bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa chcípne
14.1.2016 v 16:37
Dobrý den chtěl bych vás poprosit o radu s mojí jawinou za jízdy s vypnutými světli jede jak střela ale jakmile světla rozsvítím tak ujede 2-3 kilometry a pak chcípne baterka je 3 měsíce stará a dobíjení původní zkoušel jsem měřit baterku a má 5,73 což bych řekl že je přijatelné jinak motorka na našlápnutí už nechytne ale na roztlačení se dvakrát převalí a jede za případné rady vám moc děkuji

jawa chcípne

14.1.2016 v 17:17 | Nahoru | #1
Máš v piči relé, kup si VAPE a budeš mít po starostech

jawa chcípne

14.1.2016 v 18:55 | Nahoru | #2
pod 6V je jasné že je dobíjení KO. Standardní napětí je cca 6,2V ! prozatím si kup v praze nebo kde chceš elektronické relé za 400 a vyčisti komutátor rotoru
a zkontroluj nebo vyměň uhlíky. Stará zapalka někdy zlobí, doporučuju i kontakt uhlíku na kostře odšroubovat očistit tech. benzínem a přišroubovat
stalo se mi že toto zaoxidovalo a dyn. nedavalo proud do uhlíku na kostru. Po očištění resp. přepojení na jiné místo OK.

jawa chcípne

14.1.2016 v 19:55 | Nahoru | #3
Jestli máš relé přímo na statoru tak prostě nebude dobíjet to jsem zjistil ještě za komárů a pomohla mi montáž krabičkového relé 75 W.Staré relé jsem odšrouboval a místo něj namontoval dvoupólovou čokoládu na stator.Nové relátko jsem měl s keramickým odporem takže jsem ze statoru musel ještě vymontovat odporovou cívku.Ale je to celkem drbačka a řeší to jen dobíjení.Dnes už existuje VAPE a to vyřeší navíc i předstih a odtrh.Akorát to vyjde cca 4000,-Kč.

jawa chcípne

14.1.2016 v 21:35 | Nahoru | #4
5,73V určitě přijatelné není na 6V baterku. Ty sis ve vlastní otázce skoro odpověděl sám "když zapnu světla tak to za chvíli chcípne" - změř dobíjení a jak tu již někdo psal vyměň rélé a nejlépe VAPE zapalování, které vyřeší všechny problémy.

jawa chcípne

14.1.2016 v 21:49 | Nahoru | #5
DObíjení .. někdy se to muže stat že rotor ztratí magnetizmus ( remanenci) pro případ kdy je demontováno zapalování ( stator od rotoru ) pak se musí "namagnetovat rotor) a to uděláš tak že vezmeš libovolnou motobaterii ( 6V) a minus spojiš na kostru a plusem nachíli štrejchneš o kontakt D+ na relátku dubíjení

Zkus to a dej vědět jak jsi pokročil
Pravděpodobně má tvá jawa i kontrolku dobíjení tak to zkontroluj... ahoj

1 reakcí na tento příspěvek jawa chcípne

15.1.2016 v 06:17 | Nahoru | #6
5,73 je zatraceně málo! Dobře nabitá baterka 6V může mít i 6,8 V a dynamo, pokud je dobré relátko a je správně seštelované, dává i 7,2 V! Takže ti to nedobíjí! Překontroluj všechny kontakty, uhlíky, odporovou cívku na dynamu a pokud nebude změna, tak si nech seštelovat relátko (raději to nedělej doma, pokud nemáš stolici) a nebo dej elektronické relátko, to je bez problému.

jawa chcípne

15.1.2016 v 10:37 | Nahoru | #7
nastartuj a přepni na dynamo

jawa chcípne

15.1.2016 v 11:04 | Nahoru | #8
Problémů máš několik:
- baterka není nabitá. S mrtvým dobíjením jsem dojel se světly z prahy do vysokého mýta s baterkou 11Ah
- Nabitá baterka v klidu musí mít 6,2V
- při dobíjení by měla mít mezi cca 6,9-7,3V a to i se světly.

Takže :1) nabít baterku
2) opravit dobíjení. Popsáno v knize pana Dočkala - Opravy a údržba motocyklů JAWA

jawa chcípne

15.1.2016 v 18:19 | Nahoru | #9
pánové vape za 4000 bych chtěl vidět, pořád to jde nahoru, počta taky není levná. To, že tu někdo napíše, že mu to nějak někam dojelo, neznamená vůbec,
že tobě to bude taky tak fungovat, takvé příspěvk jsou na ni. Loprais jel kdysi na dakaru bez baterek 150km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa chcípne

15.1.2016 v 20:45 | Nahoru | #10
udinar> jo dobrá "stolice" každýmu prospěje. tyhle rady mě fakt baví. V republice je asi jeden člověk, co relé sešteluje, tak nedělejme, že to je jednoduché.
Co motorkář to je teda macher. Náhradit relé a jedu. http://www.motokram...ma-6v%2075w-civkove/

(reakce na) jawa chcípne

16.1.2016 v 08:24 | Nahoru | #11
mira592> Co to kecáš za hlouposti?? Okolo mého bydliště jsou tři elektrikáři co jsou schopni seštelovat relátko a mají na to doma stolici! Chce to jen vědět a ne jen kecat. Když chci na motorce původní stav a chci mít pěkného veterána, tak se budu snažit zachovat co nejvíce původních dílů, včetně origo zapalování a dobíjení a nebudu tam prasit externí relátko 75W na původně 45W dynamo. To bych pak mohl dynamo po roce vyhodit a musel bych si koupit to předražené a stále se zdražující Wape.
Mimochodem, tak v Brně, kde snad bydlíš jsou tři lidi co to dělají, chceš kontakt?

Naposledy editováno 16.01.2016 08:25:59

1 reakcí na tento příspěvek jawa chcípne

16.1.2016 v 10:09 | Nahoru | #12
nemám zájem pro mě je hodina páce aspoň 200, takže se j...t se reltkem je víš na co. Mj. náhrady regulátoru 75w takové ty velké krabice se vyráběj od roku asi 69, tak proč b nemohl dotazovatel provést náhradu. MJ ty starý cívkový relátka docela dost jiskří mezi kontakty a to není nic, co obvody měly rádi. Nikomu nic nenutím, ale kdo chce kam. . . . Mj. když seš tak dobrej, tak mi napiš na kolik mě to seštelování výjde, určitě to bude 100ka dvě že, zvlášť tady v Brně, kde všichni docela slušně na vereránech vydělávají a nebo se o to aspoň snaží (překupnictví a našponovaný ceny, ceny na burzách dost vysoké a tak). Klasická repase dynama vč relé výjde na cca 650 plus pošta (2x tj. tam a zpět).

Podle mě v jawě na tu dobu opravdu nebyli tak blbí jako konstruktéři a vývojáři a prostě přišli na to, že jednocívkové relé jsou fakt problémové (na h...o), no tak poměrně záhy (s nadsázkou) zkonstruovali nhradu 75w, která byla vývojově o dost dál než původní verze relátek. Mj. retka se dělají elektronická i pro J500OHC, tak proč bych nemohl provést náhradu na "blbé" kývačce, kterých byly všude a jsou ještě mraky.





Naposledy editováno 16.01.2016 10:36:29

(reakce na) jawa chcípne

16.1.2016 v 12:37 | Nahoru | #13
mira592> Náhrada el relátka a wape, či dvoukotvové 75W relátko, tak to jsou tři odlišné věci. Elektronické relátko (polovodičové) se rozměry vejde na původní dynamo a nevyžaduje téměř žádné úpravy v elektroinstalaci. Dvoukotvové relátko 75W se na 45W dynamo moc nehodí, musel by jsi sehnat dynamo se stejným jmenovitým výkonem! U této úpravy už budeš muset překopávat elektriku! Montáž sady Wape je celkově nejnákladnější a doporučuje se dát novou celou elektroinstalaci.
Za mě bych doporučil maximálně výměnu klasického jednokotvového relé za elektronické, což vyžaduje minimální úpravu. Osobně se ale přikláním k rekonstrukci originálního relátka. Jinak to relátko většinou jiskří proto, že odešla odporová cívka v dynamu, která nahrazuje klasický odpor. Ve své Jawě mám klasické relátko, zgenerálkované, stálo mě to 250 Kč a mám na něm najeto přibližně 70 tis. kilometrů, bez jakékoliv poruchy a s minimální údržbou. To dynamo je stále původní, jen zgenerálkované, to znamená, že je tam od roku 1959 a naběhalo už 160 tis Km. Takže co se týče spolehlivosti je tohle mimo jakoukoliv diskusi!
Jinak pláčeš nad dvěma stovkama za GO dynama, tak nejlevnější alternativa opravy, t.j. náhrada za el. relátko je min. 500 Kč (350 kč relátko a zbytek prof. zapojení)

Naposledy editováno 16.01.2016 12:39:54

jawa chcípne

16.1.2016 v 13:55 | Nahoru | #14
kdo ti dá za 2kila záruku z těch domácích kutilů = nikdo, nikde ani omylem. Za dvě stovky pochybuju, že se s tím někdo bude v brně drbat, je to spousta keců dalšího machra. MJ. správně se staré relé rozeberou a ty zničený součástky se nahradí (u tebe asi zdarma, že) . Ai si tam po 100 000 km neměl opálený kontakty a tak, fakt borec. Náhrada krabičkovým relé 75w se dávala normálně na kývačky už kolem roku 70, a žádné jiné úpravy se nedělaly. Stará relé jsou prostě špatná a dávají zpětné proudy do dynama a ta bláznivá cívečka co má být odpor se přehřívá. Klidně si to tam nechej. Dynama se generálkují běžně min. za 550- 600 a ty jenom děláš machra, koliks najezdil a bez poruchy, ale to tady nikoho nezajímá, protože to nemusí platit obecně vždy a u každýho. Přečti si aspoň, co je na tom obrázku. Když ti borec pošle celé dynamo a ty mu to opravíš za 300 stejně jej to výjde na min. 500 a krabičkové relé stojí 375+poštovné a bude mít kus se zárukou. Opět debata o ničem. Argumenty já to mám tahle super a nejlevněji a nejlépe sou tomu kdo dával otázku víš na co. MJ ten borec co to dělá za těch 600 neví kam dřv skočit a odmítá množství práce asi to je proto že vy machři to umíte za 250,-.

jawa chcípne

16.1.2016 v 18:45 | Nahoru | #15
Člověče zase plácáš nesmysly! Sám si přečti ten článek, ve kterém se mluví o výměně dynama 6V45W za dynamo 6V75W s dvoukotvovým relátkem! Tvé zkušenosti jsou asi opravdu dokonalé, když si řádně nepřečteš vlastní dokument, který sem vkládáš! Já si své dynamo opravdu nechám neboť mi bezvadně funguje! Když jsem byl v létě ve Francii na té kývačce, tak ani teploty okolo 40° ve stínu dynamu a motorce nevadily a v tomhle vedru jsem najezdil denně klidně i 450 km. Pokud je moje kyvačka výjimečná, tak jsem pyšný že se mi povedlo udělat výjimečnou renovaci! Mimochodem já ty dynama nespravuji, to jsem nikdy nenapsal, jen jsem reagoval na to, že jsi tvrdil, že dynama je schopen seštelovat na stolici jen jeden člověk v republice! Nejsem žádný machr jen jsem doporučil věc, se kterou mám vlastni zkušenost. Je zvlaštní, že mě odsuzujež i když mě vůbec neznáš! Nauč se prosím číst a nerozčiluj se prosím já to nemyslím zle! Nechci tě nějak urážet, ale na tohle sis naběhl sám!

jawa chcípne

16.1.2016 v 19:48 | Nahoru | #16
myslim, si že určitě ne, protože se ve většině případů nevyměňovaly dynama jako celek, ale prostě se jelo na nový relé 75W rotor obvykle vydržel. Každej potřeboval spolehlivě jezdit a ne měnit celý komplet dynamo za hafo peněz. MJ. já mám rotor 75w a relé 100w a nic nemá potřebu shořet ani se jinak poškodit. 75w rotor má svý výhody i nevýhody. Navíc měnit dynamo není potřeba statorymbyly dlouhý léta stejný statisíce kusů. Jinak já sjem nijak dalo nebyl ale bludy o stolici na relátka, který holt jsou překonaný bych tu nepsal, v rámci republiky už jich bude několik nemluvě o záruce za takovou práci, kterou ti nikdo nedá, suprově jsi se tomu vyhnul. MJ. ani v obchodech se nikde nepíše že relé 75w se misí nutně a nezbytně kombinovat s dynamem 75w. O tuhle debatu už nemám zájem. fa..č

jawa chcípne

16.1.2016 v 22:47 | Nahoru | #17
Já mám panelku 592 s dynamem 50 W relé krabičku 75W a funguje už 22 roků.Originálních relátek a to i seřizovaných na stolici v motoservisu Gebauerova v Brně mi prošlo rukama alespoň dvacet a po všech bylo hovno takže jednocívkové relé na zapalování už nikdy kdybych to měl dobíjet pětikilovým kladivem přímo za jízdy!!!Nicméně proč to v Jawě přestali vyrábět když je to takovej trhák?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist