globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: odpojení baterie při nabíjení
16.3.2016 v 14:04
sorry jestli zakládám duplicitní téma,ale tuto konkrétní věc jsem tu nenašel...

Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.

K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.

Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...

Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...

Ď.

Anketa: při nabíjení akumulátor
neodpojovat
91%
42
odpojovat
9%
4
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 18:26 | Nahoru | #31

Sali28 píše: fockewulf> To bych bral. Ale nemám jsem takový elektrikář že vím že to jde z + do -


Hele špatně jde z - do +

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 18:39 | Nahoru | #32
PýDžej> Špunty ven nemusí, baterie dýchá bočním odplynovacím otvorem (bývá na něj také připojená hadička, odvádějící plyny mimo kastlík baterky).

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 18:41 | Nahoru | #33

satandha píše: Hele špatně jde z - do +


Už se poprali?

odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 21:54 | Nahoru | #34
na plechovce mi naráz přestalo jít servo(ztuhlo řízení) a začala svítit kontrolka dobíjení, což bude skoro s určitostí něco s alternátorem(je chlazen vodou)!

Otázka zní, proč se mi po cca týdnu vybila baterka až na nějakých 7 V ? Je možný, když na altíku odejde např. diodovej můstek, že tam vznikne nějakej skrat kterej u připojený baterky jí postupně takhle brutálně vybije? Bude ta baterka ještě použitelná, nebo spíš počítat s tím že je KO?

Jo a s autem sem nejezdil

díky

1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 07:54 | Nahoru | #35
Jestli si při tom laborování se servem a prolézání auta spíše nenechal třeba svítit strop apod... copak je to za moderní auto? japonec asi ne? koncern?

Co se aku týče, jestli byl starý 4 roky a více, tak se zhroutil. Záleží jak dlouho na těch 7 V byl, i nový se za týden sasulfátuje a rozpadne , za jednu noc se většinou daří víceméně zachránit (částečně -kapacita je třeba jen 70% původní)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 09:07 | Nahoru | #36
Jurawood> Mercedes Vaneo rv.2004 , kontroloval jsem to a nikde nic nesvítilo, musel to vybít nějakej skrat zřejmě na tom altíku...

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 09:10 | Nahoru | #37
mari> tak to se samozrejme stat muze , ze tam nekde pri prohoreni nejakeho kremiku vznikne svod. Ale zrovna u mergla bych proveril az das novou baterku jestli se to neopakuje a neni tam odber delsi dobu. ME treba funi chladici ventilator ecu (tedy myslim ze to bude on, protoze co jineho by to mohlo byt ) u Vita i 10 minut po dojezdu, tak az jednou se rozhodne ze bude dochlazovat pres noc tak rano bude taky baterka v riti.

odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 12:19 | Nahoru | #38
gugo>no předtím jsem s tím jezdil(než se mi stala ta věc se servem a svítící kontrolkou dobíjení) a vše bylo OK, baterka držela bez problémů.
Bezprostředně po tom co mi to odešlo jsem auto zaparkoval, odjel, po týdnu se vrátil a baterka vymlácená(žádnej spotřebič zapnutej nebyl).

Takže to musí mít nějakou souvislost zřejmě s tím altíkem, pokud je to teda jím, ale skoro určitě ano...

edit: když jsem dnes po 1dni dobíjení baterku proměřil po odepnutí nabíječky, dávala 13,4V a zarazilo mě, že nabíječka pořád hlásí nedobitou baterku(je to Tronic T4X z lidlu)







Naposledy editováno 18.03.2016 12:51:09

odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 13:24 | Nahoru | #39
Baterku odpojuji jen přes zimu, kdy ji vyndám a dám do sklepa do cca 12° a tam ji tak 2x za zimu preventivně dobiju. Přes léto jezdím - není potřeba dobíjet. Pokud se ti přes léto vybíjí, je baterka špatná, nebo ti ji něco vybíjí. Ještě mi nikdy motorka v sezóně nikdy nestála tak dlouho, abych ji nenastartoval.

Naposledy editováno 18.03.2016 13:26:35

1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 16:37 | Nahoru | #40
Mari: to je OK
Dobíjí se na 14,4 V, poté se sníží skokově proud na cca 100 mA a indikuje se "NABITO"
V této chvíly má aku pouze cca 80% kapacity!!! Musí se nechat min další 2-3 dny, nabíječka dává stále 100mA a čeká se opět na 14,4V.

Až poté cvakne relátko a proud klesne na nulu. Nabíječka poté čeká na pokles napětí pod 12,6V a opět přepne na 100mA dobíjení do 14,4V
Tento stav dobíjení, není bohužel indikován.... jde to poznat podle cvaknutí relátka, po odpojení šňůry 230V, pokud cvakne relé - nebylo nabito.
Pokud necvakne - už bylo proudem 100mA dosaženo 14,4V - bylo nabito.

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 18:17 | Nahoru | #41
Jurawood> no ta nabíječka má indikaci díky svítícím diodám ke kterým je přiřazeno co znamenají, je to vidět na fotce nabíječky, takže to zda je nabito či ne vidíš na těch diodách...

Zajímavý je, že doma nabíjím baterku do mašiny nabíječkou Oxford Oximiser 900 a ta se chová zvláštně v tom, že po připojení proběhne analíza a po chvilce to začne dobíjet proudem cca 200mA/h a při cca 13.2V to přestane nabíjet úplně, takže nějakých 14,4 jak se to píše v manuálu to vůbec nedosáhne.Zajímalo by mě zda to může být samotnou baterkou, nebo proč nabíječka nabije na max 13,2 a dál nenabíjí...Baterka měla před nabíjením cca 12,4V

1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

19.3.2016 v 10:11 | Nahoru | #42
si připadám jak blázen už, nepochopil si mě? Ještě jednou a naposledy

Stav dobíjení proudem 100mA, tedy cca od 85% do 100% kapacity aku, není nijak indikován...
Na tu diodu se patří vys*at - indikuj pouze zvýšený proud, v žádném případě se nejedná o ukončení dobíjení, jasné?

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

19.3.2016 v 16:16 | Nahoru | #43

Jurawood píše: si připadám jak blázen už, nepochopil si mě? Ještě jednou a naposledy

Stav dobíjení proudem 100mA, tedy cca od 85% do 100% kapacity aku, není nijak indikován...
Na tu diodu se patří vys*at - indikuj pouze zvýšený proud, v žádném případě se nejedná o ukončení dobíjení, jasné?



ano prosím, děkuji za objasnění pane šiditeli...
teď prosím ještě tu story s motobaterií a nabíječkou Oxford, děkuji úctivě

odpojení baterie při nabíjení

20.3.2016 v 09:08 | Nahoru | #44
Pozdravujem a trošku prispejem.Zastávam názor,že pokiaľ dobíjam inteligentnou nabíjačkou napr.CTEK,Bosch C3,atd.netreba baterku vyberať a pri klasickej kyselinovej ani odšpuntovávať,pretože nabíjací prúd je tak malý,že ani nebuble a prípadné malé množstvo plynu odíde hadičkou.Ak ide o teplotu skladovania cez zimu,tak ja parkujem vo výmennikovej stanici pri paneláku,kde je aj 27°C a nechcem ich otravovať, preto ju cez zimu vyberiem a skladujem v nevykurovanej radovej garáži,ktorú mám 10min od bytu a teplota cez zimu je tam +2 až +7 a tam ju aj dobíjam.Nikdy tam nemrzlo.Domov ju neberiem,lebo baterke je cez zimu lepšie pri teplote tesne nad 0°C,ako doma pri 22-23°C.

odpojení baterie při nabíjení

20.3.2016 v 11:33 | Nahoru | #45
u mercedesa se lepí relátko a jde pořád čerpadlo topení, setkal jsem se stím dvakrát.

odpojení baterie při nabíjení

20.3.2016 v 11:48 | Nahoru | #46
Dneska je u nových aut běžný, že i vypnutý maj stálej odběr, zůstávají pod napětím některý jednotky, alarm, rádio atd. A pokud je baterka už v hodně mizerným stavu, tak ji to i za týden dokáže vymlátit do mrtva. Já mám v návodu u Optimatky, že si nabíječka udělá nějakej test - zřejmě na základě úbytku napětí - a pokud usoudí, že je baterie připojená ve vozidle s trvalým odběrem, tak nepřejde do desulfatačního programu, aby byla chráněná ta připojená elektronika. Při desulfataci tam jsou napěťový pulsy vyšší než běžný napětí. Jinak - že je v návodu k nabíječkám často doporučení aku odpojit - výrobce se prostě chrání proti jakýmukoliv problému, to je stejný jako když u léku je uvedeno milion možných vedlejších účinků, snad vyjma smrti - a výrobce je z obliga...

odpojení baterie při nabíjení

22.3.2016 v 21:47 | Nahoru | #47
Já baterku ještě nikdy nenabíjel.....

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

23.3.2016 v 16:58 | Nahoru | #48
ja1> Ahoj, ne, mám nabíječku. A je fakt, že to opravdu nijak extra nebublá- ale to je zvyk, no. A navíc - nemám ve sklepě zásuvku ...takže stejně musí ven.Ale to už je jiná pohádka.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr

TOPlist