Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

10.7.2019 v 13:26 | Nahoru | #1471
Samozrejme si tam mailnu...

10.7.2019 v 13:28 | Nahoru | #1472
kokonhead> mají zrovna skladem velikost na Tebe, stačí dát do košíku

10.7.2019 v 13:28 | Nahoru | #1473
kdybych měl zbytečné love teďka, tak si vezmu kapra ve výprodeju ( https://www.yt-indu.../index/sArticle/1897 )

10.7.2019 v 14:14 | Nahoru | #1474

kokonhead píše: Sonicek> jo, na to jsem zapomnel, vi nekdo, jak je to s dostupnosti? Assassin...? :)
Samozrejme si tam mailnu...

Kdybych nemel santu tak jdu do jeffsyho nebi capry - YT je v tyhle cenový relaci top i z mého pohledu. Resp uz asi neni zasadne lepsi kolo, jen pokud jsi pozer jako ja, tak si jeste muzes připlatit za kultovku ala yeti, santa, intense ...

10.7.2019 v 14:46 | Nahoru | #1475
Ok, diky, uvidim...uz jen zda 29, ci 27,5...:)
A zda 140, nebo 160 mm...:)

10.7.2019 v 16:03 | Nahoru | #1476
kokonhead> :D tady se blbě radí, já bych šel do 29 a 140, ale vždy je to o tom jak a kde jezdíš...pokud jen sjezdy, tak oceníš 160mm, ale 27,5 bude zábavnější, ale pomalejší...takže vždy je to o tom jak jezdíš. Pokud chceš jezdit i jen tak po lese, tak 29 a 140 Ti budě opět bohatě stačit. Na kombinaci XC a sjezdu je Jeffsy lepší, líp s tím budeš jezdit do kopce, Capru bych si vzal v případě, že přesně víš co budeš jezdit a převážně z kopce dolů. jeffsy je hravější a zvládne toho podle mě víc jak ty zatím dokážeš....ale to je pouze můj názor :)

10.7.2019 v 16:39 | Nahoru | #1477
Sonicek> s tim se ztotožňuji, stejně abych pojezdil něco normálního, tak musím vždy vyjet autem celkem štreku...silnicím se vyhýbám co to jde...
vidím to na jeffsy a kola ještě promyslím...hlavně se na nich svezu...29 jsem ještě nejel...

10.7.2019 v 20:10 | Nahoru | #1478
kokonhead> já mám doma oboje HT 27,5 a fulla 29, je to něco úplně jinačího, ale když se budu soustředit na rozdíl v kolech, tak kdybych to řekl zjednodušeně, 29 mají méně kompromisů. Rozdíl poznáš hned, jak na to sedneš, kolo je prostě rychlejší už po prvním šlápnutí, když jedeš nějakou flow trail, tak ta 29 je tam určitě lepší, pokud jezdíš hodně technickej terén, kde to lámeš třeba o 90° a tak tam je asi trochu živější 27,5, ale ne tak ja by jsi čekal, podle toho jak všichni píšou že 27,5 je prostě o radosti...není to tak pravda a jsem jinačího názoru. Já mám teda šířku 2,4, foukám na 2,1 a 2,2 (bezduše continental trail king) a když jsem srovnával třeba kolo s 26 (plášť schwalbe) s duší, tak moje kolo je snatelně lehčí a to mám boosty projeď si oboje a uvidíš sám

10.7.2019 v 20:57 | Nahoru | #1479
Krome YT jsou cenove a vykonem zajimavy jeste kola Radon, treba tady

16.9.2019 v 08:43 | Nahoru | #1480
Dobrej start do zivota je dulezitej :)

16.9.2019 v 09:33 | Nahoru | #1481
Hmm, no ja nakonec sel do toho Thorxe, model 2020, takze si jeste pockam...tudiz jsem musel vzit jeste HT...a kdyz jsem se tak rozjel, tak bych nejradeji jeste nejaky dirta ...preci jen to ted odnasi to hatecko...

Sonicku, jak to vypada v Brne na tech trailech? Zitra tam jedu pracovne, tak, ze bych vzal s sebou kolo a neco malo pojezdil...

Stev> super

Obe na 29"

Naposledy editováno 16.09.2019 09:33:33

16.9.2019 v 09:44 | Nahoru | #1482
Kluci potřeboval bych nějakej dobrej tip na boty na kolo, myslím na platformy
PS: letos už jsem to nevydržel a koupil další kolo
Hned k tomu nová vidle s jiným průměrem 35mm (Rock Shox Yari RC - 140mm)
a brzdy SLX m7000 s chlazením
Je to fakt raketa, a s těma origo gumama to fakt snese hodně :)

16.9.2019 v 09:46 | Nahoru | #1483
kokonhead> Brno netuším, tam nejezdím :) Máme tu Jedovnice, ty jsou dle mě daleko lepší, ale pořád jak se těží dřevo tak je to místama uzavřený...
Kdyby jsi měl čas, tak to vem do Boskovic, klidně bych se přidal, ale až kolem půl 4 dřív to nedám :)

16.9.2019 v 09:52 | Nahoru | #1484
Sonicek> posli mi pls nejake presnejsi adresy, klidne SZ
Poslu pak cislo na tel. a treba neco vymyslime...uvidim, na jak dlouho to tam budu mit...
E: nad lapierrem jsem tez premyslel...
E2: uz jsem to nasel, jo ty jsem myslel...beru to, ze je to blizko Brna...

Naposledy editováno 16.09.2019 09:57:58

16.9.2019 v 10:03 | Nahoru | #1485
Sonicek> pokud nechces drahy 5.10, tak ja jezdim uz dva roky presne tyhle. Akorat bacha, koukam ze uz se nabizej pod stejnym nazvem bez bocniho prositi podrazky.
Jsou fakt dobry, na pinech drzej dobre, jsou dost pevny, a podrazka je hodne odolna, zatim je menit nemusim. Kupoval jsem je jako levnou nouzovku a dost me ptekvapily.
Nofear shift

16.9.2019 v 10:16 | Nahoru | #1486
kokonhead> pošlu SZ, dneska mám odpoledne bych možná mohl na chvíli, zítra určitě a ve středu jedu s partou, ale můžeš se klidně přidat, ale spíš to bude někde jen freeride po lese :) Ale zítra odpoledne by to bylo ideál, snad by nevadilo, kdybych vzal i psa, když mu ujedu, tak doběhne, nebo ho prostě nechám doma a můžeme tady pojezdit. Jinak v Boskovické traily zde: http://www.boskovickestezky.cz/
je to cca. 50km severně od Brna, z Brna jsi tu během 40min.
Jinak jedovnice jsou super, ale tam bych dojel asi pozdějc, ve 4 nejdřív....dřív nemám šanci

už je to tam daleko lepší jak je na videu

Naposledy editováno 16.09.2019 10:22:16

16.9.2019 v 10:20 | Nahoru | #1487
Stev> tvl, to je velká noha :D mám 41ky :D, leda že bych to nechal jako ploutve někam na koupání :D jinak dík za tip, nechci právě 5teny, má to každej a mě se moc nelíbí...takže koukám co se ještě jezdí :) ale zatím mě nic moc nenadchlo :)

16.9.2019 v 11:37 | Nahoru | #1488
Ja jezdim 5.10, uz jsem mel objednany levnejsi oneal, ale mam hnatu 47 a ty me nebyly...
Ty noufíry zkusim, jen sehnat velikost...

A diky za odpoved, zitra dopo dam vedet v kolik a kde to vidim.
E: jeste jsem mival FOX, taky dobry, ale kdyz jsem je ted hledal, tak se na to snad vysrali, ci co...
Ale cenove teda taky zadnej slagr...

Naposledy editováno 16.09.2019 11:39:10

16.9.2019 v 12:36 | Nahoru | #1489

16.9.2019 v 12:50 | Nahoru | #1490
kokonhead> tady maj ty novější shift 2 ve tvý velikosti, ale nejsou obšitý a nemám s nima zkušenost. Asi je taky zkusím protože potřebuju ještě jedny, ale radši je zkouknu ve sports direct a koupím tam.
link

17.9.2019 v 09:34 | Nahoru | #1491
no není to mazel?

17.9.2019 v 10:55 | Nahoru | #1492
Sonicek> sem zjistil že musím víc jezdit v terénu, pak mě vždycky myšlenky na nový kolo přejdou, zatím mě nikde nelimituje :)

Jaký jsou pocity z přechodu z 27.5 na 29?

17.9.2019 v 11:49 | Nahoru | #1493
Stev> no já mám 27,5 jen v HT, pak 2x 29', a ty 29 jsou oba full...takže nedokážu odpovědět. Ale ten lapierre, je úplně jiné kolo, pocitově asi není tak rychle jak ten spešl, ale to má určitě na svědomí ten vzorek. Každopádně ten lap má o dost lepší geometrii, prostě dost stabilní kolo, kdy mám pocit, když točím tak že jedu na 27,5, fakt jiné kolo. Jinej rám, tento je menší, tak možná i pro to a co se týče pružení, tak toto je jinej vesmír, prostě tohle na to že vzadu je origo tlumič tak funguje dost dobře, řekl bych že líp jak ten co je na spešlu ( ROCKSHOX Monarch RT3 Auto Sag). ale co sem i nejvíc libí je ten pocit když šlapu, prostě dost pod sebe na to, že to kolo má takové zvihy, předtím to bylo dost před sebe a to nebylo úplně ono, hlavně když se nejel terén a dost se muselo šlapat...ted už je vše tak jak jem chtěl :D

17.9.2019 v 12:50 | Nahoru | #1494
Sonicek> z toho co píšeš to vypadá že nový geometrie fungujou o dost líp :)

17.9.2019 v 13:01 | Nahoru | #1495
Stev> težko říct, to chce prostě projet, ne každej si polepší novým kolem. Mě to ale opravdu fakt sedlo :) ideál je zajet někam na testovačku a projet víc kol, to Ti řekne co hledáš a co Ti sedne každopádne dobře udělaná 29' je obratnější jak 27, to jsem fakt nečekal :) ten lapierre co mám je přesně ten případ. Pocitově 27,5 a dokonce tak působí i když vedle něj stojíš. Ale je to přeci jen low-cost model, takže musíš trochu poladit aby to bylo ono, ale pak už je to fakt funguje dobře :)

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

17.9.2019 v 14:02 | Nahoru | #1496
Zdar, tak Boskovice dobre, ale uz jsem musel vypadnout. Jinak moc hezka lokalita, dokonce bych si tady dokazal predstavit bydleni. Trochu me to pripomnelo Kutnou Horu...jen tam neni za rohem "bikepark"...
Stezky ok, pro me jako pro zacatecnika uplne v pohode a obcas jsem mel co delat .
Priste to vidim na vylet s prespanim tj. na rozehrati Boskovice a pak prejezd do Jedovnic, jeden jen(pul dne), je fakt malo...

Jen budu muset poladit plaste, tyhle uz dojezdim(schwalbe rapid bob), ale pak bych rad bezduse a neco jistejsiho...
Na celoperu by meli byti lepsi...

A taky jsou tam pekny trasy na moto...:)
Mozna i Rychlebsky stezky budou bliz nez z KH...nechce se mi ted hledat...

Naposledy editováno 17.09.2019 14:54:53

17.9.2019 v 14:15 | Nahoru | #1497
Sonicek: Ad boty, ja jezdím 5.10 - vydržely mi zatim z toho co jsem zkousel nejvic, ale dost zalezi kterej model.

17.9.2019 v 14:29 | Nahoru | #1498
kokonhead> Škoda, že jsi se tu neukázal až odpoledne, to jsme mohli pojezdit :D
jj je to tady pěkný, říká to hodně lidí :) jen ceny nemovitostí jsou dost drahé....ale vždy tu byla práce a pěkné prostředí, tak asi podle toho no.
A co se týče trailů, tak jak kterej je dobrej no....4 a 5 jsou fajn, takové flow...pak dvě červené jsou cajk, jedna na hovno a černá už je lepší jak jsme udělali tu první větší klopenku, dřív se tam dost padalo. Každopádně je to pro začátečníky, mírně pokročilé + děti to zvládnou taky
Přístě dej vědět, můžem to pak nakombinovat s trailama co jsou v okolí :) a že jich je tu hodně
Mě sedí Continental trail king (29' 2,4) fakt super grip a měl jsem je na bezduších a fakt jsem neměl problém :) ale je dnes mrak dobrých pneu. Jen co tak čtu tak schwalbe prej trpí na píchnutí a proražení...ale taky to může být jen blbá náhoda :D

17.9.2019 v 14:30 | Nahoru | #1499
assassin> na Tebe já dám :D ještě to zvážím :D jen se mi prostě nelíbí :D

17.9.2019 v 14:33 | Nahoru | #1500
kokonhead> já teď jezdím vepředu maxxis dhf exo tr a vzadu starou ardent exo tr protože mi zbyla, a musím říct že přední DHF je fakt dobrá, jistota na předku šla dost nahoru. Takže pokud nechceš vyloženě laborovat, tak globálně osvědčená kombinace DHF předek + DHR nebo Agressor zadek určitě nezklame.