měl bych jeden poměrně kuriózní dotaz. Nevím, jestli to nepatří spíše do sekce "elektro" ale jde čistě o nouzové řešení pro Jawu 350/638, tak jsem zvolil tenhle způsob. Ale teď již k dotazu samotnému:
Plánujeme v létě delší vyjížďku na Jawách, ale máme trošku obavy ze startování - všichni víme, že Jawám se za studena moc startovat nechce a s baterkou, která není v top stavu se situace jen zhoršuje. Moje Jawa naštěstí startuje v rámci možností dobře a elektrika je v dobrém stavu + je v ní VAPE. V současné době je v ní dva roky stará, udržovaná Exide Bike 5 Ah. Startování přes kabely je naštěstí u těhle motorek vcelku v pohodě, ale co v případě, že se nebude chtít ani jedné...
Je rozumné/možné řešení poskládat acupack 12V řekněme s 1500-3000 mAh a použít ji jako startovací akumulátor? Válí se mi doma akumulátory poskládané z podobných článků (http://www.gme.cz/akumulator-paskovy-sanyo-c-nicd-3000mah-n-3000cr-p540-229) a nebyl by problém z nich vytvořit akumulátor s jmenovitým napětím 12 V, kapacita by závisela na tom kolik stejných článků (se stejnou kapacitou) dokážu posbírat. V elektru jsem sice mírně pokročilý, ale zrovna akumulátory jdou lehce mimo mě.
Má cenu se do toho pouštět a v případě že by se cokoli stalo, tak ji připíchnout k vybitému aku v motorce a startovat s ní, pomůže to?
Jde mi samozřejmě o to, aby to bylo co nejlevnější záložní řešení a na cestě zabralo co nejmíň místa.
Předem díky za reakce ;)
1 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
Je rozumné/možné řešení poskládat acupack 12V řekněme s 1500-3000 mAh a použít ji jako startovací akumulátor?
Ne, není to rozumné a navíc je to kardinální pyčovina - "doma se mi válí" je přeloženo "mám jakési mrdky výbuch v jakém stavu, které sem líný zanést do ekodvora a ani tam by je snad nechtěli..." a odhadem tento záložní "baterrypack" bude mít poločas rozpadu hodinu a neprežije tak tu baterii, kterou by snad nedej bože měl zachraňovat. Navíc času s tím zajebaného, váha navíc a zabere to místo a tak celkově vůbec.
Buď si pořiď novou baterii ať se o ni nemusíš bát v jakém je stavu nebo když na věc přijde holt pusť jaqu dole kopcem nebo se proběhni. Je to levnější a spolehlivější
Chválím přípravy na delší cestu, ale přemýšlej spíše směrem jak co nejjednodušeji s minimem prostředků si poradit, ať již technicky nebo "procesně" kdyby se opravdu něco stalo než směrem kolik náhradních krabic s sebou. Dále co neovlivníš neovlivníš, vždy odejde nějaké kurvítko které zrovna nebudeš mít u sebe, nicméně není dobré vyjet s mašinou o které už teď víš, že není OK. Dát ji dopořádku doma bude levnější. Nicméně i přesto když se něco náhodou stane tak pak nastupuje právě varianta záloha, klidně "procesní" - třeba rezervní hotovos na servis, vlak pro cestu dom, mám hubu tak se zeptám někde a tak různě.
MourisonCZ píše: Acupack pro jistotu udělám, když v tom není nidke zakopanej pes, snad.
Ano, JE. Víš o JEDINÉM případu v historii kdy by byl kterýkoliv akumulátor, vožený např. na týdenní cestě někde, v lepším stavu jako ten, který je trvale dobíjený provozem na moto?
dj_hroch píše: Prý acupack
Ne, není to rozumné a navíc je to kardinální pyčovina - "doma se mi válí" je přeloženo "mám jakési mrdky výbuch v jakém stavu, které sem líný zanést do ekodvora a ani tam by je snad nechtěli..." a odhadem tento záložní "baterrypack" bude mít poločas rozpadu hodinu a neprežije tak tu baterii, kterou by snad nedej bože měl zachraňovat.
No jednotlivý články i celý poskládaný aku mi zůstaly po tom, co jsem se zbavil většiny zbraní na airsoft. Takže byly udržované a zrovna Ni-Cd článek vydrží nabitej poměrně dlouho a navíc jsou poměrně malý, takže tolik místa by to zase nezabralo, ale jasný - je to pořád něco navíc. O aku co dávám přímo do motorky jsem přesvědčen, že je v dobrém stavu. Teď zrovna ho mám tady pod stolem a napětí si pořád krásně drží.
dj_hroch, All > Díky za poznatky, nebojte na to jsem taky myslel
Teďka vypadám jak blbeček co si představuje, že objede za týden svět Ale to jsem fakt nechtěl a přesto že jsem začal takovým debilním dotazem, tak na tom zase nejsem s inteligencí tak špatně ... Je jasný, že jsou důležitější věci na takovou delší vyjížďku než nějáká záložní baterka, ale dobrej stav motorky, věci na samotnou cestu, náhradní díly, nářadí atd. jsou takový věci na který si snad vzpomene každej, proto jsem se na ně ani moc neptal...
2 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záložní "startovací" baterie
laďa-prášil píše: Záložní baterie: myslím, že by nemusela být marná myšlenka mít na cesty dvě menší paralelně s tím, že když se jedna odporoučí, stačí ta druhá dobrá . Např. 2x nějakou 3,5 /4 Ah na skutr.. otázka, jestli to není zbytečné.
Ehm - je to blbá myšlenka pač paralelní řazení a vyrovnávací proudy. Nikdy nejsou dva zdroje stejné, proud bude téct zbytečně z jedné baterky do druhé dle toho, která je natom zrovna lépe a když se odporoučí jedna tak vezme stejně s sebou i druhou. Proč si myslíš, že se to tak nedělá? Ona to opravdu není taková prdel jak to na první pohled vypadá.
Pokud už to nutně musí býr, to už než tyhle harakiri s akumulátorama raději alkalické tužkovky, které je menší problém skladovat a případně můžeš využít kdekoliv jinde. Záloha nemusí být nutně dobíjecí.
2 reakcí na tento příspěvek Záložní "startovací" baterie
A proc resis zrovna nahradni baterku a ne treba nahradni lanka, pneumatiky, spojku, retez atd.?
jarous350 píše: MourisonCZ: Jen tak pro zajimavost, co to je delsi vyjizdka?
A proc resis zrovna nahradni baterku a ne treba nahradni lanka, pneumatiky, spojku, retez atd.?
To máš tak. Někdo se bojí bubáka, někdo hastrmana, jinej bezhlavý kobyly a někdo se bojí o baterku.
ja1 píše: stačí jen udělat si startovací kabely o průměru 5mm . proud si pak vemeš kdekoli..
Zbytečně tlustý - mám udělaný (tuším že) ze 3,5mm2 jako záložní co vozím pod sedlem a fungujou naprosto v pohodě, akorát se víc hřejou
jarous350 píše: MourisonCZ: Jen tak pro zajimavost, co to je delsi vyjizdka?
A proc resis zrovna nahradni baterku a ne treba nahradni lanka, pneumatiky, spojku, retez atd.?
cca 3000 km po Balkáně - proto řeším i náhradní baterku, protože si nejsem úplně jistej všude dostupností jakýhokoli jinýho zdroje proudu, ale OK, záložní baterku posouvám směrem dolů na svým seznamu.
Náhradní díly typu lanka, pneu, řetěz a podobně samozřejmě řeším taky a mnohem důkladněji, jenže o tom jsou toho tady na fóru napsaný mraky, takže je zbytečný zakládat další téma a radši si to přečtu ...
Chtěl jsem jen použít akumulátory, pro který by se asi jiný využití hledalo jen těžko, ale dobrá, asi je teda nechám v šuplíku. Vyrobit startovací kabely je otázka maximálně jednoho odpoledne, ani to ne, ale je fakt, že jsem přemýšlel nad průměrem, teď mám alespoň další názor, díky
A jinak jo, strašáků je pro mě na téhle cestě dost, bude to moje první takováhle vyjížďka, tak ruku na srdce, každej něják začínal, ne?
Já měl hned s první moto problém, že mě na cestě od prodávajícího po dotankování nechytla. Nedobíjela. Seděl jsem 1,5h na benzínce, než mě docvaklo koupit kabely a poprosit někoho, ať mě nechá připojit na pár minut k jeho auťáku.
Jste 2, jedete do civilizace, takze bych nic neresil. Ze dvou motorek vzdycky poskladate jednu funkci a ta zajisti nahradni dily k oprave.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |