bmw_r1300gs_cartec

Téma: Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
3.2.2016 v 15:56
Zdravim všchny okruhový nadšence. Původně jsem chtěl svoje poznatky dát tady vedle do Perňovo vlákna, ale kvůli přehlednosti jsem založil nové, které se bude týkat pouze tohoto motocyklu.
Mám už nějaké zkušenosti s přestavbou 1098s, ale tady je toho tolik jinak a dost obtížně se shání jakékoliv informace, proto se chci o ně podělit, aby s tím případní další stavitelé nemuseli tak bojovat A pokud bude někdo vědět víc, budu rád za všechny info
Při přestavbě se nechci pouštět do nějakého velkého tuningu. Motorka v základu je dost nasypaná, takže není důvod.

Jako základ pro stavbu jsem použil Panigale 1299 rv.2015 zakoupenou v DE po lehkém pádu najeto 4tis.
Výkon 205HP
krouťák 144Nm/8750ot.

elektronika :Kontrola trakce DTC 8stupňů,
Quickschifter DQS up/down pro řazení bez spojky nahoru,dolu
Motorová brzda EBC nastavitelná vr třech stupních
Wheelie kontrola DWC nastavitelná v 5ti stupních.

Začal jsem demontáží všech plastů a nepotřebných věcí

Dolů šel i nevzhledný hrnec , který kryje vejfukový svod vertikálního válce a nahradil jsem ho titanovou omotávkou

U předního kola je kabel, který vede k čidlu ABS.Je veden vnitřkem blatníku. To, že to není ideální stav vám dojde ve chvíli, kdy chcete navléct nahřejvák. Buď ho tam vůbec nedostanete nebo Vám úchytky tohoto kabelu nahřejvák rozpářou. Proto jsem kabel táhnul venkem

Na levém řídítku jsem sundal sériový ovladač blinkrů a nastavování v menu a je tam tenhle hezkej Rácing .Kabely bylo nutno přeletovat

Tady schéma

Teď čekám na kapoty a pak musím vyřešit uchycení IMU /Inerciální měřící jednotky/

Ještě jsem narazil na problém s čidlem stojánku. U 1098 byl klasický kontakt, který stačilo proklemovat a vše OK.
Tady vedou do čidla 3 dráty a není z něho ohmický výstup. Při jakékoliv poloze na něm nelze nic naměřit.Při odpojení konektoru to hlásí chybu IMU
Teď mám odpojenou elektriku tak až to dám na baterku zkusím změřit, co z toho leze. Na zahraničních fórech jsem se dočetl,že se přes to ta IMU nějak kalibruje, ale nemám to ověřené
Toť zatím vše, až se trochu posunu, tak to sem hodím

5.4.2016 v 21:55 | Nahoru | #61
pecka!!!

6.4.2016 v 13:32 | Nahoru | #62

uiaa píše: doucha> pane jako moc pekny ale vis jak to je ... kacirku je burt co se v nem odre
pecka!!!

Jo to máš pravdu, já vím že je to nesmysl , ale nemůžu si pomoc, já tu motorku prostě musim mít hezkou
Když jí vyválim, tak vždycky dokud to není zase v lati, tak se na ní nemůžu ani podívat

Naposledy editováno 06.04.2016 19:19:18

6.4.2016 v 14:12 | Nahoru | #63
doucha> No jistě, je potřeba, aby to trochu vypadalo taky.. Máš to pěkný. Zajímalo by mě, jak to jede, tedy jedno kolo v Brně bych si rád zkusil..
Ta kola z Monstru nebo MTS jsou lehčí, než origo nebo jen šetříš původní?

6.4.2016 v 19:18 | Nahoru | #64
Petta> To jsou originál kovaný ráfky Panigale, je možný, že dávaj stejnej styl i na jiný Ducatky.

6.4.2016 v 23:55 | Nahoru | #65
Sorry, pravda, je to 1299. Mam v hlave, ze chudas ma 1199..

10.4.2016 v 09:31 | Nahoru | #66
Ty kraaaaaaaaaso, fakt se Ti to povedlo dotažený do posledního detailu. Gratulace. Ať to lítá a časy jdou dolů a hlavně bez pádů

10.4.2016 v 16:12 | Nahoru | #67
mike.46> Díky

23.5.2016 v 21:31 | Nahoru | #68
Kvůli zdravotnímu stavu prodám:
20.-21.6. Slovač s WM a 13.7. Most s WM. Více info po PM. Díky m.

