globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vädnúce brzdy na okruhu
23.2.2016 v 22:11
Na Slovakiaringu som v poslednej dobe začal jazdiť okolo 2:26-28 a odvtedy začali moje problémy s brzdami. Pomerne pravidelne mi začína na cieľovke (260km/hod) vybrovať predok a prestáva to brzdiť, čo ma dosť rozhadzuje a párkrát som skončil v šotoline, niekedy to viem ešte zaklopiť. Tak sa mi do toho začali všetci montovať, preto som dal repas prednej brzdy, repas prednej vidly a nič. Potom som to dal pozrieť importérovi a ten tiež nič zásadné nenašiel - vravel, že sú zasraté brzdové valčeky ale boli po 2-týždňovom repase!
Mám RSV4 2013 s Brembo M430 monoblock, pancierovkami, radial, origo kotúče, doštičky SBS 841HS sinter - akurát zabehnuté. Nechcem tam dať keramiku, lebo chodím na okruh po vlastnej osi a z dôvodu bezpečnosti ma od toho vystríhajú. Myslíte, že je to jednoducho limit cestných bŕzd a budem sa musieť vzdať cesty a prejsť na keramiku alebo by v tom mohol byť iný problém.
Zatiaľ som len zúfalý ale živý!
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

27.2.2016 v 13:43 | Nahoru | #61
Jasek> Když je ti to volný tak proč to teda pitváš?? Radši mu poraď co s tím má dělat..... Prostě a jednoduše 2011 ---- 2013 jsou dva roky tečka... Jak se jmenujou nejmenujou je zase volný mě. Znova opakuju, když o tom evidentně nemáš šajnu a píšeš "exkluzivita na 2 roky :D :D " tak si nech tyhle nejapný nakopávačky a mluv k věci . Tím to pro mě končí

Vädnúce brzdy na okruhu

9.4.2016 v 12:33 | Nahoru | #62
V nedeľu som bol dať SVKringu 3 30 - minútovky a reku dodám spätnú väzbu, snáď to niekomu pomôže. Brzdové strmene boli vyleštené, nová brzdovka doliata, nahodené nové doštičky SBS 841 Racing Sinter. Brzdy fungovali na jeden prst bez problémov, len som sa bál tomu viac pritlačiť kvôli strachu z tých predchádzajúcich troch nezabrzdení a aj 5 mesačnej prestávke, tak som jazdil 6 sec. za svojím limitom. Preto, to ešte nepovažujem za plne vybavené.

2 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

10.4.2016 v 00:08 | Nahoru | #63
jeden poznatek, který jsem přesně k tomuto problému získal od jednoho okruhového jezdce. Vadnoucí brzy na ZX-10R, která jezdila v Mostě časy okolo 1:42. vyřešil ten problém tím, že se přenýtovaly kotouče na full floatingy. a problém zmizel. tak to zkus:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

10.4.2016 v 09:33 | Nahoru | #64
RUTAN> No a to je to co se tu snažím všem okruhářům celou dobu říci. OEM kotouče furt šuchrají o destičky, na okruhu dostanou párkrát čočku, kotouč nabyde a už nemá v origo nejtech kam uhnout, kroutí se a šuchrá se o desky větší silou a tím zase vzniká více tepla a brzdovka dostává pokouřit a po zastavení pomalu nejde otočit kolem než kotouče zchladnou. Tohle právě vyřešej ty full floating kotouče, nebo aspoň FF nýty...

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

10.4.2016 v 11:19 | Nahoru | #65
RUTAN> Díky za pokec na Motosalóne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

11.4.2016 v 13:12 | Nahoru | #66

dewwil píše: RUTAN> No a to je to co se tu snažím všem okruhářům celou dobu říci. OEM kotouče furt šuchrají o destičky, na okruhu dostanou párkrát čočku, kotouč nabyde a už nemá v origo nejtech kam uhnout, kroutí se a šuchrá se o desky větší silou a tím zase vzniká více tepla a brzdovka dostává pokouřit a po zastavení pomalu nejde otočit kolem než kotouče zchladnou. Tohle právě vyřešej ty full floating kotouče, nebo aspoň FF nýty...



tak pak jsi měl asi pravdu:) zvažuju, že si zkusím ze svých kotoučů taky udělat FF...

