globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Leo Vince a Akrapovič z Číny
17.2.2016 v 20:49
Už jste někdo zkoušel tyto výfuky?

http://www.aliexpres...23-ab43-9d9755a87c40

Je toho samozřejmě plnej Aliexpress. Cena okolo 1400 Kč a doprava zdarma :D.



Po tom co jsem rozebral originál koncovku Akrapovič za 30 tisíc si nedělám iluze o tom, že by v tom mohl být rozdíl.

Co myslíte kluci?






(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 14:10 | Nahoru | #121

MichalR66 píše: Jenomže ono jsi to spíš nevyzkoušel ty .



ja uz par cinskejch klonu kdeceho vyzkousel, protoze jsem na original nemel prachy, nakonec jsem stejne vetsinou skoncil u originalu - material a zpracovani delali nakonec velkej rozdil.
navic z toho ani nemam radost, kdyz vim, ze to nekdo ojebal tim ze ukradl cizi napad - tim spis ze pracuju ve vyvoji a "moji" praci vlastne tim kopirovanim cinan zcela znehodnoti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 14:48 | Nahoru | #122
MichalR66> ja na nej taky koukal ale nakonec jsem objednal tenhle:
https://www.aliexpre....13010608.0.0.CQnLff

ten na tvym odkazu je hezci ale jednak o trosku mensi prumer (tak nejaka vata se tam zas vejit musi..) a druhak se mi nelibi ten napis SC, preci jen udelat vlastni nerezovou rouru (V SUPER KVALITE, SVARY CNC, PRUMERY SEDI.. - pozn. pro rejpaly) je jedna vec ale davat na to cizi "znacku" je uz vec druha..

bohuzel je to docela problem, kdyz postavim super metalovej aparat kterej bude hrat jak z praku, nedostanu za nej nikdy tolik jako za starickej Marshall - prave kvuli znacce nebo neznacce, v tomhle oboru bylo pro me nejvetsi zdeseni, kdyz jsem kdysi za 500 koupil behringera GM108, a po 14 dnech zjisteni ze se na takovou mrdku fakt neda hrat snad ani punk natoz metal, se o to lidi na aukru div nepoprali ?? (sel z vyvolavacky 500 nakonec pres 1200 !! ..jako kseft dobry no..) s tema rourama je to podobny, lidi nechapou ze jedinej ucel tlumice je je marit akustickou energii, jedinej navrhovej parametr z hldiska motoru-vykonu, je tam tlakova ztrata na konci svodu (ANO, koncovkou na seriovych svodech se OPRAVDU NEDA NIC "LADIT" ..snad mozna krome toho zvuku, ale na ten to fakt nejezdi.. - opet pozn. pro rejpaly)

nicmene ani tak samozrejme neschvaluju kradeni cizich znacek, takze jsem zvolil sirsi variantu, bez napisu, popisu... BTW z hadru ve kterejch zavodim (beham) dokonce i vetsi napisy pařu - pokud mi zrovna prislusnej vyrobce neplati nebo neslevuje..

jinak viz vise, zpracovani naprosto odpovidajici, materialove je to nejakej austenit (magneticky), nastrihano a povareno rovne (svary delany na masine urcite) vstupni prumer sedi na 60 potrubi krasne tesne (tj. 60+)hmotnost lehce pres kilo.. uvnitr jsem zatim nebyl, a zvukove taky nemuzu posoudit - zatim je tam provizorne, prijde do toho vyvarit dovnitr vlozka protoze tim nehodlam desit duchodce a psy, atd.. atd... tech 30-40USD odpovida materialu + praci

E: chyb jak maku a to jsem opravil sotva pulku...

Naposledy editováno 16.02.2017 14:52:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 15:19 | Nahoru | #123

kerut píše: MichalR66> ja na nej taky koukal ale nakonec jsem objednal tenhle:
https://www.aliexpre....13010608.0.0.CQnLff

ten na tvym odkazu je hezci ale jednak o trosku mensi prumer (tak nejaka vata se tam zas vejit musi..) a druhak se mi nelibi ten napis SC, preci jen udelat vlastni nerezovou rouru (V SUPER KVALITE, SVARY CNC, PRUMERY SEDI.. - pozn. pro rejpaly) je jedna vec ale davat na to cizi "znacku" je uz vec druha..

bohuzel je to docela problem, kdyz postavim super metalovej aparat kterej bude hrat jak z praku, nedostanu za nej nikdy tolik jako za starickej Marshall - prave kvuli znacce nebo neznacce, v tomhle oboru bylo pro me nejvetsi zdeseni, kdyz jsem kdysi za 500 koupil behringera GM108, a po 14 dnech zjisteni ze se na takovou mrdku fakt neda hrat snad ani punk natoz metal, se o to lidi na aukru div nepoprali ?? (sel z vyvolavacky 500 nakonec pres 1200 !! ..jako kseft dobry no..) s tema rourama je to podobny, lidi nechapou ze jedinej ucel tlumice je je marit akustickou energii, jedinej navrhovej parametr z hldiska motoru-vykonu, je tam tlakova ztrata na konci svodu (ANO, koncovkou na seriovych svodech se OPRAVDU NEDA NIC "LADIT" ..snad mozna krome toho zvuku, ale na ten to fakt nejezdi.. - opet pozn. pro rejpaly)

nicmene ani tak samozrejme neschvaluju kradeni cizich znacek, takze jsem zvolil sirsi variantu, bez napisu, popisu... BTW z hadru ve kterejch zavodim (beham) dokonce i vetsi napisy pařu - pokud mi zrovna prislusnej vyrobce neplati nebo neslevuje..

