globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení ventilů
21.2.2016 v 16:13
Zdar,mám SV 1000 S r.v.2004.Chci se zeptat jaký je interval na seřizování ventilů.Jestli se tedy vůbec seřizují.A po kolika km se mění olej v motoru.Díky za odpovědi.Lukáš.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů

21.2.2016 v 16:19 | Nahoru | #1
Interval je 25OOO brousí se tam podložky olej 7000 filtr co dvě výměny já měním každou beru to podle TL 1000

(reakce na) Seřízení ventilů

21.2.2016 v 17:54 | Nahoru | #2

irmscher1000 píše: Interval je 25OOO brousí se tam podložky olej 7000 filtr co dvě výměny já měním každou beru to podle TL 1000



...jenom upřesnim, že kontrola ventilů je při 24t km, tzn. při každé čtvrté výměně oleje, kterej se dělá po 6t km a filtr doporučuju měnit s každým olejem, ty ušetřený 2 stovky za to myslim nestojej ...a podložky nebrousim, ale měnim...

3 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů

21.2.2016 v 17:55 | Nahoru | #3
Tohodle se bojím, ze si koupim motorku po nekom, kdo si takhle servisuje.

Brousit podložky, to je takovej ceskej fenomen kutil navěky, levne a "dobre"

Podložky stoji to par kacek, tak je vymen dle potreby a neobrusuj ten cement

Seřízení ventilů

21.2.2016 v 17:55 | Nahoru | #4
Byl si kámo rychlejší

(reakce na) Seřízení ventilů

21.2.2016 v 20:21 | Nahoru | #5

digitl píše: Tohodle se bojím, ze si koupim motorku po nekom, kdo si takhle servisuje.

Brousit podložky, to je takovej ceskej fenomen kutil navěky, levne a "dobre"

Podložky stoji to par kacek, tak je vymen dle potreby a neobrusuj ten cement



Zas takovej problem bych vtom nevidel, zvlast kdyz u nektercyh vyrobcu musis podlozku rucne dobrousit, protoze je to v manualu

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů

22.2.2016 v 08:40 | Nahoru | #6

filtr co dvě výměny



tohle je fakt v manuálu ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 09:11 | Nahoru | #7

t_freedom píše: tohle je fakt v manuálu ?



Jo ma to hodne motorek co ma interval vymeny a 6000 tkm.
Namatkou vim ze to ma treba kawa er5, malej stromek.atd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 09:48 | Nahoru | #8
gugo> mě to přijde divný... za prvé tedy filtr je asi poloviční náklad oleje...a za druhý, když proženu těma čerstvejma aditivama na rozpouštění karbonů a jiných sraček filtr...zas ho pěkně vyperu do motoru ...ne?

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 10:03 | Nahoru | #9

t_freedom píše: gugo> mě to přijde divný... za prvé tedy filtr je asi poloviční náklad oleje...a za druhý, když proženu těma čerstvejma aditivama na rozpouštění karbonů a jiných sraček filtr...zas ho pěkně vyperu do motoru ...ne?



Hele me to prijde taky jako volovina, ale fakt to vtech manualech je. Kdyz prijede zakaznik tak cenu vymeny oleje mam stanovenou stejne s filtrem takze to vymenim a je to. Jen pokud vyznamne chce usetrit tak mu to tam necham.

Seřízení ventilů

22.2.2016 v 10:13 | Nahoru | #10
Jednou jsem tady vedl diskuzi s někým, kdo tvrdil, že výměnu 1xfiltr na dvě výměny oleje neuvádí výrobce pro nic za nic a má se proto dodržovat...
Cena filtru 130-150Kč není ani zdaleka 1/2 nákladu na olej, proto nechápu, že je někdo schopný tam ten starý filtr nechat.

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 10:16 | Nahoru | #11

t_freedom píše: tohle je fakt v manuálu ?



...je to tam...ale neznám nikoho, kdo by se toho držel a ani nikoho, koho bych musel přemlouvat, aby si ten filtr nechal vyměnit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 11:37 | Nahoru | #12

digitl píše: Tohodle se bojím, ze si koupim motorku po nekom, kdo si takhle servisuje.

