bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lehké tupé enduro
 
10.2.2016 v 07:32
Zdravím vespolek

Na podzim jsem koupil Kawu KLE500 a super motorka. Bohužel jsem relativně rychle zjistil, že víc než cestování a lehký off mě baví off trochu víc a spíš se jít vyblbnout. Hledám něco lehkého, s čím se bude dát jezdit skoro celoročně (jak je bahno, tak jsou velky cendura prostě v hajzlu - kdo umí, smekám) s relativně dlouhými servisními intervaly. Cenově bych rád kolem 85tis, max řekněme 100t. Za tuhle cenu se dá sehnat (oooobčas) jetý AJP PR5 - tady hrozně chválený a mě sympatický. na offmoto.cz pomlouvaný. Pro mě otázka, jak je to trvanlivý a odolný. Vypadá to pěkně, ale budou po 3 letech všechny KO a nebo budou jezdit 15let jak starý XRka? Lehký, supr naladěněj motor (asi). Líbí se mi to. Dostupnost ND trochu otazník. WR250 (F - to už je ostrá?) a KLX250 taková ověřená klasika. Co jsem načetl naladění motoru horší, podvozek horší, váha vyšší, ale ověřená spolehlivost.

Chci jezdit lehkej a střední off, časem snad nějaké lesní výjezdy (vše co se tak jezdí ve videích s těmahle motorkama), ale hlavně se jít jen tak proletět po nezpevněných cestách. A mít možnost jezdit co největší část roku. Silnice tak 20%-30% max. Tedy samozřejmě homologovaná pro silnici.

Mám 178cm a 100kg.

Pokud je u těhle motorek o tolik lepší koupit novou, pak rozpočet někam ke 125tis dostanu.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 10.02.2016 07:43:14
Předchozí
1 2 3
Následující

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 07:54 | Nahoru | #1
S tou trvanlivostí těžko říct. Většina zdejších je rok 2015,některý byli ještě konec 2014.
Mám najeto cca 4000km za loni, 90% lesem nelesem, řekněme 100-120MTH.
Měnil sem už ledacos, ale všechno sem si rozbil tak nějak sám. Jediný kde došlo k únavě materiálu sou teď ložiska v zadním kole.Což je taky slušný, páč co sem se bavil s klukama, měnili je po +-1000km.
Olej sem dělal v cca 500km,druhej před 3000km- páč sem rozbil dekl spojky a vytekl mě
Zatím asi největší problém sem měl s řetězovkou, resp s řetězem. Šel sem z převodu 12/50 na 12/52 že si natáhnu řetěz- jenže origo JT co má AJP se k nám vůbec nedováží ani se nedá spojit s D.I.D ani ČZ.tak mám k rychlejšímu řetěz JT a do síly sem koupil D.I.D 520ku.Popravdě sem se zase vrátil k origo převodu

Naposledy editováno 10.02.2016 08:03:02

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 08:04 | Nahoru | #2
1000km na zadní ložiska? nějak málo čéčé

Kolem 125tkc se daji obcas sehnat ojete KTM freeride

Naposledy editováno 10.02.2016 08:06:11

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 08:10 | Nahoru | #3
KubaLC8> je to málo, ale tak nějak se o té bolístce ví. Mění je v záruce, já na to dlabu, sou normalizovaný, těch pár desetikorun mě nezabije, udělám si sám, než to tahat 100km do servisu na vozíku a ještě se objednávat kvůli takové bejkárně

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 08:39 | Nahoru | #4
Nejsem si jistý, jestli ten Freeride (navíc za cenu jetého jsou skro všechny ostatní nové) není už moc trial. AJPéčko je hodně líbivý, ale dlouhodobá zkušenost s nima chybí.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 08:46 | Nahoru | #5
COMATIK - těch 115kg u AJP je suchá nebo pohotovostní?

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:03 | Nahoru | #6
lehke tupe enduro do 125 asi nenajdes, swm ted dela petikilo 20kw se suchou 112kg ,ale chce za to 165 tis.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:12 | Nahoru | #7
Kome - OK, jsem připraven v rámci ceny trošku ubrat na některém parametru. KLX250 je 138 pohotovostní, to už se mi zdá docela dost. CFL (snad to píšu správně) už je myslím 144kg.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:17 | Nahoru | #8
Nez kawu, tak urcite CRF250L

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:20 | Nahoru | #9
Kome> To ale bude jenom zavřený na 20 kW kvůli homologaci, jinak je to normální ostrý motor z bývalé husqvarny ne? Nevíš o tom něco blíž?

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:23 | Nahoru | #10

KubaLC8 píše: Nez kawu, tak urcite CRF250L



Na papíře ta kawa vypadá líp - je lehčí a má nastavitelné tlumiče, větší světlou výšku... Ani jednu jsem ale nejel... Proč ne ji?

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:32 | Nahoru | #11

Animals21 píše: COMATIK - těch 115kg u AJP je suchá nebo pohotovostní?


To nevím, nevážil sem jí. Kdyby byla suchá, připočti 1L v chladičích, 1.9L oleje v motoru, 7L nádrž a pár decek brzdovky.

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:34 | Nahoru | #12
na Hodnde jsem jel, sice jen par km, ale abych pravdu rekl, nechala na me docela dojem. Velmi positivni dojem.
Vyska je tam v roydilu snad jednoho cm, nebo tak nejak, ne?
Pro zacatecnika jsou stavitelne tlumice spis na skodu, jednou se pustis do stelovani a poseres si to

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 09:41 | Nahoru | #13
KubaLC8>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 10:03 | Nahoru | #14
Wenca24> moc toho nevim ,ja pokukuji po tom jejich SR 650r a cekam jak se ukaze ten jejich superdual 650, ty maji 40kw a po seskrceni 23. Podle me predelali ty ostre motory na tupe.

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 10:10 | Nahoru | #15
Kome> To vypadá dobře Tady by to mělo být, co jsem se dočetl, civilní 6-ti kilo taky z husky, což je asi dobrý. Škrcený to mají podle mě buď kvůli emisím, nebo aby se vlezli do poměru výkon/váha kvůli současným řidičákům od 18 let...

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 10:11 | Nahoru | #16
Animals21> Honda se da za asi 20 tis trochu doladit co se tyce podvozku a se 45 rozetou se vyskrabe do kde ceho.

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 10:49 | Nahoru | #17
Když jsme měl vělkou-těžkou 950 tak jsme is k tomu pořídil lehkou-tupou yamahu wr250r - tedy ne F ostrou, ale R co má inetrvaly v kilometrech. z tupých 250 asi nejlépe poskládaná, ale dražší než cenově hodně zajímavá honda crf250L

řekl bych, že to splńuje co hledáš - relativně lehká, v terénu schopná (i když ne tak jako ostrá), ale na provoz levná, co je super - tichá takže neprudíš když někde projedeš
mám ji s terénním převodem a fakt se vyškrábe do slušných krpálů

teď mám 690 takže wrko zahálí a bude na prodej

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 11:10 | Nahoru | #18
 
Jako spolehlivá civilní endurka bych s čistým svědomím doporučil Hondu CRF 250L (buďto funglovku či dneska celkem snadno sehnatelný kus z druhé ruky) nebo ještě lépe Yamahu WR 250R z druhé ruky (funglovka je cenově v říši snů). Případně ještě i komplementárního motarda Yamahu WR 250X, a to buďto např. s terénníma Maxxisama nebo alternativně do terénu přímo i s druhou sadou 21" + 18" kol - je to sice běh na dlouhou trať, ale čas od času se podaří na dobrou nabídku narazit.

Když tak zde je toho dost k počtení a popřemýšlení:

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
http://www.motorkari.cz/tema/?t=135506

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.motorkari.cz/tema/?t=132014
 

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 11:19 | Nahoru | #19
chválím tvou snahu na pozvolný postup,ale nevím,jestli to má smysl.

KLE500 je sice těžké,ale zase až takový mastadont to není-kolik to váží-cca170kilo?takže nákupem nějaké 140kilové si až tak moc nepomůžeš.

chceš s tím jezdit i něco málo po cestě,no to je špatně,cokoliv trochu více do terénu se na cestě moc dobře necítí a začíná to už u drapáků,které na asfaltě mizí před očima-ty koupíš nové gumy,najedeš 100km po asvaltu a zjistíš,že v lese už kloužou jako hovado.....

ve tvém případě mně napadla možnost koupit něco jako "staré" exc 520,525, kolem roku 2000-2006,tahle motorka je na dnešní poměry neohrabaná a trochu moc silná.....,ale když se dá motor do hromady,tak vydrží bez otevření 300hodin,dá se s tím tak nějak jezdit i po asvaltu a přitom i velmi slušně pojezdit i po lese ,bez toho,že by tě ten stroj nějak výrazně limitoval a nemohl jsi jezdit s ostatními na ostrých endurech.samozřejmě,pokud to budeš umět.......

a s obsahem 250 budeš mít se 100kg váhy dost problémy,na jedničku to má sílu jako kůň,ale až budeš muset nějaký výjezd trošku odpíchnout a valit na dvojku,trojku...,tak tě to neuveze.

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 11:34 | Nahoru | #20
Dolph - jen abych to doplnil. KLE má 195kg. A trochu po asfaltu znamená asi 2km přesun od baráku do terénu. Ta kawa je fakt kurevsky těžká mrcha a je to na cestování a lehký teren, cesty a tak. Jak přijde bahno, jsi v hajzlu a není to zábava, ale utrpení.

Na těch motorkách, co jsem vypsal, se mi líbí určitá bezúdržbovost, protože vlastně nevím, co se třeba na ostrých reálně dělá a proč to stojí 20tis ročně Mrknu na ty exc 500. Zároveň jsou relativně lehké. Jak je to s výkonem a mojí váhou, to nedokážu teď posoudit, pořád jen čtu, že v terénu se na koně nehraje a že 20kW je ok. Samozřejmě v tom obrovskou roli hraje nalazení motoru a Nm, ale to mám tak maximálně načtené.

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 11:43 | Nahoru | #21
Jestli tě to chytne tak stejně skončíš u ostré

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 11:51 | Nahoru | #22
Já sem teda endurem nepolíbenej, ale když sem zkusil 530 v terénu,bylo to na mě fakt moc moc silný. Já bych šel do nějaký 250 jak psali kluci výš.

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 11:55 | Nahoru | #23
co se vydat cestou fakt lehký váhy - Randonné 125/200, Beta Alp/Urban? Honda má vyjet s něčím podobným letos. Nemá to sice koně, ale ta neskutečná ovladatelnost tam maže všechno (myslím teď konkrétně Randonné)

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 12:00 | Nahoru | #24
nejtezsi je to CRFko ,ale porad to je 144 v pohotovostnich kg, proti temer 200kg , a to znat je

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 12:36 | Nahoru | #25
Kome> Máš na ty mašiny nějaký odkaz?

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 12:42 | Nahoru | #26
Jestli myslis ty swm tak je to http://www.swm-motorcycles.it/ a na tipmotu jsou už 300 500 a 650

(reakce na) Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 12:48 | Nahoru | #27
Kome> Super, díky moc. Vypadá to zajímavě, tuhle značku jsem zatím vůbec nezaregistroval.

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 13:10 | Nahoru | #28
Mám Gas Gas EC250 CAMI a jsem moc spokojený- motorově i podvozkově pač tam mám marzocchi a sachs + brzdy nissin....
Cenovka byla směšná -jukni na VV250MX
250 endurko

Naposledy editováno 10.02.2016 13:12:50

1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 13:48 | Nahoru | #29
Já bych za ty prachy koupil VVMX 450. DLOUHÝ servisní intervaly, je lehká a výkon přes 30kw je dostačující. Jel jsem na ní a není to vůbec špatnej stroj. A za kilo máš funglovku.

Lehké tupé enduro

10.2.2016 v 14:30 | Nahoru | #30
chiro2 - tak to už bych skoro radši šel do té AJP PR5.

Mě se kurva to AJP líbí, ale mám určitou skepsi k tomu, jak na tom budou za pár let. to mi teď nikdo nepoví, jasný.

Ještě mě napadlo DRZ400S a E, hm?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist