Přemejšlim, jak moc budu muset opravovat motor na GPZtce 500ccm (1990)
Věc se má tak...Motor bere olej,podle způsobu jízdy až litr/1000 km.Chtěl bych to dát dopořádku, protože mě štve,že do toho musim lejt stále olej jak do dvoutaktu (i když někomu ta spotřeba může přijít málo,co jsem tu tak hledal...) a navíc je mi jasné,že se to bude zhoršovat.
Poznatky:
Motor nějak výrazně neklepe,necinká,nechrastí.Startuje pěkně za studena i za tepla,dobře jede a spotřeba benzínu okolo 5l.Rozvoďák někde v půlce životnosti(měnil jsem napínák za novější-spolehlivěší typ) km dle tacho kolem 65.000 km,jestli je to pravda,nevím.
To horší,kromě spotřeby oleje-měřil jsem tlaky(ano,za tepla a s plným plynem) a oba válce mají shodně,pouze okolo 9,5 bar(dle manuálu je hranice opotřebení 9 bar).Po přidání trochy oleje do válce se tlak mírně zvedl (necelých 10 bar).Motorka nějak hrozně nekouří,po přidání plynu zakouří modře,ale ne nějak dramaticky,olej je cítit.
Po otevření olejového víka netlakuje,vodu nežere,do vody netlakuje,nepřehřívá se.
Od minulých majitelů nic moc údržba-nechtěla startovat,protože na ventilech nebyly žádný vůle-seřídil jsem a v pohodě.
Snad není potřeba křišťálová koule
Chci vyměnit gufera na ventilech,to je jasný,po 25 letech to nebude nic moc.Jenže si nemyslím,že to problém s olejem nevyřeší,vzhledem k měření komprese.
Chtěl bych nechat přebrousit ventily a sedla,vzhledem k tomu jak vypadaly vůle po koupi motorky a taky že bude hlava dole kvůli guferům.Myslím si,že ventily mají na těch tlakách svůj podíl(při brždění motorem střílí,ale to nemusí bejt směrodatný,protože výfuk netěsní)
Až bude hlava dole,uvidím stav válce,případně nechám změřit ovalitu.Pokud to bude dobré,chtěl bych vyměnit JEN kroužky.Pokud špatný,samozřejmě výbrus+píst,kroužky.Proto to neberu jako že chci dělat GO,protože si myslím že ten motor na tom není tak zle.
Vrtá mi ale hlavou toto-slyšel jsem,že pokud udělám pouze tu hlavu,případně kroužky(nebo výbrus), odejde klika.
Jaký na to máte názor? Omlouvám se za ten sloh,chci aby bylo co nejvíce info o stavu... Díky
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 500 Motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 Motor
TheRoundiesBass píše: Pokud by byla ovalita velká,dal bych válce na výbrus...jde mi hlavně o to,že když jak říkáš,zabrousim ventily tak jestli musim něco dělat se spodkem motoru(šály...)
Mozna mi neco unika, ale mezi klikou a hlavou nevidim zadnou takovou spojitost.
Na vybrys + ev. oprava spodku bych se zrejme vykaslal -> cena bude vyssi, nez soucasna cena motorky.
Hlavní je udělat pořádně tu hlavu a potom nevynechávat servisní intervaly, první po 500 Km a druhý po 3000Km. Při obou servisech jsem dělal ventily a pokaždé to bylo potřeba, hlavně na sacích ventilech!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 12 | 21.4.2024 v 17:32 Pavel500 |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 2 | 15.4.2024 v 14:00 Medved |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |