bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gs 500e falešný vzduch?
 
9.2.2016 v 23:30
Zdravím chlapi, potřeboval bych poradit ohledně GS500e. Mam problém nejspíš s karburátory, asi mi nasávají falešný vzduch. Když je motor studeny zdá se vše OK, na volnoběh drží celkem dobrě a otáčky po ubrání plynu rychle spadnou. Problém ale nastává když se motor zahřeje. Karburátory začnou odfukovat a otáčky nechtěj klesnout, drží se okolo 3-4 tisíc. Myslim že problem je někde v horní části karburátorů, buď víčka, nebo ty malé "zašpuntované výstup" na víčkách. Setkal se s tím někdo? Ví někdo jak přijít na to kde přesně a co netěsní? Děkuji za každý názor :)

Naposledy editováno 09.02.2016 23:32:23

1 reakcí na tento příspěvek Gs 500e falešný vzduch?

10.2.2016 v 06:22 | Nahoru | #1
Co znamená výraz:"Karburátory začnou odfukovat"?Co synchronizace a bohatost směsi?Nevím jak konkrétně u GS,ale u mě je pod víčkem membrána a ta dostatečně těsní,to samé se týká ucpávek.V tvém případě by se muselo teplem někde něco otvírat...

(reakce na) Gs 500e falešný vzduch?

10.2.2016 v 08:59 | Nahoru | #2
Anti> Odfukovat znamená že se mírně zvednou otáčky, pak tu udělá jakoby "ccc", jako kdyby to rychle vyfouklo/nastálo a otáčky klesnou. Já mam totiž obě ty ucpávky neorigo dělané doma, protože když jsem moto koupil tak tam jedna chyběla a druhá byla homemade. Synchronizaci jsem dělal, ale nevim jak moc byla efektní jestli se ty karbece chovaj tak podivně.

Naposledy editováno 10.02.2016 08:59:49

Gs 500e falešný vzduch?

10.2.2016 v 16:43 | Nahoru | #3
Jednou jsem něco podobného řešil na svojí mašině.Karburátory rozebrané na prvočinitele,vyčištěné a nastavené,synchronizace provedená a stejně při teplém stroji problém s volnoběhem.Doporučuji to samé-rozebrat,vyčistit a nastavit.prohlédnout membrány(pokud je tam máš).Ještě může být problém v zapalování-řízení předstihu.To jsem taky jednou řešil.Po zahřátí jsem nemohl nastavit volnoběh,buď to zdechalo nebo drželo vysoký.Po výměně řídící jednotka to bylo dobrý.Nenapadá mě jak zjistit konkrétní místo kde to tahá falešný vzduch,nicméně prostor pod víčkama je spojen se vzduchem,tam by to to nedělal problém,tak zkusit ucpávky,sundat za běhu pokud se změní volnoběh,tak zkusit ucpat prstem.Taky zkus jestli ti nezůstávají viset šoupátka co je ovládají membrány.,

Gs 500e falešný vzduch?

10.2.2016 v 21:06 | Nahoru | #4
Nech to vrčet a rozprašuj na to postupně rozprašovačem vodu a pokud se poštěstí,to místo najdeš.Motor se začne hádat.

Gs 500e falešný vzduch?

10.2.2016 v 23:00 | Nahoru | #5
Já zase v takovém případě chrstám na příruby čistič brzd ve spreji.... Jestliže si přisává, budou se měnit otáčky, většinou se zvýší....

Gs 500e falešný vzduch?

12.2.2016 v 21:12 | Nahoru | #6
Přesně to jsem udělal, nastartoval jsem a postupně jsem stříkal čistič karburátorů na příruby, části karburátorů atd.. Příruby těsněj, ale když jsem stříknul na víčka karburátorů tak se zvýšili otáčky. Přesný místo ale nevim. Dal jsem to do rukou člověku co tomu rozumí tak uvidíme. Jinak díky za tipy.

Gs 500e falešný vzduch?

6.5.2017 v 09:02 | Nahoru | #7
Dobry den, zaclo mi to delat uplne to same. Muzu se zeptat, jestli to bylo tim karburatorem? Pripadne, jal jste to resil. Moc diky

Gs 500e falešný vzduch?

27.8.2018 v 13:48 | Nahoru | #8
Po více než roce zkusím oživit téma. Tak jsem měl rozebranou GS500E kvůli výměně napínací lišty, výměně podložek ventilů, přetěsněno a zrevidováno co se dalo atd.), a po složení celkem pěkně chytla, ale má hrozně nestálý volnoběh. V tu chvíli jsem měl po ruce plyn na plnění zapalovačů, zkusil jsem ho pustit v blízkosti karbů a otáčky se zvedly. Nejspíš tedy saje falešnej vzduch. Chvíli drží otáčky 1500, pak to vyletí na 4000ot/min - nelze pořádně seřídit. Po rozebrání se jeví všechno jako těsný, tak už mi to hlava nějak nebere . Jo a oba karby jsem vyčistil, zkontroloval hladiny a funkčnost jehlových ventilů a všechno se shoduje s hodnotama manuálu. Říkám si, že to není nijak složitý, ale už mi dochází nápady .
Takže dotaz zní, jestli se s tím už někdo setkal (podle zde založeného tématu evidentně někdo určitě ano a co bylo příčinou jeho problému?

Gs 500e falešný vzduch?

28.8.2018 v 21:47 | Nahoru | #9
Tak drobny posun. Zjistil jsem, ze benzin tece jen v poloze PRI takze jsem sel po hadicce podtlaku ovladani kohoutu paliva. Byla skoro zpuchrela, tak uvidime az to znovu slozim a nastartuju .

1 reakcí na tento příspěvek Gs 500e falešný vzduch?

31.8.2018 v 17:55 | Nahoru | #10
Tak pokud by to nekoho zajimalo, hlavni problem byl tesnicich O-krouzcich, ktere tesni nahore mezi telesem karburatoru a plastovym klobouckem drzicim membranu (pod vstupem na mereni podtlaku). Jsou tam malinky krouzky s max. vnejsim prumerem 6mm. Po jejich vymene to prestalo sat falesnej vzduch a otacky pekne rychle padaji. Pred vymenou byl podtlak v sacim potrubi jen 0,9bar(totalne nemozna synchronizace), po vymene atakuju hodnoty 0,4-0,5 bar, Dokoce ani rozsklebena priruba karbu(uz je objednana nova) na to nema az takovy vliv. Aneb jak tesnenni tak malych rozmeru muze totalne rozhasit chod motoru .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gs 500e falešný vzduch?

29.11.2018 v 23:15 | Nahoru | #11
petr.machy> mě to zajímá a díky že jsi to tady dopsal

(reakce na) Gs 500e falešný vzduch?

30.11.2018 v 08:50 | Nahoru | #12
LUKER.S> Stejně to není ještě úplně ono. Potom jsem to startoval cca měsíc po napsání příspěvku a zase to někde sálo falešnej vzduch. Já jsem si v úvodu tak nějak poradil s tím co jsem našel zrovna v garáži - těsnění, podložky atd. Ale je možný, že to není odolný vůči benzínu, oleji apod., takže se na to chystám udělat to znova a lépe - objednal jsem si těsnící opravnou sadu karburátoru na GS500 a až budou dlouhý zimní večery, chystám se to udělat. Jeden válec mi zase saje někde falešnej. Chytne to na cvrnknutí - zřejmě na ten jeden válec, druhej se rychle přidá přidá, ale není to ono. Z otáček to pak déle padá.

1 reakcí na tento příspěvek Gs 500e falešný vzduch?

23.6.2019 v 19:21 | Nahoru | #13
Tak opet zase pokračování v tematu. Dnes jsem to zkousel znovu.
Nastartuje ihned, po zahrati si otacky zacnou delat co chteji. Vyleti i na 4000. A to uz vse vypadalo tak slibne.
Karby dokonale vycisteny, serizeny na tovarni hodnoty, jehla je na 3. Zářezu z 5. Sroub volnobezne smesi je 2 otacky zpet na kazdem karbu. V karbulech jsou vsechny gumove casti vymemeny za nove. Hladiny zkontrolovany - drzi. Celych 24 hodin to udrzelo benzin v trychtyri nasazenem na hadici pro gento pokus. Podtlak v sani je v obou sanich stejny. Nejak mi dochází napady. Ještě jsem si uvedomil, ze jsem nedelal gufera na ventilech.
Dotaz: muze pres gufera ventilu nasat tolik vzduchu, aby to ovlivnilo nejak podstatne chod motoru? Gufera stejně udelam, jen me zajima, jestli uz se to nekomu stalo. Zaznamenal jsem i olej v sani, takze asi budou fakt KO. Klidne sundám znova hlavu a vymenim to. Za posledni týden jsem mel karby venku asi 5x a troufam si rict ze uz tam mam vse prolezly a vymeneny (priruby, tesnici krouzky v prirubach. Diky

(reakce na) Gs 500e falešný vzduch?

23.6.2019 v 21:01 | Nahoru | #14
petr.machy> Přes dříky ventilů by to přisávalo olej, ne vzduch. Navic v klikové skříni, a tím pádem i nad hlavou, není vzduch, ale za chodu motoru spaliny z profuku pístu.
Když ti to otáčky takto vyletí, dělají to oba válce stejně? Co se stane, když odpojíš svíčku na jednom a pak na druhém válci? Mají obě svíčky stejnou barvu? Startuješ se sytičem? Neváznou ti šoupátkové ventily sytiče? Jde ti atmosérický vzduch nad hladinu benzínu v plovákových komorách? Protože odtud si bere vzduch okruh sytiče.

Gs 500e falešný vzduch?

23.6.2019 v 23:08 | Nahoru | #15
Takze pokusim se odpovedet. Tonouci se stebla chyta, proto me napadly ty gufera . Motor za studena bez sytice nechytne. Po nastartovani zustane sytic viset v cca 20% vytazeni, ale pri sundane nadrzi ve zkusebnim provozu ho lehko zatlacim zpet na 0%. Jinak kdyz to tak vezmu, psal jsem, ze vsechny gumove soucasti karburatoru jsou vymeneny. Myslel jsem tim vsechny tesneni, krome membran (ty jsou netknute a dale vedeni tahla sytice - mel jsem to venku a nevykazuje nejakou vetsi vuli).
Jinak hladina karburatoru je odvetrana dle manualu air vent. hose, tedy hadici ktera je zakoncena kdesi za airboxem na volno. Takze pokud otazka znela, jestli je hladina odvetrana, pak ano, cesta atm. tlaku vzduchu je k hladine v obou karbech pruchozi.

Gs 500e falešný vzduch?

23.6.2019 v 23:17 | Nahoru | #16
Asi jsem na tom neco podelal ja. Delal jsem na tom takovou vetsi udrzbu motoru. Do te doby jela dobre, I kdyz vzhledem k nalezenym skutečnostem v motoru je to celkem div (viz me predchozi prispevky). Karburatory byly doslova plne hnoje. Cele jsem to vycistil, prosel a znova nastavil v domneni ze to bude lepší nez predtim a od te doby to proste takhle kravne.
Takze chyba bude asi u me. Me se ty karby jevi strasne jednoduše, ze mozna přehlížím nejakej detail. Kdyz si vezmu karby od SRADa, tam je to daleko složitější a taky to po mym zasahu funguje. Ja se v tom cas od casu pohrabu, uz je to zase skoro rok. Tak snad to jednou bude zase chodit

Naposledy editováno 23.06.2019 23:21:55

Gs 500e falešný vzduch?

23.6.2019 v 23:49 | Nahoru | #17
Po startu chytnou oba valce ihned. Odpojovat svicku jsem jeste nezkusil a na barvu se zitra taky kouknu. Dam vedet.

1 reakcí na tento příspěvek Gs 500e falešný vzduch?

3.8.2019 v 09:46 | Nahoru | #18
Tohle samé mám na 600 srad. Všechno nové a stejně to není ono.

(reakce na) Gs 500e falešný vzduch?

4.8.2019 v 09:19 | Nahoru | #19
0.0.7.> Tyjo, za poslední rok jsi nejmíň ctvrtej srad 600, kterej timto trpi. Se to nejak rozmohlo. Nejvice se to řešilo v tomto tématu, myslím že úspěšně.

https://www.motorkari.cz/tema/?t=205375
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist