1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?
1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?
1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?
1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?
1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?
NIcméně obráceně. Kolega prodával Bugatti, karosované firmou ve třicátých letech,....cena byla výrazně nižší a byla to jediná poznámka (tj. výhrada) kupců, že to není originál!!!
(A zajisté jde o jeden z nejvýznamějších moto-Indiánů světa )
Peace!
Ostatně, co je na "samodomo úpravě jednotlivců" špatnýho? Je prostě součást historie konkrétního stroje. Každý předchozí majitel se na něm nějak podepsal, zanechal stopu. Teď jde jen o to, aby ta stopa, kterou zanecháme my, jako současní majitelé, byla pozitivní, zapadla do celkový historie, zkrátka, abychom to nezkurvili. Ale chápu, že tyhle hlubokomyslný filozofie asi kejvačkáři těžko dokážou vstřebat. Ti tak jen polejt to akrylátem, nakoupit v ešopu repliky (a pak na veteranforu nadávat, jak jsou mizerný a drahý) a řešit, jestli je půlbuben lepší jak čtvrtbuben.
P.S. nemyslím si, že by zakázková karoserie snižovala hodnotu bugy. To bývá většinou naopak. Háček byl určitě jinde. Ovšem, nevím, o jaký se jedná případ, tak nehodnotím.
1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?
No a jestli je to otázka na mě osobně, já bych to tam nechal. nedával bych repliky. Tak jako nedávám na žádné motorky repliky. Ani na jedné mojí motorce nemám repliku.záměrně. Pokud ano, tak jen než seženu originál. Vše mám v origo stavu a laku. Akrylátem jsem nikdy sobě nelakoval. Kupodivu mám doma i originál dobovou 8850 na Jawu. A půlbuben je rozhodně lepší než čvtrbuben Rozhodně cenově, rozhodně i na funkčnost,..čtvrtbuben nebude nijak košer šlajfovat!
Naposledy editováno 10.12.2018 15:11:18
A s těma "replikama" je to taky ošidný. Zas, pokud se jedná o kejvačky, tak dobrá, můžeš onanovat nad původníma dílama. Prostě za pár korun koupíš dva tři další vraky a doskládáš si to. Ovšem třeba můj "řemen" (viz profil) je z poloviny plný replik (i když vlastní či zakázkové výroby, nikoliv z éšopu) a fakt se za to nestydím. Protože asi sotva seženu originál blatníky na motorku z roku 1923, kterejch bylo vyrobeno jen pár desítek kusů. To je právě o tom přístupu....
A tím se zase vracíme k tomu péraku v úvodu. Podle fotky to není žádný "úhnoj (C)", takže za mne vůbec neřešit, nechat být. A je jedno, zda to dělal profik s firmou před rokem 1948, nějaké státní VD, sám majitel motorky někde v garáži nebo někdo v kolbence melouchem. Samozřejmě, doložená historie by byla plus, ale i tak....
A ještě jedna taková teoretická, na tebe Dejme tomu, že bys měl k dispozici nasyslený originální díly na scouta 1927. Přestavěl bys toho Dřízhala 1935 na Scout 1927, byť bez použití replik?
E: doplňuji. Kdybys teda nevěděl, že to je Dřízhal. Prostě jen nějak někdy dobově upravený indian.
Naposledy editováno 10.12.2018 15:34:50
Na předválce co mám doma mám také přední blatník repliku, protože pravděpdobně nekoupím ani v německu kde se vyráběly, stejně tak tam mám repliky držáků blatníku,..ale to je jen tím, že zatím nemám. Doufám.
A člověk má sem tam štěstí. Taky sem si jednou řekl že bych chtěl mít jednoválec Jawu 350 dvoupákový motor,..a ejhle...povedlo se! Chce to jen čas a pohodu.
Mě jen v tom celém udivuje stálé,... tak nějak to "tuctování bezvýznamných" péráků, kývaček" a podobně,.....protože zatím mě nikdo nevysvětlil v podstatě co tím je myšleno. Jestli počet kusů? Význam v československém-evropském-světovém měřítku? Doba vzniku?.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák | Borntobewild | 45 | 22.12.2023 v 00:57 strecmen |