http://www.vmd-droge...ulatorova-33-40-1-l/
Používáte to na dolévání,a když tak ředíte to ještě nějak?
2 reakcí na tento příspěvek Dolévání motobaterie
Vice info napr zde
http://www.apm.cz/li...yty_a_doporuceni.pdf
http://www.mototrade.cz/cz/baterie_300/
Naposledy editováno 03.01.2016 22:18:44
2 reakcí na tento příspěvek Dolévání motobaterie
Pokud se ti po vyliti nesesypou desky do zkratu, tak jí to asi neublíží, možná i pomůže.
Možná bych spíš koukl s hustomerem jaká je aktuální koncentrace v baterii a pokud to bude ok, jakože asi jo když funguje, tak bych do ní nehrabal.
Ale nejsem odborník, je možný že kecám..
Pri vyvarení a chode nasucho dôjde k nenávratnému poškodeniu olovených elektród. Koncentráciu ti nepoviem, voľakedy pred sto rokmi keď som kúpil prázdny aku a dolieval som kyselinou zvlášť kúpenou, bolo to asi 24% H2SO4. Dnes keď kúpiš prázdny aku, dostaneš k nemu fľašky s kyselinou hotové a presné množstvo, už nad tým netreba viac maturovať.
Petaheaven píše: Takže jestli jsem to správně pochopil,akumulátor který mám je naplněný to kyselinou na kterou se ptám v koncentraci přibližně stejné jakou jsem koupil. Tím se dostávám k otázce,když se mi podařilo v létě díky asi vadnému regulátoru baterii skoro úplně vyvařit do sucha,co by se stalo to vylít úplně a dát tam čerstvou náplň a nabít. Prospělo by mu to,nebo spíš ublížilo?
Pokud vyvaříš baterku do sucha, tak ji dnes většinou zabiješ. Kdysi měly baterky desky kvalitní, které se nerozpadly na prach při špatném pohledu. Takže šly i vylít, "vypláchnout peroxidem", nalila se nová kyselina viz odkaz nahoře a baterka většinou ještě pár let fungovala i když otázka je, jak na tom byla s kapacitou-té původní asi nedosáhla.
Sám jsem viděl, jak jeden maník takhle baterku přivedl zpět k životu.
Nicméně při dnešních cenách baterek je lepší dát do pořádku dobíjení a koupit baterku novou.
Petaheaven píše: Takže jestli jsem to správně pochopil,akumulátor který mám je naplněný to kyselinou na kterou se ptám v koncentraci přibližně stejné jakou jsem koupil. Tím se dostávám k otázce,když se mi podařilo v létě díky asi vadnému regulátoru baterii skoro úplně vyvařit do sucha,co by se stalo to vylít úplně a dát tam čerstvou náplň a nabít. Prospělo by mu to,nebo spíš ublížilo?
Dle mě jsou peníze a práce a čas na oživení takovéhoto akumulátoru,peníze vyhozené do vzduchu.
To jsem si takhle před nedávnem koupil fungl novou klasickou baterku do starého auta. Cestou jsem ještě zajel do drogerie pro elektrolit. Zeptal jsem se prodavače, kde to najdu, abych nemusel lítat po krámě. Přivedl mě k regálu a podal litrovku - ano , je to ono, kyselina sírová v koncentraci pro olověné akumulátory. Ale potřebuji 10 litrů (velká 6 V aku jako do Avie), takže prodavač litrovou lahev vrátil, zalovil v regálu a podal mi celý karton. Když jsem platil u kasy, tak se pokladní ještě podivila, kolik té kyseliny sírové do baterky potřebuji. Doma jsem z kartonu vylosoval první lahev, otevřel a šup s ní do baterky. Z baterky se vyvalil štiplavý oblak dýmu a ohřála se tak, že na ní ani nešla udržet ruka. Tak jsem se pořádně podíval na lahev a bylo jasno. Prodavač se spletl a podal mi karton kyseliny solné a ne sírové
Takže nová baterka v čudu, nezachránilo ji ani okamžité vylití, propláchnutí destilkou ani peroxidem. Protože to byla jak blbost moje (nezkontroloval jsem si lahev z katronu) i prodavače (prostě šáhnul vedle), dohodli jsme se s majitelem obchodu na vrácení peněz za celý karton kyseliny solné a uhradil mi 1/2 ceny baterky.
1 reakcí na tento příspěvek Dolévání motobaterie
Petaheaven píše: Kluci,tak baterie má 2 roky a jel sem na ni minulý rok jen 2 jízdy a byla skoro prázdná,ale ne úplně,pak jsem to dolil tou destilkou...pak mě ale začly zlobit i jiné věci a už sem rok dojezdil a teď se pomalu k motce vracím a oživuju ji...já jen že sem na tu kyselinu narazil a říkal si že by baterce mohla prospět výměna celého obsahu,ale asi na to máte názor jiný
Na zhodnocení stavu elektrolitu se používá hustoměr nebo refraktometr. Hustota se dost mění podle stavu nabití baterky. Pozor, ve vybité baterce může v zimě zamrznout elektrolyt, takže na zimu do tepla nebo udržovat nabitý. Elektrolyt v baterce má mít při napětí 12.6V 1,28 g/cm3. Při nabíjení dochází k rozdělení vodíku a kyslíku z vody (H2O), proto se musí občas doplňovat. Pokud ti chybí hodně elektrolytu, raději zkontroluj dobíjení zda ti to nepřebíjí. Takže pokud chceš mít jistotu nech baterku zkontrolovat v nějaký prodejně s baterkama, tam ti jí změří a řeknou zda je dobrá nebo špatná. A nezapomeň na zkontrolovat dobíjení.
Naposledy editováno 04.01.2016 18:49:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 47 | 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven |
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 8 | 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven |
Progresivní pružiy za originál [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 56 | 18.11.2022 v 20:15 Guzo |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 27 | 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven |