i) nutnost brát ohledy na počasí,
ii) to že mě jízda na motorce víc unavuje a
iii) že jsem zranitelnější (oproti autu).
Počasí a únava jde řešit výběrem motorky a oblečení, přičemž můj výběr motorky (nahatá SV 650 bez štítku) v těhle věcech moc nepomohl Zajímalo by mě jaká je vaše zkušenost třeba s nějakou pohodlnější motorkou. Jde rozumně používat jako dopravní prostředek, který je k dispozici, když zrovna potřebuju?
Moje otázky
1. Jezdíte na motorce bez ohledu na počasí? (bavíme se o teplotách nad nulou)
2. Pokud jezdíte, jakou máte motorku a jakou motorku byste doporučili? Jaký máte oblečení?
3. Máte strach z aut? Jak ho řešíte? Já osobně tak, že jezdím silnicema s minimálním provozem (polní / lesní asfaltky), což je super zážitek, ale není to úplně nejrychlejší.
4. Jak řešíte únavu? Dost zásadní otázka. Osobně jsem na motorce 2x boural vždycky kvůli únavě, respektive, když jsem unavenej, tak mívám sklony bejt zbrklej
Díky za postřehy. Nebojte se rozepsat ...
1 reakcí na tento příspěvek Motorka jako dopravní prostředek
Co se týká strachu to si musíš v hlavě pořešit sám, osobně razim názor že strach za řidítka a volant prostě nepatří. Pokud máš strach tak za to nelez než si to všechno urovnáš v palici a nebo se někde rozjezdi nejlíp mimo provoz. Strach vede akorát k průseru.
Únava je další individuální věc, pokud s tím máš problémy tak se nečim nakopni, kafe, energiťák, kofeinový tablety nebo opět nesedat za to a odpočinout si.
Jinak na provoz po většinu roku vyjde nejlíp něco s kapotou a vyššim plexi kde tě to alespoň trochu chrání před bordelem, deštěm a atk dále, případně velkej cestovní skůtr kde většinou ani nevíš že něco padá.
2. viz 1
3. ne, to by jsi se nedostal nikam
4. byt tebou mam starch sam ze sebe nez z bodu 3. Unava jasna, bud nikam nejezdit, nebo caste pauzy
Obecne, cim vic kapot, tim lepsi ochrana, ale pored na tebe bude chcat, foukat, musis se oblict, musis resit kam s moto, helmou, hadrama a zase takova uspora penez oproti autu to neni. Nehlede na to, ze obcas potrebujes neco nekam dovezt
Naposledy editováno 17.03.2016 15:33:46
Strach nemám, resp. nevím, jestli se to tak dá nazvat. Spíš respekt a hlavně milion tun předvídání a předpokládání..... strach můžeš mít i v autě, pokud tě sejme Tatra 815 plná štěrku, nemáš šanci. Zrovna jako na motorce nemáš šanci proti sebemenšímu autu, a na kole proti sebemenší motorce. A půjdeš-li pěšky, může tě sakramentsky zmuchlat i ožralej cyklista Kdybych měl strach, nemůžu vůbec na silnici vlezt.
Únavu řeším tak, že si odpočinu Prostě - vím-li, že mě čeká několik set km na motorce, snažím se vždy dát předem do pořádku co nejvíc. Na dovolenejch v cizině si udělám den volna, abych trochu zregeneroval a motorku nechám stát v kempu pod plachtou.
Jakmile pozoruju, že nejsem v dobrým stavu, nelezu na to.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka jako dopravní prostředek
Čau, Tom
Pokud jako dopravní prostředek tak skůtr - lepší cohrana před nepřízní a nečistotami, větší úložný prostor
jako dopravní prostředek to má spousty omezení - odvoz věcí, ochrana jezdce vs. běžné oblečení, počasí...
moucan píše: Jezdil jsem celoročně (rozuměje od prvního do posledního sněhu) na kapotovaný CB 500. Je to o zvyku. Několikrát jsem chytnul i průtřze mračen nebo kroupy ale pokud jedeš někam kde máš možnost se převlíct a být pak v suchu tak není problém.
Co se týká strachu to si musíš v hlavě pořešit sám, osobně razim názor že strach za řidítka a volant prostě nepatří. Pokud máš strach tak za to nelez než si to všechno urovnáš v palici a nebo se někde rozjezdi nejlíp mimo provoz. Strach vede akorát k průseru.
Únava je další individuální věc, pokud s tím máš problémy tak se nečim nakopni, kafe, energiťák, kofeinový tablety nebo opět nesedat za to a odpočinout si.
Jinak na provoz po většinu roku vyjde nejlíp něco s kapotou a vyššim plexi kde tě to alespoň trochu chrání před bordelem, deštěm a atk dále, případně velkej cestovní skůtr kde většinou ani nevíš že něco padá.
Moje řeč .Akorát misto 40km do práce najedu 80km, páč mě to ba, takže moto levnější jak auto není
1 reakcí na tento příspěvek Motorka jako dopravní prostředek
Co se týká ceny, tak to počítám hlavně pořizovací cenu. Slušná motorka se dá pořídit do 100 tisíc. Slušný auto minimálně 200 tisíc, spíš bych řekl víc. Provoz počítám +/- stejný peníze (supersporty nejsou moje krevní skupina).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jako dopravní prostředek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jako dopravní prostředek
puffybodie píše: Bozo> Jenže to počítáš úplně špatně. Podívej se po světě co se nejvíce používá jako takový prostředek. Honda Wave 110i, Honda Cube a její repliky, v Indii samé 125 a 150ccm. Prostě jednoduché motorky, co je i snadné opravit a díly jsou levné. U nás takto kdysi fungovala Jawa. Když se to budeš snažit nahradit nějakou větší mašinou, tak to nikdy levnější než auto nebude.
To je pravda, ale tyto motorky moc nejedou a pravděpodobně budeš brzdit kdejakej nakladak. Potřebuje tak rychlou motorku aby ujel všemu špatnymu.
-NE
2. Pokud jezdíte, jakou máte motorku a jakou motorku byste doporučili? Jaký máte oblečení?
-na dojíždění do práce asi R1pyčo nebude to pravé, něco s malou spotřebou, jako NC
3. Máte strach z aut? Jak ho řešíte? Já osobně tak, že jezdím silnicema s minimálním provozem (polní / lesní asfaltky), což je super zážitek, ale není to úplně nejrychlejší.
-"ANO", spíše ne z aut, ale z kokotů za volantem, řeším to stylem "být připraven na nemožné, každý mě chce zabít, jsem neviditelný", není to 100%, ale pomáhá to docela výrazně
4. Jak řešíte únavu? Dost zásadní otázka. Osobně jsem na motorce 2x boural vždycky kvůli únavě, respektive, když jsem unavenej, tak mívám sklony bejt zbrklej
-zastavím a dám pauzu nebo do sebe nacpu enegreťák, případně kombinace
Každopádně na dojíždění do práce je motorka snad ta nejhorší volba, ekonomicky to nevychází vůbec líp-jelikož si vedu statistické tabulky u všech vozidel, tak vím, že nejlíp vychází staré auto na plyn.
Ale každého věc, já bych třeba při ježdění na moto do práce už neměl náladu na to sednout o víkendu.
Naposledy editováno 18.03.2016 06:35:01
yzf07 píše: To je pravda, ale tyto motorky moc nejedou a pravděpodobně budeš brzdit kdejakej nakladak. Potřebuje tak rychlou motorku aby ujel všemu špatnymu.
To je jen pověra.
Vespa around the world
Něco z našich končin taky (asi nejrychlejší z toho výběru )
Na opici do Afriky
Okolo světa na Sym Symba (Honda Cub replika)
Velmi dobrý blog obecně o cestování a nádherné foto
Když člověk pojede 300, tak sice ujede skoro všemu špatnému, ale nic nezažije a musí se hodně soustředit. To nic proti jezdcům na SS, každému co se líbí. Ale tazatel se ptal na možnost pravidelného dojíždění a co je pro to vhodné. A pro to není vhodná třeba ani moje mašina a když se člověk podívá po světě, tak jsou to spíše stroje z mých odkazů (a podobné) než nějaký Harley, supersport, velké enduro a podobné. Důvod jsou náklady, servis, pojistky, spotřeba, váha, ovladatelnost atd. atd. Jistě, jsou tady lidé jako RoyalJordanian co jezdí na "klasice", ale těch je pomálu. A není nutné se dívat ani do Vietnamu, Indie a dalších míst na východě. Stačí se podívat i do Vídně třeba (samá Vespa) nebo Paříže, Říma, Londýna a dalších měst co převažuje jako takřka denní dopravní prostředek v jedné stopě.
já jezdím do -5 a od -5...moto používám na dopravu do práce ( baví mě jezdit ) každý den. Jezdím v RST kombinéze a jsem celkem v pohodě neb kůže je kůže. Strach z aut? Spíš strach z řidičů ( některý ženský , mladý machři a důchodci ).
4 reakcí na tento příspěvek Motorka jako dopravní prostředek
Mám oktávku, kterou si docela často bere manželka. Hlavně na letní prázdniny, kdy jezdí s dětma na chalupu, kde auto potřebuje. Je tam klidně měsíc v kuse. Pracuju a žiju v Praze, kde se přesouvám městskou. Takže, cesta do práce mě nebere, typický využití motorky by byly trasy Praha - Kunžak (cca 180 Km) jednou za týden tam a zpátky, odhadem tak 10x za sezónu. Teploty letní, ale musím být schopný vyrazit kdykoliv (déšť, mlha, tma, únava po práci).