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

11.4.2016 v 21:15 | Nahoru | #67

RUTAN píše: tak pak jsi měl asi pravdu:) zvažuju, že si zkusím ze svých kotoučů taky udělat FF...

jj, zkus, fakt je to znát... Hlavně i porychlíte na okruhu, se to nezdá, ale to tření destiček o kotouče taky z výkonu něco ukradne třením, každej řeší lamináty, karbon, titan, lehčí řetězovku, nejlíp bez O-kroužků kvůli tření a brzdy vylepšej max lepší brzdovkou a deskama, ale že jim to krade z výkonu(rychlosti), propadům a vibracím páčky a ztrátě důvěry, že zabrzdí tam kde chce, to už neřeší. A přitom stačí koupit FF nýty a je po problému...

Naposledy editováno 11.04.2016 21:15:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

11.4.2016 v 21:24 | Nahoru | #68

dewwil píše: RUTAN> No a to je to co se tu snažím všem okruhářům celou dobu říci. OEM kotouče furt šuchrají o destičky, na okruhu dostanou párkrát čočku, kotouč nabyde a už nemá v origo nejtech kam uhnout, kroutí se a šuchrá se o desky větší silou a tím zase vzniká více tepla a brzdovka dostává pokouřit a po zastavení pomalu nejde otočit kolem než kotouče zchladnou. Tohle právě vyřešej ty full floating kotouče, nebo aspoň FF nýty...



Hm, to co popisuješ by sedělo spíš na blbě nastavenou brzdovou pumpu, která nepropouští kapalinu do nádobky, kapalina v okruhu nabyde a nemá kam uhnout, tak furt přibrzďuje. Samotná dilatace kotoučů bude minimální a při správě nastavené pumpě "uhnou" pístky a přebytečná kapalina se vytlačí do nádobky, kde - ač uzavřená tou gumovou šprckou - není pod tlakem

A s tou konverzí oem na fullfloatery bych byl taky opatrnej, u kotoučů co jsou zamýšlený jako full float je s tím počítáno, čili mívaj jinou konstrukci nebo aspoň vyšší počet nýtů než oem a když vymačkáš podložky v oem nejtech, tak to sice bude hezky rachtat, možná to bude i líp brzdit, ušetří se nějaký šuchání destiček (bo "fullfloater" si je rozhodí, zas bude ale o něco větší mrtvej chod brzdy, což někteří jedinci dohání tím, že šmataj do nastavení brzdový pumpy... ) ale dřív nebo pozdějc se vymlátí unašeče (majitelé blátosraček sunstar mohou vyprávět)

Naposledy editováno 11.04.2016 21:25:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

11.4.2016 v 21:53 | Nahoru | #69
FiZzeR> jasný, ale taky říkám, že bych to tvořil od 9nýtu výš tu konverzi na FF kotouče... Ono je to dost ošemetný, FF kotouče maj jinej matroš unašečů než OEM kotouče a většinou jsou i z litiny, v tom máš recht, a Suzučí SunStary fakt nemaj problém samovolný konverze na FF kotouče, ty jsou fakt měkký, zvlášť ty se stříbrným unašečem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

11.4.2016 v 23:34 | Nahoru | #70

dewwil píše: FiZzeR> jasný, ale taky říkám, že bych to tvořil od 9nýtu výš tu konverzi na FF kotouče... Ono je to dost ošemetný, FF kotouče maj jinej matroš unašečů než OEM kotouče a většinou jsou i z litiny, v tom máš recht, a Suzučí SunStary fakt nemaj problém samovolný konverze na FF kotouče, ty jsou fakt měkký, zvlášť ty se stříbrným unašečem...



z čeho jsou unašeče FF disků?

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

12.4.2016 v 06:32 | Nahoru | #71

RUTAN píše: z čeho jsou unašeče FF disků?

většinou z nějaké pevnostní slitiny hliníku (Duralu) s tvrdým eloxem, ty OEM unašeče tak tvrdý nebudou. Bohužel výrobci číslo materiálu neuváděj, je to jejich know-ho... Ale zas tak spešl to nebude. Viděl bych to na kovanej dural. Ale je fakt, že na kotouči s šesti nýtama a OEM unašečem to bude hned vyčochtaný po směru jízdy, to samý na střibrnejch unašečích SunStar co maj starší Suzuki...

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

3.4.2019 v 21:22 | Nahoru | #72
Otvírám staré téma, mám jeden speciální dotaz. Mě naopak od zakladatele tohoto témata se po zahřátí na okruhu brzdové destičky jakoby odtáhnou od kotouče. projeví se to tak, že páčka jde naprosto bez tlaku navolno dokud se desky znovu nedostanou ke kotouči, v ten moment už zas dcohází ke stejně intenzivnímu brždění. Tedy účinek není snížen, pouze mám páčku u řídítek.... po pár minutách páčka zase ztvrdne, ale na okruhu samozřejmě na to není čas, takže musím zvolnit...
A toto se začalo projevovat po pádu.
Co jsem zatím vyměnil:
Nová pumpa Brembo RCS 19
Nové pancéřky
Nové třmeny (najeto pár tis km, jsou ze ZX10R 2011)
Jiné vidlice, po kompletní repasi. (Vangelas)
Zkušel jsem vyměnit kotouče.
Samozřejmě destičky (Nissin St, nebo SBS RS)
Brzdovka Motul 660

Kdyby měl někdo zkušenost, budu štastný protože už nevím co mám dělat....

Naposledy editováno 03.04.2019 21:25:21

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

3.4.2019 v 21:42 | Nahoru | #73
psenap> tohle vypadá na házivost kotoučů, odhazujou desky od sebe a čím více je kotouč ohřátý tak nabyde a odhodí desky dál od sebe. Poté to může být, pokud to dělá i s jinými kotouči dosedací plocha unašeče kotouče na kole takže kotouč je rovný, ale je chycen křivě ke středu kola. Poté další varianta, ztvrdlé těsnící kroužky pístků ve třmenů a mohou více vracet pístky a vzniká prodleva, první varianta je vyměnit kotouče, u druhé varianty vyměnit kolo nebo dát full floating kotouče a i třetí komplet repase třmenů...

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

4.4.2019 v 09:21 | Nahoru | #74
Ahoj, jsem rád že píše profík jako Ty , Tvoje úvahy jsou naprosto správné, ale....
Kotouče netřepou a jsou změřeny na kole odchylkometrem a jsou v nížší než povolené toleranci. Tím si myslím je vyřazen i křivý unašeč..
Hlavně ten jev že jsou desky dál od kotouče zůstává i když zastavím a i opticky vidím, že desky prostě chodí víc (dál). Jakmile to zchladne, tak zas vše při starém.
Třmen je opravdu jak nový, pístky chodí krásně. Především to dělalo i na původních třmenech, kde jsem si udělal i repasi s gumičkami Tourmax... stále beze změny.
Napadlo mě fakt jedině zkusit úplně komplet kolo+kotouče.... všichni nad tím kroutí hlavou.

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

4.4.2019 v 09:49 | Nahoru | #75
psenap> čau Pšeno, máš možnost to změřit i třeba za tepla? Vlivem teploty třeba dojde k tomu, že se Ti ty kotouče defermují a tím pádem jak jdou okole destiček tak je víc raztáhnou a tobě to pak dělá tu vůli na páčce i když to brzdí stále stejně. Nebo další možnost je plně plovou kotouče, tam by ty nerovnosti vyblbnou v nýtech a nemělo by to dělat, případně jak se Ti za stávajícíc stavu propadne páčka, tak ji na pumpě pokud máš povit prostě víc nátáhneš....další možnost je jiné destičky co budou co budou mít jinou sílu a nepůjdou Ti tak daleko od kotoučů, ale tady každá cesta bude něco stát. Zeptej se Matta jestli Ti půjčí celé přední kolo, tam jsi mohl zjistit jestli není kotoučema pokud má stejné jako ty.

2 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

5.4.2019 v 01:03 | Nahoru | #76
Ahoj, cele predni kolo vcetne kotoucu me napadlo, jen je mi neprijemne o to nekoho zadat
..je fakt, ze matt me nenapadl, s tim to probiram kazdou chvili, verim, ze by me to pujcil.

Jinak jak jsem psal, dela to i kdyz zastavim, tedy ze by roztahovaly desky kotouce nebo nejaka vule je bezpredmetne. Je to spis jakoby desky odtahoval nejaky podtlak v brzdovem systemu...je to vubec mozne?

Naposledy editováno 05.04.2019 01:04:20

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

5.4.2019 v 05:16 | Nahoru | #77
psenap> ty gumičky kolem pístků...

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

5.4.2019 v 07:21 | Nahoru | #78
psenap> No vidíš, tak se ho zeptej zlatá sůza co? Já tomu blbě rozuměl, takže to dělá vždy za každé sitace i když zrovna nelítaš na dromu jo? Zvláštní....podtlak tam asi podle mě nemůže nastat, je to uzavřenej okruh, tlak je tam stabilní, pouze na vrchním pístku jej zvyšuješ, ale o tom je princip brzdy....Nemáš třeba nějaké drápance v těch pístkách na brzdičích, není ta guma na pístku nějaká dojebaná? A když se to pokusíš odzvdušnit, tak Ti z toho nejde žádná bublina? Prostě všechno v cajku, ale jen se Ti moc vrací pístky?

1 reakcí na tento příspěvek Vädnúce brzdy na okruhu

5.4.2019 v 07:39 | Nahoru | #79
Nova je pumpa, trmen i hadice. Delalo to uplne to stejne i kdyz tam byly puvodni komponenty. Jako je mozne, ze jsem vul a neumim odvzdusnovat, ale to by se chovalo jinak ne? Jako kdyz to prehreju, tak z toho jdou bublinky
Celkove v provozu neni zadny problem, ten je na okruhu. V provizu to ale dokazu nasimulovat tak ze dam cca 10x 200-100km/h tesne za sebou. Ale je mozne, ze by to nedala zadna motorka a ja uz mam jen paranoiu a nebo jsem tezke 105kg vyzrane prasce.

Naposledy editováno 05.04.2019 07:45:14

(reakce na) Vädnúce brzdy na okruhu

5.4.2019 v 09:32 | Nahoru | #80
psenap> Kup nějaké bremba M50 a bude to cajk to co jsi investoval do repasi + ostatní věci, tak už by jsi je měl fakt netuším čím to je, hele sedni na mašinu, stav se k nám na kávu, sednem k tomu a nějak to pořešíme, odvzdušníme pokecáme a uvidí se co a jak číslo máš, takže kdykoliv brnkni, stejěn jsem tě dlouho neviděl a rád Ti pomůžu

Vädnúce brzdy na okruhu

7.4.2019 v 08:45 | Nahoru | #81
Diky moc, ja se prave bojim ze pokud je tam nekde krpa (Neco po pádu křivé) tak by ani monobloky nic neresily. Jinak bych uz ty brzdy samo mel...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jízdní režimy Aprilia RSV4 Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 R Takheshi_Haka 3 29.6.2020 v 15:21 MichalSV90
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
RSV4 odblokování jednotky Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RSV4 R, ... MotoBuldocek 3 30.7.2018 v 23:59 MotoBuldocek
Pátý ročník RSV srazu [1 ... 116, 117] Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV4, Aprilia RSV4 Factory... MirecekRSV 3509 20.5.2018 v 15:48 hudec
Spotřeba paliva Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... michal_fir 12 12.3.2018 v 11:53 Gahan37


TOPlist