bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ZX10R 2004 alternátor
14.12.2015 v 15:41
Zdravím vás přátelé, vlastním ZX10R 2004 s chronicky ukňučeným alternátorem a na internetu jsem se dozvěděl zvěsti o možném poškození motoru, pokud se ten alternátor poškodí. Moje ZX10R má najeto cca 40.000 km, zatím nebyl žádný problém. Teď přes zimu budu na motorce dělat rozvoďák, napínák, kontrolovat ventily a pokud se má kontrolovat nějaká vymezovací podložka nebo jak to tam je? Tak bych ocenil vaši radu nebo zkušenosti. Děkuji.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

14.12.2015 v 16:45 | Nahoru | #1
Pokud se z alternátoru neutrhne žádný díl a nevletí do mazacího okruhu, tak to motoru nijak neublíží. Přesněji řečeno, není to alternátor (=s buzenou kotvou), jak je zvykem v autech, ale třífázové magneto, správně řečeno "třífázový synchronní alternátor s permanentními magnety v rotoru". Kontrola a případná oprava/výměna rozvoďáku, šponováku a seštelování ventilů, nemá s alternátorem nic společného. Pakliže motorka bez problémů dobíjí (za chodu motoru drží na baterce napětí 14 - 14.4V), pak není důvod se alternátorem zabývat.

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

14.12.2015 v 21:44 | Nahoru | #2
J

Naposledy editováno 26.12.2015 22:22:41

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

15.12.2015 v 11:12 | Nahoru | #3
Pokud ti už hrčí tak určitě kontrola! Na této moto to byl problém a altík se rozletěl. Sám jsem to nechal kontrolavat a vyměnit nějakou vymezovací podložku. O te doby jsem měl klídek.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

17.12.2015 v 12:25 | Nahoru | #4
Tady máš spoustu informací...

www.motorkari.cz/tema/

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

17.12.2015 v 12:43 | Nahoru | #5
M

Naposledy editováno 26.12.2015 22:22:22

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

31.12.2015 v 16:33 | Nahoru | #6
musi se seridit vule vymezovaci podlozkou, nic extra drahyho, jen u prvniho typu (v 2005 uz byl novej a ja mam nastesti taky novej) hrozi rozlitnuti altiku protoze to neni sichrovany segrovkou nebo co (vic vi Fizzer). kazdopadne serizeni vule to vyresi, ale musis hned, ne az se to rozleti. ja muzu klidne pockat me nic nehrozi.

JMK: tady je jina situace, v 04/05 ZX10R je zcela jiny altik nez se bezne dela, od 06 je zase na klice na leve strane, ale tady je nad prevodovkou za motorem, mrnavej, suchej, toci 2x to co klika a reseni je nedoladeny u prvniho rocniku.

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 00:44 | Nahoru | #7
http://www.partsdepo...8ZX1000-C2%29/46826/
jsou to mazné podložky pod číslem 92026 na rozkresu, časem zeslabnou a rozpadnou se pokud je včas nevyměníš, většinou to poškodí altík a tim, že je umístěn nad převodovkou tak to spadne dovnitř a je vymalováno, altík točí ještě jednou co motor,takže pokud máš 40 tak altík má už 80tis.. Jak to začne mít takovej hvízdavej zvuk(nezní to ani tak zle jako,že by bylo něco špatně), hned to vyměnit, podložky se pak dají koupit v různé tlouštce podle opotřebení ostatních dílů vedle tak aby tam vznikla mezera podle manualu, tu změříš měrkou,ale nepamatuju si teď hodnoty z hlavy. A myslim si,že 05 to má úplmě stejně jak 04, až 06 je zas řešen jinak.

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 00:57 | Nahoru | #8
rozmezi vule je 0.6-0.9, me to ted serizoval dewwil, mel sem ve 99000km vuli 1.0, tak to hodil na 0.6 (predtim se to serizovalo v 52tis)

vse je v manualu a ten je ke stazeni tady na motorkarich

http://www.motorkari...r-ninja.html#manualy

nebo u me

http://bubrak.musichall.cz/docs/manuals/

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 00:59 | Nahoru | #9
a 05 to ma trochu jinak (resp. od konce roku 2004), je to trochu prepracovany, aby se to nemohlo rozlitnout, jak sem psal, ale princip je stejnej, az 06 ma zas na klice vlevo jako ma vetsina motorek, nicmene tam zas pomerne casto vyhori vinuti

Naposledy editováno 02.03.2016 00:59:44

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 06:55 | Nahoru | #10




Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 15:47 | Nahoru | #11

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 22:17 | Nahoru | #12
Helee a jakpa to má 636 03-04r.v? To samé?

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 22:20 | Nahoru | #13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 22:23 | Nahoru | #14
TC-Def> vlevo pod deklem na klice...

e: ha Bubra byl rychlejší...

Naposledy editováno 02.03.2016 22:24:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 22:29 | Nahoru | #15

dewwil píše: TC-Def> vlevo pod deklem na klice...

e: ha Bubra byl rychlejší...



vo chlup no

kazdopadne uz bych se fakt fest projel, pocasi je naprd, ale pristi patek to vypada sjizdne, tak bysme to mohli predbezne naplanovat co rikas?

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 22:37 | Nahoru | #16

Bubrak-ZX10R píše: vo chlup no

kazdopadne uz bych se fakt fest projel, pocasi je naprd, ale pristi patek to vypada sjizdne, tak bysme to mohli predbezne naplanovat co rikas?



Asi jo, já teď taky ležím s nějakým Moribundusem, že pomalu nemůžu ani mluvit, ale příští pátek budu už OK....doufám...

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

2.3.2016 v 22:47 | Nahoru | #17
tak ok, bud patek nebo pak po vikendu dalsim tak se taky uzdrav

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

12.4.2016 v 20:16 | Nahoru | #18
Bubráku,dotaz nemáš podle té tvojí fotky prohozené ty vymezovací podložky??
Dle serv.manuálu by ta podložka s tím vybráním pro mazání měla být před ozubeným kolem.
Ale z principu je to zřejmě jedno,očividně ti to maže dobře..

Kdyby někdo potřeboval:
http://www.motorkari...10r-2005-969085.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

12.4.2016 v 21:03 | Nahoru | #19
Martin-zx> nemá, to jsem jen vyměřoval tu vůli, skládaný to pak bylo dle manuálu...

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

12.4.2016 v 21:21 | Nahoru | #20
covece nak to ted zere po tom servisu u dewouse , posledni nadrz 8.5 litru prumer a to si nejsem vedom ze bych to nekde nejak moc tejral ... budu to sledovat a pak mrknu na vzduchac prip. jestli neni moc oleje

ale stalo se mi to poprvy za celejch 9 let, predtim jen jednou u ZX9R kdyz sem dal moc oleje do penovyho pratelnyho filtru. tak sem takovej nejistej cim to muze byt.

Naposledy editováno 12.04.2016 21:23:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

12.4.2016 v 21:59 | Nahoru | #21
Bubrak-ZX10R> se máš, já pod 10l okolo komína neumím. Koukni se do airboxu jak to tam teď vypadá...

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

12.4.2016 v 23:07 | Nahoru | #22

dewwil píše: Bubrak-ZX10R> se máš, já pod 10l okolo komína neumím. Koukni se do airboxu jak to tam teď vypadá...



jojo vomrknu to

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

13.4.2016 v 06:10 | Nahoru | #23
dewwil>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

13.4.2016 v 08:20 | Nahoru | #24

Bubrak-ZX10R píše: covece nak to ted zere po tom servisu u dewouse , posledni nadrz 8.5 litru prumer a to si nejsem vedom ze bych to nekde nejak moc tejral ... budu to sledovat a pak mrknu na vzduchac prip. jestli neni moc oleje

ale stalo se mi to poprvy za celejch 9 let, predtim jen jednou u ZX9R kdyz sem dal moc oleje do penovyho pratelnyho filtru. tak sem takovej nejistej cim to muze byt.



nevyndavali jste sekundární klapky nebo přívěru?

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

13.4.2016 v 12:24 | Nahoru | #25

FiZzeR píše: nevyndavali jste sekundární klapky nebo přívěru?



sekundary zustaly a priveru sem odpojil nekdy na podzim a ted tam mam nove i orig koncovku

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

13.4.2016 v 16:30 | Nahoru | #26
Origo koncovka=větší spotřeba...

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

13.4.2016 v 16:38 | Nahoru | #27

Martin-zx píše: Origo koncovka=větší spotřeba...



s tou origo sem pred lety taky jezdil a vyssi spotreby sem si nevsiml (vse si pisu do excelu), ale ted nove bez privery. ale jeste zkusim jednu nadrz project aby se to potvrdilo a pak ocihnu airbox nejprv a pak pripadne zapojim priveru a pak vratim ladak, to uz bude po STK

Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

14.4.2016 v 18:18 | Nahoru | #28
Je mi to jasne

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

14.4.2016 v 18:25 | Nahoru | #29
Jeste k tomu altiku,vi nekdo jaky je rozdil v tech oznacenich spojkovy kos C altik napr.A?
Z jakeho duvodu delali a-d??Je tam nejaky rozdil v ozubeni??Delka zubu,velikost atd....????
Nebo to meli aby vedeli na jake smene to Japoncici rubali?

(reakce na) Kawasaki ZX10R 2004 alternátor

14.4.2016 v 22:29 | Nahoru | #30

Martin-zx píše: Jeste k tomu altiku,vi nekdo jaky je rozdil v tech oznacenich spojkovy kos C altik napr.A?
Z jakeho duvodu delali a-d??Je tam nejaky rozdil v ozubeni??Delka zubu,velikost atd....????
Nebo to meli aby vedeli na jake smene to Japoncici rubali?



To v manuále nepíšou, jen že se k tomu má přiřadit odpovídající písmenko na druhým dílu... Asi nějaký tolerance třeba?
A prej A z 2004 není A z 2005 atd., nevím co je na tom pravdy ale byl by to docela špek
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja Italy777 49 Včera v 17:44 PetrL3
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 543, 544] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16301 16.4.2024 v 16:26 FiZzeR
ZX10R 04 nejde do otáček Kawasaki ZX-10R Ninja Baciszx9r 2 7.4.2024 v 10:17 Baciszx9r
Při vypnutém motoru mi pořád bliká ... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja lukash321 33 12.3.2024 v 12:11 Straza.ninja
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist