Na podzim jsem koupil Kawu KLE500 a super motorka. Bohužel jsem relativně rychle zjistil, že víc než cestování a lehký off mě baví off trochu víc a spíš se jít vyblbnout. Hledám něco lehkého, s čím se bude dát jezdit skoro celoročně (jak je bahno, tak jsou velky cendura prostě v hajzlu - kdo umí, smekám) s relativně dlouhými servisními intervaly. Cenově bych rád kolem 85tis, max řekněme 100t. Za tuhle cenu se dá sehnat (oooobčas) jetý AJP PR5 - tady hrozně chválený a mě sympatický. na offmoto.cz pomlouvaný. Pro mě otázka, jak je to trvanlivý a odolný. Vypadá to pěkně, ale budou po 3 letech všechny KO a nebo budou jezdit 15let jak starý XRka? Lehký, supr naladěněj motor (asi). Líbí se mi to. Dostupnost ND trochu otazník. WR250 (F - to už je ostrá?) a KLX250 taková ověřená klasika. Co jsem načetl naladění motoru horší, podvozek horší, váha vyšší, ale ověřená spolehlivost.
Chci jezdit lehkej a střední off, časem snad nějaké lesní výjezdy (vše co se tak jezdí ve videích s těmahle motorkama), ale hlavně se jít jen tak proletět po nezpevněných cestách. A mít možnost jezdit co největší část roku. Silnice tak 20%-30% max. Tedy samozřejmě homologovaná pro silnici.
Mám 178cm a 100kg.
Pokud je u těhle motorek o tolik lepší koupit novou, pak rozpočet někam ke 125tis dostanu.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 10.02.2016 07:43:14
Mám najeto cca 4000km za loni, 90% lesem nelesem, řekněme 100-120MTH.
Měnil sem už ledacos, ale všechno sem si rozbil tak nějak sám. Jediný kde došlo k únavě materiálu sou teď ložiska v zadním kole.Což je taky slušný, páč co sem se bavil s klukama, měnili je po +-1000km.
Olej sem dělal v cca 500km,druhej před 3000km- páč sem rozbil dekl spojky a vytekl mě
Zatím asi největší problém sem měl s řetězovkou, resp s řetězem. Šel sem z převodu 12/50 na 12/52 že si natáhnu řetěz- jenže origo JT co má AJP se k nám vůbec nedováží ani se nedá spojit s D.I.D ani ČZ.tak mám k rychlejšímu řetěz JT a do síly sem koupil D.I.D 520ku.Popravdě sem se zase vrátil k origo převodu
Naposledy editováno 10.02.2016 08:03:02
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
Kolem 125tkc se daji obcas sehnat ojete KTM freeride
Naposledy editováno 10.02.2016 08:06:11
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
Vyska je tam v roydilu snad jednoho cm, nebo tak nejak, ne?
Pro zacatecnika jsou stavitelne tlumice spis na skodu, jednou se pustis do stelovani a poseres si to
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké tupé enduro
řekl bych, že to splńuje co hledáš - relativně lehká, v terénu schopná (i když ne tak jako ostrá), ale na provoz levná, co je super - tichá takže neprudíš když někde projedeš
mám ji s terénním převodem a fakt se vyškrábe do slušných krpálů
teď mám 690 takže wrko zahálí a bude na prodej
Jako spolehlivá civilní endurka bych s čistým svědomím doporučil Hondu CRF 250L (buďto funglovku či dneska celkem snadno sehnatelný kus z druhé ruky) nebo ještě lépe Yamahu WR 250R z druhé ruky (funglovka je cenově v říši snů). Případně ještě i komplementárního motarda Yamahu WR 250X, a to buďto např. s terénníma Maxxisama nebo alternativně do terénu přímo i s druhou sadou 21" + 18" kol - je to sice běh na dlouhou trať, ale čas od času se podaří na dobrou nabídku narazit.
Když tak zde je toho dost k počtení a popřemýšlení:
Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
http://www.motorkari.cz/tema/?t=135506
Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.motorkari.cz/tema/?t=132014
KLE500 je sice těžké,ale zase až takový mastadont to není-kolik to váží-cca170kilo?takže nákupem nějaké 140kilové si až tak moc nepomůžeš.
chceš s tím jezdit i něco málo po cestě,no to je špatně,cokoliv trochu více do terénu se na cestě moc dobře necítí a začíná to už u drapáků,které na asfaltě mizí před očima-ty koupíš nové gumy,najedeš 100km po asvaltu a zjistíš,že v lese už kloužou jako hovado.....
ve tvém případě mně napadla možnost koupit něco jako "staré" exc 520,525, kolem roku 2000-2006,tahle motorka je na dnešní poměry neohrabaná a trochu moc silná.....,ale když se dá motor do hromady,tak vydrží bez otevření 300hodin,dá se s tím tak nějak jezdit i po asvaltu a přitom i velmi slušně pojezdit i po lese ,bez toho,že by tě ten stroj nějak výrazně limitoval a nemohl jsi jezdit s ostatními na ostrých endurech.samozřejmě,pokud to budeš umět.......
a s obsahem 250 budeš mít se 100kg váhy dost problémy,na jedničku to má sílu jako kůň,ale až budeš muset nějaký výjezd trošku odpíchnout a valit na dvojku,trojku...,tak tě to neuveze.
Na těch motorkách, co jsem vypsal, se mi líbí určitá bezúdržbovost, protože vlastně nevím, co se třeba na ostrých reálně dělá a proč to stojí 20tis ročně Mrknu na ty exc 500. Zároveň jsou relativně lehké. Jak je to s výkonem a mojí váhou, to nedokážu teď posoudit, pořád jen čtu, že v terénu se na koně nehraje a že 20kW je ok. Samozřejmě v tom obrovskou roli hraje nalazení motoru a Nm, ale to mám tak maximálně načtené.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
Cenovka byla směšná -jukni na VV250MX
250 endurko
Naposledy editováno 10.02.2016 13:12:50