Šťourám se kamarádovi v banditovi, špatně chytal, kolísal volnoběh a dusil se. Do 5000 otáček jako by do něj nešel benzín, okolo 6ti tisíc chytl dech a jel úplne normálně až do omezovače. Tady je výčet věcí, co jsem s ním provedl:
- nové svíčky ngk cr9ek (byly tam cr9eh)
- nový vzduchový filtr
- kontrola palivového kohoutu
- změřené odpory cívek - ok
- kontrola ventilových vůlí - ok
- rozborka karburátorů:
kontrola membrán jestli nejsou roztrhnutý
kontrola hladin plováků
vyčištění hlavních, volnoběžných trysek a jehel v ultrazvuku
vyčištění celých karburátorů čističem a profoukání tlakovým vzduchem
nakonec seřízení podtlaků
Výsledek je takový, že motorka teď chytá na brnk a drží volnoběh. Ale dusí se stále. Okolo volnoběhu a na první cca 1/8 otevření plynu jede normálně, když otevřu plyn trochu víc tak se začne dusit (a je jedno jestli dám půl plynu nebo plnej) až do 5-6ti tisíc otáček, pak najednou chytne dech a jede normálně až do omezovače.
Když otevřu sytič, tak motorka jede v nízkých otáčkách znatelně líp, ale díra je tam pořád. S pilot screw se nehýbalo (motorka jela většinu sezóny v pořádku, problémy nastaly ke konci léta bez zjevné příčiny).
Celý mě to připadá, jako by v určitým pásmu otáček byla chudá směs, ale ta se přece nerozladí sama od sebe ne? Nutno podotknout, že se studeným motorem se bez sytiče nedá jet, po zahřátí je to mnohem lepší. Jehly nemají zářezy, musely by se podložit..
Na co jsem zapoměl, co mám ještě zkontrolovat? Díky za nápady
Naposledy editováno 08.12.2015 16:02:54
3 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
Nemenil kamarad nahodou vyfuk?...todle me delalo taky, bylo to civkou ale to uz jsi kontroloval....
2 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
Výfuk neměnil, má sériovej..
Kohout jsem zapoměl napsat, ten je taky v poho a hlavně sem to zkoušel ještě i s flaškou s benzínem..
e: projevovalo se mi to jen za jídy
Naposledy editováno 08.12.2015 16:08:47
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
gugo píše: Malej nebo velkej bandit ? velkej ma tusim palivovy cerpadlo , malej nevim.
...malej i velkej maj karburátory, zrovna tak malej i velkej jsou stříkačky, záleží na konkrétním modelu
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
Na studené motorce nastartuj a šáhni si hned na svody, podle toho, jak se zahřívají poznáš i na kterém válci to nejspíš fixluje. Hlavní tryska a membrány budou nejspíš cajk, když ti motor táhne od středních otáček výše a necuká. Správně seřízená motorka by už neměla bez sytiče chcípnout pár vteřin po nastartování. Jestli to potřebuje mnohem delší čas, tak je to chudý.
TPS můžeš zkusit taky, ale neřekl bych, že to bude dělat až takové brikule. Jestli to fachá líp za tepla, tak to vypadá spíš na tu chudou směs a ucpaný kanál nebo trysku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí
- tps senzor má mezi pinama 1 a 3 odpor 5kohm (cajk), ovšem mezi pinama 2 a 3 má při otáčení plynem 1,1kohm - 4,3kohm, dle manuálu by mělo být 3,09 - 4,63
- prošel jsem ještě jednou hladiny karburátorů a nastavil je přesně podle manuálu na 17mm, ale nebylo to o moc
- vyšrouboval jsem pilot screw na všech karburátorech a vyčistil jak jejich kanálky tak šrouby samotný, co mě ovšem zarazilo je že byly všechny vyšroubovaný o 4 otáčky místo o 1 a 3/4 jak píše manuál. Ovšem když jsem je zašrouboval podle manuálu, tak už koukaly z komory karburátoru, to asi není normální ne? Nicméně při továrním nastavení motorka stěží udrží volnoběh, nejlíp motor jde tak jak to bylo tj pilot vyšroubovaný o 4 otáčky..
Tak nevím co si o tom mám myslet..
tady je vidět, jak špičky těch pilotů vylízaj z tělesa karburátoru, pod úroveň se dostanou až po 4 otáčkách..
jo, podle těch hodnot by to tak vypadalo, ale je to uplně obyčejnej potenciometr a když jsem ho měřil tak odpor plynule reaguje na natočení klapek, žádný prázdný místa.
na nějakejch americkejch banditích stránkách si to lidi odpojovali a jezdili bez něj, a prý nezaznamenali změnu..
kdyby se našel někdo s bandaskou ochotnej mi to změřit (nebo si to nechat změřit) tak bych byl ščastné, protože ta sranda stojí 5k a nerad bych pak zjistil, že to dělá pořád a problém je jinde...
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
TPS špatný být nemusí, podívej se, při jakém plynu má být tahle hodnota, myslím že full gas a tím pádem to máš přesně na středu tam, kde to máš mít (4,3kohmu).
Něco jsi přehlédl. Karburátory jsem v UZV čistil po jednom a pravdu máš, že to je osírek to rozebrat, ale i když byly na pohled čistý, tak na dně jsem vylejval pěknej bordel. Chce to pořádně nastudovat, všechno 2x prohlédnout. Vyměň i gumičky pod nasávacíma otvorama pro seřízení podtlaků, O-kruh v ložiskárně stojí 1kč (na partsdepotu 70Kč, to mě dostalo )
Přeju ti štěstí s opravou, do jara máš ještě času
Napadá mě, jestli by nemělo smysl zkusit dát o fous větší tu volnoběžnou trysku - šroub bohatosti by nebyl nadoraz a možná bych se někam posunul.. Odpovídalo by tomu i natočení rukojeti plynu okolo 1/4 - 1/2 kdy to se to dusí, podle nějakýho chytrýho obrázku má při tomhle natočení vliv hlavně volnoběžná tryska, a k té půlce začíná mít vliv výška jehly (s tou se ale na tomhle karburátoru hýbat nedá). A směs je v problémových otáčkách chudá, protože je to za studena horší než při zahřátí..
proti tomu zase jakto, že to před tím jelo normálně??
Jo a ten tps jsem zkoušel odpojit, a chování motorky se vůbec nezměnilo
edit: tak su jelito, mi to vrtalo hlavou tak sem si pečlivěji přečetl způsob měření toho tps, a je to tak jak píšeš - ta hodnota je při plně otevřeným plynu, není to rozsah jak jsem si prvně myslel.. Tudíš je tps v cajku
Naposledy editováno 10.12.2015 21:23:00
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
Ty piloty se mi právě taky nezdají, ale takhle dovnitř lezou akorát pří základním nastavení. Teď je mám cca zároveň s komorou karburátoru.
Příruby jsem kontroloval, a brake cleaner jsem po nich taky stříkal :)) ty sou v pohodě
1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí
tak nebo tak se někde muselo něco rozbít nebo ucpat, protože ta motorka prostě jezdila a nic se na ní neupravovalo..
Jinak bych byt tebou pro nasazenych karbcich zmeril hladinu bah umela hadicka ohnuta do U .. a uvidis hnedle. (jestli si to uz delal tak sorry ale celou historii si nepamatuju)
NICMÉNĚ záhada napůl vyřešena, a je to prdel.. bavil sem se s tím kamarádem, kterýho motorka je a podle něj se takhle chová vlastně normálně. Prostě dokud je studená, tak má díru v plynu a normálně jede až se fakt pořádně ohřeje. Toho já při těchle teplotách samozřejmě nikdy nedosáhl, takže jsem pořád hledal závadu.
Takže původní problém, že se s ní téměř nedalo jet se vyřešil vyčištěním karburátorů. Majitel už by byl teď spokojenej, mě to ale pořád vrtá hlavou. Přemýšlím nad tím, že tam zkusím dát větší volnoběžný trysky - sou tam 35, tady na krámě mají 40. To by stálo zato to zkusit ne? Když jsou teď šrouby bohatosti vyšroubovaný na max, tak s větší tryskou bych mohl dosáhnout požadované bohatosti směsi, to je alespoň moje úvaha..
Tak sem přešel na 40, šrouby bohatosti na 1 otáčce. Moto po vytlačení z garáže chytne na sytič, během pár vteřin letí otáčky nahoru, po půl minutě udrží volnoběh bez sytiče. Projel sem jenom kousek, ale už se dal bez sytiče vyjet kopec u garáže, hurá. Při otočení plynu víc jak 1/4 se dusí pořád, ale je to znatelně lepší a hlavně jsem neohřál dost na to, abych to mohl objektivně posoudit. Dá se vzducháč při teplotě okolo nuly vůbec zahřát?
Po vyzkoušení svíčka černá, ale to nemá valnou informační hodnotu když to brblalo víc na místě než se najelo. Těším se až bude tepleji
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |