- tabuľka NGK hovorí, že správny moment by sa mal pohybovať v rozmedzí 15-20 Nm
- servisný manuál špecifikuje presne 11 Nm
zdá sa mi to ako celkom podstatný rozdiel, ak NGK dovoľuje až 20 Nm zatiaľ čo servisák presne 11 Nm ...je to takmer 2-krát viac
mám momenťák so škálou min. od 13,6 Nm - ak to dám na 13,6 malo by byť všetko OK, nie?
ďakujem
jinak bych to pojal asi takhle... vyrobce NGK rika, ze jeho svicka zvladne dotahnuti az 20Nm aniz by doslo k poskozeni svicky.
Na fotce se majiteli utrhnul zavit a zustal zasroubovanej v motoru. Cili pravdepodobne pouzil vic nez 20Nm :)
kdezto vyrobce motocyklu s ohledem na pouzity material hlavy vylce udava jasne 11Nm a tim je zajisteno ze nedojde k poskozeni zavitu v hlave motoru. Kdyz to pretahnes tak se zavit utrhne a az budes svicku vytahovat priste tak ji vysroubujes i se zavitem a pak nova svicka nebude kam nasroubovat, pac tam budou uz jen zbytky zavitu.
Hodne se tohle deje u vypustaku oleje..kdy to lidi zbytecne moc dotahuji.
Takze kdyz uz resis Nm tak to dej na tech 11. Ale jak jsem psal..pokud nemas kalibrovanej tak je to jedno. Kdyz sem vzal do ruky nejakej beznej tak byl dost mimo po porovnani s kalibrovanym.
2 reakcí na tento příspěvek správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
Duritio píše: Ty vole cumim jak puk z ceho všeho dokáže nekdo udělat problém
Duritio, jediný problém sú tvoje zaostalé príspevky
gio9 píše: ještě jsem neviděl nikoho utahovat svíčky momenťákem
odporúčam sa aspoň raz ísť pozrieť do autorizaovaného servisu, uvidíš niečo pre teba nevídané
cuir píše: Kdyz sem vzal do ruky nejakej beznej tak byl dost mimo po porovnani s kalibrovanym
tak je úplne nový, tak predpokladám , že kalibrovaný z výroby...
štandardný postup pre ľudí, ktorí nepotrebujú manuál ku každej prkotine - zakrúť prstami-rukou pokiaľ ide a potom kľúčom ešte 1/2 až 3/4 otáčky s momentom v zápästí (alias neťahám ako šialenec), pokiaľ sa bavíme o sviečke s tesniacim krúžkom.
EDIT: s drsným postojom to ďaleko tu nedotiahneš
Naposledy editováno 11.03.2016 13:14:34
1 reakcí na tento příspěvek správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
Jinak bych se přikláněl k těm 11 N-m, jistější a míň nákladné na případnou opravu je nepoškodit závit v hlavě.
EDIT: týmto ďakujem všetkým za "normálne" odpovede :)
Naposledy editováno 11.03.2016 13:28:57
mk101 píše: tak je úplne nový, tak predpokladám , že kalibrovaný z výroby...
bohuzel..pokud baleni neobsahuje certifikat o kalibraci tak kalibrovany neni a je to jen poskladane ze soucastek, ale nikdo neresil jakou ma miru nepresnosti.
Naposledy editováno 11.03.2016 13:42:35
1 reakcí na tento příspěvek správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
...pak si spolu běžte do autorizovanýho servisu nechat vyměnit svíčky...
Naposledy editováno 11.03.2016 13:54:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
C1800 má svíčky se závitem 10 mm a u nich je v té tabulce moment 10-12 Nm, což celkem přesně koresponduje s 11 Nm v manuálu.
Jsou tři typy lidí, co jezdí na motorce.
Jeden extrém jsou ti, co jsou schopni si ji rozložit a složit do šroubku.
Druhý extrém jsou ti, co jen sednou a jezdí. Jakoukoliv opravu dají do servisu.
Buď na to nemají ruce, nebo mají prachy a nechtějí se s tím babrat.
Prostřední skupina je více méně mezi. Blíž k jednomu nebo druhému extrému.
No a tady mk101 je z prostřední skupiny, spíš méně zručný nebo méně odvážný.
Na tom snad není nic špatného.
Já jsem taky z prostřední skupiny.
Vyměním si olej, svíčky, filtry, žárovky, pojistky, srovnám vidlici v brýlích, nainstaluji zásuvku.
To je tak zhruba vše. Když budu muset dělat něco dalšího, podobně jednoduchého,
tak si taky budu zjištovat nejdříve informace, jak se to dělá.
Abych někde nenarazil a neměl z poloviny rozdělanou motku a nevěděl co s tím.
A jak ji v tomhle stavu dotáhnout do servisu.
Ještě jsem neviděl nekalibrovanej novej momentak, ale viděl jsem málo a sám pouzivam tengtools
Pro představu 11Nm je 1,1kg na metrové páce. Vždycky to dělej tak, jak je to v servisnim manuálu...
nie nie, nikto sa nenechal nacytať...je to moja chyba, v mojej prvej téme som musel omylom vybrať "Suzuki C1800 Intruder" a pri zakladaní druhej som to mal v Chrome predvyplnené...jedná sa o "Suzuki C800 Intruder" a teda bez jednotky :) sviečky sú so závitom 12 mm, takže údaje sú ok...
Naopak někdy bych si ani na ruku netroufl utáhnout cosi ocelového do hliníku tak, jak udává manuál.
Takže raději utáhnout svíčku momenťákem, než totálně na krev s podložkou slisovanou jako žiletka, což jsem měl na motorce z druhé ruky po její koupi. Ne každý ví, že má ten moment mimo jiné také vliv na chlazení svíčky.
mk101 píše: tak je úplne nový, tak predpokladám , že kalibrovaný z výroby...
ty debile kdyz ses tak moudrej tak co lezes sem s kazdou kravinou zalez zpatky na horehroni a uc se zit bez návodu k používání prirucek a bez debilnich dotazu tady....a Babise si vem sebou....Darmah píše: Svíčky sice momenťákem neutahuju, taky spoléhám na cit, ale nachápu, proč je tu terčem posměchu někdo, kdo to chce dělat tak, jak se to správně dělat má.
Jinak bych se přikláněl k těm 11 N-m, jistější a míň nákladné na případnou opravu je nepoškodit závit v hlavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
Duritio píše: Trocha logiky je nad tvy možnosti ze kvůli tomu zakladas tema?
tak niekto zakladá téma na uťahovanie sviečky a niekto iný (na motorkárskom fóre) zakladá téma ako mu vadí Babiš - viď tvoj profil ( a Babiš mu vadí len preto, že je Slovák)
Duritio píše: ty debile kdyz ses tak moudrej tak co lezes sem s kazdou kravinou zalez zpatky na horehroni
Duratio, týmto (a všetkými svojími prípevkami) len dokazuješ, že si zaprdený a upotený nacistický 60 ročný kokot, ktorý si serie do huby! peace
EDIT: ja som z východu, ale Horehronie je tiež krásne...keby si nebol taký jeblý, tak by som ti aj odporučil nejaké pekné miesta tam-na motovýjazdy :)
Naposledy editováno 11.03.2016 16:54:05
1 reakcí na tento příspěvek správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
Jasek píše: a píčůůů co to maj v ruce už jsem taky pár viděl(včetně sebe ),když ten momenťák mám tak ho snad použiju.
Když ho mám použiju, nemám nepoužiju.Ale rozhodně není potřeba z toho dělat vědu.Naposledy editováno 11.03.2016 19:44:41
1 reakcí na tento příspěvek správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
Jako na dulezity srouby pouzivam momentak, na svicky to v nekterych pripadech fakt nejde, bude se tam nevejdes nebo ti ven kouka klic kterej na racnu nedas.
Takze zasroubovat rukou a 1/4-1/2 otacky je jistota.
hrochino píše: Když ho mám použiju, nemám nepoužiju.Ale rozhodně není potřeba z toho dělat vědu.
Souhlasím,taky ho nemám,ale když jde o něco důležitýho,tak si ho půjčuju. Nicméně se hrabu ve svý motorce a že něco přetrhnu riskuju za svý peníze. Pár věcí mi přetáhli "profíci" a tam to nechápu ani náhodou.
mk101 píše: Duratio, týmto (a všetkými svojími prípevkami) len dokazuješ, že si zaprdený a upotený nacistický 60 ročný kokot, ktorý si serie do huby! peace
EDIT: ja som z východu, ale Horehronie je tiež krásne...keby si nebol taký jeblý, tak by som ti aj odporučil nejaké pekné miesta tam-na motovýjazdy :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správne dotiahnutie zapaľovacej sviečky
gugo píše: tady mate navod od densa .
Jako na dulezity srouby pouzivam momentak, na svicky to v nekterych pripadech fakt nejde, bude se tam nevejdes nebo ti ven kouka klic kterej na racnu nedas.
Takze zasroubovat rukou a 1/4-1/2 otacky je jistota.
presne. Ne vsude se clovek dostane... nicmene odpoved od servisaka, ze momentak nepotrebuje, protoze to ma v ruce je hodne usmevna.
pak je dalsi extrem... kazdej zasranej sroub dat na lepidlo... :D
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 11 | 6.7.2023 v 10:17 MungoJerry |
Spojkové lamely EBS Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 1 | 26.6.2023 v 23:05 ivoščak |
Parkování Praha 8 Libeň, Kobylisy Suzuki C1800 Intruder | Zed75 | 0 | 27.4.2023 v 17:37 Zed75 |
Brzdové kotouče Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 1 | 19.4.2023 v 08:49 Czuba |
Brzdové destičky MR3 Suzuki C1800 Intruder | Pičma | 1 | 18.4.2023 v 21:49 Kohlstein |