16.9.2016 v 20:17 | Nahoru | #69
Zdravím všechny okruhový nadšence!
Jelikož jsem pro letošek ukončil okruhovou sezonu, můžu sem napsat nějaké další informace a zkušenosti s motorkou.
Většinu sezony jsem se trápil s nefunkční kontrolou trakce, nakonec to vyřešila výměna IMU jednotky. Sériové desky Brembo nebyly úplně ideální pro jízdu po dráze. Po výměně za desky Brembo RC se to výrazně zlepšilo, nevýhodou je, že mizí před očima .Taky jsem při montáži přepákování nastavil malou vůli na pumpě zadní brzdy a po pár kolech jsem zadní třmen úplně utavil. Za blbost se platí dejte si na to bacha.Ten ošklivej hrnec kterej kryje svod vertikálního válce, ten, kterej jsem sundal, tam bohužel má svůj význam, protože, pokud vás traťáci pár minut zdrží na pitlajně, spolehlivě vám ten svod usmaží vejce, hemeroidy i všechny ty další wjecy na spodku . Za jízdy je to v pohodě. Ono to celý tak nějak dost topí. Na spodu kapotáže mi z toho šla dolů barva, tak jsem ji musel vylepit termoizolační folíí, a v depu jsem měl připravený ventilátor a dochlazoval rozpálený svody
Podvozek jsem jezdil nastavenej - zadek sériový nastavení, předek 2 kliky + oproti serii útlum 1klik+ oproti serii odskok. Gumy to nežralo na žádný dráze /Most,SK,Brno/. Gumy Pirelli Diablo SC2
Trakci jsem měl na stupni 4, EBC(antihop) 2, DWC 2.ABS - off. Trakce funguje úžasně. Při výjezdu na brněnskou cílovku je cítit jak se zadek začíná protáčet - je to ta situace, kdy si myslíte, že jdete na hubu, ale ono to v tom lehkým smyku zůstane, držíte plnej a ten zadek jede bokem furt stejně . Poprvé jsem z toho byl divokej, ale pak jsem si to užíval v každým kole. Převody , jak jsem to popisoval nahoře, seděly pro jednotlivý okruhy výborně. Motorka jede ukrutně. Na Slovači byly Baworáky přece jen trochu ve výhodě, ale v Brně jsem na ně stačil s přehledem. Přece jen se to těm 4V na té dlouhé rovince na SK rozmotá víc... Nakonec mě potěšil i osobáček v Brně 2:19,4. A ani jsem to za celou sezonu nezahodil. Takže super

Naposledy editováno 17.09.2016 12:05:02

16.9.2016 v 21:23 | Nahoru | #70
Neni na konec sezony jeste brzo ?

17.9.2016 v 12:07 | Nahoru | #71

Ozzy_ píše: Neni na konec sezony jeste brzo ?

4.10.2016 v 19:54 | Nahoru | #72
Objednal jsem si u Ducati český manuál a přišel mi za těch 9 stovek tenhle set slovanských jazyků
Kdyby měl někdo zájem o manuál ve slovenštině, tak je k mání ....Pochybuju, že bych tu udal polštinu a slovinštinu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

4.10.2016 v 22:22 | Nahoru | #73

doucha píše: Já vim, ta vaše parta jezdí až do zámrzu , beru to tak, že ta nákladnější okruhová sezona končí a ta levnější endurová začíná

Enduro je fajn Ale ted o vikendu bylo na slovaci jako v lete

5.10.2016 v 16:45 | Nahoru | #74
Ozzy_> To počasí na Slovači vám vyšlo ukázkově Poslední letní dny...

13.10.2016 v 19:57 | Nahoru | #75

Ozzy_ píše: Enduro je fajn Ale ted o vikendu bylo na slovaci jako v lete

Tak tak, Slovač vyšel luxusně
Škoda, že jsem Tě nikde nepotkal, rád bych si tu Tvou italku prohlédl

16.10.2016 v 18:18 | Nahoru | #76

mike.46 píše: Tak tak, Slovač vyšel luxusně
Škoda, že jsem Tě nikde nepotkal, rád bych si tu Tvou italku prohlédl

V příští sezóně

9.11.2016 v 22:18 | Nahoru | #77

10.11.2016 v 17:02 | Nahoru | #78
Ta přestavba se ti teda fakt povedla. S jakou agenturou lítáš?

10.11.2016 v 19:41 | Nahoru | #79

nikod píše: Krásná stavba, já bych na tu el. neměl nervy. Motorka úžasná a výjezdy smykem jsou pěkná srdcovka.. JJ sezona nekončí, čas endura začíná.. At ti to dál šlape a přidávej postupně další info..

Díky...
Vždycky mi byly sympatický ty syrový bajky bez elektroniky, ale vývoj se nedá zastavit. Jasně že bych chtěl umět motorku perfektně ovládat rukama, správně dávkovat plyn atd. , ale jenom než se mi podařilo zjistit , kde je limit gumy, tak to dost bolelo, o škodách na motorce nemluvě, a po pádu zase než se do toho dostanu, než se přestanu bát... Bylo by třeba trávit na tom dromu hodně moc času a mít k tomu hromadu motorek na rozbíjení . V tom je ta elektronika výborná, protože i já dřevák můžu jet na výjezdu smykem a nenatluču si hubu a cítim, kdy už je toho na gumu moc. Profíci a ty talentovaný to ńepotřebujou Pro ostatní výborná věc

10.11.2016 v 19:46 | Nahoru | #80

Dablicek200Mph píše: Ta přestavba se ti teda fakt povedla. S jakou agenturou lítáš?

Dík
Letos jsem byl nejvíc asi s Fialou, pak Dafit , Damaro,a na SK ringu jsem si vybíral akce který dělá přímo okruh, to bývá nejvíc na pohodu - malej provoz na dráze

10.11.2016 v 21:22 | Nahoru | #81

Naposledy editováno 14.11.2016 12:38:46

17.11.2016 v 15:44 | Nahoru | #82

nikod píše: doucha> taky přemýšlím o moto s trakcí, jak nastal režim rodina, tak se mám rád..)) A když je člověk párkrát za rok na okruhu, tak ten cit tam uplně není.

Jo to znám ....v "režimu rodina" se porychluje hodně obtížně

1.2.2017 v 14:28 | Nahoru | #83
Zdravím závodníky a nadšence okruhových radovánek.
Zima je dlouhá, ale sezona už je v dohledu a tak je třeba trochu poladit stroje Takže samozřejmě klasický servis + něco navíc
Jak jsem psal dřív, s motorkou jsem byl spokojený, ke konci sezony vše fungovalo výborně, ale proč se nepokusit to ještě trochu posunout
Rozhodnul jsem se pro výměnu podvozku. Tedy přední vidlice - cartridge Ohlins FGK 224 včetně pružin na mojí váhu a zadní Ohlins TTX GP . Zároveň i tlumič řízení.- originál nestojí zanic.
Tlumiče jsem objednal u Halbichů, po konzultaci mi na mojí váhu 85 kg vč.výstroje a s ohledem, na mé časy doporučili do předků pružiny 10,5 a zadek 95N/mm.

Taky se trochu změnila geometrie motorky protože přední vidlice se popouští dolu o 5mm oproti sérii
Pružiny jsou tedy o něco tvrdší než byly původně. Jsem zvědavý jak se motorka bude chovat, slibuji si od toho, že díky kvalitnějšímu podvozku by zásah kontroly trakce mohl být o něco posunutý.. To se všechno ukáže.

Vyrobil jsem si stojan abych mohl snadno vyměnit zadní tlumič a zároveň aby motorka přes zimu mohla být vyvěšená
Vpředu používám klasický stojan do krku řízení.

Tuto úpravu jsem nedělal proto, že by série byla špatná, oproti 1098 je v ovladatelnosti motorky ohromný pokrok, chtěl jsem jenom poznat jak se bude motorka chvat, když jí dám to relativně nejlepší co je - v ještě přijatelných nákladech.
Takže teď už jenom čekat na jaro

Naposledy editováno 20.02.2017 20:03:49

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

1.2.2017 v 15:13 | Nahoru | #84
Muzu ze zvedavosti vedet co znamena "primerene naklady" ? Ten podvozek byl tak za kilo ne ?

1.2.2017 v 16:22 | Nahoru | #85
Ozzy_> Na to se mě neptej, víš že se to neříká
Přijatelný jsem napsal proto, že není problém v tom podvozku utopit čtvrt kostky

Naposledy editováno 01.02.2017 16:26:55

1.2.2017 v 20:26 | Nahoru | #86
doucha> tak to je veliká paráda

1.2.2017 v 20:31 | Nahoru | #87
Frantál81> Dík

1.2.2017 v 20:39 | Nahoru | #88
No máš to parádní, opravdu ti to přeju.

1.2.2017 v 21:24 | Nahoru | #89
Super, jsem zvědav na tvoje pocity a rozdíly při jízdě.. Kolik že ted jezdíš?

1.2.2017 v 21:33 | Nahoru | #90

doucha píše: Ozzy_> Na to se mě neptej, víš že se to neříká

Ja jen ze za kilo sem kupoval celou masinu takze s tou "prijatelnosti" je to hrozne dvojsecny
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Barvy Ducati 1199 Panigale, Ducati 1299 Panigale suzu750 1 22.2.2020 v 15:35 Lam.
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Svolávačka pumpy Brembo PR16 Aprilia RSV4, KTM Duke 690 R, KTM 1290 Super Duke R,... Beranidlo 14 28.2.2018 v 15:46 PetrS
Dynojet AutoTune AT-200 & AT-300 (k... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ni... Hasha 1 28.2.2017 v 14:58 Hasha
Nová vs. ojetá? [1, 2] Ducati 1299 Panigale TheRovy 34 26.8.2016 v 10:08 MichalR66