bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: plexi - padáky
 
23.2.2016 v 13:15
Ahoj kamarádi. Letos mně čeká TK. Mám namontovaný na YAMAZE XVS1300A plexi štít GIVI, doporučný i zakoupený v YAMAHA H:K:,padák koupený MOTOZEM. Ani na jednom díle nejni ""E". Máte zkušenost jak na to při prohlídce nahlížejí. Možná To bude zajímat i ostatní , koho čeká letos TK. Díky za odpověď.

Naposledy editováno 23.02.2016 13:21:33

plexi - padáky

23.2.2016 v 14:22 | Nahoru | #1
podle vyhlášky není možno mít na motorce díly neodpovídající homologaci,tudíž když to nemají ,nemůžeš.

plexi - padáky

23.2.2016 v 16:01 | Nahoru | #2
Mám stejný problém, plexi shodím, to je na chvilku, ale padáky ne. A ani na origo padákách od Yamahy jsem Éčka neviděl... tak nevím

plexi - padáky

23.2.2016 v 17:43 | Nahoru | #3
podobné téma se řiší na Cenduru
Tomáš z TT k tomu napsal:
ne, nemusí. Je to konkrétně specifikované v prováděcím předpisu k té direktivě EC. Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých. Tam platí jiná direktiva zaměřená na ochranu chodců při čelním nárazu a prakticky žádný ochranný prvek v přední části jakéhokoliv vozidla neodpovídá té regulaci. Alespoň tak nám to vysvětloval na školení nějaký člověk z GTU ze Stuttgartu.

...ale vzhledme k úrovnitechniků na STK to bude všude jinak

viz diskuze

plexi - padáky

23.2.2016 v 19:59 | Nahoru | #4

1 reakcí na tento příspěvek plexi - padáky

24.2.2016 v 08:08 | Nahoru | #5
Já byl nedávno na STK s autem. Tak jsem se samozřejmě ptal i na motorky, jak to letos je. A bylo mi řečeno, že se v podstatě nic nezměnilo. A pokud na motorce nebudeš mít nějaký zvěrstva, nikdo tě prudit nebude. Nějaký padáky, plexi, opěrky... prej absolutně nikoho nezajímaj.

(reakce na) plexi - padáky

24.2.2016 v 08:16 | Nahoru | #6
Růža1800> v naší skupině se to samozřejmě taky řeší, jako asi všude, a některým z nás sdělili na stk pravej opak, co tobě. Z toho mi teda plyne jediné - opět českej bordelistán, nic není dotaženo do jasnýho konce, a každá stk (ne-li technik) si to bude moci dělat po svém.
Rozumný chlapi na stkáčkách se budou bát o práci, a z čůráků jsou rázem bohové. Blil bych

plexi - padáky

1.4.2016 v 23:03 | Nahoru | #7
byl jsem ve středu,opěrka,brašky + držáky,kufr+držák,přídavné stupačky na padáku,padák,polokapotáž,řídítka široká ,fanfáru místo klaksonu neřešil...jediné ,co jsem musel sundat byla rampa s nehomologovanými halogeny,mají předpis,že se nesmí zvýšit svítivost na motocyklu i když to fakt zapínám jen v mlze a hustém dešti pro bezpečnost.2 šrouby,šlo to dolů,nafotil,šlo to zpět,jinak příjemný pokec a novinkách,které se zase až tak neřeší,jak se píše výš,nemáš zbytečné chujoviny,projdeš...jo odvrtaný výfuk ale s vložkou...jen vyčítavý pohled a úsměv na tváři.Prošli i kluci s výfukama bez "E".Vše co se týká elektrického zapojení,brzd,pneumatik by mělo odpovídat normám jinak tě pranýřovat nebudou.STK na Přerovské Olomouc možná jsem někoho uklidnil a někoho třeba zneklidnil,tak si to proberte

1 reakcí na tento příspěvek plexi - padáky

7.4.2016 v 11:11 | Nahoru | #8
Zdar, už jsem to dal jinam, ale sem se to hodí - včera v Brně (STK Jihlavská) - nosič a zadní opěrka musely dolů....

(reakce na) plexi - padáky

7.4.2016 v 13:36 | Nahoru | #9

PýDžej píše: Zdar, už jsem to dal jinam, ale sem se to hodí - včera v Brně (STK Jihlavská) - nosič a zadní opěrka musely dolů....


A proč ?

plexi - padáky

7.4.2016 v 19:42 | Nahoru | #10
Znáš to - protože proto. Nebyly od Yamahy, ale od Doktora ...

plexi - padáky

7.4.2016 v 20:22 | Nahoru | #11
Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých.
Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.

Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
http://www.touratech.cz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist