bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Slepená spojka - 350/640
7.3.2016 v 15:33
Zdravíčko, jsem krátce majitelem Jawy 350/640 a mám takový problémek... Po kratším stání (od dvou-tří hodin vejš) jsem zjistil, že když vymačknu spojku, tak tam jednička jde jakoby přes zuby (stalo se mi to asi 3x). Vlastně tam nejde ani kopnout pořádně... Teďka o víkendu jsem zjistil, že když spojku cvičně před řazením asi tak 4-5x vymáčknu, tak jednička jde zařadit úplně krásně většinou (je slyšet jen lehounký cvaknutí a kvalt je tam) nebo jen lehce stroj cukne. Ještě jsem na ní neměnil olej.

Nicméně - předpokládám, že to řazení přes zuby asi kazí ozubený kola - dá se toto kdyžtak vyměnit a opravit? (ne že bych to chtěl dělat schválně, ale jestli náhodou už nejsou třeba ty zuby načatý že by časem i při správným zacházení odešly). Prostě jestli je to opravitelný třeba tak, že koupím nový kolečko do převodovky - že bych ho rovnou koupil projistotu.

A další věc - je to normální, že se musí spojka několikrát vymáčknout a pak řadit?

Možná je to blbý dotaz, ale zatím tu třiapůlu nemám tak naštudovanou a je to moje první

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 07:07 | Nahoru | #31
čistí dobře i hydraulický olej za 4O korun sudový, vypustíš olej naleješ hydrauliku pojezdíš vypustíš fajrajt a pak PP8O

1 reakcí na tento příspěvek Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 08:35 | Nahoru | #32
čau tak spojka ze 638 je trošku zlo a hodně lidí ji mění za 634 ovšem z troškou rozčilování i ta 638 dokáže fungovat slušně.
Oficiálně tam patř pp80 nebo pp90, bohužel dneska ho přejmenovaly na gyrol, přidaly nějaký sajrajty a už umí taky klouzat. Rozhodně tam nelij m6a ani m6ad m6a se dá použít do benzínu místo m2t m6ad patří do stodváci. Jinak to lepení je zaručene olejem moje 350 na to nikdy netrpěla ale fechtl hrozně. Naopak se setkávám že 350 po výměně oleje ráda klouže. Většinou poté co tam někdo nalil moderní převodák, takže za mě vyměň olej (možná to bude chtít i rozebrat lameli a očistit) pokud seženeš klasický pp80/90 tak počij ten jinak jakoukoliv 10W40 určenou pro motorky s mokrou spojkou. Naposled jsem tam lil tuším motorex co mi zbyl po výměně v klepadle a co se týče pružné lamely ač tomu někdo neveří mě opravdu pomohla a odstranilo to ten rachot a škubání při rozjezdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 12:05 | Nahoru | #33

droud píše: čau tak spojka ze 638 je trošku zlo a hodně lidí ji mění za 634 ovšem z troškou rozčilování i ta 638 dokáže fungovat slušně.
Oficiálně tam patř pp80 nebo pp90, bohužel dneska ho přejmenovaly na gyrol, přidaly nějaký sajrajty a už umí taky klouzat. Rozhodně tam nelij m6a ani m6ad m6a se dá použít do benzínu místo m2t m6ad patří do stodváci. Jinak to lepení je zaručene olejem moje 350 na to nikdy netrpěla ale fechtl hrozně. Naopak se setkávám že 350 po výměně oleje ráda klouže. Většinou poté co tam někdo nalil moderní převodák, takže za mě vyměň olej (možná to bude chtít i rozebrat lameli a očistit) pokud seženeš klasický pp80/90 tak počij ten jinak jakoukoliv 10W40 určenou pro motorky s mokrou spojkou. Naposled jsem tam lil tuším motorex co mi zbyl po výměně v klepadle a co se týče pružné lamely ač tomu někdo neveří mě opravdu pomohla a odstranilo to ten rachot a škubání při rozjezdu.



