bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enduro na blbnutí
Zdravím,
uvažuju, že bych si pořídil 250 4T enduro na "blbnutí"... polňačky, lesní cesty, semtam do práce, možnost projet se v zimě, nic extrémního. Krosku/enduro jsem nikdy nejezdil. Koukal jsem na Hondu CRF250L, Kawu KLX250, AJP PR5 250 Enduro LC. Co byste vybrali? Popř. výhody/nevýhody jednotlivých strojů. Díky

Enduro na blbnutí

8.1.2016 v 20:50 | Nahoru | #1
Tady ty dualsporty jsou takový kočkopsy. Buď si to "postavíš" do terénu nebo na silnici. Což s 20KW bude nuda.
Já nemůžu radit, páč mám PR5ku doma a ostatní sem nejel.Ale AJP je ze všech "terénovější" a tuším že nejlehčí..Ještě hoď k výběru WR250R






Naposledy editováno 08.01.2016 21:22:34

Enduro na blbnutí

8.1.2016 v 21:01 | Nahoru | #2
Tohle me taky zajima

Enduro na blbnutí

8.1.2016 v 22:39 | Nahoru | #3
Comatik ti to píše správně o těch kočkopsech. Mám DRZ 400 S, což je též takovej dualsport, dokonce to na sobě má napsaný Ale když mám pneu do terénu, převod do terénu (krátkej) očesaný blinkry, jinej zadní blatník atd. tak je to na silnici o ničem. Gumy trpí- hučí to a hlavně mizí před očima (samože, záleží co tam obuješ, ale obecně drapák na silnici není nic moc), kvůli krátkýmu převodu s tím jde jet 80 km/h, pak mám pocit, že se to tomu motoru už nelíbí, neboť je přetočenej a chtělo by to řadit výš, ale není kam. Mě by stačilo jet 80 na kochačku, ale tlačí se na tebe každej náklaďák, auta tě neustále předjíždí, takže tě to nebaví. Jseš prostě brzda provozu.

Další problém jsou blinkry, jednak ostatní řidiči nevím, kam pořádně jedeš, ukazování rukou moc nestačí a když tě zastaví PČR a bude si chtít smlsnout, tak tě to přijde draho.
Teď si třeba říkáš, že na lesní a polní cesty bys to odstrojovat nemusel, jenže pak ti to nedá a vemeš to do volnýho terénu. Zjistíš, že požitek je úplně jinde a dřív nebo později s tím škrábneš o zem, což odnesou pravděpodobně blinkry jako první.

Co tohle? Tvoje požadavky to plní a větší obsah se dycky hodí.

Enduro na blbnutí

8.1.2016 v 22:45 | Nahoru | #4
Na cestu DR-Z dobrý(když si vystačí s 5ti kvaltem), nějaká šotolina taky ale do těžšího terénu nebo sraček se z tahání/zvedání těch 150kg posere.

Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 08:25 | Nahoru | #5
Já osobně bych šel do hondy crf 250, nová je za dobrý peníze a odvezeš si ji z prodejny a můžeš bez uprav aji na silnici.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 09:17 | Nahoru | #6
Klx a crf jsou skutečné dualsporty, klx ma navic otáčkoměr a lepší tlumice, s oem pneu jsou do terenu jen za sucha, ale zase to nena problem se silnici a proti ajp maji obe ponekud nadvahu a to asi 20kg. AJP je více offroad, takove tupe ostre enduro s kratkym sekundarnim prevodem. Crf a pr5 maji pomerne traktoidni motor.

(reakce na) Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 09:26 | Nahoru | #7
Kome> jak krátkým sekundárním převodem? AJP se dělá i ve verzi SM se 17' kolama( V TP 17'/17' nebo 21'/18') a převod je trošku jinej. Sekundár je na PR 5 enduro 12/13 a 50/52 (liší se přelom roku 2014/2015,verze exrem má 52Z základ.)
Nemyslel si spíš kratkejma kvaltama? Tam je to hodně o nastavení spodku, kde je fakt traktoroidní a dá se neskutečně podtáčet, tam na vršku ztrácí, když má rozsah otáček cca 1100-8500...není to točka jak třeba WR250R
Edit: pokud sekundárem nemyslíš převodovku

Naposledy editováno 09.01.2016 09:37:53

Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 10:18 | Nahoru | #8
Wr klx i crf maji 13-14 z kolecko a 40 az 42 rozetu. Ja na to kdysi koukal na gearingcommanderu a hlavní rozdíl byl prave v tom sekundárním prevodu. Crfko ma naopak trochu kratší převodovku než pr5.

Naposledy editováno 09.01.2016 10:23:29

Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 10:52 | Nahoru | #9
Nevím, jestli chce Ventus novou nebo použitou?
Pokud novou, tak bych zvažovat kterou, protože by byla asi na díl.
Pokud použitou, tak hlavně aby byla v solidním stavu a za odpovídající peníze! Na všech zde uvedených se dá začít a odpovídají původnímu zadání:“ 4T enduro na "blbnutí"... polňačky, lesní cesty, semtam do práce, možnost projet se v zimě, nic extrémního“
A hlavně: Použitá motorka se dá koupit a když nesedne tak zase prodat!
Já z mladym za posledních pár let koupil 10 motorek a 8 zase prodal. Život je změna!

Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 12:21 | Nahoru | #10
Děkuji všem za odpovědi. Popravdě bych radši novou. Za 10-12 letej kousek dát 60 tisíc a pak zjistit, že je to rozes... a muset to dát do servisu za dalších 15-20 tak to by mi asi jeblo. Samozřejmě nejpříznivější cenou za novotu je Honda.

Enduro na blbnutí

9.1.2016 v 18:31 | Nahoru | #11
V dnešní době asi nevybereš-všechny "duály" vychází z endur a tím je daná "krátká" převodovka a řešit to sekundárem nejde,protože pro změnu užívání musíš "šroubovat" . Je ale řešení v ojetinách-viz třeba HQ TE-E (400 nebo 600),Suzuki DR 350 -ty jely jak po silnici tak i po lese vlivem "dlouhé" 6-ti kvaltové převodovky bez "šroubování"-je ale jasné,že to nebylo na extrém... Ale jak to chceš řešit ve "dvoutaktu",to fakt nevím-snad jen stará DT 125...nebo něco podobného Tak asi tak...P-H.

Naposledy editováno 09.01.2016 18:36:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 274, 275] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8248 Včera v 23:59 karelsychra
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist