Snažím se vyplést kola na pionýrovi. Koupil jsem nové ráfky ( bylo u nich uvedeno IND/CZK), ale nejsou úplně stejné.
Díra na ventilek je jinde, ale to asi není žádný problém.
Zajímá mě spíš samotný výplet, protože i díry pro niple asi vycházejí trochu jinak.
Vzal jsem si jako mustr staré kolo a začal jsem vyplétat. Jedna strana vychází pěkně. Druhá strana taky jde, ale ty vnější musím trochu tlačit, protože v místech kde se vnější špice kříží s vnitřníma špicema je to dost napružené.
Hledal jsem na netu obrázky kol a narazil jsem na trochu jiný výplet, zkusil jsem to podle něj a vycházelo to líp. Potřeboval bych poradit, jestli to tak můžu nechat

Půjčil jsem si fotky z Bazos.cz. Toto je origo výplet.

A takto se to s tím novým ráfkem vyplétá líp.
Rozdíl je v křížení špic.
Prosím někoho znalého o radu.
PO 50-100 km odkontrolovat jestli to nehazi.
Edit; jinak tady mas navod , nevim jestli jsi ho pouzil
Naposledy editováno 12.01.2016 16:48:35
Teď mám jedno kolo vypletené podle starého kola a druhé na ten druhý způsob. Na obou kolech mám ze strany bubnu ze které začíná to video výplet stejný a stejný i podle videa. Problém je na druhé straně. Pokud mám niple povolené, tak u výpletu podle starého kola je cítit na straně ze které se vkládá brzdový štít pnutí jak se o sebe špice opírají.
U toho druhého způsobu je při povoleném výpletu všechno pěkně volné, bubnem je možné posouvat do obou stran stejně.
Myslím si, že ten ráfek je fakt trochu jiný, díra na ventilek je jinde (podle polohy okolních děr pro niple) a našel jsem i jiné fotky s tímto výpletem tak jsem z toho volaký zmetěný.
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr
Jinak k mé situaci: pořád nad tím tápu. Dívám na se na různé fotky na netu a našel jsem snad tři rozdílné druhy výpletu.
Nemá tady někdo zkušenost s výpletem ráfku zakoupeným u Moto Jelínek?
A zdá se mi, že na začátku toho videa má špice překřížené jinak, než potom na zbytku videa.
Naposledy editováno 16.01.2016 12:56:59
Mohl by mi někdo poradit jakým způsobem se centruje házivost ráfku po obvodu, když ráfek háže nahoru a dolů?
Něco už jsem na toto téma načetl, ale nějak se mě to nedaří vyladit.
Naposledy editováno 18.01.2016 22:35:08
Předloni jsem si nechal dělat dvě kola na Pincka a luxus, neháže to, pěkně vyleštil střed. Poslal bych ti odkaz ale nemůžu ho najít, protože mám kompl, kde mám maily dočasně mimo provoz.
Ale udělaj ti to určo i jinde třeba tady:
https://www.motojeli...TRED-CHROM-d1854.htm
Cena mě příjde rozumná, když sem si u nich něco kupoval nebo nechal dělat nebyl nikdy problém
Edit: tak sem našel fakturu a udělali mi dvě kola za 4390 i s poštovným na motocentrum-biker1984. Ale když hledám webovky tak to nemůžu už najít, tak možná už to nedělá.
Naposledy editováno 23.01.2017 18:20:35
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výplet kola Jawa pionýr
Já jsem si nakonec podle videa Guga kola vypletl sám, v cykloservisu jsem je dal jen docentrovat ( základní vycentrování jsem si dělal sám, ve svěráku) a jsem naprosto spokojen.

1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr

Zeptám se - má to souvislost s kolem: sháněl jsem novou duši 2.25 až 2,50 -16 k pionýru. Nesehnal jsem. Všude nabízejí 2,75 až 3,00 -16. To je do kývačky, máte někdo zkušenost, jak se tak široká duše chová v pionýru, resp. s pneu 2.50 - 16 ?

Krom toho že ten czk/ind má jinak díry vypadá vzhledově jak? Svár je tam vidět? Ráfky bych nemusel mít přesně jako origoš, ale aby byly pěkný, výfuk chci rozhodně slovenský, ujž ho mám poptaný. Řidítka jste někdo řešili? Včera jsem oblejzal fichtla-chromovaný věci jsou skoro do šrotu. Nebo nechat je pochromovat? To bude stát víc než repliky, ne?rezatý je to dost
Naposledy editováno 18.01.2023 08:42:50
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr


A zase nypl 14 nebo 16...
Vleze vůbec 3,5mm do bubínku fichtla?
Děkuji už snad naposled
p.s.: vzal jsem 2x VÝPLET M3,5x148 (36KS DRÁTY POZINK + 36KS MATICE NIKL) - (PIONÝR 555,20,21,23))
pak ráfky czk/ind
a další díly na řidítka, trubku řidítek svk....
po výplatě další drobnosti

Naposledy editováno 20.01.2023 14:27:20


v příloze logo firmy mandap, prý dodavatel Týnecké Jawy
Naposledy editováno 25.01.2023 13:09:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výplet kola Jawa pionýr
Milan1963 píše: Vlastní zkušenost : nerez nepraská, obyčejné dráty ano. Takže pokud chce někdo na pionýru jezdit denně nebo třeba okolo Evropy, tak nerez.
Na pincu jsem najezdil přes 60 000 km a drát mi nikdy neprasknul a nerezový tam tedy nebyl.

Zkušenost s nerezovými mám z Jawy 650, tam praskaly taky jeden za druhým. Po výměně za nerez už nepraskl ani jeden.


Naposledy editováno 26.01.2023 07:24:19
Nová Jawa 20 mně nikdy nikde nenechala, nemusel jsem se v ní hrabat jak to tenkrát bylo docela běžné u kluků naší generace, jen jsem spolehlivě jezdil. Jediné mínus - právě ty dráty zadního kola. Naštěstí v Mototechně vždycky byly, tak se mohlo jezdit...

Dnes bych to řešil nerezovými.
Naposledy editováno 26.01.2023 09:39:16
Za posledních možná 7 let - ani jeden. Ale taky tolik nejezdím. A jsou lepší silnice, nejezdím už ve dvou.
V 70./80. letech jsme brali jako samozřejmost, že u pionýrů praskají dráty v zadním kole a náhon tachometru vydrží chvíli, at' se maže nebo ne. Byla to chyba, ale nikoho nenapadlo, že by se to dalo nějak řešit. Prostě jsme kupovali dráty a náhony.
Dnes to vidím jako chybu už ve výrobě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvýšení světelného výkonu Jawa 23 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | Barkpipik | 17 | 26.2.2023 v 20:03 Anti |
Nejede pionyr Jawa 50/20 Pionýr | chochin | 11 | 20.2.2023 v 13:46 JPechy |
Babetta 210, jak 12v žárovku Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 50/555 Pionýr, ... | Blackwhitee | 16 | 20.1.2023 v 19:46 krokoš |
Jawa pionýr 20, postup a přihlášení... Jawa 50/20 Pionýr | Dominik_Moša | 4 | 8.1.2023 v 14:12 rg250 |
Ráfky, výplet, výfuk a ostatní chro... Jawa 50/20 Pionýr | elvis78 | 4 | 6.1.2023 v 11:52 elvis78 |