Téma: Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300
2.2.2016 v 21:04
Ahoj lidi,

jaro přichází a já pokukuji po jeté moto. Jezdil jsem na 4taktu 650 ( enduro) a byl jsem maximalne spokojeny. Dnes chci prejit do terenu: Pole/louky/les s kamarady/silnice. Takže 70% teren a 30% silnice. Moto musi mit SPZ. Pokukuji po ruznych moto, ale nic dobreho v dobrem stavu za solidni peniz neni Ano, spravne vybiram mezi dvouma 4taktama a jednim 2taktem. Duvodem je to, ze moto tentokrat koupim dle stavu, respektive vyberu dle nejlepsiho stavu. 2takt me laka z principu, ze si chci zkusit odjezdit sezonu na 2taktu. Zajima me co se kazi u urcitych rocnicich a na co si dat pozor. Jake jsou z praxe servisni intervaly u danych modelu ? No kazdopadne rozmyslim mezi:

KTM exc 300 2TAKT

KTM exc 450 racing

Yahama WR450

AJP pr5

PS: Zatim jsem nenasel nic idealniho na dnesnim trhu moto. Hledam okoli Zlín +- 100km.
PS2: nebranim si vyslechnou nazor i na jine konkurecni znacky/modely

Cena: do 100 000,-

Naposledy editováno 07.02.2016 18:50:09
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

2.2.2016 v 22:22 | Nahoru | #1
Chces ostry enduro a z 10 MTH najezdit 3 na silnici? Dá se to, ale treba ten dvoutakt na to neni uplne orechovy.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 00:25 | Nahoru | #2
Ja vim kruci, po silnici budu jezdit max do mesta a z5. Cca 15 km.... presl eto bude moto denne v provozu cca v prumeru 25KM + vikendy 50KM, ale nekdy treba jen vikendy. Servisni intervaly jsou pro me minimalne 10MTH hranice. Chapu ze to neni orechovy na cestu, ale jak rikam, semtam prejezd mezi polnackami a na postu Jako nejvic idealni by bylo WR450, ale bohuzel stale neni nic dobreho k mani ( preziju i karbec verzi ). EXC 450 je nabidka rok 09 ( 89MTH najete) s COC listem na prihlaseni. Jinak 300 2Takty nic moc nabidka... doufam ze ty dobre kousky se jeste objevi...

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 07:17 | Nahoru | #3
Pokud i na těch 30% stále počítáš s ježděním na silnici, tak 300 2T na to zkrátka není, není to žádná univerzálka, je to prostě sport. stroj dělanej jen a jen do terénu, kde se teprv projevěj jeho kvality, vim asi to rád neslyšíš, ale tak to je. A když už silnici, tak na motardy, nebo silničnější 21/18 a na okruh.
Vezmi 4T, spíš tu yamahu, má delší serv. intrvaly a vydrží víc, neni to tak výkonem nahoněný jako exc, který je prostě taky stroj určenej do tvrdýho terénu... Ale jinak dělej jak myslíš :)

Naposledy editováno 03.02.2016 07:20:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 08:51 | Nahoru | #4

RomMal píše: Ja vim kruci, po silnici budu jezdit max do mesta a z5. Cca 15 km.... presl eto bude moto denne v provozu cca v prumeru 25KM + vikendy 50KM, ale nekdy treba jen vikendy. Servisni intervaly jsou pro me minimalne 10MTH hranice. Chapu ze to neni orechovy na cestu, ale jak rikam, semtam prejezd mezi polnackami a na postu Jako nejvic idealni by bylo WR450, ale bohuzel stale neni nic dobreho k mani ( preziju i karbec verzi ). EXC 450 je nabidka rok 09 ( 89MTH najete) s COC listem na prihlaseni. Jinak 300 2Takty nic moc nabidka... doufam ze ty dobre kousky se jeste objevi...



takhle to nefunguje.

ostrá není ostá proto,aby jsi byl hustý na fejsbuku.s ostrou se jezdí ostrý terén na který potřebuješ ostré gumy....,ty nejsou na asfalt a když s nima dáš ty kilometry po asfaltu co píšeš,tak budou hned v hajzlu,to nemluvím o servisních intervalech(píst,ventily-to není jen o oleji)

tobě to asi hloupé nepřipadá,protože absolutně nevíš do čeho deš,já už mám něco odjeto a je to naprostá blbost.
ostrou výhradně na ostré ježdění a na přepravu pro rohlíky nějakou jebku.......

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 10:49 | Nahoru | #5
Dolph-cz> ,dnes je vše vyhraněno,ty doby,že jsi měl KLX a jel jsi s tím na víkend nebo pak do lesů,jsou v nenávratnu ,universál nenajdeš,pouze tzv.dualsport,ale i tady bude problém hlavně s převodem-buď to pojede po silnici cestovních 110 km a v lese budeš spojčit,nebo v lese krokem a po silnici budeš s otáčkama na doraz při 90 km... P-H.

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 11:03 | Nahoru | #6
Podivej se po Yamaze WR250r, imho dobry kompromis asfalt / teren, a splhat to umi hezky kdyz se to umi

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 11:51 | Nahoru | #7
Yamaha wr250 má kámoš a přijde mi to slabé. Ale jinak je to přesně moto pro mě. Proto raději wr450.... Každý endurar doporučuje wr450 na mě požadavky. Jako nějak se nebráním wr250r ale zatím není žádná nabídka. Stejnak nakonec bude rozhodujíci stav moto.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 14:08 | Nahoru | #8
WR450 je na asfaltu utrpeni, ale asi na to musis prijit sam, stejne tak jako na to kolik te bude stat udrzba motoru, ktery budes vesele tavit na asfaltu.
Vykonem absenci techniky nedozenes (ba prave naopak) a pokud techniku nemas, tak vytocena 450 ti da pres koule jen to fikne.

Ktery ze endurar doporucuje WR450 na 30% asfalt prosim? Nejak se mi to tady nedari spocitat.

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 14:10 | Nahoru | #9
PetrXX> Ono to nakonec stejně dopadne tak ,ze bude rad když dá těch 30% v offroadu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 14:11 | Nahoru | #10
RomMal> Já bych tu ostrou neviděl tak tragicky. Když si vezmu, teoreticky kdyby WR 450 měla stejný výkon jako 250r, ten motor by vydržel snad stejně. 250r na silnic neutaví a 450 jo ? Neberu nějaké závodění, ale normální pomalý nutný přesun... Jinak C pneu teď jezdím na TA a zase tak hrozně to nemizí (v poměru užité zábavy).

EDIT:
Žijeme jen jednou, naco se tahat s 160kg jen proto, že někdo řekl, "s ostrou se po silnici nemůže ani 5m, protože hrozí totální destrukce centrálního šroubu".



Přesně takhle bych si život s WRkem představoval já. Snad jednou...

Naposledy editováno 03.02.2016 14:34:43

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 14:24 | Nahoru | #11
bych šel do nějaké drz 400...bude sice starší a těžší, ale líp splní tvých 30% silnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 14:35 | Nahoru | #12
Tech> WR450 nema stejny vykon jako 250 a je velmi hakliva na prehrivani. WR250r je dualsport s motorem stavenym na cestovani i teren.
450 je na asfaltu nechutne neklidna a v terenu tezka jako prase, k tomu s nechutnym zatahem u ktereho jdou velmi rychle do hajzlu ruce i zada, co to dela s vytocenym motorem nezminuju protoze to je hnus jak to jede. Je to motorka ktera vyzaduje zkuseneho jezdce, navic v terenu to uplna vyhra neni, protoze podvozek je docela tuhej.
Ma pomerne solidni servisni interval, ale toceny motor jde rychle do kytek diky velkemu kompresnimu pomeru, takze ve finale motorka dostava motoricky do drzky v enduro terenu min nez na asfaltu, kde to je treba porad tocit aby to trochu jelo.
(Par let jsem ji mel takze o ni neco malo vim.)

Osobne bych do terenu kladivo uz nechtel, kdo nepozna kouzlo lehke motorky nepochopi .)

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 16:41 | Nahoru | #13
Jo jo. Dik za rady. Jako asi tak, jezdim s kamosem co ma WR a DRz 400. Drz400 se mi moc nelibi a pripada mi celkem velka a tezka. Ta WR250R, nad tim ted hodne premyslim, kdyz beru vase rady.... na prodej nic moc nabidka WR250 :-/ Jinak WR250 super intervaly....

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 18:16 | Nahoru | #14
PetrXX> To ti věřím...Je vidět, co jezdí špička v enduru, cokoli jen ne 450 4T. Ale myslel jsem, že třeba když by ji neotvíral a trochu ji šetřil, mohla by něco vydržet...

Osobně než do WR250R bych šel do nějaké lehoučké AJP...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

3.2.2016 v 21:55 | Nahoru | #15
PetrXX>

Z těch co uvádí sem mu ji doporučoval třeba já, poslušně hlasím :) A to jen vzhledem k jeho úzkýmu výběru, je to totiž ,,nejtupější" motor z těhlech 3 možností.
Jen nechápu, když si ji teda měl, proč za každou cenu musí ujíždět, bejt nechutně neklidná včetně nechutnýho zátahu, to holt asi řídila ona tebe a ne ty jí, ale stává se. Podle mě každá motorka jede tak jak se za ní tahá, nebo je zpřevodovaná, nebo se mýlim ? Samozřejmě, jsou vyjímky, ale to už sem psal..
Podle mě je to prostě nejpřijatelnější varianta / z těch 3 / univerzálu silnice VS terén, ani jedna z KTMek to nebude :)

Naposledy editováno 03.02.2016 21:56:57

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 08:41 | Nahoru | #16
SojkinXR6R> je to jednoduche - kdyz mam motrorku o nejakem vykonu, tak ten vykon rad pouzivam. Jiste, muzu koupit ostrou 450 a jezdit na ctvrt plynu, ale pak je uplne zbytecne si porizovat vykonny stroj, kdyz mi staci polovic. U 450, pokud vykon pouzivas, je to hodne narocne na jezdce a jeho fyzicku plus vyssi vaha v terenu, kde po hodince dvou je znat kazde kilo navic. WR je dobry stroj, ale hodne narocny na jezdce, jeho fyzicku i techniku jizdy.
Z druhe strany chapu, ze je to dost o preferencich jaky teren a jak jezdit, jestli pujde o technicke pasaze nebo o blbnuti po loukach. (O autorovi nevime na cem jezdil ani jak je na tom s technikou.)
Neklid WR450 na asfaltu je konstatovani faktu, na ktery nema jezdec zadny vliv, WR spatne drzi konstantni otacky (mluvim o karburatoru).

Btw, po WR jsem presedlal na 2t EXC250 a jen jsem si chrochtal, navic jsem zacal vyjizdet to co jsem drive nedal, ta hravost je neskutecna - prirozene to nepatri na asfalt

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 21:04 | Nahoru | #17
Lidi dik za nazory, kazdopadne kdyz sep odivam na dnesni nabidku moto, parametry, intervaly, tak jdu do AJP pr5, rocnik 2014, nebo koupim novou 2016. Cetl jsem si o tom vse a asi mi to nejvice sedne. Priznavam, asi jsem mel velke oci ( KTM). Jinak jake mate nazory na AJP pro5 2014 a 2016 ? Do AJP extremu nejdu, protoze stoji vic penez, nez chci dat Dik

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 21:08 | Nahoru | #18
AJP PR5 2014/16 není prakticky rozdíl. 2016 má jiný víčko nádrže (plastový) jiný polepy, snad i vstřik s mapou. Pár drobností

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 21:44 | Nahoru | #19
Aha, jasne no dik. Praveze jetych AJP je minimalne, a jestli si priplatit par tisic za novotu je to hodne na zvazenou. Spis me jde o nejakou recenzi, nebo pokud nekdo znate kdo to ma, tak vas osobni dojem atd Jako zatim jsem docetl same pozitiva

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 21:58 | Nahoru | #20
RomMal> Mě se taky dost líbí. Poměr hmotnost - podvozek - cena je nedostižný, to se může jít tupé WR zahrabat.

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 22:15 | Nahoru | #21
jo jo, jako jen se bojim toho, ze je to chvili na trhu. Aby se to po zaruce nezacalo sypat Ale tak to by se projevilo uz asi v zaruce A nejaky postrehy a zajimavosti znas o PR5 ?

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 22:22 | Nahoru | #22
Bohuzel neplati, ze kdyz se se zavodnim motorem jezdi jako s vydechlinou, ze stejne vydrzi - nebo dokonce - jak byva u nas dost obvykle - ze pak vyzaduje stejnej servis.
Tady nejde o to jakej se pouziva vykon, ale o konstrukci ....

Ja na 300 2t na silnici i neco najel, 30% asi neni problem - me to na silnici lip jde a i bavi, takze jsem na enduru jezdil i po meste... Svezeni to bylo dobry, na spuntech to pekne driftuje - asi jediny s cim musi byt clovek smirenej je cena za mth - ze ho stoji spoustu penez i ta jizda po asfaltu. Jo a jasne ze se na tom neda jet 140kmh v kuse po nejaky silnici 1.tridy...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 22:50 | Nahoru | #23
Jasne no... no takze co jsem si tak pocetl, srovnal : Cenu/servis/intervaly/vahu/ celkova pouzitelnost/moje pozadavky, tak vyhrava na plne care AJP PR5. Jako WR250R super moto, ale za cenu ojeteho WR v top dobrem stavu muzu mit nove AJP. Lidi jsou necitelni a bohuzel hodne lidi sere na servis tak radeji dam na jistotu. Nova je nova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 23:03 | Nahoru | #24
RomMal> Co jsem čet recenze a prohlížel naživo AJP a WR. AJP není jen levnější než WR250R, ale hlavně mnohem lehčí s lepším podvozek, větší světlostí, prostě hard core stroj. Pár kW co má WR navíc to nezachrání.

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

4.2.2016 v 23:13 | Nahoru | #25

Tech píše: RomMal> Co jsem čet recenze a prohlížel naživo AJP a WR. AJP není jen levnější než WR250R, ale hlavně mnohem lehčí s lepším podvozek, větší světlostí, prostě hard core stroj. Pár kW co má WR navíc to nezachrání.



ajp spatny nebude, ale vysoka cena ojetin WR250r s tim ze jich moc neni asi taky mluvi samo za sebe....

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

5.2.2016 v 06:08 | Nahoru | #26

RomMal píše: Aha, jasne no dik. Praveze jetych AJP je minimalne, a jestli si priplatit par tisic za novotu je to hodne na zvazenou. Spis me jde o nejakou recenzi, nebo pokud nekdo znate kdo to ma, tak vas osobni dojem atd Jako zatim jsem docetl same pozitiva


Kdybys nebyl línej a mrknul se kdo má jakou motorku v profilu, tak bys zjistil,že já PR5 mám Stačí kliknout na tu motorku vedle profilu

Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

5.2.2016 v 07:25 | Nahoru | #27
TeĎ jede jedna AJP s Loprajsovou Tatrou na cestu do Afriky, čeká je 15tis km Myslim že ta motka, ač by někomu mohl scházet výkon, je v pohodě..

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

5.2.2016 v 16:05 | Nahoru | #28
Jo jo, jsem zvedavy na celkovy pocit jezdce a jak motorka obstoji

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

5.2.2016 v 17:02 | Nahoru | #29
RomMal> a myslíš si,že bude ve stavu,jak ji vybalili z krabice přímo od výrobce,nebo bude mít komplet překopaný podvozek+úpravy na motoru?o čem to pak bude vypovídat-o kvalitě motorky,nebo jejich mechanika....?

(reakce na) Výběr moto mezi AJP pr5, WR450,EXC450,EXC300

6.2.2016 v 08:24 | Nahoru | #30
RomMal> Kdo platí, toho píseň spívej ...
Dozvis se jen reklamní blábol, jak ne AJP uzasná od cloveka ktery to ma zaplacene, nic vic....
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lehké enduro Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250, AJP PR5 250 Enduro... george72 9 1.8.2018 v 00:00 george72
Tupe enduro na obcasne cestovani KTM LC4 Adventure, Yamaha XT 660 R, Yuki TR 200, AJP... DoctorOutdoor 5 25.7.2018 v 23:43 seikos
STK nové moto - první po 4 letech [1, 2] AJP PR5 250 Enduro Vbob 56 30.6.2018 v 00:11 janh2
AJP PR5 AJP PR5 250 Enduro, AJP PR5 Supermoto ProkopKrk 9 1.3.2018 v 12:23 Béža
Enduro pre vysokého začiatočníka Yamaha WR 250R, AJP PR5 250 Enduro, Gas Gas EC 250 Cami Metric 2 11.12.2017 v 21:04 Sylver

TOPlist