globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej ve válcích
28.2.2016 v 14:48
Zdravím Jawaře
a zároveň bych poprosil, hlavně zkušené motoráře o radu, názor na můj následně uvedený problém u Jawy 350/640. Při čištění výfuků (chrom), po sezoně asi 1000 km, jsem z nich vylil možná 1/4 litru oleje, což není asi normální. Není možné aby si válce motoru díky nějaké netěsnosti přisávaly převodový olej ze skříně? Přitom úbytek v převodovce jsem nezjistil a výkon motorky byl kvalitní.
Díky za rady a přeji hezký den a šťastné kilometry v nastávající moto sezoně, boš

Olej ve válcích

28.2.2016 v 15:06 | Nahoru | #1
Zdar,olej byl v tlumiči?

Olej ve válcích

28.2.2016 v 15:35 | Nahoru | #2
Kolik dáváš motorovýho oleje?Myslím že ho dáváš moc. Taky záleží jaký olej tam dáváš.jestli M2T tak ten hodně zasírá výfuky.Já liju do dvoutaktů olej stihl na motorový pily v poměru 1:50 a zatím v pohodě.

Naposledy editováno 28.02.2016 15:36:51

Olej ve válcích

28.2.2016 v 15:37 | Nahoru | #3
-Olej byl hlavně v nejspodnější části výfuku, i když tlumící vložka byla od oleje celá.
-Dávám polo syntetiku (Huskwarna)1:50.

Naposledy editováno 28.02.2016 15:40:45

Olej ve válcích

28.2.2016 v 15:46 | Nahoru | #4
Tak to je divný.Jak vypadají svíčky není některá černá nebo jsou stejného typu?

Olej ve válcích

28.2.2016 v 16:06 | Nahoru | #5
Musis to obcas trochu vic roztocit, aby olej vylital
Ja lil TSF v pomer 1:40 a jelikoz sem nemel dokonale utesnene spoj mezi kolenem a tlumicem, po kazdym jezdeni mne tama olej z tlumicu vykapal v garazi na zem. Louzicka v prumeru cca 3-5cm. Po delsi vyjizdce klidne vic. A neresil sem to. Motorka jezdila bezvadne. Svicky krasne cerveny,

Naposledy editováno 28.02.2016 16:09:11

Olej ve válcích

28.2.2016 v 16:17 | Nahoru | #6
Takže jasný nedokonalý spalování.Nezbývá než namontovat výpustný ventily na výfuky a pravidelně odkalovat.

Olej ve válcích

28.2.2016 v 17:39 | Nahoru | #7
Blbost parkrát ji do kopce pořádně otevři ono to vyléta ven,ja mám taky ve výfukách hladinku :D

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válcích

28.2.2016 v 19:16 | Nahoru | #8
Takže není možné nějaké přisávání převodového oleje z převodovky vinou netěsnosti?

(reakce na) Olej ve válcích

28.2.2016 v 19:23 | Nahoru | #9

boš-trener píše: Takže není možné nějaké přisávání převodového oleje z převodovky vinou netěsnosti?


To je hloupost, když ti tam olej nechybí, ne? Moc ji šetříš, dáváš moc mastnou směs, jezdíš na čtvrt plynu. Podívej se na poměr mísení paliva, nepřemazávej palivo a občas ji pořádně prožeň.

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válcích

28.2.2016 v 20:55 | Nahoru | #10
Směs benzínu a oleje karburátor rozpráší, sací kanál ji nasaje do prostoru klikovky. Zde by se měla udát velmi důležitá část principu 2T motoru a sice na horkých stěnách karterů, klikového mechanismu a pístu se odpaří benzím. Tím by měl olej zůstat především v klikovce a zároveň je tímto způsobem prostor chlazen. Nefunguje to 100%, tak se část oleje dostane přepouštečími kanály do spalovacího prostoru kde maže i hoří. No a ještě ho kousek zbyde pro výfuk v procesu přeplachování - malá část směsi proletí výfukem ven. S tím se moc nedá dělat. Řešením není snižovat poměr oleje a benolu, ale řádně protáhnou motoru pérka, ať se olej z výfuku vypálí.
2T ale nemá olej spalovat. Taky nemá nic kapat z výfuku.
Olej z primáru mi při netěsném guferu MZta vyhazovala nalévacím otvorem ven. Přetlak v klikovce při výplachu je výrazně vyšší než podtlak při sání.

Jsou však benzíny, který ve 4T (a maj hrdou ceduli N95) v pohodě hoří, ale ve 2T z nich klikovka separuje nějakej pomaluhořící sajrajt, kterej nakonec klikovku utopí. Je to asi rok, co jsem z kliky vylil asi decku takovýho brajglu. Hořelo to rychlostí asi 1 cm za sekundu.

Olej ve válcích

28.2.2016 v 21:16 | Nahoru | #11
Kdyby ti tahala olej z převodovky, je z té motorky dýmovnice a poznáš to i na smradu z výfuku. Musíš ten motor občas točit a nejezdit pořád kadlakadla. Je to 2T , tomu otáčky sluší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve válcích

28.2.2016 v 23:31 | Nahoru | #12

AresMlok píše: Směs benzínu a oleje karburátor rozpráší, sací kanál ji nasaje do prostoru klikovky. Zde by se měla udát velmi důležitá část principu 2T motoru a sice na horkých stěnách karterů, klikového mechanismu a pístu se odpaří benzím. Tím by měl olej zůstat především v klikovce a zároveň je tímto způsobem prostor chlazen. Nefunguje to 100%, tak se část oleje dostane přepouštečími kanály do spalovacího prostoru kde maže i hoří. No a ještě ho kousek zbyde pro výfuk v procesu přeplachování - malá část směsi proletí výfukem ven. S tím se moc nedá dělat. Řešením není snižovat poměr oleje a benolu, ale řádně protáhnou motoru pérka, ať se olej z výfuku vypálí.
2T ale nemá olej spalovat. Taky nemá nic kapat z výfuku.
Olej z primáru mi při netěsném guferu MZta vyhazovala nalévacím otvorem ven. Přetlak v klikovce při výplachu je výrazně vyšší než podtlak při sání.

Jsou však benzíny, který ve 4T (a maj hrdou ceduli N95) v pohodě hoří, ale ve 2T z nich klikovka separuje nějakej pomaluhořící sajrajt, kterej nakonec klikovku utopí. Je to asi rok, co jsem z kliky vylil asi decku takovýho brajglu. Hořelo to rychlostí asi 1 cm za sekundu.

zasveceny bláboly to fakt cumim v klikovce se benzin odpaří? Jak by to asi stíhal a motor zadnej na svete nejede na odparenej benzin leda tak v dřevních dobach panu Daimlera a spol.kdy fungovaly tzv.odparovaci karburatory . Motor funguke na principu spalování směsi vzduchu a kapiček paliva nikoli pary.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve válcích

29.2.2016 v 12:59 | Nahoru | #13
Duritio>Podle tebe maže motor olej naředěný benzínem?To bys daleko nedojel, olej kondenzuje na stěnách.

Olej ve válcích

29.2.2016 v 15:14 | Nahoru | #14
Zdravím Jawaře
a zároveň bych poprosil, hlavně zkušené motoráře o radu, názor na můj následně uvedený problém u Jawy 350/640. Při čištění výfuků (chrom), po sezoně asi 1000 km, jsem z nich vylil možná 1/4 litru oleje, což není asi normální. Není možné aby si válce motoru díky nějaké netěsnosti přisávaly převodový olej ze skříně? Přitom úbytek v převodovce jsem nezjistil a výkon motorky byl kvalitní.
Díky za rady a přeji hezký den a šťastné kilometry v nastávající moto sezoně, boš

stakovím případem sem se nikdy nesetkal abych měl tolik oleje ve výfuku to spíš vypadá že ti netěsní kohout a jehloví ventil v karbecu a protýká benál do válců a výfuku kde se benál odpaří a olej zůstane .

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válcích

29.2.2016 v 15:23 | Nahoru | #15
Tak jsem na základě Vašich rad, názorů a komentářů na to asi přišel. Sice zatím jen teoreticky, ale bude to na 90% tím, že 640, jak píšete ,chce točky a občas přiložit pod kotel a já ji přes zimu v garáži dost často startoval a nechával jsem ji jít jen na volnoběh a to je pravděpodobně ten problém. Jsem zvědav potvrdí-li se tato teorie i při samotných jízdách. Jinak díky moc všem zúčastněným za praktické rady a přeji pohodové kilometry v nastávající moto sezoně, boš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve válcích

29.2.2016 v 19:13 | Nahoru | #16

CAG píše: Duritio>Podle tebe maže motor olej naředěný benzínem?To bys daleko nedojel, olej kondenzuje na stěnách.

strilos vedle kamo ja kritizoval blabol o tom ze se benzin odpaří v klikovce a naslednyppopis samozrejme ze ložiska v klice a pist kroužky a valec jsou magzany olejem v benzínu resp směsi oleje a benzínu to vi tady kazdej a ty si dej bacha abys vubec nekam dojel. ...

(reakce na) Olej ve válcích

29.2.2016 v 21:40 | Nahoru | #17

Duritio píše: strilos vedle kamo ja kritizoval blabol o tom ze se benzin odpaří v klikovce a naslednyppopis samozrejme ze ložiska v klice a pist kroužky a valec jsou magzany olejem v benzínu resp směsi oleje a benzínu to vi tady kazdej a ty si dej bacha abys vubec nekam dojel. ...



Pravda, že jsem to nepopsal zcela přesně, tak se koukněte na stranu č.141 knihy Dvoudobé motory vozidlové - Rudolf Vykoukal z roku 1957. Přeji hezký den...

(reakce na) Olej ve válcích

29.2.2016 v 22:03 | Nahoru | #18

boš-trener píše: Tak jsem na základě Vašich rad, názorů a komentářů na to asi přišel. Sice zatím jen teoreticky, ale bude to na 90% tím, že 640, jak píšete ,chce točky a občas přiložit pod kotel a já ji přes zimu v garáži dost často startoval a nechával jsem ji jít jen na volnoběh a to je pravděpodobně ten problém. Jsem zvědav potvrdí-li se tato teorie i při samotných jízdách. Jinak díky moc všem zúčastněným za praktické rady a přeji pohodové kilometry v nastávající moto sezoně, boš.


No jo, já jsem si taky vždycky způsobil největší starosti tím, že jsem se snažil udělat motorce dobře.
Pak jsem zjistil, že dokud jsem se do ní nesral, tak neměla problém. A Jawa vůbec, když funguje, lepší je jí nijak nedráždit, startování přes zimu když ji neprojedeš, je na hovno. Za těch pár měsíců zimy se jí nic nestane, maximálně ji jen naprázdno bez startování prošlápnout a hlídat si baterku, nic víc. Nechat ji trápit na volnoběh, když ji neprojedeš, je k ničemu.

(reakce na) Olej ve válcích

29.2.2016 v 23:04 | Nahoru | #19
.

Naposledy editováno 01.03.2016 20:33:16

Olej ve válcích

1.3.2016 v 17:08 | Nahoru | #20
No... Já jsem od soboty čerstvě majitelem 640ky... V neděli jsem ladil karbec, nechával na volnoběh jet a při tom ladil a tak dokola... Nastavení na volnoběh cca 1200 otáček bylo nakonec ani ne půl otočky povolená bohatost směsi a úplně vyšroubovanej šroub štelující šoupátko. Dneska jsem s tím jel na evidenčku a nechtělo to jet vůbec. Tak jsem dal bohatost do základního nastavení (jehla je na horním zářezu - tj. úplně dole), přidal na šroubku plynu. Samozřejmě jsem to ladil v neděli zahřátý. Jenže i tak olej všude, koncovky zas*aný od oleje, mezi kolenem a tlumičem na zemi olej, zeď má olejový grafitti . No a dneska jak jsem teda jel na tu evidenčku, tak jsem tomu po zahřátí a přidušování a sotva jetí dal pokouřit, párkrát to bouchlo z výfuku a pak jela dobře i volnoběh dobře držela, neulívala se. Asi se tam díky tomu nedělnímu ladění nahromadilo tolik oleje, že se to pak zapalovalo v laufu (hlavně pravým). Tak na tom sem tam protáhnutí pořádným asi něco bude a nechávat to na volnoběh delší dobu jen bublat je asi naprd

Olej ve válcích

9.3.2016 v 09:28 | Nahoru | #21
Ladit směs při motoru kterej je čerstvě sotva natočenej a má nějakejch 30 stupňů Celsia, to je zbytečný. Projet pět či deset kiláků a pak poštelovat karbec a zase projet a sledovat co to dělá. Víceméně od základního nastavení odchylky bývají nevelké, když je vše v pořádku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 Včera v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist