globalmoto_duben_nolan





Téma: Valvoline vs mogul
Nechci zase začínat nekonečnou debatu olejů jen mě zajímá co je lepší jestli valvoline competition 2t (SAE 50) nebo mogul ts (SAE 40) mám mz 150 a mnozí napíšou že je to totálně jedno ale já to stavím na tom co jsem tak obecně četl tedy že hustý vymezí vůle ale má třeba problém se dostat na místa kdy by měl mazat nevím co je na tom pravdy a nejde mi o to že to je minerál a to zase polo syn. jde mi o tu hustotu jestli je to k něčemu dobré když je hustější nebo už je to pro mz moc.

(reakce na) Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 17:05 | Nahoru | #31
fockewulf> Tak uvidíme no,teď tam mám z podzimu novej 5100 SL MA2 a žádná změna...takže je ještě 5tkm čas a pak se uvidí co se bude distribuovat

Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 18:56 | Nahoru | #32
Simso: tak ji smaž! Už jsi začal zbytečnou 1000x omílanou debatu

Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 22:44 | Nahoru | #33
Kdo už nevěří motulu, může přejít na silkolene nebo bell-ray, taky používají esterové technologie.

Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 22:45 | Nahoru | #34
Do emzety klidně mogul ts, je to super olej, žádná m2t sračka.

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 00:15 | Nahoru | #35
Dlouho bývala mojí pracovní náplní 'kvalita pohonných hmot a maziv' letecké motory. Docela na úrovni, přístroje, tvůrci norem, postupy měření. U letadel je velmi hodně dobře zmáknutý co můžete a co nemůžete. Testy motorů a hydraulik do úplného zastavení. A můj poznatek?: Pokud olej splňuje specifikace dané výrobcem, odchylky jsou skryty v nejistotě měření. Pro neznalé zkušebních protokolů: 'Někdy tak, někdy onak. Každopádně výsledky nepřekročí statistiku udanou výrobcem při homologaci stroje.' Rozdíly výrobce tam(subjektivně, možná) jsou, ale statisticky N.E.P.R.O.K.A.Z.A.T.E.L.N.É..
Konec konců, pokud by někdo někdy dodal auditem nenapadnutelné výsledky, výrobce stroje by si určil(a si i obhájil)) jediného možného dodavatele. Velké peníze, velké riziko že něco nebude fungovat. Nejlepší je se spokojit s proslovem: 'My pracujeme s tímto, norma předepisuje toto, jsme zvyklí na tyto sudy, ale pokud chcete(a zaplatíte si) něco jiného, možné to je.' V podtextu, nenuťte nás k tomu, protože každá nepravidelnost zvyšuje riziko chyby.
Závěr:
Lej tam, co doporučil výrobce, popř., na co ten stroj byl zvyknutý. Ono taková utržená usazenina není nic moc. A pokud do dvojtaktu, jeden si vyber, třeba mincí, a toho se drž.
Samozřejmě, v mezních podmínkách existují situace, ale podle charakteru dotazu soudím, že tazatel je hodně, hodně hluboko v zeleném poli

(reakce na) Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 09:11 | Nahoru | #36

Julip píše:
Závěr: Lej tam, co doporučil výrobce, popř., na co ten stroj byl zvyknutý. Ono taková utržená usazenina není nic moc. A pokud do dvojtaktu, jeden si vyber, třeba mincí, a toho se drž.


Takže když výrobce doporučuje m2t nebo M6A v poměru 1:30, tak ho tam má lít i přes to, že se najde třeba dalších 200 lidí, co dlouhodobě lijou jakoukoli moderní polosyntetiku 1:50, nemají sebemenší problém a jako bonus nemají motor zasraný karbonem až běda?
O utržených usazeninách jsem zatím jen četl, nevím o tom, že by se to někomu stalo. Netvrdím, že to možné není, ale neumím si představit v jakém stavu by ten motor musel být aby se urval takový kus, který by způsobil zadření, tím tuplem u 2T motoru.

Celkově je trochu zvrhlý přístup, ne? Hlavně od někoho, kdo tvrdí, že je "z oboru".
Příručky se totiž píšou v nějaké "době", pro kterou jsou platné, ale pokrok nezastavíš a kolikrát se výrobce prostě na vydání aktualizované příručky vykašle.

Naposledy editováno 30.12.2015 12:24:08

Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 12:15 | Nahoru | #37
Z mých zkušeností vyplývá, že spousta diskutujících má pravdu.
U MZ je "téměř" jedno, co do ní lejete. Jezdil jsem M2T (blbě se míchal), Castrol 2T, jakousi polosysntetiku z Kauflandu, Valar Torsa GTS, kdysi i nějakej Motul nebo co, brácha tam lil červenej sirup pro Husquarny.
Na všechno tohle to jezdilo a jezdilo dobře. Něco karbonovalo, něco hulilo, něco se chovalo celkem obstojně.
Důležitá zkušenost je - dodržovat poměr 1:50 a oleje nemíchat - tedy používat jeden. Před případnou změnou sundat hlavu a kouknout dovnitř kolik tam je všude karbonu. Já to neudělal a urval se mi karbon z kolene výfuku. Nadělal mi krásný rýhy po válci. Některej olej karbon vytváří a rozpouští a některej ho nerozpouští. Při střídání olejů tedy může nastat stav, že karbon "roste" na nesoudržném podkladě a pak to přijde. Můj případ.
Zašel jsem za krosařema, Ti na mě chvíli koukali o čem to jako melu, spráskli ruce nad hlavou. Po mnoha a mnoha testech skončili u Motorex Cross Power 2T a mě doporučili Motorex Formula. Jeden z nich na tenhle olej dokonce odjel republiku na čerstvě složeným motoru po výbrusu. Jezdím na něj též.
Ono je taky potřeba u MZet správně seřídit karburátor. Všeobecně dostupné návody z příruček jsou poněkud zavádějící a motor s výfukem zasírající.

Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 21:23 | Nahoru | #38
MZ

Naposledy editováno 12.01.2017 12:25:24

Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 23:30 | Nahoru | #39
Jako jo je to těžký člověk by se mě v tomto ohledu při výběru oleje do 20let starého stroje měl rozhodnout podle sebe je dobré mít základní přehled ale rozhodovat se na úkor lidí je blbost protože zde platí co člověk to názor někdo né to je drahé a zbytečné někdo joo to ti přidá výkon bohužel mě to tak domotalo hlavu že když přijdu do obchodu a dívám se na m2t říkám si že to vezmu je to levné motory na to najezdily spousty km ale pak si představím karbon a už zas nic pak se podívám na ts od mogulu a řeknu si jako joo to mě láká ale co když je něco lepšího no a tak bych mohl pokračovat ono těch témat je tolik až nevim co a člověku to poplete hlavu a vznikají další a další témata ale člověk by si měl uvědomit že je to vlastně jedno opravdu asi neexistuje člověk který by na základě všech témat dokázal vybrat ten nej olej protože je to hrozný guláš pak když začnu ještě řešit kraviny jako viskozitu minerál polo nebo full tak pak už je to tak zbláznit se no IAN psal že zajížděl na full a skoro všude se dočtete né to zadřeš to je kravina a výsledek zajel dobře a jezdí v klidu dál takže tady se dá věřit třeba 10%lidí ze 100% a vyberte jen těch 10% že? Každý bude říkat že mogul nad 200kč nebo motorex formula je zbytečnost a teď se jen zeptám vás dvou tedy aresmlok a ian proč tak drahý olej nebo proč myslíte že je lepší než levnější ts to není nic ve zlém pouze se ptám protože ares psal že jezdil i na ty levnější tak mě zajímá proč motorex formula?

Valvoline vs mogul

7.1.2016 v 15:55 | Nahoru | #40
To je prosté,
jsem člověk, který rád experimentuje. Je jedno či úmyslně (po nějaké prudké úvaze) či neúmyslně (omylem). Zkušenosti popisuji proto, protože to jsou moje zkušenosti.
Experimenty s olejem (i z finančních důvodů) mě stály výbrus, výměnu ojnice, ložisek.
Tedy:
Být Tebou po mých zkušenostech bych spáchal toto:
- vybral bych čtyři oleje, které mají jiní či já sám ověřené
- zjistil bych dostupnost v mém okolí
- zvážil bych ekologické dopady oněch čtyřech olejů (mísitelnost = nervy, kouřivost = nasraný plechovkáři či kolega za mnou)
- cenu ve vztahu k předpokládanému nájezdu kilometrů - řešíš-li prachy

No a jeden by vyhrál. Ten už bych ale neměnil.
Proč Formula?
Je pátej
Je vzdálen buď 10 metrů (dílna) nebo cca 4,5 km. Po domluvě kdykoli.
Je téměř bez kouře se seřízeným karburátorem a rozpouští se velice ochotně.
Je dražší, ale vždy se potkám s člověkem, se kterým si pokecám o mašinách. Nájezd cca 400 - 450 km měsíčně. Ještě 14 dní stroj do práce, pak už jen a jen kochačky

Nemusí být nejlepší ani nejlevnější, ale to, co umazal při zajíždění po výbrusu, bych já odmakat rozhodně nechtěl...
Mě se to nestalo, ale při zajíždění Babett, tenhle olej umí zabránit zadření pístu. Píst se roztáhne tak, že Babetta zastaví smykem. Necháš to vychladnout a zas kouř. Klidně i čtyřikrát za sebou. Když to rozděláš, čisto, nikde nic natavenýho nebo připečenýho, jen mastnej film na pístu, kroužkách a válci. Takhle to asi honit nebudeš, že?

Měj se.

Valvoline vs mogul

7.1.2016 v 16:03 | Nahoru | #41
To zní rozumně

Valvoline vs mogul

7.1.2016 v 20:19 | Nahoru | #42
To opravdu ne ale pokud je pravda to s tou viskozitou že je to kvůli filmu na stěnách a dotěsňování motoru pak valvoline vyhrál taky nevím co je pravda na tom že hustější jsou pro nízké otáčky a že příliš nízký bod vzplanutí může dělat jakousi divnou stvořeninu na ojnici atd. prý něco jako karbon ale není tam dostatečná teplota aby se tomu dalo říkat karbon no jinak nejezdím zase tak často kochačky ano a taková ta péče toš srdcovka no takže asi valvoline každopádně dík

Valvoline vs mogul

7.1.2016 v 22:25 | Nahoru | #43
Super, je vybráno

S dotěsňováním bych si u MZty hlavu nedělal. Čím točíš víc, tím míň času má směs někam zdrhnout. To má smysl řešit u opravdu vysokootáčkových motorů. Ty mají totiž takový vůle, že kdyby byly u MZty, tak bys okamžitě dělal kompletní generálku motoru, protože by to asi ani moc nejelo.
Vizkozitu bych taky moc neřešil, protože absolutně nejhorší vlastnosti bude mít M2T, kterej dle měření laborky přestával mazat od 12000 otáček a film se začal trhat na 10000 otáčkách. Jednalo se o motorový pily Husquarna. Při životě je držel nicasil. Při 18000 otáčkách lítal píst ve válci nasucho.
Mě osobně žádnej z olejů, který jsem používal, nikdy v klikovce ani ojnici či vevnitř pístu nic nevyvedl ve smyslu jakýchkoli usazenin nebo rádoby připečenin. Vždy čisto. Dle mého názoru by mohl mít bod vzplanutí vliv při špatně seřízené bohatosti směsi nebo nějakých opravdu tropických teplotách. Děje, který se tvoří v klikovce moc možností na připejkání nedávají. Žebra motoru chladí dobře, teď v zimě obzvlášť.
Netvrdím, že to možné není, ono by chtělo optimalizovat více věcí v motoru, ale výběr oleje může spoustu věcí usnadnit i eliminovat za "nula" peněz

Valvoline vs mogul

8.1.2016 v 15:32 | Nahoru | #44
No takže dotěsňování motoru neřešit max u motorů co mají velké vůle? Jinak o mazání tam je to celkem jedno to nemá vyskoké otáčky to m2t by stačilo valvoline to je jen tak pro jistotu spíš jsem chtěl slyšet přesně co jsi napsal jinak jawa má větší vůle ne?

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

8.1.2016 v 19:49 | Nahoru | #45
Hele nevím,
MZty v originále se brousily na vůli mezi válcem a pístem na 3 stovky. Druhovýroba se brousí na 5 stovek - vyšší tepelná roztažnost pístu než origo. Já mám čtvrtý výbrus s českým pístem na 3,5 stovky. Najeto 1620 km ze 60ti % na plnej kotel (prostě motor nijak nešetřím) a nic se tomu neděje.
Jak to maj JAWY, ČZty, Babetty, Simsoni nevím, ale tady to bude podobný. Všechno to jsou nízkootáčkový motory. Zde jde o to, jestli je v pořádku komprese, pokud ano, stačí předepsaný množství oleje a je to. Je fakt, že poměry, který občas čtu pro zajíždění JAW mě děsí, protože 1:20 snad ani nemůže kloudně hořet. Nejsem JAWAř.
Vůle v ložiskách jsou stejný.
Když na to přijde, tak v nouzi naše motory umaže i M6A..., ale co tam teď leju, víš.
JInak ještě jsem nezmínil, že s lepším olejem má motor i lepší zvuk. Ožije

(reakce na) Valvoline vs mogul

8.1.2016 v 23:10 | Nahoru | #46
AresMlok> to nevím jestli zrovna ožije jediné čemu věřím že po dekarbonizaci m2t a následný přechod na lepší olej pak by se měl motor zklidnit no co se zvuku týče tak jako jawy na m2t měly takový dunivější hlubší bublavější :D jako to m2t bych tam dal jako to umaže jak nic jako samozřejmě jistota je jistota ale na m2t by mi vadil ten karbon a ono ani nekarbonuje vlastně ten olej je nermálka ono je důležité jak jsi řekl mít kompresi a směs v pořádku no a další co tak je potřeba dodržovat zahřátí motoru a pak kotel moderní oleje třeba právě tohle nevyžadují jen říkám že když je motor ok tak to m2t je dostačující no jezdil jsem na něj chvíli no a výfuk byl suchej ale to mohlo  být dáno chudou směsí nicméně i po seřízení karbece pořád suchu teď používám motul 100 mineral a taky sucho. No takže nejlepší by bylo to ts ale má vyšší bod  vzplanutí a olejový film by měl být snad lepší u valvoline respektive má mnohem vyšší viskozitu při 100 stupních.

Valvoline vs mogul

9.1.2016 v 11:40 | Nahoru | #47
Za mě TS, pokud se bavíme o relativně novém motoru a předepsaném mísícím poměru . Dobrý poměr viskozity (výdrže motoru) a výkonových ztrát.

2 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

28.11.2018 v 19:59 | Nahoru | #48
Zeptám se trochu jinak. Dostalo se mi do rukou oddělený mazání na Mztu 150. Chci se časem pustit do Go, při tom je tam chci namontovat. Jenže teď babo raď, jakej do to dát olej? Jde mi spíš o viskozitu, předpokládám, že minerální olej nebude pro čerpadlo Mikuni to pravý, ale jakej jinej? Jezdím málo, čili cena je pro mě druhořadá, ale někde jsem četl, že když někdo zkoušel u 639 jawy syntetickej olej, nešlo motorku zajet. Poradíte někdo?

(reakce na) Valvoline vs mogul

30.11.2018 v 09:22 | Nahoru | #49
Koprkam> dělají se i minerální oleje pro oddělené mazání, např. Motul 100. Nebo jestli chceš lepší, tak polosyntetiku Motul 510, Mogul TSF apod.

(reakce na) Valvoline vs mogul

2.12.2018 v 11:40 | Nahoru | #50
Koprkam>
Toš on by JAWU nakonec i na tu syntetiku zajel, ale trvalo by to kolem 8 - 10 000 km. Já jezdím na Motorex Formula 2T - polosyntetika a zajíždění trvá kolem 6 000 km. Na jaře začít a na podzim hotovo. Při těsnějším výbrusu počkat, než se ohřeje válec, pak je tomu možno nakládat. Jinak se to "kousne" - píst se do válce nevejde a na chvíli se zastaví. Jakmile předá teplo jede se dál. Na to stačí vymáčknout spojku, aby zadní kolo neletělo smykem, pustit plyn, pak spojku, motor blafne a hurá.
Rozhoduje prvních cca 100 - 200 km, pak už jen leštíš.
Jinak ten Motorex je určen i pro oddělené mazání. Při zajíždění polosyntetikou Motul či Mogul počítej s obdobným nájezdem než to bude zajetý. Při origo válci a pístu první dvě nádrže 1:40, pak 1:50. Při novým válci a pístu druhoška první dvě nádrže 1:33, další dvě 1:40, pak 1:50.

Valvoline vs mogul

5.12.2018 v 19:32 | Nahoru | #51
Osobně budu kupovat píst v almetu, válec nechám původní, jenom ho nechám vybrousit. Asi se vydám cestou té polosyntetiky. Jak píšeš o ohřívání motoru, myslíš nechat ho brblat na volnoběh? Pokud se bavíme o systému oddělenýho mazání, tak když ho budu používat, tak mám do nádrže namíchat ještě olej třeba 1:100? Samozřejmě jen pro záběh.

Naposledy editováno 06.12.2018 05:19:17

Valvoline vs mogul

7.12.2018 v 19:12 | Nahoru | #52
Až budeš mít výbrus hotový, nech ho zkontrolovat někým, kdo umí zacházet s dutinoměrem. To pro kontrolu, jestli Ti spáchali válec nebo kužel či nějaký šišmoid. Nevěř kecům, že brusírna = kvalita. Někdy ano, někdy ne.
Ohřívání válce nemyslím nechat vrčet na volnoběh. MZtu nakopnu na sytič, zavřu ho, posadím se, zapnu světla, třikrát zmáčku spojku (jakože se odlepí lamely), zařadím a jedu. Motor je studenej a nejde do otáček. To se začne dít tak po kilometru, ale to je ohřátej jen píst se svíčkou. Je potřeba chvíli počkat než to začneš brát u tlamy. Já ujedu asi 2,5 km (kruháč) a pak to jde začít honit. V mrazu asi po 4 až 5-ti km (druhej kruháč). Záleží jen na tom, na kolik stovek budeš mít výbrus udělán. Čím méně, tím větší komprese, ale delší zajíždění a vyšší náklonnost na zastavení pístu vlivem teplotní roztažnosti pístu. To zase umí zachránit kvalitní olej. Píst se sice teplem roztáhne tak, že se do válce jednoduše nevejde, ale nezadře se. Projedeš se smykem, vymáčkneš spojku, pustíš spojku a pokračuješ..
Známej krosař si vejbrusy dělal sám na soustruhu a písty ujímal. Že by něco zajížděl na mistrovství v motokrosu nepamatuju a nezadřel nikdy. Bohužel je po smrti, tak prostě leštíme pomalu na vejbrusy, který občas válcový nejsou...
Olej do nádrže přimíchat můžeš. Je to i pojistka pro případnou havárii přimazávání. No a brobný benefit, nebude rezatět nádrž. Já ji sice rezatou trochu mám po původním majiteli, ale po umytí jarem a řádném vypláchnutí to je 5 nebo kolik let stále stejný. Nějaký tankování do plna na zimu mě může asi víš co...

Valvoline vs mogul

13.12.2018 v 08:32 | Nahoru | #53
Zkusím někde někoho s dutinoměrem sehnat. Být to o dva roky dřív, voměřil bych si to ve škole. Kolik by jsi doporučil vůli mezi pístem a vâlcem? Dvě, tři stovky? Ještě přemýšlím, jak to udělat s ojnicí. Je lepší koupit novou, nebo "repasovat" starou? Nemáš zkušenost s ojnicí Oyko? Nechtěl bych, aby to byl nějakej číňan. S tím zahříváním jsem to dělal obdobně, na tom motoru je to poznat, že ještě není ohřátej.

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

13.12.2018 v 20:32 | Nahoru | #54
Co se týče vůle, pokud to bylo origo, tak to brousili na 3 stovky. Druhovýroba se doporučuje brousit na 5 stovek.
Moje praxe, kterou jsem nemohl ovlivnit: Origo válec, česká výroba píst - firma neznámá - vůle 3,5 stovky. Bohužel jsem zajížděl dle not z Bible. Hřálo se to jako prase, nešlo to do otáček, osmkrát jsem se proletěl smykem. O ničem.
Ale... teplotní roztažnost velmi dobře kompenzoval Motortex. Sice se píst ve válci zastavil, ale nepřidřel. Super. Po úpravě nastavení karburátoru se MZta stala MZtou. Přestalo to hulit a jelo to. Tahle vůle, pokud bych válec nezmastil vylítlou segerovkou pístního čepu, by byla zcela v pohodě a Motorex ji s přehledem umazal. Píst se leštil, byly na něm zrcátka, ale na válci vůbec nic. Komprese OK, táhlo to a šlo do otáček.
Po destrukci válce, jsem z německa koupil 10,5 kW verzi s origo pístem. Vůli neznám, ale je vážný předpoklad, že je vybroušen na 3 stovky. Karbec sice správně nastaven, ale bylo to od začátku nějaký nemastný neslaný. Rozhodně tam 1,5 kW navíc nebylo znát, spíš chybělo. Do kopce ani prd. Laborování, nastavování - houby platný. Smykem jsem se proletěl jen dvakrát.
Vyřešil to nákup větší trysky. Relativně vyhovuje 125. 130 mi bohužel neposlali, poslali mi 135 a ta je už moc velká. Budu tedy na jaře ještě ladit...
Nyní mám nalítáno 1110 km od montáže. Minulý výbrus začal makat někde kolem 3 500 km. Na nějaký větší reference je tedy brzy. Snad jen to, že po ohřátí to v pohodě točí 7 000 otáček se směsí 1:50. Jistá možnost by byla vršek pístu kuželově o jednu stovku stáhnout někam pod kroužky. Pak by zajetí bylo asi rychlejší bez nebezpečí zadření.
3 stovky tedy v pohodě, ale mazat...
YOKO sadu v MZtě mám a asi 5 600 km nalítáno a v pohodě. O repasu jsem přemýšlel, ale neprovedl. Koupil jsem to nový a hotovo. Jen to vycentruj do 5-ti stovek, lépe do třech.
Hlavně to nenastavuj na zajíždění. Bude to bohatý jako prase, nebude držet volnoběh, bude to hulit, hřát jako vysoká pec a nepůjde za plynem.. Budeš akorát nasranej. Nastav to na normální ježdění a dej víc oleje.

Valvoline vs mogul

21.5.2019 v 07:48 | Nahoru | #55
Jenom pro informaci, protože na výbrus není čas a vlastně ani prachy a motor je celkově v relativně slušným stavu, tak bych si domontoval jenom to oddělený mazání. Jenože nyní jezdím na M2T a asi bych přešel na TSFko, to má zhruba nejlepší ohlasy mezi Jawařama a Mztařama, hlavně je vhodný do oddělenýho mazání. Nicméně, motor bude asi zakarbonovanej a já přemýslím co s tím. Poradí někdo, jak s tím vyběhnout? Mám to tam norm?lně nalít a čekat co to udělá, nebo to začít čistit? Pokud čistit, tak jak?

Valvoline vs mogul

21.5.2019 v 15:38 | Nahoru | #56
Zejtra má pršet...
Sundal bych výfuk, hlavu a válec. Čističem na brzdy a hadrem bych to přeleštil, kde to je černý. Z výfuku jen koleno cca 10 cm, kam se dostaneš.
Zrovna při tom zjistíš, jak se věci mají...
TSFko tedy nebude rozpouštět vagon karbonu, ale jen kbelík.
Hlavně je potřeba tu mašinu trochu točit, výfuk si vypálí sama.

Valvoline vs mogul

22.5.2019 v 05:13 | Nahoru | #57
Jasný, díky moc za radu , ono já měl s M2T strach to točit bo se mě podvakrát stalo, že se to jako kdyby zaćlo přidírat.

(reakce na) Valvoline vs mogul

22.5.2019 v 09:04 | Nahoru | #58
AresMlok> Někde na netu je graf průběhu výkonu a ta 10,5 kW verze je lepší až někde nad 5000 ot., pod tím je lepší ta slabší. Takže pokud jí netočíš, tak se ti může zdát i slabší a je to pravda. Možná by to chtělo v případě té výkonnější verze změnit sekundární převod do pomala.
Já jsem při otevření Mita, též dal lehčí převod na sekundár a je to v pohodě - 6-tka dokáže plynule zrychlovat i od 60km/hod (4000 ot./min.), a maximálka je při 12 000 ot.min.

Naposledy editováno 22.05.2019 09:05:43

2 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

22.5.2019 v 16:52 | Nahoru | #59
No, grafy jsou jedna věc, reálný průběh druhá. Do oněch cca 5500 otáček to tak je, jak píšeš. Jenže mě 10,5 kW verze odmítala pod 4000 otáček vůbec jet. Na cokoli...
To spravilo až opětovné vrácení křivé 29 let staré jehly a puštění ji na první zářez... Ejhle bingo.
9 kW verze mi na trojku točila 7000 otáček a 10,5 kW verze mi točí na trojku 8000 otáček. V háji to je do kopce, nemá zatím sílu - to ještě budu ladit.
Převod do pomala dávat nechci, chci aby to po rovině jelo 90 - 100 km/hod stabilně na 5-tku ne na 4-řku a s větrem v zádech.
Zatím zajíždím, tak ji nechci spařit.
Brzy bude dovolená, tak na to časem nějak přijdu, co to chce...

Koprkam:
dle toho, co píšeš, máš cit pro motor. Do trojky včetně můžeš motoru po ohřátí nakládat co se do něj vejde. To je pecka na semaforech. Čtyřka udrží rychlost i v mírném větru kolem 90 - 100 km/hod. Dle toho jak velkej padák vytváříš. Pětka je většinou udržovací, ale měla by se v 9 kW verzi umět z volna rozjet z 50 km/hod - tj. ze 3000 otáček.
TSFko by nemělo hulit a mělo by mazat. Věřím, že MZta ožije.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

23.5.2019 v 04:04 | Nahoru | #60
AresMlok> Hele jako vim, že si spisovatel (dokonce jsi jednou někde doporučoval namazat kotouč přední brzdy, aby brzda nebyla tak jedovatá ), ale 1) větší vůle nemá na kompresy moc vliv, bo těsní pístní kroužky, ne píst, menší vůle se snaží vyrobci dělat, aby motor nezvonil, u almetu bych dodržel pravidlo co cm vrtání to 0.01mm vůle a je klid 2) bohatější směs motor naopak chladí 3) při zajíždění občas motoru nakládat, aby se rychlejc zajel, ale vždy jen krátkodobě abys ho neuhřál a nerafnul ho (pokud se hryzne, pilníkem v příčném směru zdrsnit prasátka na pístu, na oleštěných prasátkách se neudrží olej a bude to pak dělat problémy) 4) bludy o tom, že na kvalitnějšíí olej budeš zajíždět dýl to je výsměch 5) zadření u dvoutaktu vlivem rozpuštěnýho karbonu, to je dost hovadina, možná si měl v koleně tak tlustou vrstvu, že se vybracema ulomila, já koupil tři půlky, který měly uplně zarostlý vejfuckový kanály a lil tam tsf a najezdil x tisíc uplně v klidu, podle mě si lidi pletou ovolněnej karbon u 4t, kterej jezdil na pravěkej bahnovolej m6 a po nalití adčka jim uvolněnej kekel ucpal mazací kanál, to ale u 2t fakt nehrozí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3853, 3854] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115618 Dnes v 09:06 Verdom
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR

TOPlist