jinak viz vise, zpracovani naprosto odpovidajici, materialove je to nejakej austenit (magneticky), nastrihano a povareno rovne (svary delany na masine urcite) vstupni prumer sedi na 60 potrubi krasne tesne (tj. 60+)hmotnost lehce pres kilo.. uvnitr jsem zatim nebyl, a zvukove taky nemuzu posoudit - zatim je tam provizorne, prijde do toho vyvarit dovnitr vlozka protoze tim nehodlam desit duchodce a psy, atd.. atd... tech 30-40USD odpovida materialu + praci

E: chyb jak maku a to jsem opravil sotva pulku...



a jak my vsyvetlis, ze treba na mem TL se seriovym vyfukem a vyfuky BOS - s vyndanym db killerem ztratim pocitove tak 1/4nu vykonu? klidne ti to pujcim a uvidis sam a pak mi muzes vysvetlit jak je to s tim ze to nema na nic vliv, hm?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 15:29 | Nahoru | #124

assassin píše: a jak my vsyvetlis, ze treba na mem TL se seriovym vyfukem a vyfuky BOS - s vyndanym db killerem ztratim pocitove tak 1/4nu vykonu? klidne ti to pujcim a uvidis sam a pak mi muzes vysvetlit jak je to s tim ze to nema na nic vliv, hm?



to ti nedelaji koncovky ale ztrata tlaku n nich, udelej si clonku s promennym prurezem (nebo sadu clonek) a davej je na brzde na konec svodu misto koncovky, ...taky se to bude menit... (akorat to bude delat podstatne vetsi kraval samozrjme )

cim mensi tlak (v praxi vetsi prumer nebo mensi delka svodu, prip. svod bez koncovky) bude prutok/vyplach lepsi, smes chudsi, v otackach vykon vyssi ale dole zadnej
cim vetsi tlak (mensi prumer svodu, delsi svody, komorova koncovka, dbkiller...) bude protuk horsi, smes tudiz bohatsi, max vykon bude horsi, top bude v nizsich otackach (protoze ve vysokejc uz to motor "neprotlaci"), ale zato tam nejakej bude i dole tj. v celym prubehu


E: a k prvni variante je samozrejme dulezity (dulezitejsi nez samotny otevreni vyfuku) i sani, pokud tam ten motor nema "co protlacovat" je otevrenej vyfuk v celku irelevantni.. to je jasny.. ale to uz zabihame daleko od tematu...

Naposledy editováno 16.02.2017 15:32:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 15:33 | Nahoru | #125

kerut píše: to ti nedelaji koncovky ale ztrata tlaku n nich, udelej si clonku s promennym prurezem (nebo sadu clonek) a davej je na brzde na konec svodu misto koncovky, ...taky se to bude menit... (akorat to bude delat podstatne vetsi kraval samozrjme )

cim mensi tlak (v praxi vetsi prumer nebo mensi delka svodu, prip. svod bez koncovky) bude prutok/vyplach lepsi, smes chudsi, v otackach vykon vyssi ale dole zadnej
cim vetsi tlak (mensi prumer svodu, delsi svody, komorova koncovka, dbkiller...) bude protuk horsi, smes tudiz bohatsi, max vykon bude horsi, top bude v nizsich otackach (protoze ve vysokejc uz to motor "neprotlaci"), ale zato tam nejakej bude i dole tj. v celym prubehu



aha takze to nedelaj koncovky ale zmena tlaku v nich :) dobry vedet
to ze tohle nedelaj ani yoshimury ani akrapy, vlastne neni tim, ze se vymenily koncovky, ale ten tlak v nich.... tak to je jasny, ze koncovkama ladis, tohle, ale presne prave popiras to co jsi napsal.

a u me to ma vykon vetsi v celym pasmu s db killerem

ono treba kdyz se ladi tim ze das hi-comp pist, tak to vlastne nic nezmeni ten pist, ale zvetsena komprese = vymena pistu nic neladi

ad edit: hezky teoretizovani, zajimalo by me co o sani usoudis z toho ze ladene vyfuky jinych vyrobcu funguji lip...
s tima BOSama nedoslo ke zmene ani po predelanem sani, vetsi prurez, propustnejsi filtr... naladeni na stejne AFR.. stejne to nejede...

Naposledy editováno 16.02.2017 15:37:20

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 15:49 | Nahoru | #126
hele a taky je potreba doladit smes, atd.. jen pro ilustraci odkaz na race system od tyga performance..

http://tyga-performa...amp;products_id=1638
zde graf:
http://tyga-performa...ckvstygafullrace.gif

modra je komplet serie (neco jako 110 all nebo 115f/118r..)
cervena jsou vetsi trysky, a nevim jestli s tim magotem nebo ne (myslim ze asi jo) ..udaj 1 a 1/4 je sroub bohatosti nejspis..
a hlavne pak zelena - to je zcela otevrena s tryskama pres 170 a tim jejich potrubim.. je tam hezky videt ze to dole neni nic a nahore o kousek vejs

takze tak..

PS proc ma ta V4 jiny trysky front a rear, je hooodne dobra otazka obecne vysvetleni ze by bezely predni valce na jiny bohatosti nez zadni je urcite blbost, termodynamicky na to bude mit vliv firing order, je to ostra klika 360° (jako RC30 nebo RC213V) resp teda hlavne sani ! predni valec saje hned v 90° zavesu za zadnim (krizem teda LZ - 90° - PP - 270°... PZ - 90° - LP - 270°...) tj otevira nekde pred pulkou drahy sani zadniho, a tak prida "vic podtlaku" v kanalu airboxu, atd atd.. nicmene do tehle debaty bych se fakt radsi nepoustel... ja tam daval 120 all tak uvidime... az to pobezi, ...jak to pobezi...

(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 15:57 | Nahoru | #127

assassin píše: aha takze to nedelaj koncovky ale zmena tlaku v nich :) dobry vedet
to ze tohle nedelaj ani yoshimury ani akrapy, vlastne neni tim, ze se vymenily koncovky, ale ten tlak v nich.... tak to je jasny, ze koncovkama ladis, tohle, ale presne prave popiras to co jsi napsal.

a u me to ma vykon vetsi v celym pasmu s db killerem

ono treba kdyz se ladi tim ze das hi-comp pist, tak to vlastne nic nezmeni ten pist, ale zvetsena komprese = vymena pistu nic neladi

ad edit: hezky teoretizovani, zajimalo by me co o sani usoudis z toho ze ladene vyfuky jinych vyrobcu funguji lip...
s tima BOSama nedoslo ke zmene ani po predelanem sani, vetsi prurez, propustnejsi filtr... naladeni na stejne AFR.. stejne to nejede...


Člověče, asi někde děláme chybu...Nejen my, ale vlastně všichni, co ladí motorky...

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 15:59 | Nahoru | #128
Assassin: Hele ja nechci sekundovat kerutovi v jeho tazeni za cinskejma kopirkama, ale je trochu usmevny, kdyz nekdo vyleje 80 litriku za full akrapa a OE KNko, nainstaluje dodanou mapu a pak s tim jezdi s DB killerem

Jinak ja samo taky pocitove ztracim dole kroutak a ziskavam na vybusnosti nahore, kdyz nasadim DP koncovky na standardni svody. Jo a aby me nekdo nepodezrival ze zavisti, tak ted taky jezdim na KN+Termi od Duc Performance a ne z Ciny, ale s origo svodama bych proti tem cinskym koncovkam zas az tolik nemel - snad jen tu chybejici metrosexualni Termi samolepku... )

Naposledy editováno 16.02.2017 16:00:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 16:05 | Nahoru | #129

kerut píše: hele a taky je potreba doladit smes, atd.. jen pro ilustraci odkaz na race system od tyga performance..

http://tyga-performa...amp;products_id=1638
zde graf:
http://tyga-performa...ckvstygafullrace.gif

modra je komplet serie (neco jako 110 all nebo 115f/118r..)
cervena jsou vetsi trysky, a nevim jestli s tim magotem nebo ne (myslim ze asi jo) ..udaj 1 a 1/4 je sroub bohatosti nejspis..
a hlavne pak zelena - to je zcela otevrena s tryskama pres 170 a tim jejich potrubim.. je tam hezky videt ze to dole neni nic a nahore o kousek vejs

takze tak..

PS proc ma ta V4 jiny trysky front a rear, je hooodne dobra otazka obecne vysvetleni ze by bezely predni valce na jiny bohatosti nez zadni je urcite blbost, termodynamicky na to bude mit vliv firing order, je to ostra klika 360° (jako RC30 nebo RC213V) resp teda hlavne sani ! predni valec saje hned v 90° zavesu za zadnim (krizem teda LZ - 90° - PP - 270°... PZ - 90° - LP - 270°...) tj otevira nekde pred pulkou drahy sani zadniho, a tak prida "vic podtlaku" v kanalu airboxu, atd atd.. nicmene do tehle debaty bych se fakt radsi nepoustel... ja tam daval 120 all tak uvidime... az to pobezi, ...jak to pobezi...



hele ja uz docela dost motorek naladil, mam na to sirokopasmovou lambdu, delal jsem spoustu pokus s ladenim seriove suzuki jednotky, stejne tak mam na pokusy power commander... na strankach BOS exhaust byly grafy pro TLS a moje vyfuky, bez dB killeru je krivka celou dobu vejs nez s dB killerem, obe jsou vejs nez serie. vyfuku a TLS jsem mel moznost vyzkouset a merit docela velke mnozstvi kusu a tvrdim, ze ten graf je vycucanej z prstu.