Kdo jezdí z Prahy na jih (přes Tábor), tak ví, že se tam jezdí "rychlou okreskou" s velkým provozem. Není tam problém jet 140 autem natož motorkou, ale míst na předjíždění je málo. Já má cestovní rychlost kolem 110. Takže asi vidíte kam mířím. Za tu cestu se minimálně jednou, dvakrát stane, že se za vás zavěsí nějakej kokot, kterýho strašně zdržujete a nervózně vykukuje, kde by mohl předjet, čuchá vám k zadku, tlačí se doleva, apod. V autě to ještě beru, na motorce se mi vaří krev. Mimochodem, pro pamětníky, je to místo, kde před pár lety sejmuli Medvěda Guzziho Tu silnici na motorce prostě nenávidím. Nehledě na to, že to je neskutečná nuda. Alternativou je jet po silnicích II. a III. třídy, což je super, ale cesta trvá přes tři hodiny, (i tak to dělám radši).
Takže zpět mojí k původní otázce. Je motorka využitelný dopravní prostředek (v situacích jako např. popisuju) nebo to je fakt jen hobby, kdy budu jezdit jen když jsem odpočatej a mám náladu a je hezky?
EDIT: Ještě doplním. Jezdím na motorce moc rád. Nemám nějakej zásadní problém prodat starou vránu SV650 a koupit něco víc použitelnýho v daný situaci (cestovní enduro? maxiskůtr? cestovní motorku?) a koupit ultra pohodlný a drahý oblečení od někoho jako je Rukka nebo Halvarsson. O čem mám pochybnosti je samotnej koncept. Z mojí zkušenosti prostě nejde rozumně motorku jen tak kdykoliv (tma, déšť, únava) vzít a s tím, že mě čeká tří hodinová cesta mezi polema a lesama. Což mi ale přijde hrozná škoda, a proto bych chtěl, abyste mi tady moje přesvědčení vyvrátili.
Naposledy editováno 18.03.2016 10:19:09
1 reakcí na tento příspěvek Motorka jako dopravní prostředek
Bozo píše: Možná ještě poslední doplnění. Je mi jasný, že většina lidí tady na fóru jsou "hobíci" = jezdí jen když chtějí. Já se ptám té menšiny lidí, která jezdí když musí. Jak to děláte, abyste si tu cestu i tak co nejvíc užili? A kde jsou pro Vás limity, kdy už opravdu nejedete (a skočíte třeba na autobus).
Můj názor na toto je takovej, že aby sis to užil i za špatných podmínek, musíš to vážně zbožňovat a nejspíš být i tak trochu magor.
Osobně bych řekl že mě to baví hodně a jsem taky dosti vyšinutej cvok, takže minulý týden ledovka, sem tam jsem potkal auto v poli, klouzalo to jak sviňa, ale já si cestu stejně maximálně užil
Naposledy editováno 18.03.2016 10:56:07
Rychlost okolo 90 z toho vyškrábneš, uveze to hodně, do terénu v pohodě, vodou do výšky nadrže to projede taky bez ztráty kytičky, stabilita zaručena, jediný problém ve sněhu bude to jak máš kvalitní oblečení, na silnici budeš dost velký a kokůtci bez mozku, kterých je u nás dost budou nuceni tě objíždět jako auto a ne tě řezat jak motorku
Bozo píše: O čem mám pochybnosti je samotnej koncept. Z mojí zkušenosti prostě nejde rozumně motorku jen tak kdykoliv (tma, déšť, únava) vzít a s tím, že mě čeká tří hodinová cesta mezi polema a lesama. Což mi ale přijde hrozná škoda, a proto bych chtěl, abyste mi tady moje přesvědčení vyvrátili.
Tak na tohle existuje jenom jedna varianta,tahle
Má to vyhřívané rukojeti,vyhřívané sedlo,ochrana proti větru a dešti jak prase,dokonce kontrolku nebezpečí náledí to má a nemusíš na tom dělat ty směšné pohyby šaltrpákou Borec s tím čelně trefil srnu.Burgman na odpis,srna na guláš a pilotovi se nestalo nic.S motorkou by to tak dobře asi nedopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jako dopravní prostředek
Bozo píše: Což mi ale přijde hrozná škoda, a proto bych chtěl, abyste mi tady moje přesvědčení vyvrátili.
Jsi snad nesvéprávný, neumíš se sám rozhodnout? Stejně tak mě pobavilo "můžu kdykoli prodat staré SV a nakoupit hadry v ceně motorky, jen se mi nechce, protože mi není jasný koncept dojíždění na motorce"....když ti napíšu JO, JDI do toho , tak o víkendu prodáš SV a příští týden koupíš funglovku a ohákneš se za kilo jo? To sotva
Naposledy editováno 18.03.2016 12:32:34
Bozo píše: Za tu cestu se minimálně jednou, dvakrát stane, že se za vás zavěsí nějakej kokot, kterýho strašně zdržujete a nervózně vykukuje, kde by mohl předjet, čuchá vám k zadku, tlačí se doleva, apod. V autě to ještě beru, na motorce se mi vaří krev.
tohle nechápu. Není nic jednoduššího než někoho pustit když jedeš na motorce, zajedeš ke kraji, zpomalíš, necháš ho jet. Mně by to teda vadilo hlavně v autě, a i tam radši přibrzdím a dám jasnej signál ať si jede.