Brousit podložky, to je takovej ceskej fenomen kutil navěky, levne a "dobre"

Podložky stoji to par kacek, tak je vymen dle potreby a neobrusuj ten cement



Zadnej cement tam neni je to tvrde cele a tim brousenim se dostanes presne kam potrebujes,jinao jsou jen po peti stovkach,krom tech,kterejma to osadil vyrobce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 12:39 | Nahoru | #13

Murkin píše: Zadnej cement tam neni je to tvrde cele a tim brousenim se dostanes presne kam potrebujes,jinao jsou jen po peti stovkach,krom tech,kterejma to osadil vyrobce.



...ale těch pět stovek stačí na to, aby ses vešel do danejch vůlí...a třeba pro mě je jednodušší mít na dílně sadu podložek a rovnou to přeházet, než běhat za někym na magnetku a čekat třeba tři dny než mi je nabrousí...to jen tak na doplnění...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 12:56 | Nahoru | #14

Filous píše: ...ale těch pět stovek stačí na to, aby ses vešel do danejch vůlí...a třeba pro mě je jednodušší mít na dílně sadu podložek a rovnou to přeházet, než běhat za někym na magnetku a čekat třeba tři dny než mi je nabrousí...to jen tak na doplnění...



tak treba u ducati je musis dobrusovat. A budes se divit, jde to u ruco.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 12:57 | Nahoru | #15
Murkin> zdar.... kamna porad bezej, akorat jse jim musel upravit podavani paliva.

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 14:50 | Nahoru | #16

gugo píše: Murkin> zdar.... kamna porad bezej, akorat jse jim musel upravit podavani paliva.


Tak to rad slysim,clovece ty uz toho nabehaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 14:52 | Nahoru | #17

gugo píše: tak treba u ducati je musis dobrusovat. A budes se divit, jde to u ruco.


nemusíš, když máš sadu
... ale pokud mi to může vyjít tím, že zaborusím stávající prohozený... udělám to. Na dvouventilu jsme se tak vešli...u quatra už to moc pravděpodobný není...

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 14:54 | Nahoru | #18
t_freedom> v origo manualu pisou Ze dobrousit na rozmer, myslim ze sadu delaj po 5 setinach. Krom toho sada je super, ale treba ty dementi co se tvarej jako super cuper ducati praha , nemaj ani jednu kompletni sadu , takze jsem naposledy cekal na 3 podlozky 3 nedele,

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 15:01 | Nahoru | #19

gugo píše: tak treba u ducati je musis dobrusovat. A budes se divit, jde to u ruco.



...netvrdim, že to nejde růčo, ale naštěstí Ducati nedělam a u japonců si vystačim s rozestupama pěti stovek

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů

22.2.2016 v 16:28 | Nahoru | #20
Je to asi jak u ceho, kluci z UK to resili, ze u nějaké suzi, uz nevím přesně jake, ze jsou cementovane.

Dělají se, ale v čem jaké klapou, kdo ví..

Valve Shims and Adjusting Pads

Metelli Valve Shims and Adjusting Pads are proposed with the following types of material:
A = Cemented and hardened steel.
AS = Special steel.
AN = Normal steel.

Já bych to nebrousil, pokud to výrobce uvádí v prirucce, tak to je jiná, ale jinak ne.

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 16:53 | Nahoru | #21
digitl> to "hardened" je to zásadní ...
cementování je otázkou slupky několika (de)setin ... pokud by to nebylo zakalený na vysokou pevnost, samotná cementace by to nikdy nevydržela. Takže ikdyž to "cementování" odbrousíš...máš pod tím matroš s dostatečnou pevností pro vačku

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů

22.2.2016 v 17:04 | Nahoru | #22
já si myslím něco a nikomu to vnucovat nebudu. Precti si něco o technologickem postupu a materialech. Víc k tomu nemam co říct. Každého věc. Muj názor uz znáte. Ahoj..

Seřízení ventilů

22.2.2016 v 17:11 | Nahoru | #23
Většinou se cementuje ocel, které nejde kalit. Má málo uhlíku. Prokalená je pak jen svrchní vrstva, která se prouhličila. Např nejběžnější ocel pro cementaci 14.220 má pod 0,2 % uhlíku.

Nicméně netvrdím, že by se to nemohlo o několik málo desetinek vzít bruskou

Naposledy editováno 22.02.2016 17:12:33

Seřízení ventilů

22.2.2016 v 19:29 | Nahoru | #24
Podložky sem brousil už x-krát a nikdo se nestalo, že by se něco stalo Bych to tak nehrotil asi Jinak brousit to ručně je fakt zábava Jako jasně nová stojí pár korun, ale když potřebuju motorku prostě složit hned a nemůžete čekat, tak nic jiného nezbude. Sadu samozřejmě mám, ale některé rozměry se používají častějc a už mě prostě chybí.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů

22.2.2016 v 20:16 | Nahoru | #25
Jo, tak proč ne. Akorát si to moc neumím představit. To se brousí smirkem na skleněný podložce? Nebo je na to nějaký sofistikovanější postup. Na soustruhu bych si to uměl představit... Ale v ruce?

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 20:46 | Nahoru | #26
digitl> cementují se materiály s malým obsahem uhlíku. Materiály s malým obsahem uhlíku nejsou křehké a jsou houževnaté. Například ozubená kola převodovek, která musí mít určitý modul pružnosti. 5 stovek cementace na obvodu podložky ti nedá vnitřní tuhost. Kdyby nebyl materiál podložky kvalitní tak ho vačka s hrnkem rozklepe ve ventilu a už ho nedostaneš ven. Na zx9r po broušení podložky a najetí 22tis. zhutnění materiálu o jednu stovku měřeno mikrometrem. Když budete chtět můžu v práci nechat oťuknout seriovou podložky s ,,údajnou cementací,, a pak ji oťuknout po zbroušení. Ale osobně bych se broušení nebál. V ruce by mě to asi neba ale v práci máme magnet tak řádím stáhnu si to přesně.

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 21:40 | Nahoru | #27
CB600> ani sklenenou podlozku nepotrebujes. Na soustruhu to nedas, to nejde upnout. Proto se to dela na magnetce.
Proste vemes smirgl 400 polozis na nej podlozku a jedes, spocitas si tahy a po par tazich premeris mikrometrem. Nakonec jsem to zalestoval na hrubosti 1000 ale to uz jen pro formu.
Kdyz jsem potreboval ubrousit vic, tak jsem si na to udelal pripravek , proste hlinikovou tycku kde vysoustruzis diru presne pro podlozku, to aby to bylo rovne a aby me zbyly nejaky nehty na rukou Und je to.

ps: kdybych mel nekoho s magnetkou zarohem tak to takhle nedelam.

(reakce na) Seřízení ventilů

22.2.2016 v 22:24 | Nahoru | #28
digitl> ver ze po mě bys motorku chtěl a podložky se běžně dobrusujou je to běžný postup a ne nějaké šetření na koupi hloupé podložky

Seřízení ventilů

22.2.2016 v 22:47 | Nahoru | #29
Ty filtry se maj měnit ob výměnu proto, že po prvních 6 tkm se "správně" zasere a pak filtruje lépe, po 12tkm je na výměnu kvůli rozmokvání matroše filtru a ten papír už by se mohl protrhnout, nehledě na to, že po 12tkm už je zasrán řádně a už by nemusel mít dostatečný průtok... E: taky ho měním vždy..

Naposledy editováno 22.02.2016 22:48:21

Seřízení ventilů

23.2.2016 v 11:55 | Nahoru | #30
Moc vám všem děkuji.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
SV 1000 S K3 nestartuje občas Suzuki SV 1000S misan26 13 1.11.2022 v 09:49 StB
Suzuki SV1000 - cukání Suzuki SV 1000S Arsener 14 10.6.2022 v 11:34 Arsener
A pak že Svčko 100tis nedá :-) [1, 2] Suzuki SV 1000S PetrSV 41 22.4.2021 v 17:33 PetrSV
Sv1000 distanční podložka [1, 2] Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S MarkusRetrp 33 14.9.2020 v 08:45 Maxipes_Fík

TOPlist