíčka je krásně cihlově zabarvená. Avšak jsem vedl dlouhou diskusi s mým dědou který hodně pamatuje, když tyhle stroje v mládí proháněl..řekl mi toto ,, dřív byl benál s okt. číslem okolo 60 ..čím menší stupeň oktanu, tím kratší doba zážehu.. postupem času začli zvyšovat číslo oktanu aby zvýšili kompresní poměr a zvýšili dobu zážehu ..tudíž novodobý natural 95´´ ...dědy rada zněla.. motor je nízkootáčkovej starej poctivej dělník, co jezdil na nízkooktanovej benál a lil se do něj ,,ropák´´..olej m2t který je pro tyhle agregáty jak stvořený.. tudíž mi řekl ať vezmu 1litr technického benzínu a 4litry naturalu 95 ..smíchám jej a tím docílím snížení oktanovýho stupně.. poté do toho nalít jedině M2t a mělo by to být to nejlepší pro tento motor.
Já četl mnoho diskusí a co jsem tak postřehl..každý má svou pravdu .. někdo by ani do techto motoru natural 95nenalil..někdo razí pravidlo jedině m2t (fichty na to přece jezděj i přes 40let bez zadření) a někdo tvrdí pravý opak. Dám na rady zkušených a mile rád se poučím :).. hlavně abych svému mazlíkovi ušetřil trápení avšak let tam nějakou syntetiku do vysokotáčkovejch agregátů mi přijde za vlasy přitažený.. na druhou stranu M2t mám za pěknou sračku.

Ikdyby to nemělo nic společného s mým problémem se svíčkou, tak mi prosím napiště vaše rady a tipy..co lejete do svejch babiček vy jaké typy olejů/aditiv atp? Předem díííííky a kolama dolůůůůů!




Předchozí
1 2
Následující

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 01:36 | Nahoru | #1
Jen doplňuji píst jsem zanechal původní..klika se zrestaurovala se vším všudy (nějak mi bylo líto to hned měnit za novotu)..klika je vyvážená atp..vyměnil jsem gufera/ložiska na klice.. válec je vyleblejskanej jak zrcadlo a taktéž i kanály.. jen se bojím abych tomu s nějakou polosyntetikou/ minerálem neuškodil.

Zde je zetka před renovací kterou jsem započal v Září 2015.

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 01:36 | Nahoru | #2




Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 06:55 | Nahoru | #3
čoveče M2T máš za sračku, plnou syntetiku tam nechceš lejt, bojíš se abys tomu s polosyntetikou/minerálem neublížil, já bych to bejt tebou uklidil a ani na tom vlastně nejezdil :)
Ne teď vážně, máš to pěkný a jezdit se musí - takže plná syntetika jak si naťuknul sám, je tomuhle motoru k hovnu - minimálně pro to neni konstruovanej.
Nejlěpší, když řikáš že píst/válec si nechal, by byla nějaká polosyntetika.
Např Mogul TSF :) Shell Ultra Advance 2T :)
+/- 200,- za Litránek, za víc je zbytečný

P.S.: Na nějakou alchymii s mícháním tech. benálu+benálu bych se vykašlal, je to zbytečný a když budeš chtít vědět co to dělá, sundej koleno a jukni dovnitř :)

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 06:56 | Nahoru | #4
Uz to tady bylo mockrat -> ja do vsech svejch 2T veteranu leju M6A v pomeru 1:30 a premiovej benzin bez BB [Babisovejch Biosracek]. Na rozdil od "modernejsich"oleju M2T pocinaje se dobre misi s benzinem a hlavne se neusazuje pri odstaveni na dne bandy. Pak muzu prijit po zime do garaze, zakejvat s motorkou, dvakrat proslapnout a ono to blafne a jede.
Moderni a supermoderni synteticky oleje jsou dobry do vysokootackovejch pilek. Tyhle stary motorky musej prdet, smrdet, bejt za nima kraaaasna modra kourova clona a po zastaveni kapat z vejfuku olej. Kdyz se nektera z tehle vlastnosti nekona, hryzne se to a shanis minimalne pistni sadu.

Naposledy editováno 01.04.2016 06:57:36

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 07:26 | Nahoru | #5
Jezdím na 100 oktanový benzín, leju do toho Mogul TSF v poměru 1:30 a je to v pohodě. Motorka kouří přiměřeně, olej z výfuku moc nekape a ani toho karbonu tam není kdo ví jako moc Za mě TSF

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 07:35 | Nahoru | #6
co znamená "válec jako zrcadlo" ? jakože jsi vyleštil zevnitř válec? to ale není vůbec dobrý, měl by mít mírně zdrsněnej povrch...

k otázce: lil bych tam cokoli 2T v předepsaným množství a viskozitou spíš SAE 40, než menší

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 07:47 | Nahoru | #7
Pecka NA KLADIVKACH nema nic spolecnyho s olejem! Obrus a nebo spis vymen kladivka a hlavne VYMEN KONDIK!

1 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 08:16 | Nahoru | #8
5 litrov benzínu a 1 deci oleja? To si robíš srandu? Ten motor mal predpis 1:25 a nie 1:50. Inak používam motul 510, pomer 1:25-1:30. Nekarbonizuje ako m2t a ani zdaleka toľko nedymí. Inak je to jedno, čo tam leješ, ale toho oleja treba moc.

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 08:43 | Nahoru | #9
Mogul TS a na 10 litrů 3-4 dcl, nic jinýho prosim tě nemíchej. Pecka na kladívkách bývá při dobrém nastavení špatný kondík, škvarky na svíčce jsou chudá směs, tzn. vyčistit karbec, zkontrolovat jaký tam jsou trysky a jehlu na prostřední zářez.

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 09:45 | Nahoru | #10
Už je to dlouho,co sem tyhle motorky dělal,ale co se týče tý pecky na kladívkách tak vyměnit kondík jak se tu psalo.Olej nejlíp minerál-bylo to na to konstruovaný a víc vymezuje vůle.Když začali dělat 95ti oktanovej benzín tak se akorát posunul zápal víc k horní ůvrati,jinak to hůř jelo a občas si to nakop dal za jedna a vyrazil dozadu.Asi jedinej rozdíl v těch oktanech je rychlost hoření(výbuchu),takže u nízkooktanovýho trvá dýl než se vznítí a proto musí bejt delší předstih.

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 11:07 | Nahoru | #11
Já jezdím na tohle a vživotě sem nic nezadřel,jezdí na to předválečná číza i motokros. je to polosintetika.



Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 11:21 | Nahoru | #12
Podepisuju se pod zahradní hrnec (Castrol). Dříve se to jmenovalo Castrol TT a lije se v poměru 1:50 (Jawa 250 rok 56). Dnes už se TT nevyrábí, ale přejmenovali to na Garden. Kámoš měl Jawu 350/640 a lil do ní Castrol TTS plnou sinťu v poměru 1:100.

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 11:59 | Nahoru | #13
jestli se ti tam pořád dělá pecka na svíci tak máš bordel v benzínu nebo v klikovim prostoru.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 15:42 | Nahoru | #14

jean192 píše: 5 litrov benzínu a 1 deci oleja? To si robíš srandu? Ten motor mal predpis 1:25 a nie 1:50. Inak používam motul 510, pomer 1:25-1:30. Nekarbonizuje ako m2t a ani zdaleka toľko nedymí. Inak je to jedno, čo tam leješ, ale toho oleja treba moc.

pokud máš kvalitní olej, můžeš 1:50 dávat v pohodě. Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 20:10 | Nahoru | #15
Jestli máš válec jako zrcadlo, tak to brzo zadřeš a budeš kopat hrobeček. Na válci musí být patrný honování, jinak se to nemaže. Olej nedávej v žádným homeopatickým množství, máš bronzový futro a to potřebuje olej a hodně.

Dneska už olej do dvoutaktů je skoro všechnen API TC/JASO FD, což je pro moderní motory. Pár M2T výrobců ještě bude, některý oleje jsou ještě API TB, ale bude to zasírat lauf, ale to je daň za provoz veterána. U dvoutaktních olejů se už téměř neuvádí viskozita, když najdeš, ber nejlépe SAE 40 nebo SAE 30. S benzínem máš asi smolíka, občas je někde ještě na pumpách 91 oktanovej, ale ubývají.

Naposledy editováno 01.04.2016 20:14:51

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 20:13 | Nahoru | #16
Jo, můžeš taky dávat olej pro čtyřtakty, omáčky typu M6A, ale bude to hulit a z výfuku budeš mít olejničku

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 20:31 | Nahoru | #17
Benzín tomu nevadí ani kdyby měl 100 oktanů. Olej tam lej kterejkoliv do 2T, všechny dneska přesahují konstrukční požadavky toho motoru, ale v rozumným poměru to jest 1:30. Má to na ojnici nahoře a dole bronzový futra a ty potřebují být mazaný, takže poměry 1:50, 1:70 případně 1:100 zapomeň

Jinak protože je téma 2T olej do veteránů nekonečný příběh, tak co sem psal výše, je moje doporučení, klidně tam lej Natural s techničákem a maž to 1:50, je to tvoje motorka a do hnízda si sere každej sám .

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 21:05 | Nahoru | #18

prackarr píše: pokud máš kvalitní olej, můžeš 1:50 dávat v pohodě. Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.



S tím bych nesouhlasil. Tyhle motory mají na ojnici u pístního čepu bronzové futro a s tímhle homeopatickým ředěním ho zadřeš. 1:50 můžou jezdit motory s jehličkama.

Fabrické dávkování bude asi 1:25, ale se současnýma olejema v pohodě můžeš jezdit 1:33
Doporučuji olej s normou API TC, maximálně nějakou polosyntetiku s API TC+. Argumenty, že M2T a M6A jsou nejlepší, protože je na to motor stavěný neuznávám. To, že moderní oleje tehdy nebyly k dispozici (tudíž je výrobce nemohl ani doporučit) neznamená. že by je motory nezvládly. Plná syntetika je taky nevhodná, protože neudrží film a na tvém věkem oleštěném válci už vůbec ne.
S oktanama bych nelaboroval,na 95 jezdí bez problému všichni.

EDIT: cccp: Než jsem to dopsal, byl jsi rychlejší.

Naposledy editováno 01.04.2016 21:07:51

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 21:31 | Nahoru | #19
pánové, syntetický olej naopak film udrží daleko lépe, jak minerální olej. Tento olej naopak při velkém množství karbonuje a motor pak spolehlivě zapečete. To, jestli má motor kluzné futro je uplně fuk, dobrý olej to namaže v daleko menší koncentraci, jak staré oleje, co byly k dispozici v době, kdy tyto motory vznikly. Ale shodněme se aspon na tom, že je to boj každého soudruha...

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 21:53 | Nahoru | #20
Niektorí to máme pravda vyskúšané, že tie motory potrebujú plávať v oleji. Ale šak lejte si tam, koľko chcete, ja ostanem pri 1:25-30

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

1.4.2016 v 23:28 | Nahoru | #21
To to téma mě vždy dostane motor byl stavěný na M 2T a proč protože nic jiného nebylo kurňa a proč se vyvijí nové oleje no proto aby se to každému zadřelo za mladých let sem jezdil na pinckoj mazal M 2 T po 10 000 sem ho měl drogy , ložiska ,válec ,píst,výbrus a pořád do kola někdy v roce 1995 když se objevil první olej do motorové pili (stihl )sem ho tam začal lít a hle Go se prodloužila na dvojnásobek 20 000 km a teď mě to vysvětlete vy M 2 Tčkáři . manželka měla Babetu ta jezdila od začátku na olej Husgvarna a když sem ji prodával tak měla 28 000 bez GO a jezdila normálně a čím to asi bylo že sem tam nelil M 2 T už si konečně uvědomte že novodobé oleje sou lepší než ty sračky co se vyráběli před 50 lety .

1 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:11 | Nahoru | #22
A M2T ani neexistoval v čase vzniku panelky, tá mala v návode M6 a M5

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:23 | Nahoru | #23

jean192 píše: A M2T ani neexistoval v čase vzniku panelky, tá mala v návode M6 a M5

to je sice pravda,ale jinak má pravdu. Já lil do všech 2T, co jsem měl 1:40 nejméně! Spíše 1:50 a jak už jsem psal, do Bety, co mám teď leju 1:70- 1:80. Do zetky 125 1:50 motul 800 a nekouřilo to, mazalo to a nikdy jsem nezadřel. Ten olej to prostě umaže jak prd. Není pravda, jak tu psal, že ten olej neudrží ol. film. Opak je pravdou. Staré oleje sloužily jako olejnička při ztrátovém mazání, nové oleje se chovají jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:32 | Nahoru | #24

prackarr píše: ....Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.,,,,,



Požaduji vysvětlení!!! se v Tobě začínám ztrácet??? Takovej HONDAř???

2 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:32 | Nahoru | #25
Za pecku na kladívkách a na svíčce určitě nemůže benzín. Zkus vyměnit kondenzátor, možná i kladívka. A co se týká benzínu, tyhle stroje jezdily na cokoliv, co se dalo zapálit, to bych nedramatizoval. Těch pár procent lihu a vyšší oktanové číslo nemá znatelný vliv, ale jestli chceš to oktanové číslo snížit, trochou technického benzínu nic nezkazíš, děda má pravdu. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:54 | Nahoru | #26

PETARDAK píše: Požaduji vysvětlení!!! se v Tobě začínám ztrácet??? Takovej HONDAř???

Honda si pořád v mé garáži udržuje největší početní základnu (5 ks.) ,ale ztratila nadpoloviční většinu. Nu což...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 08:57 | Nahoru | #27

splasenytrubky píše: Za pecku na kladívkách a na svíčce určitě nemůže benzín. Zkus vyměnit kondenzátor, možná i kladívka. A co se týká benzínu, tyhle stroje jezdily na cokoliv, co se dalo zapálit, to bych nedramatizoval. Těch pár procent lihu a vyšší oktanové číslo nemá znatelný vliv, ale jestli chceš to oktanové číslo snížit, trochou technického benzínu nic nezkazíš, děda má pravdu. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.

v zásadě máš pravdu,ale až na ten olej. To, že se na něj jezdilo 60 let není argument. Nic jiného nebylo. Tak holt byla M6. Dnešní oleje dokáží mazat lépe a při menší spotřebě oleje. Nejde o cenu, ty oleje jsou dražší, čili provoz se spíše prodraží,ale nemáš na rozdíl od M2T či M6 zapečený výfuk a kroužky. Já bych tam lil normální benál bez techničáku, a dával nějaký nový moderní olej. Něco jako castrol TT nebo Motul M510 a výš. Na oktsny, jak jsi psal bych se vykašlal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 09:24 | Nahoru | #28

prackarr píše: v zásadě máš pravdu,ale až na ten olej. To, že se na něj jezdilo 60 let není argument. Nic jiného nebylo. Tak holt byla M6. Dnešní oleje dokáží mazat lépe a při menší spotřebě oleje. Nejde o cenu, ty oleje jsou dražší, čili provoz se spíše prodraží,ale nemáš na rozdíl od M2T či M6 zapečený výfuk a kroužky. Já bych tam lil normální benál bez techničáku, a dával nějaký nový moderní olej. Něco jako castrol TT nebo Motul M510 a výš. Na oktsny, jak jsi psal bych se vykašlal...


No, budiž, ublížit tím "lepším" olejem asi ničemu nemůžeš, pokud nedokurvíš mísící poměr, ale nepřijde ti to pak do toho veterána trochu jako třeba "moderní" Babiččina mouka, nebo Dědečkův med v našich obchodních řetězcích? Je to veterán, ten má prdět, smrdět a kapat olej, EU a ekoaktivistům navzdory.

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 09:28 | Nahoru | #29
splasenytrubky> pokud se na to díváš takto, tak asi ano. Já jsem spíše pragmatik...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 09:35 | Nahoru | #30

splasenytrubky píše: ................. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.



Jasně. A protože je M2T a podobné sračky nejlepší, musí se pak provádět dekarbonizace, co pár tisíc výbrus, protože tam píst lítá jako cikán v hospodě a v garáži podkládat výfuky hadrama, aby se člověk na naolejované podlaze nezabil.

Má kývačka šla díky kvalitnímu dobovému mazání po 16 000km z originálu rovnou na 4. výbrus.

S přístupem, že to jezdí osvědčeně 60 let se nabízí otázka proč se vůbec jezdí na motorkách, když se několik století jezdilo v pohodě na koních?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 JirkaPařez 11 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 Jany1985 2 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 krystofvelecky 2 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak

TOPlist