Chyba byla nejspíš někde jinde a přemontováním se něco změnilo, tak máš pocit, že to jde líp. Je to ovšem jenom spojka.. rozspojka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 13:12 | Nahoru | #34

laďa-prášil píše: pružná lamela je mýtus. Co rovnou dvě?


Toto môže napísať len teoretik. Sám som si takto spodnú lamelu upravil - povyhýnal, vyhodil preč O krúžok a záber spojky je konečne ako na hociktorej poriadnej motorke. Mám to spravené tak už niekoľko rokov a od vtedy o problémoch spojky len čítam na internete.
Zo zvedavosti som laboroval aj s olejmi. Moderné oleje pre 4T motory a mokré spojky strašne kĺzali. Spojka sa nedala nastaviť. Pri dotiahnutí preklzovala, pri povolení radila cez zuby. Nič medzi tým neexistovalo. Skúšal som tak Shell advance AX7 4T, Castrol power 1 4T, Elf moto 4 road a Motul 7100 4T. Viskozity si už nepamätám, ale boli rôzne. Preplachy som nikdy nerobil, lamely nemenil. Tiež som skúšal nejaký prevoďák od Castrolu. Nakoniec som sa vrátil k PP90, nie je to úplny ideál, ale spojka funguje tak, ako má.

(reakce na) Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 14:06 | Nahoru | #35

johny_sk píše: Toto môže napísať len teoretik. Sám som si takto spodnú lamelu upravil - povyhýnal, vyhodil preč O krúžok a záber spojky je konečne ako na hociktorej poriadnej motorke. Mám to spravené tak už niekoľko rokov a od vtedy o problémoch spojky len čítam na internete.
Zo zvedavosti som laboroval aj s olejmi. Moderné oleje pre 4T motory a mokré spojky strašne kĺzali. Spojka sa nedala nastaviť. Pri dotiahnutí preklzovala, pri povolení radila cez zuby. Nič medzi tým neexistovalo. Skúšal som tak Shell advance AX7 4T, Castrol power 1 4T, Elf moto 4 road a Motul 7100 4T. Viskozity si už nepamätám, ale boli rôzne. Preplachy som nikdy nerobil, lamely nemenil. Tiež som skúšal nejaký prevoďák od Castrolu. Nakoniec som sa vrátil k PP90, nie je to úplny ideál, ale spojka funguje tak, ako má.

1 reakcí na tento příspěvek Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 14:10 | Nahoru | #36
nazdar Johny, tak mi čistě teoreticky popiš, jak ta pružná lamela funguje, respektive v čem by měl být přínos? Zkoumám jawu 638 od roku 1988 teprve.

(reakce na) Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 14:21 | Nahoru | #37
laďa-prášil> Keď to skúmaš od r.1988 tak určite vieš, na čo je tam ten O krúžok. Vyhnutá plechová lamela je tam presne na to isté, akurát časom nestratí svoju funckiu ako je tomu pri na skalu stvrdnutom gumenom krúžku ponorenom v oleji. Ono to dobre funguje aj pri novom krúžku, za čas, kým nezmiznú jeho pružné vlastnosti. A to sa za jednu sezónu zvykne zopakovať aj niekoľko krát. Za rok som menil krúžok aj 4-5 krát, vždy, keď sa začala lepiť a trhať spojka. Po výmene bol na čas pokoj. S vyhnutou plechovou lamelou mám pokoj, vyrátal som to presne - 5 a pol roka. Za tú dobu mám záber krásny, môžeš sa z miesta plynulo rozbehnúť aj pod plným plynom. Toľko teórie. Na prax sa prídi pozrieť ku mne do garáže. Tak ak nemáš čo k tomu povedať, budem rád, ak tu nebudeš šíriť svoje teoretické bludy.

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 14:43 | Nahoru | #38
Vážím si Tvé badatelské práce, ukazuješ ostatním cestu akorát jsem nepochopil stále, jak by měla fungovat pružná lamela. Tento CZ patent, používaný i na Slovensku, totiž jinde nepoužívají... O kroužek jsem měnil možná jednou, spíš preventivně, ale mám najeto na motoru jenom asi 50 tisíc. Nafta levná, čo by som si prcku drel. Však chápeš.
Bydlíš dost na východě, no však se ozvu časem.

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 15:18 | Nahoru | #39
Jo jo promiň kecálku, už držím tu svoji klapačku. Plechovú pružnú lamelu nikto nekupujte ani je nikto nezohýnajte, ani krúžky nemeňte. Nič z toho netreba robiť. Ak vám trhá spojka, ona vlastne netrhá, ak sa zlepí na mieste, ona vlastne zlepená nie je. A ak, určite to nie je spojkou. Ja som sa práve dnes zobudil a to všetko sa mi len prisnilo. A zjavne nie len mne, ale aj ďaľším spokojným 100vkám vlastníkov jáw so 638 motorom s pružnou či vyhnutou lamelou. Vôbec nie je dôležité, ako to v praxi funguje, dôležité je, že sa to v jednej hlave nemôže teoreticky rozkrútiť, tak to predsa nemôže ani fungovať.

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 15:36 | Nahoru | #40
Jsem rád, že jsi aspoň soudný člověk

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 19:16 | Nahoru | #41
V Trampovi mám spojku z 634 - je tam jak jsem jej koupil. Taky jsem byl překvapen když jsem sundal víko. Spojka však vypíná jak má, neškube, nelepí se...tak proč bych ji měnil. V dalších Jawkách je spojka typu 638. Opět v pořádku. Nemám kroužky ani pružné lamely. Dávám olej PP80. Chybu bych hledal někde jinde.

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 22:38 | Nahoru | #42
spojka ze 634 je totiž spolehlivější než ze 638 proto se taky za ni mění,jestli funguje 638 bez kroužku sem nezkoušel a výmysl to není a jiný důvod to aspoń v mých případech nemělo, podívej se pořádně já si myslím že ten kroužek tam bude ,akorát než se posere tak o něm nevíš. To že to dělá kroužek poznáš jednoduše když rozděláš spojku tak bud najdeš kroužek rozšmelcovaný mezi lamelama nebo když ho vytáhneš jsou na něm trhliny
kroužek je uložen v drážce na koši






Naposledy editováno 09.03.2016 22:40:49

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 23:02 | Nahoru | #43
Jo, je to tak jak říkáš. Když jsem měnil řetězy, byly spojky bez "O" kroužku, ale jezdím bez problémů. Tak na to nesahám.

Slepená spojka - 350/640

9.3.2016 v 23:11 | Nahoru | #44
vtom případě je to dobrý poznatek že to funguje i bez. já sem předpokládal že se to něčím musí vymezit aby tam nevznikla nějaká vůle a spojka nezačla klouzat škoda že sem to nevěděl před 10 roky mohl sem si ušetřit to měnění za novy
každopádně ó-kroužek je kurvítko a kdo tomu nevěří tak má asi štěstí a přál bych mu aby mu to tak vydrželo, to jak kdo to vyřeší je druhá věc

Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 12:57 | Nahoru | #45
zdar , stejny system pruzeni posledni lamely ma ve spojce i napr honda. pod posledni lamelou jsou 2 dalsi napruzene podlozky.
system funguje asi tak ze pri zmacknuti packy spojky se odsune priltacnej talir spojky , zezadu na lamely a plechy trosku potlaci ta pruzna podlozka a dojde pekne k rozdeleni a rozhozeni vsech lamel a plechu od sebe. Myslim ze nepouzivaj system ohnutejch zubu , ze by to v tom hlinikovym kosi pak treba vydrelo drazky.

1 reakcí na tento příspěvek Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 15:06 | Nahoru | #46
Třeba krosky to běžně nemají. Přitom jsou to moderní motory, výkony větší. Poklesne přítlak=spojka proklouzne (a pružná lamela ten zázrak umožní). Prostě když jiný normální motorky nepotřebujou pružnou lamelu, nevidím důvod, proč ji potřebuje jawa.

Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 17:57 | Nahoru | #47
Spojka hliněné Jawy je zlepšovák (autory bych snad našel, kdybych se snažil) a smysl nebo záměr byl ten, jak napsal Kuges.
Nucené "oddálení" lamel při vypnutí a tím i lepší funkce.

Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 18:35 | Nahoru | #48
A jaký má význam oddálení jedné lamely? Kdyby se oddalovaly mezi sebou všechny, asi bych to chápal. Socialistický zlepšovák: Dva roky přemýšlení, dva roky práce na prototypu a řešení?

Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 20:13 | Nahoru | #49
Spodná plochá plechová lamela a plochá kovová plocha reťazového kola spojky. Čo tak asi spravia dve dokonale rovné kovové plochy pritisnuté na seba v olejovom kúpeli? Žeby sa prilepili? Je to možné. Tak tam dáme medzi ne gumený O krúžok, nech sa tie plochy radšej nikdy nestretnú. Lenže aha, čo nám spraví gumený O krúžok v teplom prevodovom oleji? Žeby stvrdne, rozpadne sa a jeho kusy sa stratia kde tade v oleji? Tak nejaký fičus vymyslý hrozný vynález s pružnou plechovou lamelou, ktorá v žiadnom prípade v teórii láďu nemôže fungovať. A ono to má tú drzosť, že to funguje rovnako ak nie lepšie, ako pôvodný gumený O krúžok. Zazvonil zvonej a rozprávky je koniec. Človek by čakal, že za skoro 30 rokov štúdia spojky 638 sa aj niečo dozvieš. Choď robiť radšej niečo užitočnejšie.

2 reakcí na tento příspěvek Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 20:22 | Nahoru | #50
Ináč prepáč, musím sa ti ospravedlniť. Keď tak na to pozerám, fakt je to tam zbytočné, aj krúžok, aj spodná plechová lamela. Posledná korková môže trieť rovno o kôš. No je to jedno. Hlavne že to s tou pružnou lamelou funguje, a funguje to dokonale. Len Láďovi to player nechce prehrať, ale chápem ho už.

(reakce na) Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 22:01 | Nahoru | #51

johny_sk píše: Ináč prepáč, musím sa ti ospravedlniť. Keď tak na to pozerám, fakt je to tam zbytočné, aj krúžok, aj spodná plechová lamela



V pohode, mohl ses podívat předem, ale omluvu beru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 22:42 | Nahoru | #52

laďa-prášil píše: Třeba krosky to běžně nemají. Přitom jsou to moderní motory, výkony větší. Poklesne přítlak=spojka proklouzne (a pružná lamela ten zázrak umožní). Prostě když jiný normální motorky nepotřebujou pružnou lamelu, nevidím důvod, proč ji potřebuje jawa.



Nevím, proč do toho taháš normální motorky. Tady je diskuse o Jawě, ta nemá s normálníma motorkama nic společnýho

(reakce na) Slepená spojka - 350/640

10.3.2016 v 22:52 | Nahoru | #53

johny_sk píše: Ináč prepáč, musím sa ti ospravedlniť. Keď tak na to pozerám, fakt je to tam zbytočné, aj krúžok, aj spodná plechová lamela. Posledná korková môže trieť rovno o kôš. No je to jedno. Hlavne že to s tou pružnou lamelou funguje, a funguje to dokonale. Len Láďovi to player nechce prehrať, ale chápem ho už.



No ja nevim, ale i na Yamaze mam u kosa napred pruznou podlozku potom plechovou lamelu a az pak spojkovou lamelu.
Tak pro nic za nic to tam asi neni. Jestli teda chapu spravne o cem je rec.

(reakce na) Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 16:28 | Nahoru | #54
[quote=Dráťa]Nevím, proč do toho taháš normální motorky. Tady je diskuse o Jawě, ta nemá s normálníma motorkama nic společnýho





Naposledy editováno 11.03.2016 16:30:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 20:02 | Nahoru | #55

laďa-prášil píše: Pokud není nic viditelně špatně:
sundej pravej dekl, tři šrouby na vypínači spojky("poloautomat") a podívej se na tu součástku na foto, je to pod páčkou, co za ni tahá bowden - místo styku (velká šipka), blíž čepu, co je na něm páčka upevněná. Kovová "sofistikovaká" kulová plocha tlačí na vidličku uvnitř, protože je to velká páka a tře to o sebe, vymačká se v protikusu díra nebo rovnou praskne... Funguje to i prasklé, ale špatně. Když to vymontuješ, dá se to rozebrat přes nějakou segrovku.. Oprava - upnout, zavařit obrousit, případně provařit zespoda (vydře se to též, ale nepraskne). Pokud máš najetý co já vím 30tisíc, určitě budeš mít co opravovat, jestli máš poloautomat původní. Kupovat nový nemá cenu, lepší je upravit starý. Chod spojky pak zřetelně lepší. Místo styku mazat tukem.
Lepidlo na lepení lamel snad nikdo nelije do převodovky.





No, tak muj automat vypadal s dulkem vymackanym jeste hur a naprasklej byl taky. Navic byl celej orezlej, valecek v tom sel strasne ztuha, tak jsem to lehce vzal cely smirglem, vycistil, namazal vazelinou. Uz mam aj ten primarni retez vymenenej, na spojce je 638, ale po nejakym o-krouzku nikde ani pamatky, tak ac jsem si koupil novej, ani jsem ho tam nedaval... Olej nebo co z toho vyteklo byl hnus humus takovej sedej, konzistence jak med, cucky z toho kapaly... Tak zitra jeste vymenim druhej retez a pak to poskladam a uvidime no... Jediny, co se mi mepovedlo byl zavit deklu spojky u sroubku co je jak zacina hlava valce.. Ani jsem ho zdaleka nedotahoval tak, jako ostatni, proste s citem a i tak se protocil :-/ Zatim jsem ho tam dal bez perovky podlozky, to se jeste chytl... Daji se ty zavity nejak spravit?

(reakce na) Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 20:04 | Nahoru | #56
jo a na spojce je sice cislo zacinajici 638 atd... Ale neni tochyceny na tech pet sroubu, ale tri takovy cepy s perkama a takovyma zavlackama ve tvaru cinky. Plus tri jakoze vodici cepy...

Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 20:34 | Nahoru | #57
a kdyz jsme u te spojky... k cemu jsou na lamelach na dvou tech vystupcich vedle sebe takovy pulkulaty vybrani? dal jsem to snad jak to bylo, vsechny ty vybrany vystupky k sobe...

1 reakcí na tento příspěvek Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 20:35 | Nahoru | #58
no tak to už tam spojku za 634 máš, do té kroužek opravdu nedáš ,poloautomat bych opravil podle prášila a máš po starostech.
když o tom uvažuju možná by chtěla zkontrolovat jestli není nějak dobastlená ze dvou tj půl 634 půl638 ikdyž nevím jestli je to vůbec možný

zkusil bych to porovnat aspoń podle manualů ikdyž u tebe byla závada asi opravdu v tom poloautomatu

Naposledy editováno 11.03.2016 20:36:53

Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 20:43 | Nahoru | #59
hm tak po tom sem nikdy nepátral že by ukazatel opotřebení nechám se podat

Slepená spojka - 350/640

11.3.2016 v 20:58 | Nahoru | #60
Vypada to jak tady ty horni dva vystupky vlevo (samozrejme nemam korek ale) http://www.motokram...a%20panelka%20CZ.JPG
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist