globalmoto_duben_nolan





Téma: Na čem jezdí senioři? A proč?
28.1.2016 v 20:29
Ahoj!
Po shlédnutí stránek motorkářů nad 60 mne zaujalo, že drtivá většina z nich vlastní chopery.
Protože se této kategorii také blížím, ptám se: Proč zrovna velkoobjemové mašiny?
Možná je to moje úchylka, že mám rád malé a lehké motorky. A možná mne "prozření" teprve
čeká... Člověku stářím ubývá sil a zvednout takovou litrovou mašinu.. Měl jsem hodně motorek,
ale nejtěžší byla XT 600. Tak se ptám: Proč jdou Senioři do těchto strojů? Díky. nepirum
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 20:40 | Nahoru | #1
Imho jízda a případně manipulace s motorkou není ani tolik o váze jako o těžišti... Jinak bych na věk nekoukal, koupil si co se mi líbí a co mi peněženka a hemeroidy dovolí

1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.1.2016 v 20:44 | Nahoru | #2
Na to jsi ještě mladej, a asi proto, že je to nízký a spíš určeno na kochačku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 20:55 | Nahoru | #3
baks> Díky za odpověď. Kochačka jo, ale např. na město se mi "čopr" nezdá... A váha bude jistě přes dvě kila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 20:58 | Nahoru | #4
Twister> Souhlasím, o těžišti JE to určitě. Ale to jsi nastolil další důležitou otázku, kterou tutově nikdo z nás nerozlouskne.
Hemeroidy se prý týkají každýho druhýho chlapa po padyně... Pobavil bych se, kdyby existovala statistika, která rozlišuje
typ motorky a riziko hemeroidů :

1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 21:06 | Nahoru | #5
Hele hemeroidy má kde kdo a ani nejezdí na motorce, je to jedno jaká motorka na hemeroidy. Spíš bych to viděl na záda, tam asi rozdíl je.

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 21:28 | Nahoru | #6
baks> To jo, hemeroidy už měl i můj pětadvacetiletej kolega. A to si na motorku v životě nesednul. Ale bacha, hemeňďoury nebyly
ústřední téma otázky! I když... I prolomení nějakýho TABU může být užitečný.
Zajímá mě jak takový věchýtek seiorskej, může ovládat těžkou mašinu. Je to pro mne záhada. Proto se držím malejch, lehkejch mašin.
To kilo uděláš i s Van Vanem :)

1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.1.2016 v 21:28 | Nahoru | #7
pro nás strejce je to holt pohodlná motorka na který se dá vydržet sedět, když jsou záda v háji. Tak taky proto. Jinak znám nejméně dva přessedmdesátníky, kteří sedlají sporta. Pak se v tom vyznej . Ale neřeš to, jezdi na čem se ti jezdit líbí

Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 21:30 | Nahoru | #8
Já si s věkem říkal: kubatura půjde dolů, kila taky. A't na to "děda" stačí. A koukám, že jem asi exot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 21:34 | Nahoru | #9
oldbajker> Díky za odpověď. Neřeším to, dál jsezdím svý malorážky. Jen mi to přišlo divný.
Že lidi, kterým přirozeně ubývá sil, maj tak těžký mašiny.

Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 21:38 | Nahoru | #10
manipulace na místě je samozřejmě obtížná, ale jízda pohodlná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.1.2016 v 21:43 | Nahoru | #11

nepirum píše: Twister> Souhlasím, o těžišti JE to určitě. Ale to jsi nastolil další důležitou otázku, kterou tutově nikdo z nás nerozlouskne.
Hemeroidy se prý týkají každýho druhýho chlapa po padyně... Pobavil bych se, kdyby existovala statistika, která rozlišuje
typ motorky a riziko hemeroidů :



Hele ono při manipulaci jde i o úchyty apod. Já jsem třeba malý postavy a když je motorka vysoká a dlouhá tak se mi s ní blbe manipuluje protože nemám možnost manipulovat za obě řidítka nebo aspoň levou ruku na riditko a druhou na zadní madlo. O váze bych fakt řekl že to není...

Co se týče hemoroidů, tak to se týká čím dal tím mladších lidí, prý na to má desnej vliv sedavy zaměstnání, nekvalitní a nepravidelná strava, stres, kouření a dokonce i prý málo spánku. Což je bohužel vše charakteristika dnešní doby. Ale udělat nějakou statistiku z který motorky bolí víc prdel by mohla být fakt sranda některý sedla jsou dost nepohodlný, ale to už pak bude asi o individuálním jezdci...

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 21:55 | Nahoru | #12
Twister> Tak myslíš, že o váze to není? Možná máš pravdu. Ano , zadní madlo... Hm.. u některých endur jsem je postrádal.
Nechápal jsem výrobce. Parkovával jsem v kuchyni a "nadhoz" se velmi hodil.
A Jak píšeš o hemenďourech, můžeme si vymýšlet spoustu rizikovejch faktorů. Mně třeba říkali rodiče ať nesedávám na
studeným, třeba na chodníku. Že "TO" chytím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:08 | Nahoru | #13

nepirum píše: oldbajker> Díky za odpověď. Neřeším to, dál jsezdím svý malorážky. Jen mi to přišlo divný.
Že lidi, kterým přirozeně ubývá sil, maj tak těžký mašiny.


Mě je o dost víc jak tobě a pořád kupuju těžší a těžší motku

1 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:08 | Nahoru | #14
Z motorky nemůže podle mě nikdo dostat hemeroidy Měl jsem to kdysi taky a posledních deset let mám klid.A nemusí to být jenom ze sezení ale i ze stání,což je celkem pravděpodobné bo dodneška pamatuju na ty dvanácti hodinové šichty na nohách a do postele jsem chodil po čtyřech jak mě nohy štípaly,dneska bych se už na to mohl vysrat abych dvanáct hodin poskakoval u práce

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:11 | Nahoru | #15
baks> :) :) Díky za odpověď!

2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:12 | Nahoru | #16
Podle mě je to spíš o tom těžišti než o váze - takovej chopper ti upadne daleko hůř než třeba nějaký vysoký cenduro, který prakticky nemáš šanci při pádu na místě udržet - právě díky tomu vysokému těžišti A jak už zde bylo řečeno - manipulace se tady asi moc neřeší - čas od času to může bejt problém, ale při jízdě je to ovladatelný podobně jako jakákoli jiná motorka, je to nízký, takže se na to dobře nastupuje a nemusíš dávat nohu bůhví kam, nohy máš při jízdě natažený, takže tě z toho po 20 kilometrech nebolí kolena, sedíš na tom jako v křesle, takže Tě z toho nebolí záda ani zadek

O původu hemoroidů ve spojitosti s motorkou bych moc nepolemizoval, jelikož je tam příčinná souvislot velmi nepravděpodobná Příčinnejch faktorů je tam poměrně dost a zrovna motorka v nich fakt nefiguruje Přínos choppera pro člověka s hemoroidama bych viděl maximálně v tom pohodlném sezení, které těm nemocným nevyvolává takové potíže jako např. tvrdá sedaška supersportu

Naposledy editováno 28.01.2016 22:13:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:15 | Nahoru | #17
maco> Díky, já jsem s těmi hemeroidy nezčal
Ale žena mi říkala, že to všichni máme z porodních bolestí...

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:18 | Nahoru | #18
sharkis> Souhlas. choppera postavíš na kola i v pokročilým věku. Z toho příkopu, kam jsi zahučel, ale už ho nevytáhneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:21 | Nahoru | #19
nepirum> A nebo dědičné to může být,znal jsem holku co měla tak dvacet let,bolesti,krvácení prdele,no nic moc na ten věk.

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:22 | Nahoru | #20
maco> Chudák holka - takovej je svět :)

2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.1.2016 v 22:41 | Nahoru | #21
Také s přibývajícím věkem snižuji váhu motorky.
V 51 letech jsem pořídil první endurko Kawu KLR650. Terém mě chytnul a tak po třech letech KTM LC4 640 a dnes KTM 350 Freeride.
Akorát ten terén je stále náročnější a stačit mladým klukům na EXC300 2T to dá fušku!
A těch dršek a ono v 57 letech válet se někde v blátě už není důstojné!
Přes to se ale děsím doby kdy opravdu zestárnu a budu muset přesedlat na chopera!


Naposledy editováno 28.01.2016 22:42:43

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 22:54 | Nahoru | #22

storeman píše:
A těch dršek a ono v 57 letech válet se někde v blátě už není důstojné!
Přes to se ale děsím doby kdy opravdu zestárnu a budu muset přesedlat na chopera!


To já taky, jel jsem na tom jednou a netoužím po tom.

Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 23:25 | Nahoru | #23
Trenujou jizdu nohama napřed, tak jak se nosi rakev

2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

28.1.2016 v 23:40 | Nahoru | #24
No,choper je asi opravdu pro starší generaci výhodnější.Dobře se na něj leze,má nižší těžiště,lze jej snadněji po pádu zvednout.Není na nějaké sportovnější "řádění", prostě pohoda a pozorování krajiny.Proto zpravidla neoplývá vysokým výkonem.Přestože sám patřím k této generaci(1937) ,raději dávám přednost dynamickému motocyklu, který se rychleji proplétá v dnešním nahuštěném provoze.

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

29.1.2016 v 00:05 | Nahoru | #25
Edrig> Takhle nějak jsem si ( nás ) představoval.
Pořídíme si ( motorku snů ) těžký dělo, babky nás na to vysaděj a: "jeďte chlapci a k obědu
ať jste zpátky doma".
Kuňďaba! Nasrat! .....
Díky všem za příspěvky, musím prej k večeři....

Na čem jezdí senioři? A proč?

29.1.2016 v 06:54 | Nahoru | #26
A nebude to tim, že prostě tihle lidi na těch mašinách kdysi začali a motorkaření jim vydrželo nejdýl? Mladí lítaj na kde-čem, jenže pak toho postupně nechávaj - kariéra, rodina, děti - takže postupně přestávaj jezdit. Pak se k tomu někteří vracejí v 40-50ti a část z nich zkusí čopr/cruiser. Třeba proto, že se jim vzhledově líbí, že měli dětskej sen mít pořádnou velkou mašinu, protože jsou z generace, kdy u nás byl vrchol Jawka 350 a tak se obdivovalo těch pár Haryků, co tu zbyly z 2. WW, protože to bylo něco jak z jiný galaxie. Tyhle těžký mašiny maj prostě svůj image, budí emoce, pro spoustu lidí je to jeden z archetypů motorkaření - fousatej dědek na čopru - v protikladu k mlaďochovi na zmrzlině. Někdo se do týhle role rád napasuje, jinej z ní má pupínky - ale velká nachromovaná obluda emoce budí vždycky. A pak se daj dohromady s nějakou partou, protože lidi tohodle stylu jsou družní a je jich dost a užívaj si ježdění a vše okolo dokud to jen trochu jde. A když už to fakt nejde, tak se furt dá přesedlat na trike.
Mašiny jsou to o něco těžší - nebo taky o hodně - je sakra rozdíl mezi nějakým 6-ti kilem a mašinou s trojnásobným objemem. Ale těžiště je nízko, sedlo taky, naskočit na to není problém. Ti lidi maj zas většinou zkušenosti, takže si se záludností tý váhy většinou poradí. A pokud už vzhledem k stáří a usedlosti netouží po žádný "střelbě", tak kochací jízda na chopperu/cruiseru má své kouzlo pro spoustu z nich.
Málokdo si ke stáru sedne na sportovní motorku, velký cestovní enduro je na tom s váhou podobně, ale výška sedla i těžiště je někde úplně jinde, na menší mašině někdo s metrákem a bříškem vypadá jak vosa na bombóně - takže čopr je jedna z logických možností.

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

29.1.2016 v 07:20 | Nahoru | #27
Pravda je, že každý druh stroje má něco do sebe a na čoprech nelítaj jen ti starší. Bráchova synci(20 a 18) oba sedlají čopry, moje dcerka(18) také a znám ještě řadu dalších mladých lidí na čoprech.
A moje generace opravdu viděla poslední kousky HD z WWII, takže jsme je obdivovali všichni a toužili po nich, ačkoli kamarád, sice moto nemá, ale chtěl by endurko.
Co se týče dynamiky jízdy, nemyslím, že čopr nějak zaostává za naháčem, nebo dokonce SS. Většinou je krouťák jako prase někde vespod a ten zátah tam je. Jenom to nejezdí 300, vleze se to většinou do 200.
A třebas já bych taky doma rád nějakou 6ku SS, ale finance na víc motorek nejsou. A také mám pocit, že to ani na našich cestách a v tom provozu nelze využít naplno SS a většinou se to trápí někde kolem 5+6tis/min a málokdy se dostane člověk na 10tis. Co tak sleduju kolem.

Dynamika

Na čem jezdí senioři? A proč?

29.1.2016 v 07:37 | Nahoru | #28
U nás doma se říká, že choppery jsou na dobu "až nepřehodím nohu" Podle mě je to právě kvůli rozsahu pohybu a pohodlí při sezení (s bolavejma zádama se válet po nádrži - nic-moc...)

2 reakcí na tento příspěvek Na čem jezdí senioři? A proč?

29.1.2016 v 07:50 | Nahoru | #29
Zajímavá polemika

Z mého pohledu padesátníka.... postupem věku roste úrověň pudu sebezáchovy. Když mi bylo 20 pamatuju jak jsem rval Jawu 350 po staré Plzeňské v dešti mezi autama. Dneska bych se z toho strachy asi počural.
Nenplatí to obecně, ale asi ti co si v mládí užili rchlosti, adrenalinu a případně nějaké to lehnutí co skončilo jen odřeninami bez trv. následků postupem znají své kosti a začnu si jich více vážit.
U mne to platí. Takže volíme jak se tu už psalo už něco sice silnějšího (za ty roky si přeci jen starší něco nastřádal do štrozoku) nebo pohodlnějšího a nižšího a jezdíme spíše na kochačku a pro ten osvobozující pocit (když starou necháme u plotny).
Do města je dobrej skutřik, na výlety pak něco cestovního. Každému dle chuti a možností.

Na čem jezdí senioři? A proč?

29.1.2016 v 08:40 | Nahoru | #30
Asi podobně muj tatík. Do příchodu mě jezdil na třindě, pak už nejezdil, motorku neměl. Když jsem pak přešel na velký motorky tak ho to začlo svádět taky. Po letech přemýšlení a keců typu, že je na to starej atp. si pořídil Hondu VT750 C Shadow z roku 1983. První Shadowka vůbec. 70 koní, 6ti kvalt, z dnešního pohledu kupodivu silná, živá a pohyblivá motorka.


Pak mu jí bratr zbořil a tatík chtěl zase "Hondu s kardanem", ale novější. Měli asi měsíc před naplánovanou dovolenou takže nad tím moc nedumal. Prostě Shadow a hotovo. Tak koupil za kopcem (asi 10 km) VT750 C5 (2005). Obrovskou těžkou obludu, ověšenou snad všim, co se na čopra dá koupit.


Od začátku, co jí měl tak frfňal, že ta stará byla úplně jiná, mnohem lepší atp. Tohle mělo se všema kravinama snad 280 kg, což je dost na těch 45 koní. Ale prostě hroznej nabubřelej parník, kterej nechce zatáčet, brzdit a ani jet. Remcal snad 3 roky až jsem ho v létě konečně navedl na Kawu W800 (protože by si něco pro něj optimálního jako je třeba ER-6n nekoupil, na to je moc velká konzerva) a W800 je prostě W800, to se snad nemůže nikomu nelíbit. A hle, ono těch 50 koní najednou v pohodě stačí. Krouťák je tuším 60 nebo 62 Nm, ale ve 2500 ot. Jenže motorka je mnohem lehčí, s normální stavbou. Najednou ho ježdění zase začlo hodně bavit. Má model 2012 Special Edition:


Tatíkovi bude v červnu 66 let. U tý W800 ho uchvátilo zpracování a to, že je to prostě klasika. Ale dá se na ní krásně jezdit. Choppera chtěl kvůli tomu, že je nízkej - dobře se nalejzá. Ale jak byl velkej, širokej a těžkej tak se mu s nim na místě manipulovalo mnohem hůř. W800 je taková "větší kejvačka" ...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist