Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

5.10.2019 v 15:22 | Nahoru | #1741
Sonicek> jak pises, vyfoukni ho a uvidis jak jde na konec. Ale klidne muzes merit podle delky celeho kluzaku (nebo co to je) na plne roztazenem tlumici, bude to skoro stejny, hadam ze vypustenej zajede vzdycky az na konec.

Horské kolo

5.10.2019 v 15:27 | Nahoru | #1742
No já už nový šlapadlo vybral, ale když čtu co tady lítá za stroje a ceny, tak to není asi úplně na chlubení

5.10.2019 v 16:07 | Nahoru | #1743

Sonicek píše: assassin> jj to jo, ale nikde jsem nenašel realnej zdvih od od gufera po konec...asi to ufouknu a namačkám to co nejvíc to půjde k dorazu a bude to počítat jako 100% délky zdvihu a pak těch 25-35, tak to jezdím na předku, a ten zadek uvidíme no...

Vzdyt tam je tohle:

Jinak pres vypustenej tlumic to jde taky, ono to uplne neodpovídá zdvih kola vs vzdálenost na pistnici, protoze průběh bývá progresivní (meni se poměr prepakovani) ale ono je to stejne spis výchozí nastaveni, ja si to pak stejne nafoukam jak mi to vyhovuje.

Naposledy editováno 05.10.2019 16:10:42

Horské kolo

5.10.2019 v 16:10 | Nahoru | #1744
No jestli je to tam namalovany tak je to celkem jasny :)

5.10.2019 v 16:32 | Nahoru | #1745
assassin> sice píšou, že to tam je, ale není :D ted jsem to dokončil...jsem na 24% SAGU, takže snad dobře a uvidíme Je tam na hovno přístup, O-kroužek nejde posuvkou pořádně změřit, je tam takovej blatníček u tlumiče + málo místa...tak až bude pěkně tak to projedu a uvidíme.
To co je v tom manuálu je tak nějak všeobecně, třeba zesty AM, je dost rozdíl...je jích víc druhů, některé mají foxe, některé přímo lapierre, proto jsem se ptal jestli někdo nevím přesnou specifiaci jejich tlumiče, protože to nikde není.
jinak když jsem byl v garáži tak jsem konečně po roce udělal pořádek

Naposledy editováno 05.10.2019 16:32:55

5.10.2019 v 19:10 | Nahoru | #1746

5.10.2019 v 20:49 | Nahoru | #1747

Ďuričko píše: A to jestě nevíš že Giant je generátor pazvuků, mam už třetího a je to furt stejný

I ty hlinikace? Ja myslel ze je to jen vysada karbonu

5.10.2019 v 20:59 | Nahoru | #1748
Janak dnes prvni vyjizdka a asi to bude stastny kolo, hned jsem prijel hovnem pod listim a cela vidle zahovnena

No jinak jsem nastavil sag +-20 na vidlich a +-30 na tlumaku, vsechno otevreny a tlumi to pekne(jen kamenity cesty ale, zatim skacu jen obrubniky ) a hlavne me prekvapilo ze se to nehoupe kdyz jedu po silnici. Dalsi pozitivum byla ta tenoucka sedlovka, po cca 1h me prdel vubec nebolela Brzdy jsem posunul dal od gripu abych prstem brzdil az na konci, trochu jsem posteloval chod a je to vyrazne lepsi. Ale jsejne jsem objednal sadu na odvzdusneni, pro jistotu.

Jo a zadny pazvuky jsem nezaznamenal, ale je mozny ze jeste prijdou.

Jo otazka, je ta teleskopicka sedlovka nejak nastavitelna na vahu? Nahoru jde pekne, ale aby sla dolu musim do ni drcnout prdeli

Naposledy editováno 05.10.2019 21:01:22

5.10.2019 v 21:21 | Nahoru | #1749
Londoner> Karbonaka si koupím az vyrostu S tou podsedlovkou to mam taky tak,musím se zavrtet a pak si klesne...Jinak muj Reign je zticha jen když je cistej a namazanej...jinak mi veze vodítko na přední píle a bovden právě od sedlovky a jiné bovden co mám v rámu chrasti jak kostlivec ...ale já mu to odpouštím...z kopce zejmena

5.10.2019 v 21:53 | Nahoru | #1750
Sonicek> uz ho mas zpet? Jak to dopadlo nakonec?

5.10.2019 v 21:56 | Nahoru | #1751

Ďuričko píše: Londoner> Docela bych poprosil o dojmy az si trochu pojezdis, zvažoval jsem ho a pořád to "tam" trochu mam...

To klidne muzu, ale nemam zadny srovnani a jsem zacatecnicka lama tak nevim jestli ty moje poznatky k necemu budou

5.10.2019 v 22:09 | Nahoru | #1752
Londoner> sedlovka nijak nastavitelna neni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

7.10.2019 v 07:57 | Nahoru | #1753
Co se týče sedlovky, tak můžeš defakto určovat jak ji rychle dokážeš dát dolů, a to tlakem co tam nafoukáš. Mám doma dvě a každá funguje dost rozdílně, mám rockshox reverb a ten má 2 polohy, ale i tak než vyjede mu to docela trvá, zase originál od lapierru je rychlej jak sračka....zkus trochu vysunou sedlovku, jestli se Ti někde nezadrhává bowden v rámo...na spešlu mi to dělalo, tak jsem zvednul snad jen o 2mm a dobrý :D

7.10.2019 v 08:54 | Nahoru | #1754
Sonicek> U reverba jde ovladat rychlost vyjeti - zalezi jakej mas ovladac, starsi na to ma primo kroutitko, novejsi sroubek.. koukni do manualu.

7.10.2019 v 09:14 | Nahoru | #1755
assassin> no já tam mám tlačítko z giantu, protože v sérii nemá ten spešl tel.sedlovku. resk když na to koukám, tak by to mohlo jít nastavit tím, že ji vytáhnu a zaspodu něčím pootočím, dneska na to kuknu, případně si ji hodím na lapierra :D ale nějak se mi s tím nechce srát popravdě :D

7.10.2019 v 11:02 | Nahoru | #1756
Sonicek: ted jsem se v tom nejak ztratil - reverb je hydraulicky ovladanej a giant je lanko ne?

7.10.2019 v 11:59 | Nahoru | #1757

7.10.2019 v 12:03 | Nahoru | #1758

Sonicek píše: assassin> já mám normálně s lankem a vnitřním vedením...hydro to určitě není....kuknu doma, co to přesně je...popravdě jsem to jsem to ani nezkoumal :) odpo jak budu doma, hned na to mrknu :)

Aha, ja mel za to, ze reverby maji vsechny hydrauliku, ale uz je ted asi čtvrtá generace, takze mozny je vse...

7.10.2019 v 12:06 | Nahoru | #1759
assassin> říkám, fakt nevím...musím se podívat doma :D nevo někde kuknout na foto :D

7.10.2019 v 12:09 | Nahoru | #1760
možná že to bude hydraulika :D

7.10.2019 v 12:16 | Nahoru | #1761

Sonicek píše: Londoner> jj kolo už mám doma, doplatil jsem 2650,-kč, zbytek platí mojekolo.cz, reklamace od výrobce vidlice neuznána, takže mám drobnou spoluúčast a dobrý Už zase jezdím včera jsem si dal krásných 30km po lesních cestách a pohoda :) nemá někdo v plánu jedovnice nebo nějaké traily na o příštím víkendu? Klidně bych dojel a můžem trochu pojezdit :)

No tak to dopadlo jeste dobre.

Jo, vcera jse si zvednul sedlo asi o 2cm a uz to chodi dobre.

7.10.2019 v 13:22 | Nahoru | #1762
Londoner> jj jak říkáš, mě to taky tak dělalo :)

7.10.2019 v 14:19 | Nahoru | #1763
Sonicek> Jo ona ta hadicka vypada stejne - ono jestli je to vedeno vnitrkem bude to reverb stealth - pomerne nova sedlovka. Jestli to ma packu na palec a ne "tlacitko" tak se rychlost vysouvani meni sroubkem, kdyz si ten ovladac prohlidnes, prijdes na to kterej to je...

Btw ja jsem o tom vubec nevedel a to mam ten ovladac s tlacitkem, kde je primo ovladaci kolecko na kterym je sipka a napis slow-fast ... zjistil jsem to po trech letech az kdyz jsem servisoval kamaradovo reverba a stahl si k nemu manual a to v zime se ta sedlovka tak zpomalila ze nevyjizdela a musel jsem si brat jine kolo

8.10.2019 v 07:25 | Nahoru | #1764
assassin> tak jsem na to koukl a nakonec tam není reverb :D ani stealth...ale od spešlu command post
a dál už jsem to nestudoval, prostě jsem sedl na jiné kolo a jel se projet :D

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

13.10.2019 v 13:56 | Nahoru | #1765
Dneska krasnejch 52min a zplavenej jak prase, kdo by to rek ze ucit se jezdit po zadnim stat na miste a podobny blbosti cloveka tak vyridej ceklem sem dle stravy najel celejch 7km

Jinak kolo me zacalo bavit vic nez jsem cekal, skoro kazdej vecer po praci si aspon 15min zablbnu .
Zatim se nic neposralo, nic nerachta

13.10.2019 v 19:01 | Nahoru | #1766
Londoner>

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

14.10.2019 v 06:06 | Nahoru | #1767
Londoner> počkej v létě, to je teprve masíčko, když je venku 35°C já byl včera v Jedovnicích a tam jse si dal krásných 40km, dnes se mi do práce opravdu nechtělo :D Jinak co se týče kola, tak jsem došel k závěřu, že můj Lapierre je fajn, ale kurva ten kdo to dělal tak asi moc nepřemýšlel a kole je na hovno BB drop (-32) takže když chceš trochu jet rychleji a přitom nepřestávat šlapat a cesta je hrbolatá, tak si dost často pedálem dáš o cestu...kratší kliky asi nemá cenu řešit :D na to člověk vždy přijde až má kolo doma a pořádně to někde projede...ale jinak jako celek je to super kolo...jen tato "drobnost" mě sere

14.10.2019 v 08:07 | Nahoru | #1768
Sonicek> kratsi kliky ma cenu resit, zalezi jak mas dlouhy a jak ses velkej. Akorat to neco stoji. Ja mam kliky 170 pri 180 vysce a dlouhejch nohach, mozna bys mohl mit 165.

Nizkej drop se ted dela aby bylo niz teziste a kolo lip ovladatelny, jenom to chce uzpusobit techniku.

Naposledy editováno 14.10.2019 08:08:30

14.10.2019 v 09:20 | Nahoru | #1769
Stev> mám tam 170, ale nevím jestli 165 bude o moc lepsí...mám 173cm, takže netuším...nerad bych koupil kliky a bylo +- stejný :D protože co jsem koukal, tak nějaké slušné stojí docela balík :D
Technika netechnika...prostě nemůžeš dupat ve chvílích kdy by se to docela hodilo...a to mě docela vadí :D a když jedu fakt nějaký endurko, tak mám v hlavě to, že si někde dám šlapátkem a pak se budu poroučet k zemi :D už se mi to jednou stalo a byla z toho jen ohnutá patka, ale já jsem dal salto mezi stromy...takže toto moc na pocitu taky nepřidá :D na spešlu jsem to neznal :D

14.10.2019 v 09:47 | Nahoru | #1770

Sonicek píše: ... na hovno BB drop (-32) takže když chceš trochu jet rychleji a přitom nepřestávat šlapat a cesta je hrbolatá, tak si dost často pedálem dáš o cestu...kratší kliky asi nemá cenu řešit :D ........

Mi povídej, jednou jsme jeli nějakou hřebenovku s úzkou pěšinou v borůvčí, kdy byly schované šutráky. Kdo neměl nazdvihané enduro (kupodivu jenom já ) tak neprotočil kliky. Takže posun vpřed byl v mém podání spíš souborem přískoků a *cvrček v zadním kole na ten den nevzpomíná v dobrém
* pro pedanty samozřejmě "ořech"