u V4 jsou jine trycky kvuli chlazeni, zadni valce v zakrytu se hur chladi, tzn potrebuji bohatsi smes, obcas je to videt i u radaku, kde jsou jinak natryskovane 2 vnitrni. u V2 to byva podone, s tim ze je treba i v chladicim kanalu do predniho valce restriktor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 16:07 | Nahoru | #130

DrDNA01 píše: Assassin: Hele ja nechci sekundovat kerutovi v jeho tazeni za cinskejma kopirkama, ale je trochu usmevny, kdyz nekdo vyleje 80 litriku za full akrapa a OE KNko, nainstaluje dodanou mapu a pak s tim jezdi s DB killerem

Jinak ja samo taky pocitove ztracim dole kroutak a ziskavam na vybusnosti nahore, kdyz nasadim DP koncovky na standardni svody. Jo a aby me nekdo nepodezrival ze zavisti, tak ted taky jezdim na KN+Termi od Duc Performance a ne z Ciny, ale s origo svodama bych proti tem cinskym koncovkam zas az tolik nemel - snad jen tu chybejici metrosexualni Termi samolepku... )



nemam akrap ale BOS, nemam KN ale pipercross a mam custom doladenou origo jednotku a presto jezdim s dB killerem protoze to s nim jede lip...
mas nejakej napad co s tim mam delat? ja s tim delal pokusy asi 2roky....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 16:20 | Nahoru | #131
tak nejak souhlas, jen bych podotkl ze to neni kerutovo tazeni za "cinskejma" koncovkama, kdyz to stejne a za stejny prachy svari pepa z horni dolni, nebo helmut, francoas ci Kohn.. bude to stejny je fakt ze cinani jsou mnohdy na hranici nebo pod cenou,.. a blbej kdo dava blbejsi kdo nebere vid

assassin>
no chlazeni se bezne uvadi ale to mi prave pravdepodobny neprijde, i ten predni valec je schovanej za kapotazi, predni za vlastni hlavou, a ta v podstate za ramem.. chladici kapalina jde do obou +- stejne, ofukovani na vodnika nema moc vliv.. to by spis melo vliv na vnitrni valce radovy 4ky, ale tady maji vsechny 4 valce porminky vesmes podobny...
jinak V4 se 180° (NC21, NC24 napr) maji vsechny trysky co jsem koukal stejny ..ale tady nechci spekulovat, to uz je docela vyssi divci, ono vubec pistovej motor je i jako jednoval odporne komplikovanej obehovej stroj, uplne vsechno tam kmita (tlaky, rychlosti mysleno..) zlaty turbiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 16:33 | Nahoru | #132

assassin píše: nemam akrap ale BOS, nemam KN ale pipercross a mam custom doladenou origo jednotku a presto jezdim s dB killerem protoze to s nim jede lip...
mas nejakej napad co s tim mam delat? ja s tim delal pokusy asi 2roky....



No ale Ty jsi dost vyjimka. Vetsina lidi hodi koncoku a filtr, pripadne ti lepsi i svody, nahraji stazenou mapu a trada. Ja tim svym predchozim prispevkem chtel rict, ze se vetsinou motorky ladi bez DB killeru na maximalni vykon a linearni prubeh a kdyz tam pak vrazis DB killer, tak to vsechno pos..

Jinak ja kdybych nebyl linej a mel vic casu, tak bych nejradeji na denni kochacku a doijizdeni jezdil na all stock a na tydeni davku adrenalinu si tam montoval vsechno otevreny s mapou.

Naposledy editováno 16.02.2017 17:00:30

(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 17:18 | Nahoru | #133

DrDNA01 píše: No ale Ty jsi dost vyjimka. Vetsina lidi hodi koncoku a filtr, pripadne ti lepsi i svody, nahraji stazenou mapu a trada. Ja tim svym predchozim prispevkem chtel rict, ze se vetsinou motorky ladi bez DB killeru na maximalni vykon a linearni prubeh a kdyz tam pak vrazis DB killer, tak to vsechno pos..

Jinak ja kdybych nebyl linej a mel vic casu, tak bych nejradeji na denni kochacku a doijizdeni jezdil na all stock a na tydeni davku adrenalinu si tam montoval vsechno otevreny s mapou.



ja kdyby ten motor nebyl tak mechanicky hlucnej a serie nebyla tak strasne tezka tak ji tam vratim...

bohuzel s dB killerem tyhel vyfuky nefunguji a konkretne TL (ale ono dost V2jek) je na koncovku pomerne dost nachylnejch, prestoze teorie rika neco jineho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 17:26 | Nahoru | #134

kerut píše: tak nejak souhlas, jen bych podotkl ze to neni kerutovo tazeni za "cinskejma" koncovkama, kdyz to stejne a za stejny prachy svari pepa z horni dolni, nebo helmut, francoas ci Kohn.. bude to stejny je fakt ze cinani jsou mnohdy na hranici nebo pod cenou,.. a blbej kdo dava blbejsi kdo nebere vid

assassin>
no chlazeni se bezne uvadi ale to mi prave pravdepodobny neprijde, i ten predni valec je schovanej za kapotazi, predni za vlastni hlavou, a ta v podstate za ramem.. chladici kapalina jde do obou +- stejne, ofukovani na vodnika nema moc vliv.. to by spis melo vliv na vnitrni valce radovy 4ky, ale tady maji vsechny 4 valce porminky vesmes podobny...
jinak V4 se 180° (NC21, NC24 napr) maji vsechny trysky co jsem koukal stejny ..ale tady nechci spekulovat, to uz je docela vyssi divci, ono vubec pistovej motor je i jako jednoval odporne komplikovanej obehovej stroj, uplne vsechno tam kmita (tlaky, rychlosti mysleno..) zlaty turbiny



cinan a ni pepa z horni dolni nic stejne nesvari - protoze delka, prumer trubky atd ma velkej vliv - to jak tohle vsechno navrhnout je to cemu se rika ladeni a je potreba to vyzkouset v realu, udelat nekolik pokusu a vybrat co funguje. tohle firma jako akrapovic dela.

cinan nebo pepa z horni dolni udela koncovku treba jako je ten muj BOS (koncovka kole 7-10k?tzn x2) a ono to nefunguje...

no a nebo cinan a pepa z horni dolni koupi to co uz nekdo v potu a krvi naladil a okopiruje, pak to funguje stejne.

me se tenhle zpusob nelibi, ikdyz priznam, ze jsem kvuli financni tisni nekolikrat sahl i po produktu co takhle vznikl - ve finale jsem ale dosel k tomu, ze to uplne stejne neni a skoncil u toho znackoveho...

ad ty teploty - na jedne strane je co se ti zda nebo nezda a jako k tomu mas teorii a na druhe strane je mereni AFR, teploty kapaliny , EGT atd ktere se od teorie dokaze dost lisit

kdysi jsem taky teoretizoval jak koncovka nema vliv, sani u ctyrtaktu, ze konci na skrtici klapce, co je zatim nema vliv atd... akorat pak praxe me donutila zmenit pohled.

(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 18:07 | Nahoru | #135
assassin> no ta sirokopasmova lambda by kazdopadne stala za to, o tom zadna ! ..pokud by se ji teda podarilo strcit az za vetveni predek/zadek, teploty moc neomerim, leda bych koupil druhej motor a navrtal do nej termoclanky, toby byl drahej experiment, i kdyz nic neni nemozny, u nas na katedretenkrat merili modelarskou turbinu a presto ze vsichni tvrdili ze ty termoclanky shorej, tak ne, a to mereni kupodivu vyslo... ale rozvedeni kapaliny je fakt stejnomerny a ta teplota tam moc odlisna nebude, to bys mohl stejne rict ze pravy valce jsou tepelne namahanejsi protoze kapalina jde z leva (z roury co ji dole rozvadi jdou samozrejme 4 odbocky, ale nahore kde se to sbiha to jde hlavou..).. naopak ty nestandartni prubehy rychlosti v kanalech tam hrat roly budou..

ad prumer trubky atd. - jj, ale to se tyka svodu ! ne koncovky o ktere se bavime ale to uz tu zaznelo..

jinak koukam jak jsi psal, (sem trosku analfabet co se tyka ruznych typu a serii se priznam) a ted koukam ze tvoje TL1000 je dvouval jako RC51 ?! no tak tam myslim ze by ten "problem" by mohl byt ve velke kmitajici hmote ? proste do otacek ve kterych by ten otevrenej vyfuk mohl fungovat se to nedostane, dle motokatalogu koukam kolem 8k.... to je motor kterej stoji na sile(kroutaku) zatimco to otevirani bude mnohem ucinejsi (viz tlaky v potrubi jak jsem psal) u motoru kterej se opira o otacky...si vemze u ty moji 400 maji vsechny valce mensi objem nez jeden tvuj, pistky jsou (s troskou nadsazky) o neco vetsi nez kulata padesatikoruna, i v GP maji valce polovicni..
tj pokud by to melo fungovat pruchodnejsi, muselo by se to dle myho tocit, ...nevim co tyhle stroje bezne snesou za upravy, napr. titanove ojnice (coz je myslim, oklikou zpet k puvodnimu tematu, mnohem ucelnejsi aplikace titanu ) asi nemaji financne smysl, no.. (to jen hadam, ale jsem koukal ze pro tu mou 400 chteli G-force za sadu Ti ojnic a 4 pistu na 450ccm nejkych snad 2500GBP.. za to bych z UK dovezl celou NC30 v super stavu nebo 3-4 cely dobry motory )

na to mereni sirokopasmovkou se klidne muzeme domluvit nekdy leto/podzim,.. pokud to bude na znackach uz..

Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 18:21 | Nahoru | #136
kerut: ja tvrdim, ze ma vliv prumer te trubky v koncovce . v BOSu prisli na to ze udelali error a tu koncovku pro TLS asi po 5ti letech predelali, dali tam vnitrni trubku mensi a koncovka se chova jako ta stara s dB killerem.

nevidim moc smysl v pouziti ojnic z titanu. mam na to frezovany H ocelovy ojnice... staly balik...

nevim jak tele stoji na kroutaku a jaky otacky jsou podle tebe potreba aby mel ladak smysl, ale rozumne to jede az nad 7tis, podle budiku cca do 10tis?

Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 19:24 | Nahoru | #137
no vsak jo, protoze ta uzsi ten svod vic ucpava, ale kdybys pred tu sirsi strcil tu clonku (misto dB ucpavky z venku) docilil bys toho samyho.. a kdyby ten motor tocil treba 12k tak by sel do vykopnu i s tou sirokou koncovkou, a naopak s tou uzkou by pri 12k uz do vykonu tolik vic nesel..

ja uz fakt nevim cemu na tom nerozumis, je to proste tepelnej obehovej stroj, jednou rourou do nej tece vzduch a palivo, druhou z nej litaj plyny,.. furt je to jen to jedno a samy..
- pruchodnejsi trubky = snazsi vetsi prutok = snazsi vetsi otacky a vic vykonu v nich,.. ale min vykonu bez nich protoze vyplach je optimalizovanej na ty vysoky otacky
- min pruchodny trubky = horsi prutok = do otacek to nepujde tak snadno protoze vstup a vystup klade motoru odpor, ale za to se udrzi dobrej vyplach i v tech nizsich..

vetsinu toho tlaku delaji svody, kde proudeni brzdi ulpivani plynu na stenach (,mezni vrstva) ale je tam rozvinuty proudeni.. v seriovym vyfuku je akumulace tlaku, v tom "ladenym" se proud brutalne turbulizuje na stenach deravy trubky cimz se, za vyrazne podpory tlumici vaty jeste, disipuje akusticka energie (z kinematicke na tepelnou) - kdyz tu koncovku ucpes dB killerem, dostanes se na princip seriovyho tlumice (akumulace tlaku) jen zvuk to bude mit hlubsi (analogicky jako jako BR reprobedna), akorat bude vic trpet ta vata... coz je presne co psal kouske vyse DrDNA01 ...kdybys ten svod pridusil pred koncovkou bude to mit (z pohledu motoru) stejnej vyznam a bude to lip tlumit...

+ vyrobce samozrejme pocita s tim ze seriovej vyfuk prida dalsi tlakovou ztratu na konci potrubi (odhadem 1/5-1/10 z celkovy tlakovy ztraty,..) ale zaroven delaj ty motorky dostatecne bohaty, aby to i s tim pruchozim tlumicem/netlumicem nebylo s bohatosti vylozene kriticky (nebezpecny pro motor)

BTW smysl titanovych ojnic je samozrejme nariozdil od koncovky velikej !! mensi kmitajici hmota = moznost zatizit vysima otackama, ..ale z hlediska ceny samozrejme spis nesmysl (teda u seriovy motorky) leda bys byl milionar.. ale pri tech hmotnostech dvouvalcoveho litru myslim ze by konstrukcne vic nez treba 12,13k proste dat nemohl.. u te NC30 by motor (pri podobne nesmyslnych investic v radu statisicu) konstrukcnbe tech treba 18,19k snesl, tam by pak melo velkej smysl resit odpory v sacim/vyfukovym systemu,... ale i kdyz ji mam rad, i kdybych mel statisice utratim je urcite smysluplneji, tak asi tak

Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 19:37 | Nahoru | #138
kerut: ty mi nejdriv reknes, ze koncovka nema na nic vliv a pak mi popisuijes jaky koncovky maj na co vliv, neprotirecis si nahodou?
osobne bych se vsadil, ze ta clonka neudela to same co pises, ze by to s ni bylo jeste lepsi vubec nehrozi - clonku klidne vyrobim a mam pristup na brzdu....

jses si jistej, ze lehci ojnice necemu pomuze? s tou samou klikou? co prodlouzeni ojnice v tech max otackach - urcite to u titanu vyjde stejne jako u oceli s tim ze usetris hmotnost? jses si jistej, ze to co motor (treba TL) limituje na otackach ta hmotnost ojnic?
jinak teda kdyz je TL tak nizkootackovej motor kde nema smysl resit vyfuk - dost zajimavy jsou vysledky mereni kde zvetsovani prurezu trubek dost meni vykon...
btw upravou v sani co tam mam ja se z toho 5-10ps da dostat, jen snizeni odporu... nekde mezi 9-10tis rpm...

lehci pisty a ojnice tu ma dost TLkaru, vysledek nula nula nic, koncovka udela 10ps jako nic... a k tomu skoro 10kg... jo to je fakt, ze 10kg a 10 ps za dejme tomu 20tis je uplne jina liga proti treba 50tis za ojnice co nepridaj nic...

