Téma: nechytá na starter, roztlačení ihned
19.3.2016 v 10:45
Ahoj, měl jsem sundaný válec přes zimu, po té jsem motorku složil, čekal jsem že bude mít problém chytnout, ovšem chytla skoro hned čemuž jsem se dost divil, ale hned jak jsem jí poprvé zhasl přestala chytat, na roztlačení naskočí bez problému a když se ohřeje chytá taky dobře. Svíčku jsou dal novou, ale nešla ani na starou, filtr je vyčištěný a bateria nová. Tady příkládám video
Plazivec> TDR je dvoutakt (stejný motor, jako DT a TZR), takže tam stříkačka bude těžko.
Jinak, když na roztlačení čapne v pohodě, tak je jasně slabá baterka - nabitá neznamená dobrá, její stav prozradí měření napětí při zapnutém starteru. Jak bude klesat pod 11V (někdy je i 11.5V kritických), už to nemusí stačit na jiskru, přičemž starter ještě nezpomalí tak, aby to bylo nápadné. Pro sichr můžeš ještě zkusit natočit přes startkáble (kvalitní, ne pět vlasů čínského dědka v tlustém PVC z pumpy, nebo marketu) s pomocí baterky v nastartovaném autě a když chytne - je příčina jasná.
Baterku se někdy povede oživit několikerým vybitím a nabitím, ale i tak už jí raději nevěřit a koupit novou.
Jinak, když na roztlačení čapne v pohodě, tak je jasně slabá baterka - nabitá neznamená dobrá, její stav prozradí měření napětí při zapnutém starteru. Jak bude klesat pod 11V (někdy je i 11.5V kritických), už to nemusí stačit na jiskru, přičemž starter ještě nezpomalí tak, aby to bylo nápadné. Pro sichr můžeš ještě zkusit natočit přes startkáble (kvalitní, ne pět vlasů čínského dědka v tlustém PVC z pumpy, nebo marketu) s pomocí baterky v nastartovaném autě a když chytne - je příčina jasná.
Baterku se někdy povede oživit několikerým vybitím a nabitím, ale i tak už jí raději nevěřit a koupit novou.
1 reakcí na tento příspěvek nechytá na starter, roztlačení ihned
Tak baterie klesne při startování na 10,2V ale táta pořád říká, že je určitě rozbitý startér a ne špatná baterka...
1 reakcí na tento příspěvek nechytá na starter, roztlačení ihned
Proti tomu táta protestuje strašně, že prý jestli odchází startér tak ho tohle oddělá totálně
Tak to zkus jinak,tomu by táta bránit neměl, s někým kdo má motorku se domluv, změř na jeho motorce jak klesá napětí při startování, vezmi svou baterku a zkus s ní nastartovat tu jinou motorku a měřit jak klesne napětí a porovnat jak vypadá měření s tou druhou.... tím bys měl vyloučit nebo potvrdit stav své baterie. A pak zkus to samé na své motorce a tím bys měl zjistit, jestli to opravdu nedělá startér.....
Hitak128CZ píše: Proti tomu táta protestuje strašně, že prý jestli odchází startér tak ho tohle oddělá totálně
no to je logika jako prase, tak jestli ti odchází startér tak to stejně budeš muset řešit ne? a jinak to že by startování přes káble mělo jakkoliv poškodit startér je taky hovadina..
10.2V je dost málo, to už nahodí málokterou motorku. Táta očividně moc velký expert na elektro není, i kdyby měl starter zvýšený proudový odběr v důsledku zasvinění komutátoru otěrem z uhlíků (v horším případě vlivem mezizávitového zkratu v kotvě), tak jedna zkouška s pomocnou baterkou přes káble starteru v žádném případě neublíží!!! Jinak, jak píše Lyžař, druhou možností je zkusit svou baterku v jiné, podobné motorce.
Hlavně technický detail - pokud má baterka stářím zvýšený vnitřní odpor, tak právě tento způsobuje pokles napětí při zatížení starterem (viz Ohmův zákon). Pak ani plné nabití baterky nepomůže a kor, máš-li AGM, nebo gel (AGM bývá častější a často je s "gelovkou" zaměňována), tak pokud jsi ji nabíjel nad 14.5V, tak jsi jí dal na frak a bude to spíš horší, než předtím. Prostě to zkus natočit před káble, nebo si půjč baterku z jiné motorky (pozor na uspořádání pólů), o které víš, že startuje dobře a pokud s ní nastartuješ, není co řešit a svou baterku odvez na sběrák, nebo dej někomu, kdo ji využije třeba pro napájení záložního zdroje. Jako startovací už použitelná nebude.
Hlavně technický detail - pokud má baterka stářím zvýšený vnitřní odpor, tak právě tento způsobuje pokles napětí při zatížení starterem (viz Ohmův zákon). Pak ani plné nabití baterky nepomůže a kor, máš-li AGM, nebo gel (AGM bývá častější a často je s "gelovkou" zaměňována), tak pokud jsi ji nabíjel nad 14.5V, tak jsi jí dal na frak a bude to spíš horší, než předtím. Prostě to zkus natočit před káble, nebo si půjč baterku z jiné motorky (pozor na uspořádání pólů), o které víš, že startuje dobře a pokud s ní nastartuješ, není co řešit a svou baterku odvez na sběrák, nebo dej někomu, kdo ji využije třeba pro napájení záložního zdroje. Jako startovací už použitelná nebude.
Tak někde zasviněné kontakty. Ještě by o chtělo změřit, jak napětí při zapnutém starteru spadne v místě napájení zapalování. Ale jde také o to, jaké jsi použil startkáble. Jestli nějaké za 3 stovky z AutoKelly, AdolfHitlermarketu, Lžidlu, Scheisslandu a podobných odpadkáren, nebo z pumpy, v kterých je pod 8mm tlustým PVC licnička s bídou 1.5mm2 a kolikrát to ani není měď, ale poměděná hlína, v horším případě poměděné železo, tak se nediv, že s takovou parodií nenatočíš ani 50ccm skútr.
Kabelama to fakt není, používali jsme je hodněkrát, 200A by měly dát a napětí těch 11,4 jsem měřil na kabeláží na motorce. Zapalování by tady mělo mít svojí cívku v alternátoru ne? Co vím tak tyhle motory jdou roztlačit i bez baterky
1 reakcí na tento příspěvek nechytá na starter, roztlačení ihned
A kontakty nevím... nenatočí to ani když jsme připojili napájení startéru přímo bez spínacího relé
1 reakcí na tento příspěvek nechytá na starter, roztlačení ihned
Vejfuck je ladak, ale predtim to s nim šlo, ladila se přivera aby otvírala do plna
Hitak128CZ> hledal bych příčinu někde kolem....
Přívěra, falešnej luft ? dvoutakty jsou na směs při staru dost háklivý... jestli ti tam někdě přifučuje a sytič je "přicpanej difuzor", mohlo by to srkat vzduch někudy jinudy...
Měl jsi to asi komplet na vrchu rozhozený ... ne? Zkus při volnoběhu postříkat nějakým sprejem kolem vedení sání, příruby sacího svodu atd. Pokud ti vyletí otáčky máš tam "díru"
Naposledy editováno 23.03.2016 07:01:44
Přívěra, falešnej luft ? dvoutakty jsou na směs při staru dost háklivý... jestli ti tam někdě přifučuje a sytič je "přicpanej difuzor", mohlo by to srkat vzduch někudy jinudy...
Měl jsi to asi komplet na vrchu rozhozený ... ne? Zkus při volnoběhu postříkat nějakým sprejem kolem vedení sání, příruby sacího svodu atd. Pokud ti vyletí otáčky máš tam "díru"
Naposledy editováno 23.03.2016 07:01:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2870 | 27.3.2024 v 22:03 Beranidlo |
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 | komatkiller | 8 | 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf |
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 | Anonym1 | 8 | 13.8.2022 v 14:03 vilemx |
Spotřeba Yamaha TDR 125 | Matyas3k | 7 | 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ |
Nestartuje Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 | Filip2005 | 8 | 30.7.2022 v 13:46 Malp |