globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výplet kola Jawa pionýr
12.1.2016 v 15:54
Ahoj.
Snažím se vyplést kola na pionýrovi. Koupil jsem nové ráfky ( bylo u nich uvedeno IND/CZK), ale nejsou úplně stejné.
Díra na ventilek je jinde, ale to asi není žádný problém.
Zajímá mě spíš samotný výplet, protože i díry pro niple asi vycházejí trochu jinak.
Vzal jsem si jako mustr staré kolo a začal jsem vyplétat. Jedna strana vychází pěkně. Druhá strana taky jde, ale ty vnější musím trochu tlačit, protože v místech kde se vnější špice kříží s vnitřníma špicema je to dost napružené.
Hledal jsem na netu obrázky kol a narazil jsem na trochu jiný výplet, zkusil jsem to podle něj a vycházelo to líp. Potřeboval bych poradit, jestli to tak můžu nechat





Půjčil jsem si fotky z Bazos.cz. Toto je origo výplet.




A takto se to s tím novým ráfkem vyplétá líp.
Rozdíl je v křížení špic.
Prosím někoho znalého o radu.
Předchozí
1 2
Následující

Výplet kola Jawa pionýr

26.1.2023 v 15:45 | Nahoru | #31
Milane, když budeš kupovat duše, tak dycky menší, než máš předepsané. V nejhorším případě nechť je na duši číslo šířky maximálně takové, jaký máš plášť.
To platí u nové duše.
Kdyby tě náhodů popadla lakota a chtěl bys namontovat dušu, kerá týmto požadavkům vyhovuje ale byla namontovaná v plášti třebas 3,00 nebo 3,25, tak by to mohlo byt nedobré proto, že duša se časem natahne...a zvykne si...
Dráty - při výrobě ocelových špic je vstupním materiálem ocelový drát, kerý musí mět pevnost tak akorát, nesmí byt po tažení moc tvrdý.
Neboť jak každé strojařské mimino ví, že při tváření zastudena se děje co? - materiál se zpevňuje.
Takže pokud je ve výrobně nejaký neuměl a nebo se moc šetří (je-li drát po tváření moc tvrdý, musí se vyžíhat a enom ohřát tunu železa na špulce znamená pořádnů hromadu uhlí do šporhelta), tak se na to dost "odborníků" vyignoruje s tým, že je to dobré...
No a pokud se použije tvrdý drát, ten se eště vytvořením hlavy špice dále zpevní, udělá se ohyb...a při tepelném zpracování onen zpevněný matrijál ještě dále zpevní a stane se míň houževnatým a při povrchové úpravě dojde eště k nasycení povrchové vrstvičky materiálu vodíkem (máčá se to v kyselinách, že) a tím se výrobek úplně dorazí...
Takže při lajdácké technologické nekázni je zmetek zaručený...
Nerezový drát, jedná-li se o austenitickou (nemagnetickou) ocel takové brikule nedělá, ale jeho pevnost je zhruba o nejakých 20-30% nižší, než u zlepšené oceli (cca 70 kilo oproti třeba 100/mm2), takže nerez je obvykle houževnatější (neměla by praskat), ale má nižší pevnost v tahu.
Jak je to s magetickým nerezem to nevím. Jen že matroš je lacinší, než austenitický...
Konec přednášky .

Naposledy editováno 26.01.2023 15:47:18

Výplet kola Jawa pionýr

24.4.2023 v 12:27 | Nahoru | #32
dobrá přednáška
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist