globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750
29.1.2016 v 15:58
Zdravím,
vysvětlil by mi zde někdo smysl této soustavy? Dle el. schématu (pokud dobře čtu) je v tomto systému toto: spínač rezervy, palivová měrka, rezistor, relé, čerpadlo.

Úvaha:
1) Proč je v systému přepínač místo klasického hladového oka a jaký smysl má ruční přepnutí?
2) Jakým způsobem ovlivňuje relé systém, potažmo čerpadlo?
3) Rezistor určuje kdy je hladina paliva na "rezervní" úrovni?
4) Čerpadlo
a) je zapnuté pouze před startem?
b) se za jízdy protáčí, jelikož si motor natáhne palivo sám?
c) je zablokované, když dojde palivo na úroveň rezervy?

Ptám se jen proto, že mám bezvýznamnou závadu spočívající v tom, že spínač rezervy musí být v pozici "res", jinak moto chcípne, jako by nebylo paliva. Měrka funguje spolehlivě. Je to jedno, na fci to nemá vliv, ale zajímalo by mě prostě proč. V čem jsou klady, když zápory jsou jednoznačně v ergonomii a spolehlivosti? Není to zbytečně složité?

Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

29.1.2016 v 20:12 | Nahoru | #1
Řeknu pravdu že tomu celýmu popisu až tak úplně nerozumím, palivo se u FZ přepíná elektricky, má to i FZR, XV535 .... málokdy to funguje prostě to tak vyřešily, čerpadlo to mít musí - až by hladina v nádrži byla níž než v karbcích tak by to nejelo - motor si nic nenatáhne (spojené nádoby) čerpadlo jede celou dobu jízdy ale je jen dopravní nevytváří tlak jako u stříkaček, proud do čerpadla jde přes relé - normál, neovlivňuje systém, čerpadlo je přes relé napájeno.

Naposledy editováno 29.01.2016 20:14:59

1 reakcí na tento příspěvek Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

29.1.2016 v 20:43 | Nahoru | #2
a nechces sem dodat to schema ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

29.1.2016 v 21:34 | Nahoru | #3
PepeWonder: Nevím jak je to u FZ750, ale popíšu obecně způsob, jakým to u Yamahy v těch letech řešili (s výjimkou novějších XV535):

Čerpadlo se rozbíhá ihned po sepnutí klíčku a má za úkol udržovat v karburátorech hladinu. Ale je připojené na časový obvod který ho při stojícím motoru po pár sekundách zastaví - je to ochrana aby čerpadlo neběželo trvale při ležící motorce, kdy se nedokážou zavřít ventily karburátorů a benzín by přepady mohl téct ven na rozpálený motor. Pokud se motor točí, čerpadlo je pod napětím trvale a zastaví se až v okamžiku kdy nedokáže přetlačit zavřené ventily v karburátorech. Jakmile v nich hladina trochu poklesne, čerpadlo ji zase dorovná.

V nádrži je na úrovni hladiny rezervy umístěné čidlo které dává systému vědět, kdy benzín poklesl pod tu úroveň. Pak se rozsvítí hladové oko (pokud je) a začíná několikaminutový odpočet, dokdy musí řidič přepnutím spínače ukázat systému "beru na vědomí". Pokud to neudělá, čerpadlo se zastaví a simuluje to rezervu, v karburátorech benzín dojde. Pak jsou dvě možnosti - přepnout přepínač nebo klíček vypnout a zapnout - karburátory se sice naplní, ale ten několikaminutový odpočet začne znovu a po chvíli se čerpadlo opět zastaví. Jen v případě přepnutí přepínače na rezervu vrčí čerpadlo při běžícím motoru až do úplného vyprázdnění nádrže.

edit: Novější XV535 s dvěma nádržemi to s nějakého podivného důvodu mají řešené mechanicky - na dně spodní nádrže je elektromagneticky ovládaný ventil který klasicky přepíná mezi otvorem u dna a trubkou určité výšky. Což moc nechápu, protože je to méně spolehlivé než dříve používané řešení "simulátoru rezervy".

Naposledy editováno 29.01.2016 21:36:49

(reakce na) Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

29.1.2016 v 21:55 | Nahoru | #4
1100Virago> Zajímavé, tohle by mě nenapadlo, ale je to logické.

Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

30.1.2016 v 17:50 | Nahoru | #5
Super teď dávám do hromady YZF 750 R a taky mi nebylo moc jasny jak to funguje. Takže dík za info

(reakce na) Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

1.2.2016 v 16:24 | Nahoru | #6
1100Virago> Díky za osvětu. Takže v mém případě, kdy systém nefunguje bez spínače přepnutého na "RES" může být vadné čidlo, (nějaký) rezistor, relé, ale vlastně i spínač.. no aspoň budu mít zábavu, díky

Úvaha nad palivovou soustavou Yamaha FZ 750

9.6.2017 v 05:53 | Nahoru | #7
Makám na YAMAHA FZX 750 a diky tedy za info.

Naposledy editováno 09.06.2017 06:16:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nesvieti mi kontrolka zaradeného ne... Yamaha FZ 750 murila 1 8.5.2022 v 18:13 gerrik
Nesvieti mi kontrolka zaradeného ne... Yamaha FZ 750 murila 0 8.5.2022 v 18:12 murila
Yamaha fz 750 1986, univerzální bud... Yamaha FZ 750 TomKonrad 4 30.5.2021 v 11:52 TomKonrad
Yamaha fz 750 1986 Yamaha FZ 750 TomKonrad 3 1.5.2021 v 12:47 KajošR1
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2, 3, 4] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 104 17.4.2021 v 23:15 SPIJKER


TOPlist