globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Blatník z jawy pérák?
17.12.2015 v 07:40
Zdravím,nevíte,co je to za blatník?Spatřeno na jawě pérák 250,vývoz Anglie.Je možné,že je to z něho?





Blatník z jawy pérák?

17.12.2015 v 08:27 | Nahoru | #1
Nevim, jestli tento konkretni blatnik z neceho je, ale na prelomu ctyricatych a padesatych let se prohlubovaly blatniky na peracich ve spouste karosarskych firmicek podobne, jako si dneska strkame na motorku karbonovy tuzing. Podle me to prispelo i k vyslednemu dizajnu kyvacky s hlubokymi blatniky..


1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?

17.12.2015 v 09:15 | Nahoru | #2
A bylo to prohlubování k něčemu krom designu?

1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?

17.12.2015 v 12:14 | Nahoru | #3
Zajímavý je i pant,na odklopení blatníku



Blatník z jawy pérák?

17.12.2015 v 12:33 | Nahoru | #4
Podle me to bude dobovy tuning. Klidne bych to tak nechal.
Uz jen podle toho sedla si to nekdo vylepsoval k obrazu svemu.

Naposledy editováno 17.12.2015 12:34:21

Blatník z jawy pérák?

17.12.2015 v 16:58 | Nahoru | #5
ano hluboke blaniky a sedlo z pulitra aneb orgije bastleni v Ceskoslovensku

(reakce na) Blatník z jawy pérák?

17.12.2015 v 20:20 | Nahoru | #6

DRN. píše: A bylo to prohlubování k něčemu krom designu?



Třeba kvůli stříkající vodě.

Blatník z jawy pérák?

24.12.2015 v 22:27 | Nahoru | #7
Existuje mnoho takto individuálně upravených péráků....většinou pro nepřízeň počasí.

1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?

4.12.2018 v 09:02 | Nahoru | #8
vysvětlete mi prosím k čemu slouží odklápěcí blatník na péráku.

(reakce na) Blatník z jawy pérák?

4.12.2018 v 09:08 | Nahoru | #9

Apolo440 píše: vysvětlete mi prosím k čemu slouží odklápěcí blatník na péráku.


Aby slo vymontovat kolo

(reakce na) Blatník z jawy pérák?

4.12.2018 v 09:25 | Nahoru | #10
monkeykoule>

Tak taky dle mého mínění, to vůbec není Jawácký blatník, spíše to bude blatník z nějakého Německého motocyklu.

Blatník z jawy pérák?

5.12.2018 v 10:29 | Nahoru | #11
Blatníky tohoto typu "hluboké" se dělali v mnoha provedeních a to většinou doma. Mám jak kepané z plechu, upravené z nějakého jiného motocyklu pro Péráka, dělané na kopytě (laminát) i tak že jen přidali kus plechu na původní Pérácký.

1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?

8.12.2018 v 18:08 | Nahoru | #12
Nechal bych ho na motorce, už jen z důvodu tehdejší lidové tvořivosti. I ta je dnes historií , která k motorce patří.

(reakce na) Blatník z jawy pérák?

9.12.2018 v 07:41 | Nahoru | #13
milan1963>

Taky dobrý názor, ať si to každý nechá a udělá tak jak se mu to líbí.
Někdo rád leštěnku, jiný zase patinu, jiný naprostý originál atd.

Blatník z jawy pérák?

9.12.2018 v 13:40 | Nahoru | #14
Ono se to netýká jen tuctových bezvýznamných péráků. Tohle třeba je Indian Scout 1927 se „zakázkovou karoserií“ od fy Dřízhal z roku cca 1935. Věřím, že by se určitě našla spousta "puristů", kteří by ty úpravy srubali a nahradili "originálními" replikami, aby to bylo "jako když motorka vyjede z továrny".

1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?

10.12.2018 v 12:02 | Nahoru | #15
Hezký stroj. Nicméně ve třicátých letech, kdo měl peníze si u karosáře nechával upravit/nově karosovat cokoliv. Od automobilu, přes moto až po autobusy..... Což sice může být asi i u tohoto indiána, ale princip vzniku je rozdílný. Za komoušů, kdy nebylo asi ani družstvo, které by tento tuning mohlo vyrobit šlo o garážovou výrobu (nejspíše i načerno, jinak by to bylo soukromé podnikání a tudíž rozkrádání soc.majetku, což až na malilinkaté vynímky nemohlo projít.....) nebo samodomo úpravu jednotlivců.
NIcméně obráceně. Kolega prodával Bugatti, karosované firmou ve třicátých letech,....cena byla výrazně nižší a byla to jediná poznámka (tj. výhrada) kupců, že to není originál!!!

(A zajisté jde o jeden z nejvýznamějších moto-Indiánů světa )

Peace!

(reakce na) Blatník z jawy pérák?

10.12.2018 v 12:31 | Nahoru | #16
Dolin> Ale o to přeci nejde! Pointa je jinde. Tenhle indián je s doloženou historií, kupováno kdysi dávno od původního majitele. Ovšem, "tuning" je to podobný jako u toho péráka. Otázka zní: kdybys ho koupil někde na burze, bez znalosti předchozí historie, nechal bys tam ty úpravy, nebo scouta zprznil "do původního stavu"? Protože to stejně dobře může být "za komoušů samodomo úprava jednotlivce".

Ostatně, co je na "samodomo úpravě jednotlivců" špatnýho? Je prostě součást historie konkrétního stroje. Každý předchozí majitel se na něm nějak podepsal, zanechal stopu. Teď jde jen o to, aby ta stopa, kterou zanecháme my, jako současní majitelé, byla pozitivní, zapadla do celkový historie, zkrátka, abychom to nezkurvili. Ale chápu, že tyhle hlubokomyslný filozofie asi kejvačkáři těžko dokážou vstřebat. Ti tak jen polejt to akrylátem, nakoupit v ešopu repliky (a pak na veteranforu nadávat, jak jsou mizerný a drahý) a řešit, jestli je půlbuben lepší jak čtvrtbuben.

P.S. nemyslím si, že by zakázková karoserie snižovala hodnotu bugy. To bývá většinou naopak. Háček byl určitě jinde. Ovšem, nevím, o jaký se jedná případ, tak nehodnotím.

1 reakcí na tento příspěvek Blatník z jawy pérák?

10.12.2018 v 15:09 | Nahoru | #17
No já jen narážel na způsob vzniku, že předválka je většinou dělaná profíkem, který na to měl firmu,..péráky/zetky,..cokoliv tehdy - jako znouzectnost. Tudíž jsem narážel na jen způsob a dobu vzniku. A sám mám doma 350/18 s hlubokýma blatníkama a 500OHC sedlem tedy jakože,..model "socko OHC". Nevidim v tom problém. NIkde sem napsal, že je v něčem problém,....(teda pokud je míněno na mě ta pasáž "..hlubokomyslnosti kývačkářů".....)

No a jestli je to otázka na mě osobně, já bych to tam nechal. nedával bych repliky. Tak jako nedávám na žádné motorky repliky. Ani na jedné mojí motorce nemám repliku.záměrně. Pokud ano, tak jen než seženu originál. Vše mám v origo stavu a laku. Akrylátem jsem nikdy sobě nelakoval. Kupodivu mám doma i originál dobovou 8850 na Jawu. A půlbuben je rozhodně lepší než čvtrbuben Rozhodně cenově, rozhodně i na funkčnost,..čtvrtbuben nebude nijak košer šlajfovat!

Naposledy editováno 10.12.2018 15:11:18

(reakce na) Blatník z jawy pérák?

10.12.2018 v 15:31 | Nahoru | #18
Dolin> to taky nemusí být ouplně pravda. Ta předválka může být přestavěna i za komoušů, jako "znouzecnost" modernizace. A může být udělána řemeslně na úrovni (a nebo taky ne, samozřejmě), protože ji upravoval někdo šikovný, případně i ten "profík, který na to měl firmu", kterou mu bolševik znárodnil a on to teď udělal "melouchem". Takových případů je...

A s těma "replikama" je to taky ošidný. Zas, pokud se jedná o kejvačky, tak dobrá, můžeš onanovat nad původníma dílama. Prostě za pár korun koupíš dva tři další vraky a doskládáš si to. Ovšem třeba můj "řemen" (viz profil) je z poloviny plný replik (i když vlastní či zakázkové výroby, nikoliv z éšopu) a fakt se za to nestydím. Protože asi sotva seženu originál blatníky na motorku z roku 1923, kterejch bylo vyrobeno jen pár desítek kusů. To je právě o tom přístupu....

A tím se zase vracíme k tomu péraku v úvodu. Podle fotky to není žádný "úhnoj (C)", takže za mne vůbec neřešit, nechat být. A je jedno, zda to dělal profik s firmou před rokem 1948, nějaké státní VD, sám majitel motorky někde v garáži nebo někdo v kolbence melouchem. Samozřejmě, doložená historie by byla plus, ale i tak....

A ještě jedna taková teoretická, na tebe Dejme tomu, že bys měl k dispozici nasyslený originální díly na scouta 1927. Přestavěl bys toho Dřízhala 1935 na Scout 1927, byť bez použití replik?
E: doplňuji. Kdybys teda nevěděl, že to je Dřízhal. Prostě jen nějak někdy dobově upravený indian.

Naposledy editováno 10.12.2018 15:34:50

Blatník z jawy pérák?

10.12.2018 v 18:59 | Nahoru | #19
Ne nepřestavěl. Ale já se hrabu furt v rachivech tak bych na to snad třeba i časem přišel "že je to ono". Je pravda že moje 634, vesnický "k.ndolap" áala japonský stroj sem překopal zpět na klasiku, protože se mě na tom mimo jiné hnusně sedělo. Ale mám nafoceno a mám odloženo vše co k tomu bylo.
Na předválce co mám doma mám také přední blatník repliku, protože pravděpdobně nekoupím ani v německu kde se vyráběly, stejně tak tam mám repliky držáků blatníku,..ale to je jen tím, že zatím nemám. Doufám.
A člověk má sem tam štěstí. Taky sem si jednou řekl že bych chtěl mít jednoválec Jawu 350 dvoupákový motor,..a ejhle...povedlo se! Chce to jen čas a pohodu.
Mě jen v tom celém udivuje stálé,... tak nějak to "tuctování bezvýznamných" péráků, kývaček" a podobně,.....protože zatím mě nikdo nevysvětlil v podstatě co tím je myšleno. Jestli počet kusů? Význam v československém-evropském-světovém měřítku? Doba vzniku?.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen


TOPlist