bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soumrak vzduchem chlazených motorek
29.3.2016 v 10:21
Bohužel se nám od ledna 2017 blíží povinné emise Euro 4 pro motorky. Spousta stávajících strojů ho nebude schopno splnit. Výrobci se s tím snaží nějak popasovat. BMW pro GS již připravilo nový LC motor a své vzducháče dává už jen do Nine-T a Scramblera. Bohužel tyto motorky v současném stavu nebudou schopny plnit Euro 4 a od ledna 2017 (podle šuškandy) tudíž půjdou do prodeje s výrazně nižším výkonem , aby Euro4 plnily.
Stejně tak Moto Guzzi s 1200ccm motory, kdy podle všeho od 1.1.2017 již nebudou v prodeji (stávající Griso, Stelvio a Norge). 1400ccm motory a V9 již Euro 4 plní.
Takže kdo si chce koupit nějakou z výše uvedených motorek, tak nechť si pospíší. Protože v lednu si už nekoupí, nebo si bohužel koupí jen zparchantělýho mrzáka (BMW prý pouze na 80 koní).

Že posílám pozdrav do Bruselu (a samozřejmě našim českým eurokomisařům)

edit: chyba v textu


Naposledy editováno 29.03.2016 14:40:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 09:45 | Nahoru | #61

Psycho_vlk_Wolf píše: assassin> Jen jestli to není nějaká provokace. Máme dneska 1.4



Jo april u me zacal fakt dobrym vtipem, jel jsem z prace ve 4rano :( a to jsem se od 7mi predchoziho rana nezastavil .... Teda mys se nezastavila...

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 11:30 | Nahoru | #62
Jura_Penta> Přestaňte nadávat na emisní limity. By mě zajímalo, jak dlouho vydržíte jet za Tatrou, Liazkou, Avií nebo Škodárnou či varťasem atd...Byste dneska na těch silnicích chcíply, a města a vesnice u nich taky !!

Že se tahá všechno sem tam je asi pravda, ale za to emisní limity nemůžou.

Naposledy editováno 01.04.2016 11:32:13

1 reakcí na tento příspěvek Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 11:52 | Nahoru | #63
Tech, tu nikto netvrdí, že emisie netreba vôbec riešiť. Ale ten tlak na znižovanie CO2 podľa hesla poručíme větru dešti, ktorý zaviedla EU, spôsobil akurát nezmyselné zhoršenie súčasných áut v porovnaním s rokom 2000. Po také euro IV to malo celkom význam, odvtedy je to len odrbávanie ľudí.

Ja nie som ani proti downsizingu, taká oturbená benzínová 1,4 s 80-90kW a 200Nm by mi na moje potreby bohate stačila v nižšej strednej triede. Ale som za to, aby to bol dajme tomu stred alebo základ ponuky, nie špička.

Naposledy editováno 01.04.2016 11:56:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 12:01 | Nahoru | #64

rations píše: Já mám v Subaru 2,5 atmosféra najeto 347 000 km a jede jak víno když jsem se ptal v Plzni u Lišky kdy to klekne tak mi řekl ať jsem v klidu že tam jezdí nějaký chlapík z Budějovic a má na něm 700 000 km.Podotýkám že jezdí bez poruch.


Copak máš pěkného?
Zrovna tyhle motory do nějakého roku 2006 byly známé zravosti oleje a i když člověk kontroloval a doleval, nemálo se jich pak při delší cestě kouslo, bo to najednou začalo žrát olej ještě víc než byl jeden zvyklý a bylo hotovo..

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 12:24 | Nahoru | #65
assassin> Soucítím s tebou

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 15:40 | Nahoru | #66
jean192> S CO2 souhlasím, litr ve spotřebě lední medvědy nezachrání. Ale Euro 4, tzn. u dieslu PD, Rail často bez DPF vypouštěly pěkně hnusný malý neviditelný pevný částice. Dá se říct, že to bylo horší než z rotaček s desetinovým vstřikovacím tlakem. Eur 5 - Kauzu DieselGate Nox netřeba zmiňovat. Teď už jsou diesly fakt vychytaný(DPF + AdBlue), Euro6 už asi chvíli vydrží, nenadarmo se ekvivalentní norma u zemědělských motorů jmenuje Tier 4 FINAL.

Myslím že teď jsou na řadě benzíny, ty trochu usnuly na vavřínech. DPFka půjde i na ně.

Naposledy editováno 01.04.2016 15:41:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

1.4.2016 v 18:09 | Nahoru | #67
dva_hrnce> mám zrovna tu 2006 121kw a olej poctivě hlidam na těch 1000 km si veme tak půl litru,ale záleží hodně na tom jak mu šlapu na krk ve 150 000 se měnila spojka a jinak vše origo.

1 reakcí na tento příspěvek Soumrak vzduchem chlazených motorek

2.4.2016 v 21:17 | Nahoru | #68
Nkkdo tu neresi konkretne emise apod. Ale celkove zpusob jakym se premysli. Avie, tatrovky, autobusy jezdi porad aspon v Brne, Praze a tsm kde se vyskytuju. To co z nich jde je des a je to spise stavem vozidla nez tim co ma v papirech.

Ja spis resim to, proc se v Bruselu vymysli kraviny misto aby nekdo zacal z druheho konce. MHD se spouste lidi nevyplati, spousta veci se nesmyslne prevazi tam a zpet, vlak vyjde draho, spousta veci se zacina vozit transity a transportery atd.

Proste dotace asi miri spatnym smerem.

Lidi se ridi ekonomicky a holt se casto vyplati dovezt neco z daleka nez to koupit za rohem. Tady bude zakopanej pes.

Nebo jak mi nekdo vysvetli ze se do Brna vozi chleba kazdy den ze vzdalenosti 120km?

Taky nakupuju obcas na eBay protoze dat za kabel usb nebo hdmi ci konektor 20x min je docela rozdil. Pritom by urcite z hlediska ekologie bylo lepsi reseni.

Proste vsechno je to o penezich.

Kdyz nekdo namotivuje lidi financne a pripadne treba zvyhodnenim (dane, slevy apod.) tak netreba vymyslet definice na spravnou velikost bananu.

Taky mam doma clun s eletromotorem i spalovacim motorem. Na more holt elektro nejakou dobu jeste nepujde ale na prehradu idealni.

Stejne tak s motorkou. Libi se mi myslenka elektroskutru do mesta a normalni motorku na delsi cesty. Ale dokud neni kde dobit nebo vymenit baterii a ceny clanku delaj velke procento skutru, nebudu smet na dalnici coz je v podstate temer jedina moznost jak se dostat rozumne domu, tak je jasno. Proste neni alternativa. A na kole pardon, ale sebevrahu na ty ceste k nam do prace par vidim a ne vzdy dojeli

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

2.4.2016 v 21:46 | Nahoru | #69
Jura_Penta> Nebudu reagovat na to ostatní - stím souhlasímm ale je to marný boj s větrnými mlýny. Dokud bude v Asii pracovní síla pomalu zadarmo, lepší to nebude.

Že pár Aviií ještě potkáš je pravda, naštěstí už je to minimum. Ale nesouhlasím že to je stavem vozidla. Občas ano, ale ty motory nemají ani katalyzátor a vstřikování na úrovní rozprašovače na zahrádce, víření ve spalovací komoře taky nebude moc hajtech, smrdět budou vždy.

Naposledy editováno 02.04.2016 21:48:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

4.4.2016 v 11:19 | Nahoru | #70
rations> tak to máš slušný kus a v kombinaci s tvým citlivým zacházením to drží nadstandardně
I těch 150tis.km na spojku je dost..
Tak ať ještě dlouho slouží
Já jsem s Legoušem zatím spokojen maximálně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

4.4.2016 v 12:47 | Nahoru | #71
dva_hrnce> tu spojku tam dali nějakou inovovanou a od té doby drží jen v zimě občas piska mám Outback a ty samonivelační tlumiče stále origo,,nedám na něj dopustit

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

4.4.2016 v 12:56 | Nahoru | #72
rations> tak pokud nejsi úplně výjimečná výjimka, tak mi děláš radost, to by mi to snad mohlo taky nějaký ten pátek ještě vydržet
Chodíš i na subarufanclub.cz?

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

17.5.2016 v 09:06 | Nahoru | #73

assassin píše: majitelum poctivych aut ala fabia 1,4 a pezot 301 preji desitky let a milion km za volantem

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

17.5.2016 v 15:36 | Nahoru | #74

Fandy2 píše: Turbo v dýzlu s výdrží 500 tis.? Tak určitě...v dnešních autech téměř zázrak.



Octa 2, BKD 103KW, 412 tisic km. Turbo origo a zatial ok...

2 reakcí na tento příspěvek Soumrak vzduchem chlazených motorek

20.5.2016 v 21:51 | Nahoru | #75
"Moderním motorům nízké otáčky nevadí," ubezpečuje šéf vývoje škodováckých motorů. Musíte používat kvalitní palivo a provádět pravidelné výměny oleje, svíček, řemenů, někdy i řetězu, filtrů. "Když se tohle dodržuje, motor bez problémů těch 250 tisíc vydrží," říká Martin Hrdlička."



E: "Je to jednoduché – u nás je to tak, že životnost turba = životnost motoru. Tak, jak testujeme motory na životnost čtvrt milionu kilometrů, turbo vydrží taky tolik. Není to ozubený řemen nebo jiná výměnná součástka. Záleží samozřejmě taky na údržbě, jestli je mu dopřáván kvalitní olej."

Naposledy editováno 20.05.2016 21:53:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

20.5.2016 v 23:13 | Nahoru | #76
ElFidel> Dieslové turbo vydrží s klidem pul mega...při zahřívání a dochlazování, a pravidelné výměny oleje a vzduchového filtru. Je skoro bez udržbové...Že polovina aut nemá výše psané a druhá polovina jezdí se zatuhlou regulací, takže turbo tlačí dvakrát víc než na kolik je stavěné je věc druhá.

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

20.5.2016 v 23:41 | Nahoru | #77
Tech> Já ti to neberu

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

21.5.2016 v 10:00 | Nahoru | #78
Tech>

jezdí se zatuhlou regulací, takže turbo tlačí dvakrát víc než na kolik je stavěné

Vlhký sen mladého tunera, jednoduše,levně a dvakrát tolik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

21.5.2016 v 14:55 | Nahoru | #79

ElFidel píše: a provádět pravidelné výměny oleje."



Myslí tím pán každých 30 - 50 tis. km vodičky 0W30?
Tohle je dle mého názoru strašná prasarna..

Naposledy editováno 21.05.2016 14:55:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

21.5.2016 v 15:02 | Nahoru | #80
dva_hrnce> Pokud olej splňuje výkonnostní specifikaci, není problém. Ono to sice vypadá jak vodička, ale ve skutečnosti není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

21.5.2016 v 15:08 | Nahoru | #81
Tech> a ty bys jezdil na jednu náplň 30tis. km?
On tu specifikaci splňuje možná když je v pixle..
Hele když někdo najede těch 30tis.km za půl roku po dálnicích tak dejme tomu..
Ale pak jsou lidi co jezdí 2km ráno a 2km odpo, olej se v životě neohreje na provozní teplotu a po 7tis.km je z něj černá brecka která nemůže mazat ani kdyby chtěla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

21.5.2016 v 15:22 | Nahoru | #82
dva_hrnce> Jak si psal - je to o stylu jízdy. Lepší auta už si to hlídají samy, jinak stačí selský rozum.

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 08:52 | Nahoru | #83
Tech> jak si to hlídají? Já zatím viděl akorát že chce vyměnit olej po výrobcem určeném nájezdu a zase vynulovat počítadlo

2 reakcí na tento příspěvek Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 09:54 | Nahoru | #84
Ale kdepak, dnes si chytrá auta s intervalem výměny 50tis.km dělají za jízdy chemický rozbor a když ten olej začne stát za prd, tak si řeknou o výměnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 09:55 | Nahoru | #85

dva_hrnce píše: Ale kdepak, dnes si chytrá auta s intervalem výměny 50tis.km dělají za jízdy chemický rozbor a když ten olej začne stát za prd, tak si řeknou o výměnu



Asi tak - zanedlouho mě čeká první výměna, tak uvidím, co z toho po 15tkm vyteče (samozřejmě interval je 30, ale na to mám to auto moc rád :) )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 13:01 | Nahoru | #86

Dave81 píše: Asi tak - zanedlouho mě čeká první výměna, tak uvidím, co z toho po 15tkm vyteče (samozřejmě interval je 30, ale na to mám to auto moc rád :) )



Nebuď cíťa, ser na to, ono si řekne samo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 14:05 | Nahoru | #87

dva_hrnce píše: Nebuď cíťa, ser na to, ono si řekne samo



No to jasně, že si to řekne samo, třeba o novej motor :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 15:35 | Nahoru | #88

Dave81 píše: No to jasně, že si to řekne samo, třeba o novej motor :)



Přeci by soudruzi v Boleslavi neudělali až takovou chybu

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 15:56 | Nahoru | #89

dva_hrnce píše: Přeci by soudruzi v Boleslavi neudělali až takovou chybu



A je to chyba?
Abych to uvedl na pravou míru - jsem přesvědčenej, že soudruhy v Boleslavi, ale třeba i v Mnichově, nebo ve Stuttgartu zajímá pouze první majitel - tzn.ten, od koho kasírujou peníze.....a ten málokdy dá více než 200tkm, tím je podle mě řečeno naprosto vše.

Naposledy editováno 23.05.2016 15:58:07

(reakce na) Soumrak vzduchem chlazených motorek

23.5.2016 v 22:52 | Nahoru | #90
dva_hrnce>

chytrá auta s intervalem výměny 50tis.km dělají za jízdy chemický rozbor

Ono stačí že ho dělal výrobce při testech motoru,chytrá ř.j. si to z uložených dat jen spočítá dle provozních dat (samozřejmě Franta Jetel ze stodoly to ale pozná mnohem lépe).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 6 21.4.2024 v 18:37 fajgara
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist