Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

7.7.2017 v 16:37 | Nahoru | #301

Stev píše: další přírůstek veteše Norco Bigfoot se single speedem, 26 kola. Na jízdu po Praze to bude dobrý.

jak se na tom jezdej zada? chci si neco takovyho taky koupit, potrebuju si zdokonalit wheelie skillz

7.7.2017 v 22:02 | Nahoru | #302
K660S> presne proto jsem to kupoval :) jizda po zadnim a manual jdou na tom pekne, jen to umet.

E: na fotce to kolo vypada jako dirtak, ale je to mtb s dirtovou geometrii.

Naposledy editováno 07.07.2017 22:05:01

9.7.2017 v 16:23 | Nahoru | #303

9.7.2017 v 18:23 | Nahoru | #304

K660S píše: Stev> no tak libovy ja mel nekdy v 15 Spesla P2 a to bylo bombovy, hned bych to vzal zase, ale nejspis ho uz nesezenu, tak chci neco podobnyho. jen ciste pro prdel, u Manesa to postavit na kopyta a projet si celou Naplavku po zadech

To muzes s cimkoliv, ja v patek tam a zpet :)

13.7.2017 v 10:47 | Nahoru | #305
mára929r> Možná, že kdybych vjela do toho rybníka, který tam byl, tak bych z toho vyšla ještě líp Ale už zase drandím, minulý týden jsme byli v Jedovnici na trailech a bez ztráty kytičky

13.7.2017 v 14:59 | Nahoru | #306

Racing.angel píše: Možná, že kdybych vjela do toho rybníka, který tam byl,..

..vyloveni, ..odbahneni - alá Frantisek Koudelka

Racing.angel píše: Ale už zase drandím, minulý týden jsme byli v Jedovnici na trailech a bez ztráty kytičky

+ ad viz vise po zadnim.. a co teprve z kopce po zpatku po prednim - jako Martyn Ashton
..me kdyz se ten muj stroj zacne vzpinat na zadni (..ale to jen kdyz fakt zaberu v sedle v prudkym kopci) tak se pokazdy akorat priserne leknu

17.7.2017 v 13:54 | Nahoru | #307
Tak se hlásím do klubu... škoda, že jsem tohle vlákno tady našel dříve (koho by to tady napadlo), určitě bych dostal rady s výběrem...
No už je pozdě. Najeto prvních 200 km, dojmy - zatím převládá pocit rychlého kola přijde mě lehčí než je, krásně krátký představec, ostrá geometrie, přitom 29" s toho dělá stabilní kolo .. zadní brzda malinko zaostává ve sjezdu -měkne, možná je tam trocha vzduchu..nebo to chce lepší desky.

No uvidím co to řekne první den na sjezdovce (90% budu ale jezdit s rodinou)

Nejdřív jsem měl vel. XL, které jsem po 2 dnech měnil za L. Mám 188cm..
Na tom XL jsem se v terénu už bál.

vybavení je popsáno tady.. koukám, že kolo zlevnilo už o 10.000,- než co stálo před 3 týdny
Naštěstí jsem dal 20 tis.

Naposledy editováno 17.07.2017 14:09:13

17.7.2017 v 21:30 | Nahoru | #308
jurawood: myslim, ze s tvym zajmem o techniku mas o novou zavislost postarano, a azcuchnes k fullum, jsi ztracen :)

BTW, Brandon opet nastavuje meritka...k tomuhle mam jen "wow" :

18.7.2017 v 18:11 | Nahoru | #309
assassin>
jako s otevřenou hubou jsem na to video nekoukal.......,ale moc nechybělo.
neuvěřitelné.....

20.7.2017 v 11:53 | Nahoru | #310
kerut> Naštěstí už jsem v cajku a žádné následky to na mě snad nezanechalo Jo, to se mi taky občas stane, proto do prudkých kopců nejezdím, abych se zbytečně nevyděsila

13.8.2017 v 19:47 | Nahoru | #311

13.8.2017 v 19:53 | Nahoru | #312

Manzak píše: assassine pred 2 tydny jsem byl v Cerne vode na Zakladne Rychlebskych stezek a musim rict ze to byla absolutni parada, a myslim si ze jestli mas kolo jaky mas a bavi te jezdit to co jezdis tak by pro tebe nebylo od veci si tam zajet zajezdit. Minimalne ten jejich superflow je bozi, ale s tvyma zdvihama i nejaky ten tezsi trail se skakanim. Rozhodne to tam stoji za to.

Dik, chystam se tam, ja driv nemel moc cas cestovat za bikovanim a navic jsem mel az moc freeride kolo - tezky a velky zdvihy (180mm) ted na novym lehcim 160mm je to uplne jina liga. Ja byl ted tesne za hranicema - trailcenter rabenberg - prej je to rychlebskejm dost podobny, takze ja muzu doporucit i ten rabenberg. Je to docela easy, takze zadny velky skakani, ale dobry.
Rychleby urcite zkusim. Jeste mam letos v planu Schoeneck a rakousko...

3.9.2017 v 10:20 | Nahoru | #313
jakej máte názor na elektrokola? mě docela zaujalo toto - http://www.mojekolo...+XDURO+FullSeven+5.0
samozřejmě že se dá pořídit asi lepší, ale já tomu prd rozumím, tak proto se ptám. má to nějaký význam? ještě jsem se na tom nesvezl, ale chtěl bych. zajdu někam do prodejny kde mi to půjčí na otestování.
jsem zastáncem klasiky a se svým kolem jsem maximálně spokojen, ale napadlo mě to ve spojení s tim, že když bych někde jezdil po horách, asi bych nedal celý den ježdění stylem z kopce/do kopce a tohle elektrokolo by bylo asi dobrej pomocník
má to smysl něco takovýho si pořizovat?

3.9.2017 v 11:02 | Nahoru | #314

3.9.2017 v 11:06 | Nahoru | #315

Manzak píše: Kdyz trochu potrenujes tak se cely den jezdit da, zato kdyz ti dojde nekde na ceste baterka tak si poradne maknes, navic na jezdeni po horach to bude tezky kus ingotu tak jako tak.

píšou dojezd 90 - 240 km, což je dost, ale po horách je docela dost i 50 km, což by baterka vydržet měla. a je to těžší o cca 10 kg než moje současný kolo. což není taková tragédie. tak zhubnu já 10 kg a je to vyrovnaný

3.9.2017 v 12:39 | Nahoru | #316
Vidim ze uz jsi se rozhodnul, ale ja jsem te varoval, pak si nestezuj

3.9.2017 v 13:18 | Nahoru | #317

Manzak píše: Vidim ze uz jsi se rozhodnul, ale ja jsem te varoval, pak si nestezuj

nee, nerozhodl, to vůbec ne, jen si s tou myšlenkou "pohrávám"
ale zatím jiný argument než že to je o 10 kg těžší (s čim počítám) a že když dojde baterka že se našlapu (myslím že toto se nestane, takový nájezd zase nedám aby baterie nevydržela) nejsou dostačující aby mě to odradilo....

Skvělá odpověď, děkuji! 3.9.2017 v 14:02 | Nahoru | #318
hele poridil si to jeden znamej, protoze uz nestacil kamaradum (mladsim, on 65+), ma nejakej ten radoby chytrej system ze to nejede samo ale jen pomaha (kdyz to reknu blbe neslape=nejede, slape malo=motor jede taky malo, slapne vic=motor pomaha vic) kdyz jsem s nim mluvil mel to necelou sezonu a byl z toho docela dost nadsenej, ze muze jezdit s mladejma a nemusej na nej cekat,... baterka pry nic moc (kolik km nebo minut ti fakt nepovim) ale vozi nahradni v cylobatuzku, pry to neni az takova vaha... tak asi tak,..

jinak osobne bych ti rekl ze ses mladej kluk at se na elektro vyseres, ale vis jak, proti gustu... tu vahu navic resis jen do kopce, na rovinach je ti to docela fuk, a kdyz to vezmes kolem a dokola (nemyslim to ted nijak ve zlem, jen zamysleni) tak ta vaha navic bude mit dost mozna vetsi hustotu ulozene energie nez tvoje vlastni vaha

Skvělá odpověď, děkuji! 3.9.2017 v 14:41 | Nahoru | #319
mára929r> zajeď si do Mělníka , mají tam toho kotel a fungujou i jako půjčovna.
Jinak mám v rodině celopevnej Haibike SDuro , oproti motoru Bosch v Xduru je tam Yamaha - je užší a dovoluje montáž dvojpřevodníku...jinak jsou ty parametry vcelku srovnatelný. Asistence je fajn , v terénu mě překvapilo jak to valí , ze začátku jsem měl trošku problém to ukočírovat v techničtějších pasážích.
Má to torzní snímač , kterej funguje jak to popisuje kerut - jedeš kadenci , do pedálů dáváš míň síly , pomáhá to málo. Zařadíš těžkej převod , šlapeš víc " ztěžka " začne ti to pomáhat fest...
však si to pujč a uvidíš..

3.9.2017 v 14:52 | Nahoru | #320
no vidíš, jezdím okolo, a vůbec mě netrklo že je na mělníku prodejna a to jsem několikrát čuměl na bilbórd co to reklamuje na vehlovický rovince. v tejdnu tam zajedu a hned budu chytřejší, díky

3.9.2017 v 16:22 | Nahoru | #321
Moji duchodci "ekola" maj,matka(po rijnovy operaci kycle)na tom da i 60 denne..
Jsem si to jednou pujcil a kopec u nas u baraku,kterej dupu tak 8kmh,jsem vybeh petadvacitkou a strasne jsem se tomu smal

3.9.2017 v 16:35 | Nahoru | #322

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

3.9.2017 v 17:17 | Nahoru | #323

Manzak píše: Nevim co je na tom k smichu ale kazdy se smejeme necemu jinemu, kolo ma byt kolo, to znamena ze se pohybuje vlastnim pohonem, nevim co je uzasnyho na tom sednout na to jak burt a nechat si nekam odvezt prdel.

nepochopil jsi pointu
já nechci kolo aby za mě šlapalo, já si kolo koupil proto abych se hejbal a dělal něco pro svou fyzičku. při druhý garančce mi servisák řekl že dávám kolu dost "zabrat" co se šlapání týká, poznal to na řetězu, který byl při 700 km zralej na výměnu (jinak mění řetěz u kol mýho typu kolem 1200 - 1500 km)
protože jezdím hodně po lesích kde jsou hodně kopce (např kokořínsko, jeseníky, krkonoše....) a každej kopec se snažím zdolat vyšlápnutím (v extrému i šlapáním vestoje, mimochodem vážím přes metrák!). a i když se moje fyzička letos rapidně zlepšila (musím se pochválit ) tak jsem furt jen člověk a pár hodin ježdění v rychlejšim tempu mě prostě "oddělá" a s elektokolem který by občas v tom extrému pomohlo by mi trasu vyjížďky prodloužilo. tak to je asi ten pravý důvod proč bych si ho pořídil, prostě bych mohl jezdit dýl a delší trasy
jinak jsem samozřejmě zastáncem klasiky a hrubý síly

3.9.2017 v 17:29 | Nahoru | #324
...a ty seš holka nebo chlap?

4.9.2017 v 10:51 | Nahoru | #325
mára929r> taťka po něčem takovým taky kouká ale ještě neví co, takže jsme se byli svézt na Bultacu (Brinco R) co tady o tom psali. Chtělo by to jen pohodlnější sedlo a je z toho supr hračka. Váha už dost velká. Je to taková "tichá nelegální motorka" na který tě dneska třeba ještě nebude moc lidí prudit, když s ní budeš jezdit po lese. Na přechodný období, než ekopošuci zjistí, že existuje něco takovýho a taky to zkrouhnou. Dojezd reálně asi i těch 50km dá, ale jak dojde baterka, tak si to nedovedu představit!
No pak jsme se byli svézt na elektrotrekovým kole s odpruženým předkem. Na jízdu po silnici ok, na polňačce nebo v terénu to chce fakt horský. Jeli jsme kolem Lipna asi 80-90km. Celý okruh Lipno-Frýdava-Nová Pec-Horní Planá-Frymburk-Lipno. Baterky byly cca na 15% s tím, že já jel spíš sám a taťka si pomáhal na prostřední mod a v Peci jsme si je prohodili. Já bych na tom s minimální pomocí ujel třeba 150km a taťkovi by to zdechlo třeba po 60-70km. Ale ber to tak, že na kole seděl po 17ti letech. Do tý doby jen motorka (V-strom) a nebo lyže v zimě takže dlouhou dobu kolem absolutně nepolíbenej člověk a ujel na elektru to, co já bych ulej normálně...průměr jsme měli 22. třeba 70% asfalt a zbytek šotolina a polní cesty.
Teď chceme zkusit nějaký to celopéro - Haibike, co tady byly odkazy.

Naposledy editováno 04.09.2017 10:52:27

4.9.2017 v 17:58 | Nahoru | #326
mára929r> Mama si to el. kolo na melniku loni koupila a nemuze si ho vynachvalit. Je ji 60 a na normalnim kole byla omezena jizdou podle Labe a proste po rovine. Ted si to da do Decina a zpatky (je z Roudnice) pres kopecky. Na baterku da vetsinou 70-80km a vozi jeste jednu.

Jinak ja bych si to nekoupil ponevadz je to moc lehky, jen tocis nohama a kochas se krajinou. Jo a jak ti dojde baterka tak se na tom skoro neda jet, musis slapat "pres motor" a to je jak kdyz mas nohy v bahne

4.9.2017 v 18:05 | Nahoru | #327
Londoner> Ty nohy v bahně ...co tam má za motor a kde? Na tom půjčeným trekovým kolem Author Empire byl středovej pohon shimano steps a bez pomoci to jelo úplně lehce jako normální kolo.

4.9.2017 v 18:21 | Nahoru | #328
za me elektrokolo ok, haibike ok.
ma to sve specificke pouziti. v technickym terenu, hlavne ve sjezdu je znat vyssi hmotnost - ale zas predpokladam, ze clovek co "potrebuje" e-bike na kole nema moc najezdeno a tudiz mu to cemu rikam technickej teren prijde jako nesjizdnej, takze je to fuk.

netrenovanej clovek je limitovanej dojezdem na kterej ma fyzicku a ono pak cloveka nebavi se motat v okruhu 10-20km...tak nejezdi. na tech ebikach daj lidi i delsi vylety, bavi je to a hejbou se aspon trochu...
ja to tak mel taky, a nez clovek vyjezdi fyzicku aby mu 100km nedelalo problem tak to chvili trva. jasne pak ho ebike uz moc nevezme...

4.9.2017 v 18:27 | Nahoru | #329
Ma stredovej a znacku motoru nevim, kolo je trekovy/crossovy leader fox (nebo tak nejak myslim)......ja se na tom jel projet a na zpatecni ceste to zapomel zapnout a do kopce to vubec neslo - po rovine to znat nebylo.

Je ale fakt ze jsem to nejak nezkousel, mozna se ten motor nejakym cudlem da vyradit....

jo tak motor bafang tak asi proto to bahno

ma to samy, ale lonskej model myslim