globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GPZ 500 Motor
Zdravím

Přemejšlim, jak moc budu muset opravovat motor na GPZtce 500ccm (1990)
Věc se má tak...Motor bere olej,podle způsobu jízdy až litr/1000 km.Chtěl bych to dát dopořádku, protože mě štve,že do toho musim lejt stále olej jak do dvoutaktu (i když někomu ta spotřeba může přijít málo,co jsem tu tak hledal...) a navíc je mi jasné,že se to bude zhoršovat.
Poznatky:
Motor nějak výrazně neklepe,necinká,nechrastí.Startuje pěkně za studena i za tepla,dobře jede a spotřeba benzínu okolo 5l.Rozvoďák někde v půlce životnosti(měnil jsem napínák za novější-spolehlivěší typ) km dle tacho kolem 65.000 km,jestli je to pravda,nevím.
To horší,kromě spotřeby oleje-měřil jsem tlaky(ano,za tepla a s plným plynem) a oba válce mají shodně,pouze okolo 9,5 bar(dle manuálu je hranice opotřebení 9 bar).Po přidání trochy oleje do válce se tlak mírně zvedl (necelých 10 bar).Motorka nějak hrozně nekouří,po přidání plynu zakouří modře,ale ne nějak dramaticky,olej je cítit.
Po otevření olejového víka netlakuje,vodu nežere,do vody netlakuje,nepřehřívá se.
Od minulých majitelů nic moc údržba-nechtěla startovat,protože na ventilech nebyly žádný vůle-seřídil jsem a v pohodě.
Snad není potřeba křišťálová koule
Chci vyměnit gufera na ventilech,to je jasný,po 25 letech to nebude nic moc.Jenže si nemyslím,že to problém s olejem nevyřeší,vzhledem k měření komprese.
Chtěl bych nechat přebrousit ventily a sedla,vzhledem k tomu jak vypadaly vůle po koupi motorky a taky že bude hlava dole kvůli guferům.Myslím si,že ventily mají na těch tlakách svůj podíl(při brždění motorem střílí,ale to nemusí bejt směrodatný,protože výfuk netěsní)
Až bude hlava dole,uvidím stav válce,případně nechám změřit ovalitu.Pokud to bude dobré,chtěl bych vyměnit JEN kroužky.Pokud špatný,samozřejmě výbrus+píst,kroužky.Proto to neberu jako že chci dělat GO,protože si myslím že ten motor na tom není tak zle.
Vrtá mi ale hlavou toto-slyšel jsem,že pokud udělám pouze tu hlavu,případně kroužky(nebo výbrus), odejde klika.
Jaký na to máte názor? Omlouvám se za ten sloh,chci aby bylo co nejvíce info o stavu... Díky

GPZ 500 Motor

3.1.2016 v 21:42 | Nahoru | #1
Řešil jsem to před pár lety na Z 500.Sundej hlavu,zabruš ventily a dej nové simerinky,to je jasné.Pokud budou sjeté kroužky,ale to se mi po 65 tis nezdá,nech si změřit ovalitu válce a pokud by byla moc,nemá cenu to jen kroužkovat.Nové kroužky jsou kulaté a přišli by do oválné díry a než by si sedli,jsi na tom hůř než nyní a stejně už by tolik nevydrželi.Nechci kecat ,ale základ motoru by mohl být stejný jako ER 5 ,podívej se na Partsdepot na čísla dílů a budeš vědět,na čem jsi.V tom případě by se mohl motor zaměnit,tedy alespoň vršek motoru.

1 reakcí na tento příspěvek GPZ 500 Motor

3.1.2016 v 21:49 | Nahoru | #2
Pokud by byla ovalita velká,dal bych válce na výbrus...jde mi hlavně o to,že když jak říkáš,zabrousim ventily tak jestli musim něco dělat se spodkem motoru(šály...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 Motor

3.1.2016 v 22:41 | Nahoru | #3

TheRoundiesBass píše: Pokud by byla ovalita velká,dal bych válce na výbrus...jde mi hlavně o to,že když jak říkáš,zabrousim ventily tak jestli musim něco dělat se spodkem motoru(šály...)



Mozna mi neco unika, ale mezi klikou a hlavou nevidim zadnou takovou spojitost.

(reakce na) GPZ 500 Motor

4.1.2016 v 01:32 | Nahoru | #4
Když už to budeš mít z poloviny rozdělaný, tak udělej i spodek... za A) budeš mít jistotu, a za B) se v tom nebudeš muset párat podruhé...

GPZ 500 Motor

4.1.2016 v 05:38 | Nahoru | #5
Ano,říká se to,ale podle mě to platí jen u načnuté kliky.Já taky dělal jen výbrus na klice to nebylo poznat.Nebál bych se toho.O kolik ti to zvedne tlaky?O atmosféru?

GPZ 500 Motor

4.1.2016 v 11:22 | Nahoru | #6
asi te minimalne demontaz hlavy nemine. Udelej ventily, vymen gumicky na voditkach. Pak znova montaz a mereni tlaku. Uvidis jestli vylezou. Ono i tech 9,5 cos nameril neni zase az tak malo.
Na vybrys + ev. oprava spodku bych se zrejme vykaslal -> cena bude vyssi, nez soucasna cena motorky.

GPZ 500 Motor

4.1.2016 v 11:41 | Nahoru | #7
Nedávno jsem dělal svoji Yamahu XZ 550 a stejným způsobem! Na klikovce nebyla vůle, tak jsem dělal jen vršek. Ovalitu měřit moc nemusíš, stačí přeměřit kroužky! Pokud mají v zámku mězeru větší než 0,8 mm, tak je to zralé na výbrus. Nové kroužky by ti pomohli jen na pár kilometrů a dělal bys to znova. S čím musíš počítat, je, že to bude stát dost peněz, mě to stálo přes 20 tis Kč. Jinak moje Yamaha šlape jako za mlada, klikovka to vydržela a 2015 nájezd kilometrů přes 3000 Km bez závad a rok 2014 něco podobného a také bez závad.
Hlavní je udělat pořádně tu hlavu a potom nevynechávat servisní intervaly, první po 500 Km a druhý po 3000Km. Při obou servisech jsem dělal ventily a pokaždé to bylo potřeba, hlavně na sacích ventilech!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 12 21.4.2024 v 17:32 Pavel500
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl


TOPlist