Snažím se vyplést kola na pionýrovi. Koupil jsem nové ráfky ( bylo u nich uvedeno IND/CZK), ale nejsou úplně stejné.
Díra na ventilek je jinde, ale to asi není žádný problém.
Zajímá mě spíš samotný výplet, protože i díry pro niple asi vycházejí trochu jinak.
Vzal jsem si jako mustr staré kolo a začal jsem vyplétat. Jedna strana vychází pěkně. Druhá strana taky jde, ale ty vnější musím trochu tlačit, protože v místech kde se vnější špice kříží s vnitřníma špicema je to dost napružené.
Hledal jsem na netu obrázky kol a narazil jsem na trochu jiný výplet, zkusil jsem to podle něj a vycházelo to líp. Potřeboval bych poradit, jestli to tak můžu nechat

Půjčil jsem si fotky z Bazos.cz. Toto je origo výplet.

A takto se to s tím novým ráfkem vyplétá líp.
Rozdíl je v křížení špic.
Prosím někoho znalého o radu.
To platí u nové duše.
Kdyby tě náhodů popadla lakota a chtěl bys namontovat dušu, kerá týmto požadavkům vyhovuje ale byla namontovaná v plášti třebas 3,00 nebo 3,25, tak by to mohlo byt nedobré proto, že duša se časem natahne...a zvykne si...
Dráty - při výrobě ocelových špic je vstupním materiálem ocelový drát, kerý musí mět pevnost tak akorát, nesmí byt po tažení moc tvrdý.
Neboť jak každé strojařské mimino ví, že při tváření zastudena se děje co? - materiál se zpevňuje.
Takže pokud je ve výrobně nejaký neuměl a nebo se moc šetří (je-li drát po tváření moc tvrdý, musí se vyžíhat a enom ohřát tunu železa na špulce znamená pořádnů hromadu uhlí do šporhelta), tak se na to dost "odborníků" vyignoruje s tým, že je to dobré...
No a pokud se použije tvrdý drát, ten se eště vytvořením hlavy špice dále zpevní, udělá se ohyb...a při tepelném zpracování onen zpevněný matrijál ještě dále zpevní a stane se míň houževnatým a při povrchové úpravě dojde eště k nasycení povrchové vrstvičky materiálu vodíkem (máčá se to v kyselinách, že) a tím se výrobek úplně dorazí...
Takže při lajdácké technologické nekázni je zmetek zaručený...
Nerezový drát, jedná-li se o austenitickou (nemagnetickou) ocel takové brikule nedělá, ale jeho pevnost je zhruba o nejakých 20-30% nižší, než u zlepšené oceli (cca 70 kilo oproti třeba 100/mm2), takže nerez je obvykle houževnatější (neměla by praskat), ale má nižší pevnost v tahu.
Jak je to s magetickým nerezem to nevím. Jen že matroš je lacinší, než austenitický...
Konec přednášky

Naposledy editováno 26.01.2023 15:47:18
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvýšení světelného výkonu Jawa 23 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | Barkpipik | 17 | 26.2.2023 v 20:03 Anti |
Nejede pionyr Jawa 50/20 Pionýr | chochin | 11 | 20.2.2023 v 13:46 JPechy |
Babetta 210, jak 12v žárovku Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 50/555 Pionýr, ... | Blackwhitee | 16 | 20.1.2023 v 19:46 krokoš |
Jawa pionýr 20, postup a přihlášení... Jawa 50/20 Pionýr | Dominik_Moša | 4 | 8.1.2023 v 14:12 rg250 |
Ráfky, výplet, výfuk a ostatní chro... Jawa 50/20 Pionýr | elvis78 | 4 | 6.1.2023 v 11:52 elvis78 |