přemýšlím že bych si pořídil nějakou krosku na hobby ježdění na dědině po lesích a stráních. a páč tomu rozumim jak koza petrželi, potřebuju poradit. na motorkách jezdím dřív než jsem uměl chodit, ale přímo k bahňákům jsem nikdy netížil. proto nevím zda pořídit 2T nebo 4T a zda nějakou 250 nebo 450 ccm. nejsem žádnej drobek 175 cm/100 kg a předpokládám že to bude dostávat ode mě pořádně za uši, tak aby to něco vydrželo. samozřejmě chci něco na čem se víc jezdí než spravuje, takže co nejnutnější servis a dlouhou životnost
nenajezdím toho moc, jen občasné víkendové mordování za vesnicí, ale zase na tom dokážu dřepět třeba celý odpoledne a rozpočet mám kolem 60 tkč, samozřejmě čim míň, tim líp
díky za info a bahňákům zdar
mára929r píše: když já enduro nechci. nechci aby to bylo na papírech. chci něco na mordování. a kousek od nás je motokrosová trať, tak i tam se dá řádit. takže je rozumný 2T 250 a nebo 4T 450?
to je těžko....,je fakt,že poslední 2-takt se přestal dělat v roce 2007 a to už jsou dost staré popelnice..........
podle mně nejlepší by byla 250-4takt,ale ty motory mají ze všech asi nejmenší životnost.450 je šílené kladivo,každé nechtěné vrknutí plynem tě vytrestá......,taky záleží jakou tam máte tu mx trať,jak je udržovaná a rychlá.
mára929r píše: když já enduro nechci. nechci aby to bylo na papírech. chci něco na mordování. a kousek od nás je motokrosová trať, tak i tam se dá řádit. takže je rozumný 2T 250 a nebo 4T 450?
No hele řeknu ti to tak kámoš jezdí YZ 250 a jede to jako hovado,ale finančně je v tom za ranec a je to už babička tuším 2002 říkal,že si jí už nechá..osobně jezdím KXF250 a jede to parádně..,ale chci jít zase do 2T né teda do 250,ale 125,protože nemám fyzičku a nechci se na trati tak trápit Když jsem cvičil a pravidelně jezdil tak jsem byl schopen držet krok i předjíždět silnější Sám asi budeš vědět přednosti a slabiny 2T a 4T možná bych ti doporučil 4T nástup výkonu bude plynulejší a lépe se dávkuje i na to endurování bude asi lepší :)1 reakcí na tento příspěvek hobby cross - poraďte
edit-exc 350
Naposledy editováno 05.03.2016 12:59:04
1 reakcí na tento příspěvek hobby cross - poraďte
Občas si říkám, že kdyby ho četl každej tak podobně laděných témat (začinám bude 450 stačit?) by asi rapidně ubylo :)
Jak na závodění v Mačeta stylu ?!
Nazdar motorkáři,
Jak možná někteří víte, nedávno jsem se dal na závodní dráhu a můžu říct že hodně úspěšně. Spousta lidí mě píše dopisy a ptají se jakej je můj recept na úspěch, a protože jsem teďka v dobrý náladě tak jsem se rozhodl sepsat pár rad pro začínající offroad závodníky.
Jak teda na offroudový závodění v Mačeta stylu??
Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!
Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.
Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.
Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".
A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!
Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.
Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.
Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!
Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!
Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.
Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.
A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.
závodění zdar
Mačeta
Více na: http://www.motorkari.cz/tema/?t=79991
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 07.03.2016 10:23:11
https://www.motorkar...rf-450r-1494722.html
a
https://www.sbazar.c...honda-crf-450-r-2014
1 reakcí na tento příspěvek hobby cross - poraďte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hobby cross - poraďte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hobby cross - poraďte
1 reakcí na tento příspěvek hobby cross - poraďte
a s endurem na mě nechoďte, když budu chtít na silnici, tak mám v garáži (relativně) novou motorku
moc se nevyznám v servisech, ale dvoutakt bude asi náročnější na servis, né? moc toho nenajezdím, ale to málo času chci jezdit, né bejt v servisu
V soucasny dobe je rozdíl mezi ostrým endurem a kroskou hlavne v ostrejsim motoru, tvrdsich tlumicich a kratkou (casto s mene stupni) převodovkou.
Treba moje ktm ma 4 kvalty, na jedničku jede tak 70 a na 4ku tak 120.... nema vetrak, termostat atd. Ja jen jestli tusis jakej je rozdíl, v lese se na krosce jezdi kvuli te dlouhe jedničce fakt na hovno, porad to držís pres spojku a za chvili to začne vařit. Na trati se totiz nic tak pomalého nejezdi.
2 reakcí na tento příspěvek hobby cross - poraďte
Pokud si na tom nikdy nejezdil tak 450 na trať je hloupost, nemusíš mi věřit - vyzkoušej si to.
Dave81 píše: A jak to dopadlo před těna čtyřma rokama?
Pokud si na tom nikdy nejezdil tak 450 na trať je hloupost, nemusíš mi věřit - vyzkoušej si to.
Přesně tak, navíc CRF450 je slabá mrdečka, jediný co má cenu na poleloukyles je CR500
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hobby cross - poraďte
Dave81 píše: A jak to dopadlo před těna čtyřma rokama?
Pokud si na tom nikdy nejezdil tak 450 na trať je hloupost, nemusíš mi věřit - vyzkoušej si to.
právě že to nedopadlo nijak, doplatil jsem hypotéku, koupil novou motorku a zánovní auto, což bylo důležitější než kroska
a teď mě chytla druhá míza, peníze nějaký jsou, tak bych občas víkend si chtěl touhle formou provětrat makovici
mára929r píše:
a s endurem na mě nechoďte, když budu chtít na silnici, tak mám v garáži (relativně) novou motorku
tak by si to chtělo ujasnit rozdíl mezi mx a endurem. MX je do terénu kravina. Na pole je to asi jedno, pokud chceš letět jak smyslů zbavenej rovně. A pokud ti jde o terén a nejlépe s partou, tak MX tě bude hodně brzo hodně limitovat. Jednak to buď nezahřeješ a nebo neuchladíš, dále podvozek je tvrdej na skoky, ne na enduro, jednička je dlouhej převod, na enduro potřebuješ superkrátkou, atd.
mára929r píše: právě že to nedopadlo nijak, doplatil jsem hypotéku, koupil novou motorku a zánovní auto, což bylo důležitější než kroska
a teď mě chytla druhá míza, peníze nějaký jsou, tak bych občas víkend si chtěl touhle formou provětrat makovici
Měl jsem betu rr450 - moje první ostrý enduro a byla naprosto boží. Existuje i verze 350, 390, 430..... doporučuju na jakýkoli endurování mimo mx trať
Pokud chceš na trať tak mx 250 4t tě bude dost dlouho uspokojovat, jen na rovnym poli mozná přijde slabá
Mezi mx a endurem jsou 3 základní rozdíly - motor, převodovka, podvozek. Univerzál neexistuje. Na mx moto je to mimo trať trápení.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R | Danybomber | 5 | 12.4.2024 v 11:51 Danybomber |
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R | Dzony321 | 14 | 25.3.2024 v 18:17 krokoš |
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R | Hrobnik2005 | 6 | 22.2.2024 v 15:00 assassin |
Kdy co měnit- Motokrosy Honda CRF 250R, KTM 350 SX-F | Anti | 8 | 13.2.2024 v 06:21 MartinkaB |
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R | kenzian | 1 | 5.1.2024 v 18:46 assassin |