globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bandit se ve středních otáčkách dusí
8.12.2015 v 14:19
Zdravím..

Šťourám se kamarádovi v banditovi, špatně chytal, kolísal volnoběh a dusil se. Do 5000 otáček jako by do něj nešel benzín, okolo 6ti tisíc chytl dech a jel úplne normálně až do omezovače. Tady je výčet věcí, co jsem s ním provedl:

- nové svíčky ngk cr9ek (byly tam cr9eh)
- nový vzduchový filtr
- kontrola palivového kohoutu
- změřené odpory cívek - ok
- kontrola ventilových vůlí - ok
- rozborka karburátorů:
kontrola membrán jestli nejsou roztrhnutý
kontrola hladin plováků
vyčištění hlavních, volnoběžných trysek a jehel v ultrazvuku
vyčištění celých karburátorů čističem a profoukání tlakovým vzduchem
nakonec seřízení podtlaků

Výsledek je takový, že motorka teď chytá na brnk a drží volnoběh. Ale dusí se stále. Okolo volnoběhu a na první cca 1/8 otevření plynu jede normálně, když otevřu plyn trochu víc tak se začne dusit (a je jedno jestli dám půl plynu nebo plnej) až do 5-6ti tisíc otáček, pak najednou chytne dech a jede normálně až do omezovače.

Když otevřu sytič, tak motorka jede v nízkých otáčkách znatelně líp, ale díra je tam pořád. S pilot screw se nehýbalo (motorka jela většinu sezóny v pořádku, problémy nastaly ke konci léta bez zjevné příčiny).

Celý mě to připadá, jako by v určitým pásmu otáček byla chudá směs, ale ta se přece nerozladí sama od sebe ne? Nutno podotknout, že se studeným motorem se bez sytiče nedá jet, po zahřátí je to mnohem lepší. Jehly nemají zářezy, musely by se podložit..

Na co jsem zapoměl, co mám ještě zkontrolovat? Díky za nápady

Naposledy editováno 08.12.2015 16:02:54
Předchozí
1 2 3 4
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 15:25 | Nahoru | #1
Malej nebo velkej bandit ? velkej ma tusim palivovy cerpadlo , malej nevim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 15:42 | Nahoru | #2
gugo> palivove cerpadlo maji az strikacky....zvduchace nikdy cerpadlo nemeli...

Nemenil kamarad nahodou vyfuk?...todle me delalo taky, bylo to civkou ale to uz jsi kontroloval....

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 15:42 | Nahoru | #3
Mě u 650 podobný problém dělal palivový kohout (na nádrži)

2 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:02 | Nahoru | #4
bandit 600, kua, sem to tam vyplňoval se to muselo někde ztentonoc..

Výfuk neměnil, má sériovej..
Kohout jsem zapoměl napsat, ten je taky v poho a hlavně sem to zkoušel ještě i s flaškou s benzínem..

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:07 | Nahoru | #5
Martin.z.brna> nám taky vypadal v poho, ale po tom, co se vykuchal úplně to přestalo zlobit... pokud máš stejný jako já, tak mu vyber vnitřek s membránou, to vždycky můžeš dát zpět

e: projevovalo se mi to jen za jídy

Naposledy editováno 08.12.2015 16:08:47

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:11 | Nahoru | #6
Nestli mas nesge kohout tak ho prepni do polohy Pri a nahod motor pokud zavada bude stale neni chyba v😤kohoutu

Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:11 | Nahoru | #7
hmm no zkusím, ale měl jsem nádrž venku, a funguje jak na podtlak při poloze on tak na pri, a benzín teče, žádnej čurůček.. :/
a hlavně jak už sem psal - zkoušel jsem i nádrž úplně obejít, láhví s benzínem..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:19 | Nahoru | #8

gugo píše: Malej nebo velkej bandit ? velkej ma tusim palivovy cerpadlo , malej nevim.


...malej i velkej maj karburátory, zrovna tak malej i velkej jsou stříkačky, záleží na konkrétním modelu

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:20 | Nahoru | #9
Martin.z.brna> sedí dobře kryt airboxu s filtrem?

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:23 | Nahoru | #10
HornisGSX> Hele nevis jestli nahodou GSX 1100 ma ci nema cerpadlo ? POdle jednoho manualo ho ma , ja to mam na dilne a tam rozhodne neni.

sorry za OT.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:23 | Nahoru | #11
osiris: sedí, a jenom ze zvědavosti - kdyby neseděl tak co? myslíš, že by byl u membrán menší podtlak a tím by se tolik nezvedaly šoupata?

Naposledy editováno 08.12.2015 16:23:55

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 16:24 | Nahoru | #12
osiris> tak von i karburatorovej motor muze mit cerpadlo, tak jsem to myslel. Posledni bandit me prosel pod rukama pred cca 3ma rokama, takze si to proste nepamatuju.

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 17:36 | Nahoru | #13
HornisGSX> hele a jak přesně se ti to projevovalo a jak jsi přišel na cívku? Já totiž měřil odpor na primáru a sekundáru, a ty seděly - 4 ohm primár a do 40kohm sekundár. Nic víc v chytré knize není

Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 19:06 | Nahoru | #14
nevim jak je to u bandita, ale zkusil bych promerit senzor pozice plynu. Ma to vliv na casovani zapalovani a tak vubec, a jestli to dela pri konkretnim natoceni heftu, tak by to mohlo bejt ono

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 20:16 | Nahoru | #15
Vyčistit karburátory v UZV, ale i komplet tělesa. Než to rozebereš, zjisti hladinu v plovákové komoře ještě na motorce hadičkou na výpustném šroubu dole na dně karb. Zkontrolovat náhubky, jestli v nich není díra a nepřisává vzduch. Vše dát do výchozího stavu dle manuálu, zkontrolovat čísla trysek, jestli tam není něco neoriginálního. Šroub bohatosti nastavit dle manuálu cca na 2 otáčky od zatažené polohy. Synchro na to nemá vliv, to řešit nyní nemusíš. Vyčištěný to na 99% pojede jak má, zvlášť jestli se ta chyba objevila náhle. Pravděpodobně je to pořád někde ucpaný i po Tvém čištění. Zjisti si správnou polohu jehly a podložek podle typu karburátoru ne podle roku výroby motorky.
Na studené motorce nastartuj a šáhni si hned na svody, podle toho, jak se zahřívají poznáš i na kterém válci to nejspíš fixluje. Hlavní tryska a membrány budou nejspíš cajk, když ti motor táhne od středních otáček výše a necuká. Správně seřízená motorka by už neměla bez sytiče chcípnout pár vteřin po nastartování. Jestli to potřebuje mnohem delší čas, tak je to chudý.
TPS můžeš zkusit taky, ale neřekl bych, že to bude dělat až takové brikule. Jestli to fachá líp za tepla, tak to vypadá spíš na tu chudou směs a ucpaný kanál nebo trysku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 20:26 | Nahoru | #16
atheris> to bude trochu problém, ultrazvuk mám malej, celou baterii karburátorů do něj nedám - jedině po jednom a rozpojovat se mi je po pravdě nechce :/ ty hladiny na motorce mám v plánu, asi by bylo lepší i při nastartovaným motoru? Příruby jsem kontroloval, vypadají v pořádku (jsou z dost tvrdé gumy, žádné praskliny). Šrouby bohatosti jsou nastavený na 1 a 3/4 otáčky podle manuálu, ale do toho sem nešahal když to před tím fungovalo v pořádku.. Co mě teď napadá, ty pilot screw jsem venku neměl, tam by taky mohl nějakej bordel být ? Jehly žádnou polohu nemají, jsou jenom vsazený v šoupátku - kdybych je chtěl přizvednout musel bych pod ně dát podložku. Motorka po nastartování udrží volnoběh bez sytiče prakticky hned, svody se taky zahřívají všechny stejně.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

8.12.2015 v 21:40 | Nahoru | #17
kamarád měl podobnej problém, po výměně přírub karburátoru měl po starostech

Bandit se ve středních otáčkách dusí

9.12.2015 v 20:33 | Nahoru | #18
Tak sem byl dneska ještě v garáži, a zjistil jsem následující:

- tps senzor má mezi pinama 1 a 3 odpor 5kohm (cajk), ovšem mezi pinama 2 a 3 má při otáčení plynem 1,1kohm - 4,3kohm, dle manuálu by mělo být 3,09 - 4,63

- prošel jsem ještě jednou hladiny karburátorů a nastavil je přesně podle manuálu na 17mm, ale nebylo to o moc

- vyšrouboval jsem pilot screw na všech karburátorech a vyčistil jak jejich kanálky tak šrouby samotný, co mě ovšem zarazilo je že byly všechny vyšroubovaný o 4 otáčky místo o 1 a 3/4 jak píše manuál. Ovšem když jsem je zašrouboval podle manuálu, tak už koukaly z komory karburátoru, to asi není normální ne? Nicméně při továrním nastavení motorka stěží udrží volnoběh, nejlíp motor jde tak jak to bylo tj pilot vyšroubovaný o 4 otáčky..

Tak nevím co si o tom mám myslet..

Bandit se ve středních otáčkách dusí

9.12.2015 v 21:11 | Nahoru | #19
Tak to máš v prdeli TPS senzor

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

9.12.2015 v 22:22 | Nahoru | #20
Martin.z.brna> ty piloty : to je jen zakladni nastaveni kterym se zacina , paknpridavas nebo ubiras podle bohatosti.

Bandit se ve středních otáčkách dusí

9.12.2015 v 22:35 | Nahoru | #21






tady je vidět, jak špičky těch pilotů vylízaj z tělesa karburátoru, pod úroveň se dostanou až po 4 otáčkách..

jo, podle těch hodnot by to tak vypadalo, ale je to uplně obyčejnej potenciometr a když jsem ho měřil tak odpor plynule reaguje na natočení klapek, žádný prázdný místa.
na nějakejch americkejch banditích stránkách si to lidi odpojovali a jezdili bez něj, a prý nezaznamenali změnu..

kdyby se našel někdo s bandaskou ochotnej mi to změřit (nebo si to nechat změřit) tak bych byl ščastné, protože ta sranda stojí 5k a nerad bych pak zjistil, že to dělá pořád a problém je jinde...

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

10.12.2015 v 20:07 | Nahoru | #22
Tak tam je něco špatně, ty piloty normálně koukají desetinkama nad nebo pod díru, něco ti tam chybí, podložka, pružinka, O-kruh.
TPS špatný být nemusí, podívej se, při jakém plynu má být tahle hodnota, myslím že full gas a tím pádem to máš přesně na středu tam, kde to máš mít (4,3kohmu).

Něco jsi přehlédl. Karburátory jsem v UZV čistil po jednom a pravdu máš, že to je osírek to rozebrat, ale i když byly na pohled čistý, tak na dně jsem vylejval pěknej bordel. Chce to pořádně nastudovat, všechno 2x prohlédnout. Vyměň i gumičky pod nasávacíma otvorama pro seřízení podtlaků, O-kruh v ložiskárně stojí 1kč (na partsdepotu 70Kč, to mě dostalo )

Přeju ti štěstí s opravou, do jara máš ještě času

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

10.12.2015 v 20:54 | Nahoru | #23
atheris> takhle ty piloty čučí při základním nastavení (téměř, základ je 1 a 3/4 a tohle bylo o 2 otáčky ven). Když jsou na ty 4 otáčky, kdy jede motor nejklidněji a má nejvyšší otáčky, tak jsou tak jak říkáš - zároveň nebo o vlásek pod úroveň. Jinak jsem kontroloval i velikosti hlavních a volnoběžných trysek, a ty sedí. Na šroubech bohatosti je nasazená pružinka, za ní je podložka a nakonec o-kroužek.

Napadá mě, jestli by nemělo smysl zkusit dát o fous větší tu volnoběžnou trysku - šroub bohatosti by nebyl nadoraz a možná bych se někam posunul.. Odpovídalo by tomu i natočení rukojeti plynu okolo 1/4 - 1/2 kdy to se to dusí, podle nějakýho chytrýho obrázku má při tomhle natočení vliv hlavně volnoběžná tryska, a k té půlce začíná mít vliv výška jehly (s tou se ale na tomhle karburátoru hýbat nedá). A směs je v problémových otáčkách chudá, protože je to za studena horší než při zahřátí..

proti tomu zase jakto, že to před tím jelo normálně??

Jo a ten tps jsem zkoušel odpojit, a chování motorky se vůbec nezměnilo

edit: tak su jelito, mi to vrtalo hlavou tak sem si pečlivěji přečetl způsob měření toho tps, a je to tak jak píšeš - ta hodnota je při plně otevřeným plynu, není to rozsah jak jsem si prvně myslel.. Tudíš je tps v cajku

Naposledy editováno 10.12.2015 21:23:00

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

11.12.2015 v 06:36 | Nahoru | #24
Odpojením TPS by se mělo, ale chování změnit. U Horneta, odpojení rozhádalo volnoběh a u VTR píšou, držte konstatně 3,5tis a víc otáček, konektor zapojde a samo o sobě by měly otáčky ještě poskočit směrem nahoru. Nastav výchozí pozici dle manuálu. Ty piloty se mi taky nezdají... Už 4otáčky je sakra moc, a k tomu jestli takhle lezou ven(resp. dovnitř), to je fakt divný. Ještě bych udělal kontrolu přírub. Stačí brake cleaner, nastartuj, nez ho prohřát a pak stříkej na příruby, podle mě někde bere faleš

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

11.12.2015 v 09:14 | Nahoru | #25
..Roko..> u horneta asi jo, borci na nějakejch americkejch fórech si u banditů ty čidla odpojují běžně, a taky tam píšou že to není na chování motoru znát.. A nastavovat ten tps nejde, u 12ky bandita se s ním dá otáčet na šroubech ale u šestky ne.

Ty piloty se mi právě taky nezdají, ale takhle dovnitř lezou akorát pří základním nastavení. Teď je mám cca zároveň s komorou karburátoru.
Příruby jsem kontroloval, a brake cleaner jsem po nich taky stříkal :)) ty sou v pohodě

Bandit se ve středních otáčkách dusí

14.12.2015 v 07:40 | Nahoru | #26
Tak to je úplnej ježek v kleci Určo sem pak hoď info, jestli to vyřešíš. Já když koupil VTR, bývalý majitel je nechal ladit a dopdalo to tak, že žralo bez ohledu na styl jízdy 9-10litrů, motor na volnoběh sem tam klepal. Tak jsem to rozhodil a zjistil, že vyměnili volnobežný trysky, místo 45 dali 38 a přední válec volnoběžná bohatost 1/2 otáčky a zadní válec 3 1/2. Takže díky tomuhle otevřeli víc srtící klapky a obešli volnoběžnej systém. Po vrácení 45trysek a podle idle drop nastavení bohatosti, se dá na klid jet 6.3l, svižně cestovně 7.5 a když se fakt snažíš, tak přes 9l vyjma okruhu nejde Ladič pi(j)an, spíš pi(j)an než ladič

1 reakcí na tento příspěvek Bandit se ve středních otáčkách dusí

14.12.2015 v 14:33 | Nahoru | #27
No tak to je pecka, opravovat něco po takovým ladiči :) Taky mě napadlo, že tam dal někdo jiný trysky a teď by se člověk uladil.. Ale ty jsem taky kontroloval.. Nejde mi to do hlavy, no poslední co mě napadá je že fakt rozhodím ty karbece od sebe a po jednom je vymáchám v ultrazvuku, při té příležitosti povyměňuju okroužky kde to půjde.. Když nezabere tohle tak pude do servisu, protože mě už nic nenapadá...

tak nebo tak se někde muselo něco rozbít nebo ucpat, protože ta motorka prostě jezdila a nic se na ní neupravovalo..

(reakce na) Bandit se ve středních otáčkách dusí

14.12.2015 v 15:02 | Nahoru | #28
Martin.z.brna> kontroloval si membrany , soupata ? Vono staci kdyz se ti jedno nezvedne a pak se ten jeden valec jenom tahne v zavesu.
Jinak bych byt tebou pro nasazenych karbcich zmeril hladinu bah umela hadicka ohnuta do U .. a uvidis hnedle. (jestli si to uz delal tak sorry ale celou historii si nepamatuju)

Bandit se ve středních otáčkách dusí

15.12.2015 v 17:39 | Nahoru | #29
gugo - áno, šoupata i membrány jsem kontroloval, hladiny hadičkou taky, dokonce sem i vysavačem zkoušel jak se který šoupátka zvedaj :D

NICMÉNĚ záhada napůl vyřešena, a je to prdel.. bavil sem se s tím kamarádem, kterýho motorka je a podle něj se takhle chová vlastně normálně. Prostě dokud je studená, tak má díru v plynu a normálně jede až se fakt pořádně ohřeje. Toho já při těchle teplotách samozřejmě nikdy nedosáhl, takže jsem pořád hledal závadu.

Takže původní problém, že se s ní téměř nedalo jet se vyřešil vyčištěním karburátorů. Majitel už by byl teď spokojenej, mě to ale pořád vrtá hlavou. Přemýšlím nad tím, že tam zkusím dát větší volnoběžný trysky - sou tam 35, tady na krámě mají 40. To by stálo zato to zkusit ne? Když jsou teď šrouby bohatosti vyšroubovaný na max, tak s větší tryskou bych mohl dosáhnout požadované bohatosti směsi, to je alespoň moje úvaha..

Bandit se ve středních otáčkách dusí

14.1.2016 v 18:09 | Nahoru | #30
Tak. Došly mě 3 sady trysek (35,40,45), jako první sem tam nadrženě vrazil ty největší :D Motorka chytla i v mrazu bez sytiče a šla vytočit bez problémů, akorát šrouby bohatosti sem musel po zahřátí zašroubovat nadoraz a 0,5l petku, ze které to krmím to vdechlo asi za dvě minuty :D

Tak sem přešel na 40, šrouby bohatosti na 1 otáčce. Moto po vytlačení z garáže chytne na sytič, během pár vteřin letí otáčky nahoru, po půl minutě udrží volnoběh bez sytiče. Projel sem jenom kousek, ale už se dal bez sytiče vyjet kopec u garáže, hurá. Při otočení plynu víc jak 1/4 se dusí pořád, ale je to znatelně lepší a hlavně jsem neohřál dost na to, abych to mohl objektivně posoudit. Dá se vzducháč při teplotě okolo nuly vůbec zahřát?

Po vyzkoušení svíčka černá, ale to nemá valnou informační hodnotu když to brblalo víc na místě než se najelo. Těším se až bude tepleji
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist