Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

11.4.2021 v 14:29 | Nahoru | #4831
assassin> Díky, právě jsem zvažovala ty Stamp 1 plasťáky, ale trochu váhám právě kvůli vyššímu plastu kolem osy, ty boty budou asi patřit k těm měkčejším, ale nenašla jsem toho moc jinýho v mé velikosti a samozřejmě v patřičné barvě - taky nechci mít úplně mimózní barvy ke kolu... OK, "nic nezkazíš" mi asi stačí, já naposled jela na kole s volnýma pedálama na Sobi20, tak všechno bude dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

11.4.2021 v 14:36 | Nahoru | #4832

Ja jsem koupil prvni plastaky HT v dobe kdy moc plastovejch pedálu nebylo a oni drzi doted (2013) takze jsem nejak nemel potrebu zkoušet neco jineho... a koupil jsem je od te doby na vsechna kola...

Naposledy editováno 11.04.2021 14:37:06

11.4.2021 v 16:14 | Nahoru | #4833
ILA> Tyto pedály, má na bike žena a spokojenost jen jsou dost "husté" pokud si botu olepíš, řádným bahnem... já platformy s pinama, pro soft použití, ještě umravňuji maticema M3 na každém pinu, bota drží pořád festovně, ale při sklouznutí, je devastace holeně výrazně menší

A boty už máme doma (nedávno dotazované) dvoje RideConcepts, jeví se super, podrážka pevná, ale bota víc soft a pohodlná, proti 5/10... a navíc s vložkou s tlumiči... a hlavně, to nejdůležitější, jsou dámské v modré a panské v oranž

Naposledy editováno 11.04.2021 16:20:32

11.4.2021 v 16:19 | Nahoru | #4834
ILA> asi zalezi jak mas nohu na pedalu. Ja vozim ty HT na radu assassina a spokojenost. Pak jsem koupil na jiny kolo deity (taky plast) ponevadz HT nikde nebyli a vadila mi na nich vystoupla osa. Ale pokud mas pedal pod klenbou treba (typicky na dirtu) tak to vadit nebude asi.

11.4.2021 v 17:10 | Nahoru | #4835
vilemx> spíš jsem tu přehazku zazdil, slíbil že omrknu a pak se k ní nedostal několik týdnů…

Tak mám poskládané nové kolo
- rám CR290, 800mm karbonová řidítka
- kola s ráfky EX511, vzadu náboj DT350, vepředu Shimano SLX, bezduše
- brzdy SLX M7100, kotouče 203 a 180mm SM-RT800/900 (chtěl jsem 800, ale nebyli schopni dodat)
- vidle CC HELM MK2 Air 130mm
- teleskop

Kolo je hlavně na turistiku cestou necestou, pláště mám teď na najíždění km před Mílema.

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

11.4.2021 v 17:19 | Nahoru | #4836
Díky, díky, tak botky jsem už objednala (našla jsem ty stejný v ještě o krapet trefnější barvě, tak ještě ty platformy a tam chci jen obyč černý).
PETARDAK - má žena tu menší velikost Stamp 1? Ta modrá je nádherná barva sama o sobě, moc se mi líbí, já mám černo-červený kolo, tak už se musím držet lajny, i když to normálně nebývá moje nejoblíbenější kombinace...
Londoner - no teď tak nějak jak kufr, takže určitě víc vepředu.

... "furt něco vymýšlím v domnění, že to pak všechno půjde samo a přijde partner v džínsech, košili a v žabkách a zaparkuje mi to kolo hore po schodech až domů, po těch schodech, který já se bojím sjet směrem z domu"...

11.4.2021 v 17:24 | Nahoru | #4837
ILA> jasan "S", proto jsem je kupoval, že to jsou jedny z nemnoha pedálů, vyráběných ve dvou velikostech

11.4.2021 v 18:22 | Nahoru | #4838

assassin píše: Koukam na fotky a vypadaji, ze maji ten prostředek docela vystouplej, Stev tusim nedavno zkousel plastove deity a vadil mu prave material kolem osy.

ja ne, londoner :)

Jinak kdyz sem nedavno znova vybiral pedaly, probral jsem vsechno mozny a skoncil zas u HT plastaku, sedej mi a jsou proste dobry. Jiny znacky jako cb, chromag, deity byly bud mensi, nebo mely konvexni tvar (vybouleny, ht maj konkavu a vim ze mi to sedi), nebo tezsi, a cena taky vyssi ...

11.4.2021 v 18:27 | Nahoru | #4839
ILA> tak to bych kouknul na profil radsi at je to rovny a ty okraje jsou vystouply jak osa. HT

3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

12.4.2021 v 15:02 | Nahoru | #4840
Zdravím, jdu si sem pro radu. Uvažuji, že bych přítelkyni nadělil kolo k narozeninám, ale vůbec netuším, po čem koukat a kolo jsem naposledy viděl tak maximálně, když ho objíždím na motorce Má staré po tátovi a spíše jde o citovou vazbu...Šlo by o vyjížďky cesty + lehký terén, spíš výlety, 174cm/60kg a rozpočet záleží, ale jde mi spíš o nějaký poměr cena/výkon. Po čem koukat? Dokáže mi někdo poradit? Díkec

12.4.2021 v 17:43 | Nahoru | #4841
_zdenda_> Včera jsem psal nějakému tsunami ohledně barvy úplně stejného kola. Má přesně to samé kolo, trefili jste se i do výběru brašen

Dnes jsem se rozhoupal a napsal Heiníkovi poptávku na rám. Nakonec to bude přeci jen černý mat. Bohužel tahle barva je zrovna teď v módě, takže namísto absolutního noname budu mít kolo jako skoro každý vocas :( Jsem zvědavý, jestli mě pošle do řiti, když bych chtěl kvůli pevné vidli delší hlavovou trubku. Ohledně zápletů to vidím nejspíš na RMX 2027, pokud nedostanu tip na něco "lepšího" v podobné cenovce do desítky a s nosností 130 kg. Úplně plavu ve výběru sedlovky a gum :( Zejména v kombinaci s letošní nedostupností fůry věcí :(

12.4.2021 v 18:02 | Nahoru | #4842
Din00> HT velikost M a kola 29. Co nejlehčí, hlavně vzduchová vidlice a převody 1x11, lépe 1x12 a to nejdůležitější, hlavně se musi líbit barva
A nedívat se moc na známé značky, platí se tam dost za jméno

12.4.2021 v 19:09 | Nahoru | #4843
Palomoto> díky moc za čas a radu

12.4.2021 v 19:22 | Nahoru | #4844
Din00> ja zas poradim celopero, na radu zdejsich...29 byt nemusi, ani 1x12, ci 1x11...je to samo lepsi...ale nelpel bych na tom, vetsinou se to necha "dodovat" a pokud to neni extra sportovkyne, tak to stejne neoceni...koupil jsem supr z druhe ruky...budget tezko rict...ja nechtel jit pres 25...a povedlo se...

12.4.2021 v 19:53 | Nahoru | #4845
kokonhead> taky díky ono teď, jak toho tolik není, tak musím hledat a musím vědět, co hledám a po koupi motorky a auta bych to měl vyvážit i na druhou stranu (relativně)

12.4.2021 v 20:04 | Nahoru | #4846
kokonhead> tak celopero je ještě lepší, ale bude zase těžší, náročnější na servis a otázka jestli to pak stojí za ten přínos, který možná ani nepozná.
A dobrá, moderní 29 fakt jede znatelně lépe, sám jsme nebyl jejich priznivec, ale je to super univerzal.
Za 1x něco si pro ženskou taky stojím. Málo která ženská umí správně řadit a spíš než rozsah a jemnost převodů, tak skoro všechny ocení jednoduchost systému jen s jednou páčkou
Je to zase dost o ceně

12.4.2021 v 20:06 | Nahoru | #4847
Din00> já sehnal haibike qxc 9.05, vel. M, po první majitelce, jen jsem nechal seřídit brzdy, přehazku a dal novej řetěz...ale na net jsem čuměl každý den no...je to dost vybraný a když se něco objeví, většinou to je rychle pryč...takže když se najde pěkný HT, tak bych šel klíďo i do něj...

12.4.2021 v 20:13 | Nahoru | #4848

12.4.2021 v 20:17 | Nahoru | #4849

ILA píše: Můžu navázat s dotazem? Jaké platformy k FiveTen? Máte někdo Crankbrothers Stamp, ke kterým se tak nejvíc teoreticky kloním, páč se mi líbí, že jsou dvouvelikostní. On i výběr bot je do velikosti 39 poměrně dost zúžený, takže pro tyhle botky . Vůbec si ještě zvykám z hardtailu 26 na fulla 29... Cíl: allmount na ježdění plus zlepšení techniky, rovnováhy atd. (v SPD preventivně seskakuju moc brzo, v keckách na pedálech samozřejmě sklouzávám). A ještě budu nejspíš muset na kole jezdit i do práce (takže nějaká cyklostezka a vydržet v botech i v práci), pak taky mít boty i pro moje dosti zřídkavé svezení se na skejtu... bla, bla, bla... tak pro tohle všechno chci změnu z treter na FT. Dík moc!

Relativně levný a fakt dobrý pedály na menší nohu jsou DMR V12, ideálně v magneziu. Odolný, relativně lehký, akorát nemají moc barev na výběr.

12.4.2021 v 22:49 | Nahoru | #4850
vilemx>

Ptal jsem se v RB na úpravy rozměrů rámu a prý to už nedělají. Takže tipuji, že s delší hlavovkou to asi nevyjde.
Sedlovku jsem použil 9point8, byla na skladě ve správném rozměru (protocycles.cz). Výběr pneu moc neřeším - dal jsem thunder burt protože jsem chtěl zkusit nějaké hodně rychlé pláště a až je sjedu tak tam přijdou racing ralph a na zimu klidně nobby nic. Nebo si přehodím druhou sadu kol z celopéra a tam je vždy něco ostrého

Remerx (hurry, rocky disc) ráfky jezdím a jsou OK, ale jejich náboje nemám rád. Ořechy z bláta, kazeta se do fakt fest umí zakousnout - mám tam 11s sunrace co má hliníkový unašeč na největší pastorky. A cvrček mi tam už také dvakrát docvrkal...

Naposledy editováno 12.04.2021 22:51:37

12.4.2021 v 23:12 | Nahoru | #4851
vilemx> jak jsem psal, sedlovku co asi nejvic vydrzi je bikeyoke, ale stoji skoro 2x tolik co one up, tu bych bral z tech levnejch.

13.4.2021 v 07:53 | Nahoru | #4852

Stev píše: Din00> pomer cena vykon je u kol pomerne bez extremu, takze zvol nejdriv cenu a podle toho dostanes vykon. Vicemene asi hledas neco z kategorie cross country (xc), a bud hardtail nebo celoodpruzeny s nizkym zdvihem, s sirkou pneu 2.2-2 Nebo mozna ani ne horsky, tezko rict podle popisu.

Díky a ještě jednou moc díky všem za reakce, snad něco vyberu

13.4.2021 v 10:01 | Nahoru | #4853
Londoner> U té sedlovky se obecně bojím náročnosti na údržbu a životnosti. Co takhle chytám za info od kamarádů, se kterými se občas svezu, tak je to asi nejdiskutovanější a nejproblémovější věc, která se nejčastěji řeší :( Futr to je samý vakl, prosedávání, nebo zadrhávání, jednomu dokonce vystřelila a zmizela i se sedlem v lese Takže bych nerad koupil něco, co je sice krásné Hi-Tech, ale o co se potom budu muset starat jako o Tamagočiho. Jsem zvyklý na kolo dlabat, občas dofouknout gumy nebo máznout řetěz a jednou za sezónu vyčistit a namazat zevnitř ořech...

13.4.2021 v 11:01 | Nahoru | #4854
vilemx> Jo, ja toho nacet mega nez jsme tu bikeyoke koupili brachovi, jeste nejezdi ale z toho co jsem vycetl tak je nejlip udelana a treba Divine ma automaticky odvzdusnovani. Je na ni asi nejmin stiznosti, ale neni tak popularni kvuli cene. Ja vozim necelej rok reverba (C1) na kterej se doctes asi nejvic stiznosti (je taky nejpouzivanejsi) a zatim funguje na 100%, ale zda se mi ta hydraulika zbytecne komplikovana a sam bych si ho asi nekoupil.

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

13.4.2021 v 14:51 | Nahoru | #4855
... šlapátka vyřešena, nakonec jsem se po zralé úvaze a dostatečně dlouhém váhání rozhodla pro HT-PA01A.

A... to, co se stalo krabičce, hrozí třeba mým holením? JAUVAJS !!! Ještě, že počasí je ke mně dosti milosrdné a netahá mě ven

Finále se účastnily tyto pedály:
Crankbrothers Stamp 1 Small (100x100x16) 299 g cca 1200 kč
DMR V12 (100x95x16) 420 g cca 1900 kč
HT-PA01A (100x95x17) 354 g cca 800 kč
děkuji

13.4.2021 v 15:08 | Nahoru | #4856
ILA> psal jsem to výše (je to vidět i na foto), za pětikačku, koupíš v železářství, hrst matek M3 a našroubuješ na každý pin, držení boty pořád skvělé a devastace holení, výrazně menší

13.4.2021 v 15:15 | Nahoru | #4857
PETARDAK> jasně, s tím se počítá, dobrej nápad!

Ještě taky s obvazama, molitanem... a vůbec, nešlo by jezdit ve vysokých mx botách? To bych ušetřila za ty matky

13.4.2021 v 18:39 | Nahoru | #4858
ILA> jestli chces na kole zkouset treba mensi hopy nebo jiny kousky (treba i vyskok na nebo z obrubniku) kde hrozi ze noha sjede z pedalu, je dobry vzit si chranice holeni.

13.4.2021 v 22:04 | Nahoru | #4859
ILA>
Jo, kousat to umí. Na fotce to byly Straitline Defacto s originál šestihranými piny

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

13.4.2021 v 22:11 | Nahoru | #4860
Jo ja mel prvni roky okousany holene poradne, ale nic proti skejtu, to mam ty kosti osekany doted a uz to bude 20let chrániče holení je dobrej napad, boli to fakt dost.

Vilém: ty sedlovky nejsou zas takovej problem. Na jednom kole mam kindshock - od 3013/4 bez servisu maka.

Na druhem je reverb, od 2016 - letos v zime jsem delal repas, vlastni blbosti jsem ji zavzdusnil. Ale uz ho umím repasovat a podle me to neni spatna konstrukce, kdyz to clovek pochopi ... proto jsem si ji nechal, chtel jsem vymenit za oneup ... ale kdyz se nakonec podarilo. Porad je to draha sedlovka a na konstrukci je to znat. Ty levne nove sedlovky maji neservisovatelnou kartridz, servis je výměna cele kartridze za cenu tesneni do reverba :D