Mám už nějaké zkušenosti s přestavbou 1098s, ale tady je toho tolik jinak a dost obtížně se shání jakékoliv informace, proto se chci o ně podělit, aby s tím případní další stavitelé nemuseli tak bojovat A pokud bude někdo vědět víc, budu rád za všechny info
Při přestavbě se nechci pouštět do nějakého velkého tuningu. Motorka v základu je dost nasypaná, takže není důvod.
Jako základ pro stavbu jsem použil Panigale 1299 rv.2015 zakoupenou v DE po lehkém pádu najeto 4tis.
Výkon 205HP
krouťák 144Nm/8750ot.
elektronika :Kontrola trakce DTC 8stupňů,
Quickschifter DQS up/down pro řazení bez spojky nahoru,dolu
Motorová brzda EBC nastavitelná vr třech stupních
Wheelie kontrola DWC nastavitelná v 5ti stupních.
Začal jsem demontáží všech plastů a nepotřebných věcí
Dolů šel i nevzhledný hrnec , který kryje vejfukový svod vertikálního válce a nahradil jsem ho titanovou omotávkou
U předního kola je kabel, který vede k čidlu ABS.Je veden vnitřkem blatníku. To, že to není ideální stav vám dojde ve chvíli, kdy chcete navléct nahřejvák. Buď ho tam vůbec nedostanete nebo Vám úchytky tohoto kabelu nahřejvák rozpářou. Proto jsem kabel táhnul venkem
Na levém řídítku jsem sundal sériový ovladač blinkrů a nastavování v menu a je tam tenhle hezkej Rácing .Kabely bylo nutno přeletovat
Tady schéma
Teď čekám na kapoty a pak musím vyřešit uchycení IMU /Inerciální měřící jednotky/
Ještě jsem narazil na problém s čidlem stojánku. U 1098 byl klasický kontakt, který stačilo proklemovat a vše OK.
Tady vedou do čidla 3 dráty a není z něho ohmický výstup. Při jakékoliv poloze na něm nelze nic naměřit.Při odpojení konektoru to hlásí chybu IMU
Teď mám odpojenou elektriku tak až to dám na baterku zkusím změřit, co z toho leze. Na zahraničních fórech jsem se dočetl,že se přes to ta IMU nějak kalibruje, ale nemám to ověřené
Toť zatím vše, až se trochu posunu, tak to sem hodím
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
pecka!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
uiaa píše: doucha> pane jako moc pekny ale vis jak to je ... kacirku je burt co se v nem odre
pecka!!!
Jo to máš pravdu, já vím že je to nesmysl , ale nemůžu si pomoc, já tu motorku prostě musim mít hezkou
Když jí vyválim, tak vždycky dokud to není zase v lati, tak se na ní nemůžu ani podívat
Naposledy editováno 06.04.2016 19:19:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Ta kola z Monstru nebo MTS jsou lehčí, než origo nebo jen šetříš původní?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Jelikož jsem pro letošek ukončil okruhovou sezonu, můžu sem napsat nějaké další informace a zkušenosti s motorkou.
Většinu sezony jsem se trápil s nefunkční kontrolou trakce, nakonec to vyřešila výměna IMU jednotky. Sériové desky Brembo nebyly úplně ideální pro jízdu po dráze. Po výměně za desky Brembo RC se to výrazně zlepšilo, nevýhodou je, že mizí před očima .Taky jsem při montáži přepákování nastavil malou vůli na pumpě zadní brzdy a po pár kolech jsem zadní třmen úplně utavil. Za blbost se platí dejte si na to bacha.Ten ošklivej hrnec kterej kryje svod vertikálního válce, ten, kterej jsem sundal, tam bohužel má svůj význam, protože, pokud vás traťáci pár minut zdrží na pitlajně, spolehlivě vám ten svod usmaží vejce, hemeroidy i všechny ty další wjecy na spodku . Za jízdy je to v pohodě. Ono to celý tak nějak dost topí. Na spodu kapotáže mi z toho šla dolů barva, tak jsem ji musel vylepit termoizolační folíí, a v depu jsem měl připravený ventilátor a dochlazoval rozpálený svody
Podvozek jsem jezdil nastavenej - zadek sériový nastavení, předek 2 kliky + oproti serii útlum 1klik+ oproti serii odskok. Gumy to nežralo na žádný dráze /Most,SK,Brno/. Gumy Pirelli Diablo SC2
Trakci jsem měl na stupni 4, EBC(antihop) 2, DWC 2.ABS - off. Trakce funguje úžasně. Při výjezdu na brněnskou cílovku je cítit jak se zadek začíná protáčet - je to ta situace, kdy si myslíte, že jdete na hubu, ale ono to v tom lehkým smyku zůstane, držíte plnej a ten zadek jede bokem furt stejně . Poprvé jsem z toho byl divokej, ale pak jsem si to užíval v každým kole. Převody , jak jsem to popisoval nahoře, seděly pro jednotlivý okruhy výborně. Motorka jede ukrutně. Na Slovači byly Baworáky přece jen trochu ve výhodě, ale v Brně jsem na ně stačil s přehledem. Přece jen se to těm 4V na té dlouhé rovince na SK rozmotá víc... Nakonec mě potěšil i osobáček v Brně 2:19,4. A ani jsem to za celou sezonu nezahodil. Takže super
Naposledy editováno 17.09.2016 12:05:02
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Ozzy_ píše: Neni na konec sezony jeste brzo ?
Já vim, ta vaše parta jezdí až do zámrzu , beru to tak, že ta nákladnější okruhová sezona končí a ta levnější endurová začíná
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
doucha píše: Já vim, ta vaše parta jezdí až do zámrzu , beru to tak, že ta nákladnější okruhová sezona končí a ta levnější endurová začíná
Enduro je fajn Ale ted o vikendu bylo na slovaci jako v lete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Ozzy_ píše: Enduro je fajn Ale ted o vikendu bylo na slovaci jako v lete
Tak tak, Slovač vyšel luxusně
Škoda, že jsem Tě nikde nepotkal, rád bych si tu Tvou italku prohlédl
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
nikod píše: Krásná stavba, já bych na tu el. neměl nervy. Motorka úžasná a výjezdy smykem jsou pěkná srdcovka.. JJ sezona nekončí, čas endura začíná.. At ti to dál šlape a přidávej postupně další info..
Díky...
Vždycky mi byly sympatický ty syrový bajky bez elektroniky, ale vývoj se nedá zastavit. Jasně že bych chtěl umět motorku perfektně ovládat rukama, správně dávkovat plyn atd. , ale jenom než se mi podařilo zjistit , kde je limit gumy, tak to dost bolelo, o škodách na motorce nemluvě, a po pádu zase než se do toho dostanu, než se přestanu bát... Bylo by třeba trávit na tom dromu hodně moc času a mít k tomu hromadu motorek na rozbíjení . V tom je ta elektronika výborná, protože i já dřevák můžu jet na výjezdu smykem a nenatluču si hubu a cítim, kdy už je toho na gumu moc. Profíci a ty talentovaný to ńepotřebujou Pro ostatní výborná věc
Dablicek200Mph píše: Ta přestavba se ti teda fakt povedla. S jakou agenturou lítáš?
Dík
Letos jsem byl nejvíc asi s Fialou, pak Dafit , Damaro,a na SK ringu jsem si vybíral akce který dělá přímo okruh, to bývá nejvíc na pohodu - malej provoz na dráze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Naposledy editováno 14.11.2016 12:38:46
nikod píše: doucha> taky přemýšlím o moto s trakcí, jak nastal režim rodina, tak se mám rád..)) A když je člověk párkrát za rok na okruhu, tak ten cit tam uplně není.
Jo to znám ....v "režimu rodina" se porychluje hodně obtížně
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Zima je dlouhá, ale sezona už je v dohledu a tak je třeba trochu poladit stroje Takže samozřejmě klasický servis + něco navíc
Jak jsem psal dřív, s motorkou jsem byl spokojený, ke konci sezony vše fungovalo výborně, ale proč se nepokusit to ještě trochu posunout
Rozhodnul jsem se pro výměnu podvozku. Tedy přední vidlice - cartridge Ohlins FGK 224 včetně pružin na mojí váhu a zadní Ohlins TTX GP . Zároveň i tlumič řízení.- originál nestojí zanic.
Tlumiče jsem objednal u Halbichů, po konzultaci mi na mojí váhu 85 kg vč.výstroje a s ohledem, na mé časy doporučili do předků pružiny 10,5 a zadek 95N/mm.
Taky se trochu změnila geometrie motorky protože přední vidlice se popouští dolu o 5mm oproti sérii
Pružiny jsou tedy o něco tvrdší než byly původně. Jsem zvědavý jak se motorka bude chovat, slibuji si od toho, že díky kvalitnějšímu podvozku by zásah kontroly trakce mohl být o něco posunutý.. To se všechno ukáže.
Vyrobil jsem si stojan abych mohl snadno vyměnit zadní tlumič a zároveň aby motorka přes zimu mohla být vyvěšená
Vpředu používám klasický stojan do krku řízení.
Tuto úpravu jsem nedělal proto, že by série byla špatná, oproti 1098 je v ovladatelnosti motorky ohromný pokrok, chtěl jsem jenom poznat jak se bude motorka chvat, když jí dám to relativně nejlepší co je - v ještě přijatelných nákladech.
Takže teď už jenom čekat na jaro
Naposledy editováno 20.02.2017 20:03:49
2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Přijatelný jsem napsal proto, že není problém v tom podvozku utopit čtvrt kostky
Naposledy editováno 01.02.2017 16:26:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Barvy Ducati 1199 Panigale, Ducati 1299 Panigale | suzu750 | 1 | 22.2.2020 v 15:35 Lam. |
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... | upside | 15 | 6.5.2019 v 01:41 HAMLET |
Svolávačka pumpy Brembo PR16 Aprilia RSV4, KTM Duke 690 R, KTM 1290 Super Duke R,... | Beranidlo | 14 | 28.2.2018 v 15:46 PetrS |
Dynojet AutoTune AT-200 & AT-300 (k... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ni... | Hasha | 1 | 28.2.2017 v 14:58 Hasha |
Nová vs. ojetá? [1, 2] Ducati 1299 Panigale | TheRovy | 34 | 26.8.2016 v 10:08 MichalR66 |