Téma: Yuki RS 125 - otáčkoměr
20.2.2016 v 22:50
Zdravím, potřeboval bych od vás pomoc.. Na mojí Yukině už od minulého majitela nefunguje otáčkoměr a to jako skoro vůbec. Třeba někdy trošku poskočí když jedu rychle, ale jinak vůbec nic. Celý tachometr i s otáčkoměrem jsem měl vydělaný z motorky a vzal jsem to na praxi do škole, mistr mi řekl že to bude nejspíš v nějakém ,,snimači,, nebo něco takového.. Můžete mi prosím poradit? :) Díky
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
Sem tu hledal v motokatalogu at vim jaký budík tam máš ale nic .Tak bud sem to blbě zadal no k věci:Má to asi klasický budík ale má náhon lankem,nebo tam vedů dráty?Pokud lanko tak po nastartování by sa ti měl točit u budíku.Pokud ne,je chyba hned tam,bud je to vykvedlané ve spoji rovnou z bloku motoru,nebo střihlé lanko.Někdy stačí rozdělat a máznou vazelínou .Pokud by to mělo nějaků elektroniku,tak si najdi schéma a zkus najít ten snímač a projdi konektory případně stříkni konkorem.
Boda>
Lanko mi vede jen do tachometru, otáčkoměr je dělaný a vedený asi dráty.. Vůbec nevím kde mám najít schéma, pokoušel jsem se o to, ale jak je to china tak se to blbě hledá.. Díky za radu:)
Ty budíky vypadají přesně takto:
https://www.google.c...rc=eIHiIrvoBOskoM%3A
Lanko mi vede jen do tachometru, otáčkoměr je dělaný a vedený asi dráty.. Vůbec nevím kde mám najít schéma, pokoušel jsem se o to, ale jak je to china tak se to blbě hledá.. Díky za radu:)
Ty budíky vypadají přesně takto:
https://www.google.c...rc=eIHiIrvoBOskoM%3A
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
Vyfoť ten otáčkoměr ze spodu aby bylo vidět jaký má pohon.Z hora nepoznáš nic ale hezky to vypadá.
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
Takže otáčkoměr máš elektronický.Nahoře do něj vstupují přes gumovou průchodku dráty.Podle foto hnědý a zelený.Běž po těchto drátech na konec a tam bys měl najít senzor-snímač otáček.Podívej se jestli tyto dráty nejsou někde přerušeny nebo jestli snímač je dobře upevněný nebo zda není znečištěný..
To je přesně ono.Na těch drátech bývá většinou konektor tak se podívej když ho rozpojíš jestli kontakty nejsou zoxidované(zelené) pokud ano tak je vyčisti a prostříkej sprejem na kontakty.Dále pak ten senzor musí směřovat na nějakou kruhovou plochu a v ní by měla být drážka(jen jedna na celém obvodu) ze které senzor odečítá otáčky.Podívej se zda je čistá a není zalepená olejem a prachem.
1 reakcí na tento příspěvek Yuki RS 125 - otáčkoměr
Takže to mám odšroubovat a otevřít? A ten drát je k tomu přišroubovaný přes ,,očko,, šroubkem.. :) Jinak moc díky, ale vrhnu se na to až zítra
Jsem na to koukal, a dle mě do otáčkoměru vede "málo drátů". Přeloženo do češtiny: vedou tam jen kabely od snímače otáček. Napájení tedy "nemusíš" řešit, bude nejspíš společný s tachometrem. To je dobrý i špatný zároveň. Dobrý v tom, že pokud šlapou kontrolky v panelu, měl by být napájen i modul otáčkoměru, špatný v tom, pokud by tam byla závada, tak ji budeš těžko hledat. Vadný může být i samotný modul.
Co vidím pozitivně je to, že závada nasvědčuje nepravidelnému zásobování modulu impulsy ze snímače otáček.
Co bych udělal já:
Bod číslo 1:
Toto platí pro dvouvývodový snímač: odpojil snímač otáček, vzal multimetr a změřil přes kontakty snímače jeho odpor. Pak na snímač přiložil magnet a oddálil, případně magnet na snímači otočil...
To samé bych udělal na rozsahu milivoltmetru a mikroampérmetru. Je to indukční snímač a něco generovat musí.
Schema zapojení jsem zatím nenašel, tak o moc moudřejší nejsem.
Magnetem zkus rychle přejíždět kolem snímače.
Třívývodový snímač má samostatné napájení a vývod signálu. Měření je výrazně jednodušší, ale potřebuješ zapojit buď regulovatelný zdroj nebo baterii. Pak si hraješ s magnetem a měříš napětí na kabelu signálu oproti kostře/zemi snímače. Stav je buď 0V (rozuměj mohou být nějaké miliVolty - např. 100 - 200 mV) nebo plné napětí zdroje. Např 12 V z baterie. Měříš tedy v závislosti na přiblíženém nebo oddáleném magnetu 0 V nebo 12 V.
Je-li naměřeno stejné napětí s i bez magnetu, je snímač po smrti. Snažil bych se nepřepólovat kontaky snímače. Nemusí být blbuvzdorný...
Bod číslo 2:
Ohmetr zapoj na jeden konektor kabelu od snímače a do toho samého kabelu u otáčkoměru píchni špendlík a druhý kabel od Ohmetru zapoj na špendlík. Omotej to nějakou páskou a změř odpor. Potom zamel s kabelem, jestli není někde přelámaný. Stejně zkontroluj i druhý kabel od snímače. Pokud bude Ohmetr ukazovat nějaký bludy jako nekonečný odpor a budeš-li mít špendlík řádně omotaný, aby se nemlel v drátkách kabelu, je kabel po smrti a je potřeba ho vyměnit. Pro vyšší jistotu měření by bylo potřeba oholit izolaci na kabelech u otáčkoměru a měřit přímo na žíle lanka. Po měření nejlépe pocínovat a samozřejmě zaizolovat.
Jde-li desku plošných spojů vypreparovat z desky přístrojů, udělej to a měř přímo na ní.
Zrovna bys mohl zkontrolovat stav plošňáku - může být zoxidovaný a pod...
Ještě je Hardcore měření kabelu a to je v tom, že silně zatáhneš za oba konce a pokud se někde zúží bužírka, tak tam je kabel prasklý
Naposledy editováno 26.02.2016 12:33:56
Co vidím pozitivně je to, že závada nasvědčuje nepravidelnému zásobování modulu impulsy ze snímače otáček.
Co bych udělal já:
Bod číslo 1:
Toto platí pro dvouvývodový snímač: odpojil snímač otáček, vzal multimetr a změřil přes kontakty snímače jeho odpor. Pak na snímač přiložil magnet a oddálil, případně magnet na snímači otočil...
To samé bych udělal na rozsahu milivoltmetru a mikroampérmetru. Je to indukční snímač a něco generovat musí.
Schema zapojení jsem zatím nenašel, tak o moc moudřejší nejsem.
Magnetem zkus rychle přejíždět kolem snímače.
Třívývodový snímač má samostatné napájení a vývod signálu. Měření je výrazně jednodušší, ale potřebuješ zapojit buď regulovatelný zdroj nebo baterii. Pak si hraješ s magnetem a měříš napětí na kabelu signálu oproti kostře/zemi snímače. Stav je buď 0V (rozuměj mohou být nějaké miliVolty - např. 100 - 200 mV) nebo plné napětí zdroje. Např 12 V z baterie. Měříš tedy v závislosti na přiblíženém nebo oddáleném magnetu 0 V nebo 12 V.
Je-li naměřeno stejné napětí s i bez magnetu, je snímač po smrti. Snažil bych se nepřepólovat kontaky snímače. Nemusí být blbuvzdorný...
Bod číslo 2:
Ohmetr zapoj na jeden konektor kabelu od snímače a do toho samého kabelu u otáčkoměru píchni špendlík a druhý kabel od Ohmetru zapoj na špendlík. Omotej to nějakou páskou a změř odpor. Potom zamel s kabelem, jestli není někde přelámaný. Stejně zkontroluj i druhý kabel od snímače. Pokud bude Ohmetr ukazovat nějaký bludy jako nekonečný odpor a budeš-li mít špendlík řádně omotaný, aby se nemlel v drátkách kabelu, je kabel po smrti a je potřeba ho vyměnit. Pro vyšší jistotu měření by bylo potřeba oholit izolaci na kabelech u otáčkoměru a měřit přímo na žíle lanka. Po měření nejlépe pocínovat a samozřejmě zaizolovat.
Jde-li desku plošných spojů vypreparovat z desky přístrojů, udělej to a měř přímo na ní.
Zrovna bys mohl zkontrolovat stav plošňáku - může být zoxidovaný a pod...
Ještě je Hardcore měření kabelu a to je v tom, že silně zatáhneš za oba konce a pokud se někde zúží bužírka, tak tam je kabel prasklý
Naposledy editováno 26.02.2016 12:33:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
yuki 125 RS - kufry Yuki RS 125 | Šharky. | 19 | 3.8.2023 v 14:56 Luba98 |
Zadní brzda- nebrzdí Yuki RS 125 | WhiteTiger | 6 | 29.12.2021 v 19:20 milanekmp |
Lakování vidlí [1, 2] Yuki RS 125 | martosd | 56 | 15.10.2021 v 12:21 rytychs |
Nová nebo motorka z bazaru Yamaha YBR 125, Yuki RS 125 | Silente | 9 | 27.6.2021 v 20:31 callowsick |
nestartuje [1, 2] Yuki RS 125 | zajdas51 | 49 | 21.2.2021 v 16:31 vmz00 |