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 19:56 | Nahoru | #139
koncovka ma vliv zejmena na hluk, proto tam je koukni se schvalne na udaje z brzd komu se zvysil (se seriovymi svody) koncovkou vykon o nejakou zmeritelnou hodnotu... jinak podstatne vetsi vliv na otacky ma to sani takze pri trose fantazie, otevrenym sani, a pruchozi koncovce se tam nejake meritelne navyseni objevi, ovsem kdyz skutecne "ladit" tak ladit komplet se svody (a jak uz jsem psal o par stranek driv, tady je uz ten titan na miste, to je jasny)

vzdyt nerikam ze to je nizkootackovej motor, rikam(pisu) ze existuje nejaka hranice za kterou to uz vic "zpruchodnovat" nema smysl, koukni na ten graf vise z 400 o kolik to vyrostlo u toho malyho motoru pri tryskach o celejch 0,5mm sirsich a komplet zavodnim potrubi.. o 5 koni a +500 otacek ? a investice v desitkach tisic..

co limituje TL nevim (a psal jsem ze nevim jake ma ten motor konstrukcni moznosti k upravam) ale zrovna lehci ojnice jsou logicky jedna z prvnich veci na rade.. narozdil od lehciho plaste koncovky, to je snad jasny

+ad 10kg, ale notak, vzdyt to uz jsme vyresili ze se bavime o rozdilu Ti koncovka/Fe koncovka a ne o tezkym seriovym tlumici..

tu clonku schvalne zkus ! pokud mas pristup k brzde mas idealni podminky to odladit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 20:10 | Nahoru | #140

kerut píše: koncovka ma vliv zejmena na hluk, proto tam je koukni se schvalne na udaje z brzd komu se zvysil (se seriovymi svody) koncovkou vykon o nejakou zmeritelnou hodnotu... jinak podstatne vetsi vliv na otacky ma to sani takze pri trose fantazie, otevrenym sani, a pruchozi koncovce se tam nejake meritelne navyseni objevi, ovsem kdyz skutecne "ladit" tak ladit komplet se svody (a jak uz jsem psal o par stranek driv, tady je uz ten titan na miste, to je jasny)

vzdyt nerikam ze to je nizkootackovej motor, rikam(pisu) ze existuje nejaka hranice za kterou to uz vic "zpruchodnovat" nema smysl, koukni na ten graf vise z 400 o kolik to vyrostlo u toho malyho motoru pri tryskach o celejch 0,5mm sirsich a komplet zavodnim potrubi.. o 5 koni a +500 otacek ? a investice v desitkach tisic..

co limituje TL nevim (a psal jsem ze nevim jake ma ten motor konstrukcni moznosti k upravam) ale zrovna lehci ojnice jsou logicky jedna z prvnich veci na rade.. narozdil od lehciho plaste koncovky, to je snad jasny

+ad 10kg, ale notak, vzdyt to uz jsme vyresili ze se bavime o rozdilu Ti koncovka/Fe koncovka a ne o tezkym seriovym tlumici..

tu clonku schvalne zkus ! pokud mas pristup k brzde mas idealni podminky to odladit



ale ja ti uz asi hodinu rikam, ze ten rozdil je primo na moji moto a to "obrovskej"
ja jsem rozporoval to, ze prvni na miste jsou lehci ojnice a napsal jsem proc, a ty jen zopakujes, ze jsou prvni na miste... tohle asi fakt nema smysl.

ad nizkootackovej motor - pisu ze pruchodnejsi koncovka snizuje vykon vsude - ty reknes protoze to malo toci a proto nema zpruchodneni vyfuku vliv, tak ti uvedu ze naopak s vetsim prumerem svodu se vykon zveda - tak napises, zas opak...

bavim se o tom ze ocelova koncovka za 20tis usetri 10kg proti serii, a titanova 10,5kg a stoji o par tisic vic a tudiz ze to smysl ma.
ty se me porad snazis nahnat do diskuze, ze titanova koncovka za 20+tis ubere 0,5kg proti koncovce za 40usd z ali, kterou nekdo okpoiroval... takhle se opet diskutovat neda.

te clonce absolutne neverim a nejsem si jistej, ze se mi bude chtit venovat tolik casu k dokazani toho ze to nefunguje, kdyz ty pak stejne reknes opak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 20:35 | Nahoru | #141

assassin píše: tak ti uvedu ze naopak s vetsim prumerem svodu se vykon zveda - tak napises, zas opak..


nn, vzdyt pisu (porad dokola) to same

kerut píše: cim mensi tlak (v praxi vetsi prumer nebo mensi delka svodu, prip. svod bez koncovky) bude prutok/vyplach lepsi, smes chudsi, v otackach vykon vyssi ale dole zadnej..



assassin píše: ocelova koncovka za 20tis

..je ale jenom kus svarenyho zeleza + trocha vaty + par nytu a dobrejch 18 tisic vyhozenejch do hajzlu, to se na me jako vazne nezlob

assassin píše: te clonce absolutne neverim a nejsem si jistej, ze se mi bude chtit venovat tolik casu k dokazani toho ze to nefunguje, kdyz ty pak stejne reknes opak...


no hele fungovat by to melo, prostredky a moznosti mas jak pises v podstate idealni, takze vic je uz na Tobe,..

..a nechci se urcite přít nebo hádat (uz z principu) tj. shodnem se na tom ze se neshodnema a tim bych to uzavrel, preju hezkej vecer

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 20:59 | Nahoru | #142
Assasine teda cumim. Vzdycky sem te mel za praktickyho odbornika, ale ty ses normalne mimo .
Z mych praktickych ladeni i z tveho popisu pocitu s temi koncovkami, vypliva presne to co pise kerut. Dulezity je proste prumer a pruchodnost te koncovky. Jednoduse vetsi pruchodnost ti ubere dole a prida na vrchu opak udela opak. Zadnej Cinan na to nema vliv. A ladeni je proste jenom o tom, jaky kompromis chces.

(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:00 | Nahoru | #143
kerut: to pises porad dokola, tak vysvetli proc pruchodnejsi koncovka to na tom samem motoru komplet zabije?

ad 20tis do hajzlu - je v tom vyvoj, stroje, naradi... zkus to delat doma, jestli to udelas za 50usd....

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:01 | Nahoru | #144
Kerute ja taky chci noname. Tohle byl jen priklad. Necham na to pak vypalit neco jako Akrapic :D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:01 | Nahoru | #145

MichalR66 píše: Assasine teda cumim. Vzdycky sem te mel za praktickyho odbornika, ale ty ses normalne mimo .
Z mych praktickych ladeni i z tveho popisu pocitu s temi koncovkami, vypliva presne to co pise kerut. Dulezity je proste prumer a pruchodnost te koncovky. Jednoduse vetsi pruchodnost ti ubere dole a prida na vrchu opak udela opak. Zadnej Cinan na to nema vliv. A ladeni je proste jenom o tom, jaky kompromis chces.



tak se stav, predvedu ti to na me motorce. kolik a co konkretne si toho ladil?
me pruchodnejsi koncovka zabila i dole i nahore.

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:07 | Nahoru | #146
Jinak aby se tady nejeli marketingovy sracky tak treba jeden velmi znamy cesky vyrobce vyfuku dela to ze si rozebere Akrapa a udela kopii. A ty koncovky se vsude vychvaluji a stoji pres 10 tis. Nedelejte z koncovky jadernou fyziku. Cinan kopiruje modni tvar, viz treba to SC, nekopiruje vnitrek. A na designu tyhle trubky fakt SC miliardy nenechalo .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:09 | Nahoru | #147

assassin píše: tak se stav, predvedu ti to na me motorce. kolik a co konkretne si toho ladil?
me pruchodnejsi koncovka zabila i dole i nahore.



Proti tobe toho bylo malo a dost amatersky . Ale odpovida to stejne tomu co pises. Jestli ti na brzde sel pruchodnou koncovko dolu vykon v celem pasmu je to trochu zahada.

(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:21 | Nahoru | #148

MichalR66 píše: Proti tobe toho bylo malo a dost amatersky . Ale odpovida to stejne tomu co pises. Jestli ti na brzde sel pruchodnou koncovko dolu vykon v celem pasmu je to trochu zahada.



ja nerikam, ze je koncovka naka veda, na ctyrvalci jsou rozdily minimalni, zvlast kdyz je to naky nic za katalyzatorem...

ale treba brzdy taky nejsou zadna veda, treba pumpa je proste jen valecek v dire a na nem dva tesnici krouzky - zvlastni je ze tahle blbost nefunguje nissinu (K6) a cinanum nefunguje kopie bremba... pritom teoreticky je to malej pist v malym valci, velkej pist ve velkym valci, stupidni hydraulickej prevod, radialy, kovany, CNC atd je jen pozlatko pro blbce, proc davat brembu 100litru, kdyz to od cinana MUSI fungovat za par tisicovek...

(reakce na) Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:28 | Nahoru | #149

MichalR66 píše: Jinak aby se tady nejeli marketingovy sracky tak treba jeden velmi znamy cesky vyrobce vyfuku dela to ze si rozebere Akrapa a udela kopii. A ty koncovky se vsude vychvaluji a stoji pres 10 tis. Nedelejte z koncovky jadernou fyziku. Cinan kopiruje modni tvar, viz treba to SC, nekopiruje vnitrek. A na designu tyhle trubky fakt SC miliardy nenechalo .


Dělá to RPčko, už pěknou dobu (možná i někdo další, ale myslím, že si s tím moc hlavu nelámou, viz. Creptus).
A už to tady na fóru taky je. Jeden místní uživatel ho měl na své K6 - kopie trioválu od Yoshimury. Psal tady to samé, co ty. Přesná kopie za třeba poloviční cenu. Za pár let sám poznamenal, že tam ten rozdíl je - zpracování, materiál, vzhled. A tak to je. I když třeba právě RP je kvalitní výrobce, rozdíl tam byl. A i ve vzhledu. I když na nějakou zakázkovou výrobu bych si ho dokázal představit...

1 reakcí na tento příspěvek Leo Vince a Akrapovič z Číny

16.2.2017 v 21:40 | Nahoru | #150
Assasin> Máš nějaké grafy z brzdy k porovnání tvých výfuků? Ideálně včetně AFR. Trochu ztrácím přehled ve vaší debatě. Otevřený BOS ubral markantně na výkonu oproti sériovým koncovkám? A s dB killery je to pocitově zase lepší?

Naposledy editováno 16.02.2017 21:41:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1171, 1172] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35136 Včera v 22:30 Ozzy_
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 522 6.4.2024 v 21:04 BlackSabbath
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist