bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výplet kola Jawa pionýr
12.1.2016 v 15:54
Ahoj.
Snažím se vyplést kola na pionýrovi. Koupil jsem nové ráfky ( bylo u nich uvedeno IND/CZK), ale nejsou úplně stejné.
Díra na ventilek je jinde, ale to asi není žádný problém.
Zajímá mě spíš samotný výplet, protože i díry pro niple asi vycházejí trochu jinak.
Vzal jsem si jako mustr staré kolo a začal jsem vyplétat. Jedna strana vychází pěkně. Druhá strana taky jde, ale ty vnější musím trochu tlačit, protože v místech kde se vnější špice kříží s vnitřníma špicema je to dost napružené.
Hledal jsem na netu obrázky kol a narazil jsem na trochu jiný výplet, zkusil jsem to podle něj a vycházelo to líp. Potřeboval bych poradit, jestli to tak můžu nechat





Půjčil jsem si fotky z Bazos.cz. Toto je origo výplet.




A takto se to s tím novým ráfkem vyplétá líp.
Rozdíl je v křížení špic.
Prosím někoho znalého o radu.
Předchozí
1 2
Následující

Výplet kola Jawa pionýr

12.1.2016 v 16:47 | Nahoru | #1
Ja myslim ze uplne vklidu, pokdu ti to vyjde na pocet dratu a nemusis je ohybat klestema je to cajk. Vsechny je dotahni na ucho, pak si natom pekne zaskakej a pak jen vycentrovat.
PO 50-100 km odkontrolovat jestli to nehazi.

Edit; jinak tady mas navod , nevim jestli jsi ho pouzil


Naposledy editováno 12.01.2016 16:48:35

Výplet kola Jawa pionýr

12.1.2016 v 17:19 | Nahoru | #2
v náboji jsou jedny dírky víc zahloubené a do nich patří vnitřní špice. Před centrováním je dobre hlavičky špic kleštěma zamačkat do osazení. Jak tam nezapadnou tak se časem dráty povolí.

Výplet kola Jawa pionýr

12.1.2016 v 18:45 | Nahoru | #3
Gugo, to video jsem viděl jednou, pak jsem ho už nemohl najít, takže díky a díky oběma za rady.
Teď mám jedno kolo vypletené podle starého kola a druhé na ten druhý způsob. Na obou kolech mám ze strany bubnu ze které začíná to video výplet stejný a stejný i podle videa. Problém je na druhé straně. Pokud mám niple povolené, tak u výpletu podle starého kola je cítit na straně ze které se vkládá brzdový štít pnutí jak se o sebe špice opírají.
U toho druhého způsobu je při povoleném výpletu všechno pěkně volné, bubnem je možné posouvat do obou stran stejně.
Myslím si, že ten ráfek je fakt trochu jiný, díra na ventilek je jinde (podle polohy okolních děr pro niple) a našel jsem i jiné fotky s tímto výpletem tak jsem z toho volaký zmetěný.

1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr

15.1.2016 v 16:33 | Nahoru | #4
Gugo, dobré video ! Taky mně vyplétání čeká, v servisu za 1 kolo chtějí 2000 .-, takže 2 kola 4000 .- a to už je jak celý pionýr...

Výplet kola Jawa pionýr

16.1.2016 v 12:18 | Nahoru | #5
To je docela ranec.
Jinak k mé situaci: pořád nad tím tápu. Dívám na se na různé fotky na netu a našel jsem snad tři rozdílné druhy výpletu.
Nemá tady někdo zkušenost s výpletem ráfku zakoupeným u Moto Jelínek?
A zdá se mi, že na začátku toho videa má špice překřížené jinak, než potom na zbytku videa.

Naposledy editováno 16.01.2016 12:56:59

(reakce na) Výplet kola Jawa pionýr

16.1.2016 v 14:20 | Nahoru | #6

milan1963 píše: Gugo, dobré video ! Taky mně vyplétání čeká, v servisu za 1 kolo chtějí 2000 .-, takže 2 kola 4000 .- a to už je jak celý pionýr...



Kam to proboha dáváš ? to by dvě kola musel dělat celou pracovní dobu.

Výplet kola Jawa pionýr

18.1.2016 v 21:56 | Nahoru | #7
Tak to mám tak nějak vypletené a snažím se to vycentrovat.
Mohl by mi někdo poradit jakým způsobem se centruje házivost ráfku po obvodu, když ráfek háže nahoru a dolů?
Něco už jsem na toto téma načetl, ale nějak se mě to nedaří vyladit.

Naposledy editováno 18.01.2016 22:35:08

Výplet kola Jawa pionýr

22.1.2017 v 12:45 | Nahoru | #8
Osobně nevím jak se výplet přesně dělá, nechávám to odborníkům. Před nějakými deseti lety sem to dělal se známým doma a výsledek byl že kolo házelo a trávili jsme na tom času a času výsledek nikdy nebyl nic moc navíc si můžeš zničit ráfek kterej je drahej.

Předloni jsem si nechal dělat dvě kola na Pincka a luxus, neháže to, pěkně vyleštil střed. Poslal bych ti odkaz ale nemůžu ho najít, protože mám kompl, kde mám maily dočasně mimo provoz.

Ale udělaj ti to určo i jinde třeba tady:

https://www.motojeli...TRED-CHROM-d1854.htm

Cena mě příjde rozumná, když sem si u nich něco kupoval nebo nechal dělat nebyl nikdy problém

Edit: tak sem našel fakturu a udělali mi dvě kola za 4390 i s poštovným na motocentrum-biker1984. Ale když hledám webovky tak to nemůžu už najít, tak možná už to nedělá.

Naposledy editováno 23.01.2017 18:20:35

Výplet kola Jawa pionýr

1.2.2017 v 13:20 | Nahoru | #9
Díky za radu.
Nakonec se podařilo vycentrovat ve staré vidlici z pařeza. Pár zkušebních jízd taky proběhlo a zatím se to zdá být v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr

1.2.2017 v 15:22 | Nahoru | #10
Na uchycení centrovaného kola mám tento přípravek.














1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výplet kola Jawa pionýr

2.2.2017 v 10:53 | Nahoru | #11
vencac> To už je profi přípravek ?
Já jsem si nakonec podle videa Guga kola vypletl sám, v cykloservisu jsem je dal jen docentrovat ( základní vycentrování jsem si dělal sám, ve svěráku) a jsem naprosto spokojen.

(reakce na) Výplet kola Jawa pionýr

3.2.2017 v 14:31 | Nahoru | #12
milan1963> Profi ne, vymyslel jsem to sám. Můžu tam jednoduše upnout hřídel jakéhokoliv průměru (teda pokud se vejde do díry). Výhoda oproti svěráku je, že si nastavím "ukazovátka" k ráfku ze všech stran a dobře vidím i nepatrné odchylky.

1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr

29.3.2017 v 20:16 | Nahoru | #13
Ja sel do Cykloservisu a pan mmi rekl ze to neudela ze to nema jak upnout

(reakce na) Výplet kola Jawa pionýr

18.4.2017 v 17:56 | Nahoru | #14
Jake1> Asi neměl tak širokou stolici k upnutí kola. Rozdíl mezi bicyklem a motorkou je .
Zeptám se - má to souvislost s kolem: sháněl jsem novou duši 2.25 až 2,50 -16 k pionýru. Nesehnal jsem. Všude nabízejí 2,75 až 3,00 -16. To je do kývačky, máte někdo zkušenost, jak se tak široká duše chová v pionýru, resp. s pneu 2.50 - 16 ?

Výplet kola Jawa pionýr

18.1.2023 v 08:38 | Nahoru | #15
ještě se vrátím k tomu ráfku CZk / IND- na jednom ešopu je mají lacino- za dva koupíš jeden mandap indickej, kterej mám mít 30 mikronu chromu a neznatelnej svár ráfku.
Krom toho že ten czk/ind má jinak díry vypadá vzhledově jak? Svár je tam vidět? Ráfky bych nemusel mít přesně jako origoš, ale aby byly pěkný, výfuk chci rozhodně slovenský, ujž ho mám poptaný. Řidítka jste někdo řešili? Včera jsem oblejzal fichtla-chromovaný věci jsou skoro do šrotu. Nebo nechat je pochromovat? To bude stát víc než repliky, ne?rezatý je to dost

Naposledy editováno 18.01.2023 08:42:50

Výplet kola Jawa pionýr

18.1.2023 v 10:01 | Nahoru | #16
a ještě k tomu jaké niple a dráty průměr? Dráty chrom a niple nerez?

Naposledy editováno 18.01.2023 10:01:51

Výplet kola Jawa pionýr

18.1.2023 v 17:49 | Nahoru | #17
Nový chrom je drahý. Chromovat si nechávám jen díly ke svým předválečným autům, jiná možnost není. Jinak je lepší koupit repliku. Dráty - kupuju pozink. Stačí to. Kdo chce nádheru - může chrom.

Výplet kola Jawa pionýr

18.1.2023 v 19:25 | Nahoru | #18
A nerez drát? Vyhoda- nevýhoda? Dík. Já vím že jsem otravnej, někde mají skladem to a jinde zase tamto a někde to stojí víc a někde míň, proto se ptám. Už bych rád objednal ráfky a niple se špicema.

Naposledy editováno 18.01.2023 19:43:53

1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr

18.1.2023 v 20:55 | Nahoru | #19
Vlastní zkušenost : nerez nepraská, obyčejné dráty ano. Takže pokud chce někdo na pionýru jezdit denně nebo třeba okolo Evropy, tak nerez.

Výplet kola Jawa pionýr

19.1.2023 v 15:38 | Nahoru | #20
narazil jsem na další problém.špice 148mm nebo 145mm? 3,5mm nebo 3mm?
A zase nypl 14 nebo 16...
Vleze vůbec 3,5mm do bubínku fichtla?
Děkuji už snad naposled
p.s.: vzal jsem 2x VÝPLET M3,5x148 (36KS DRÁTY POZINK + 36KS MATICE NIKL) - (PIONÝR 555,20,21,23))
pak ráfky czk/ind
a další díly na řidítka, trubku řidítek svk....
po výplatě další drobnosti

Naposledy editováno 20.01.2023 14:27:20

Výplet kola Jawa pionýr

24.1.2023 v 15:49 | Nahoru | #21
Musím se pochlubit ráfky CZ/ IND a přiznám se že jsem očekával něco jiného. Přišly mi řidítka, ty jsou luxusní výroba CZK, heboučký chrom ale ty ráfky jsou k blití. Je mandap taky tak hrbolatý,nějako pruhovaný?

Naposledy editováno 24.01.2023 19:24:54

Výplet kola Jawa pionýr

24.1.2023 v 22:28 | Nahoru | #22
Ráfky jsem kupoval tuším od Moto cz.a jsou perfektní.

Výplet kola Jawa pionýr

25.1.2023 v 13:06 | Nahoru | #23
moto.cz jsem nenašel. Jde o to že prodejci uvádějí indický no name a nebo indický Mandap, kde to většinou každý uvádí. Rozdíl je cena cca 900 a nebo pak 1500,-. Takže obchodník mi poslal číslo, které jsem nahlásil na zásilkovně a ráfky bere zdarma zpět, pošle po naskladnění Mandap ráfky. měly by být lepší, pošle mi ještě fotky detail.Přístup parádní, takhle si to představuji. Foto dodám. bude to ale příští měsíc. Doobjednal jsem další díly a nemám děngy


v příloze logo firmy mandap, prý dodavatel Týnecké Jawy

Naposledy editováno 25.01.2023 13:09:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výplet kola Jawa pionýr

25.1.2023 v 14:20 | Nahoru | #24

Milan1963 píše: Vlastní zkušenost : nerez nepraská, obyčejné dráty ano. Takže pokud chce někdo na pionýru jezdit denně nebo třeba okolo Evropy, tak nerez.



Na pincu jsem najezdil přes 60 000 km a drát mi nikdy neprasknul a nerezový tam tedy nebyl.

(reakce na) Výplet kola Jawa pionýr

25.1.2023 v 22:27 | Nahoru | #25
FJRPEPA> Měl jsi asi víc štěstí. Já měl pionýra od nova a dráty praskaly jako na běžícím páse... A to vážím 60 kg....a žádný terén jsem nejezdil.
Zkušenost s nerezovými mám z Jawy 650, tam praskaly taky jeden za druhým. Po výměně za nerez už nepraskl ani jeden.

Výplet kola Jawa pionýr

26.1.2023 v 07:20 | Nahoru | #26
než jsem zahodil fichtla protože zase přestal táhnout(vždy pomohla výměna kondiku), začal foukat vítr a já se málo oblékl v říjnu a krutě jsem nastydl jako snad nikdy, tak na fichtlu, a to už jsem přibral tak na 80 kilo a jezil jsem na něm i s budoucí ženou, dráty nikdy nepraskly.Je možný že drát praskne tehdy, když je z výroby dojebanej ráfek a někdo se ho snaží předepnout za každou cenu. Jinak to asi není možný. Praskaj dráty na bicyklech ale na babetě a fichtlovi nikdy

Naposledy editováno 26.01.2023 07:24:19

Výplet kola Jawa pionýr

26.1.2023 v 08:08 | Nahoru | #27
Z mládí si pamatuju, že dráty praskaly nejen mně. S kamarádem ( taky Jawa 20 ) jsme někdy v letech 78 a 79 byli na motočundru a po oba roky jsme měnili dráty i cestou. Nevím, čím to je.
Nová Jawa 20 mně nikdy nikde nenechala, nemusel jsem se v ní hrabat jak to tenkrát bylo docela běžné u kluků naší generace, jen jsem spolehlivě jezdil. Jediné mínus - právě ty dráty zadního kola. Naštěstí v Mototechně vždycky byly, tak se mohlo jezdit...
Dnes bych to řešil nerezovými.

Výplet kola Jawa pionýr

26.1.2023 v 08:19 | Nahoru | #28
Kdysi mě jeden renovátor tvrdil že nerez praská. Prd. Mám několik renovovaných Jaw a na motorce co nejvíc jezdí nerez a nic ještě neprasklo

Výplet kola Jawa pionýr

26.1.2023 v 09:36 | Nahoru | #29
Tak to mi posol bulvu. Nemůže to být vada materiálu a nebo moc napnutý dráty? Nerovnoměrný napnutí, nic jinýho to být nemůže pak stačí jeden vymol a něco to odnést musí. A taky je dobré si říct, kde.ten drát lupne, buď u nyplu a nebo u záhybu v bubnu, nebo se pletu? Nebo ten drát je od něčeho seknutý, od kamene atd

Naposledy editováno 26.01.2023 09:39:16

Výplet kola Jawa pionýr

26.1.2023 v 10:00 | Nahoru | #30
Už nevím, poslední drát mi u pionýra praskl někdy před 40 lety, ale praskaly v záhybu u náboje. Snad si to pamatuju dobře.
Za posledních možná 7 let - ani jeden. Ale taky tolik nejezdím. A jsou lepší silnice, nejezdím už ve dvou.
V 70./80. letech jsme brali jako samozřejmost, že u pionýrů praskají dráty v zadním kole a náhon tachometru vydrží chvíli, at' se maže nebo ne. Byla to chyba, ale nikoho nenapadlo, že by se to dalo nějak řešit. Prostě jsme kupovali dráty a náhony.
Dnes to vidím jako chybu už ve výrobě.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist