Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
dave-lister píše: Je to dáno konstrukcí převodovky kdy se předlohová hřídel spojí se vstupní hřídelí pomocí kamenů na ozubeném kole. Předlohovou hřídelí mám na mysli to výstupní ozubené kolo na které se montuje ozubené kolečko sekundáru. Pokud by měla 4-ka nebo jiný kvalt rychloběh, patrně by se muselo dát větší sekundární kolečko, protože motor nemá tolik točivého momentu. Lze všechno spočítat, kdysi jsem něco podobného počítal do školy.
Sory, tady si taky ujasni pojmy... že ještě něco myslíš předlohovou hřídelí, nemusí to ještě tak být... Aby to počítání nebylo zbytečné..
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Nu a o 6 let později jsem už na Z250A potřeboval náhle zabrzdit - já to se dvěma kotouči dokonce ve dvou dal, ale Petr za mnou se dvěma bubínky ne a se stejnou 638 mi urazil levou stupačku spolujezdce a odrazil se na tramvajový pás, kde si ustlal. Nu a třindu opět sebral, natočil a výlet pokračoval.
Když jsem ho potkal před 0,5 rokem - zavzpomínali jsme a padla řeč na tuto 638. Petr jí stále vlastní, prý ji má rozebranou na půdě.
Tehdy stávala 638 11 500,-Kčs / 634 12 500,- / MZ 150 9 900 / 175/487 8 500,-. A v 88 jsem uvažoval pořídit si za prachy z chmelové brigády / 5 200,- za 3 neděle plného nasazení 16-8-16-8-(práce-spánek-práce) dunovku Tulu tuším dvoustovku za nějakých 7 800,- v mototechně v Dobřanech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
To já si pořád hraji s myšlenkou postavil ze srandy 350 (dovybrousit na cca 390ccm), dostat z toho otáčkami s povahou průtokového ohřívače paliva nějaké koně navíc, pohrát si levně s podvozkem a nakonec to obalit lamináty ód sebimoto (histoirik) .
Nu a zkusit potrápit jen tak z hecu na divokou kartu moderní stocky 300.
S Kubou (Wildmotors) je domluva a pokud bych jel a platil za třídu šestek pak do závodu 300 bych mohl za drobný poplatek.
Myslím, že by to byla veliká legrace účast v podobných závodech - se strojem konstrukčně vycházejícím z doby po 2. Sv. válce .
Akorát mít tak ještě čas pohrát si se stavbou takového strojku:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
laďa-prášil píše: Sory, tady si taky ujasni pojmy... že ještě něco myslíš předlohovou hřídelí, nemusí to ještě tak být... Aby to počítání nebylo zbytečné..
Myslel jsem tuto součástku na obrázku.
Jasně, předhlohová hřídel je ta vedle hnací. Ale jak to jinak nazvat? Třetí hřídel?
Naposledy editováno 28.11.2015 08:24:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Pro srovnání 634: 14,7 kW/5250 ot./min (otevřená 16,2 kW při 5600 ot./min)
29,4 Nm/4250 ot./min (otevřená 31,4 Nm při 4500 ot./min)
Motor 638:
17 kW/5250 ot./min (otevřená 19 kW při 5500 ot./min)
32 Nm/4750 ot./min (otevřená 33 Nm při 5000 ot./min)
Z toho je jasné, že 634 má podstatně níž položené pásmo maximálního momentu. Výkon je cca srovnatelný. Víc už ten motor ze sebe nevymáčkne ale působící jízdní odpory se neustále zvětšují, takže se ve vyšších rychlostech jeví jako líná mrcha. 638 je tedy dělaný pro jízdu při větší rychlosti. Mám oboje, oba motory jsou 100%. Teď budu opakovat co tu zaznělo tisíckrát: 634 méně vibrací (nižší otáčky, úzká klika, těžký motor). Do 100 km/h zrychluje možná 634 lépe než 638. Po 100 km/h jí ale postupně dochází dech až jí úplně dojde někde u 120 km/h - pak záleží jestli jedeš po nakloněné rovině nebo máš vítr v zádech. To 638 je v těchto rychlostech o poznání živější, dokonce i předjíždět se svižně dá, protože nemáte mezi momentem a výkonem díru skoro 1000 otáček jako u 634. Trojka u 638 na rozdíl od 634 neztrácí v maximu dech a se čtyřkou na sebe pěkně navazují. To je krásně patrné z těch hodnot 634 - jedeš 70-80 km/h, chceš předjíždět, dáš za tři motorka jde za plynem, ale po 90 už se nic moc neděje a máš skoro lepší přeřadit na čtyřku (moment došel). Ona se na tu trojku rozjede skoro 115, ale trvá to poměrně dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Je tady ještě jedno hledisko, které ve své době mělo význam = rychlost motocyklů legislativně omezená na 80km/h, včetně dálnice.
Myslím, že u 634 byl rozdíl u modelů z doby s neomezenou rychlostí a následně doby s rychlostí již omezenou (myslím, že k omezení rychlosti došlo roku1980).
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
moje staré video
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Nic jinýho, než záda a kus pr.zadku tam vidět není ...
Škoda...
Franky píše: Kynklačka>
Je tady ještě jedno hledisko, které ve své době mělo význam = rychlost motocyklů legislativně omezená na 80km/h, včetně dálnice.
Myslím, že u 634 byl rozdíl u modelů z doby s neomezenou rychlostí a následně doby s rychlostí již omezenou (myslím, že k omezení rychlosti došlo roku1980).
Ano, to si myslím je velmi důležitý fakt!
Pokud totiž Jawku posuzujeme s ohledem na max.rychlost 80km/hod.,pak se jeví ve zcela jiném světle...
Ono se v 80ti pomalu 5ka u MZ nechytala ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Pokud by měla 4-ka nebo jiný kvalt rychloběh, patrně by se muselo dát větší sekundární kolečko, protože motor nemá tolik točivého momentu.
Tzn. pokud otáčky výstupního hřídele zvýším proti vstupnímu musím snížit převod na sekundáru pro zachování kroutícího momentu na kole?No snad tě neživý jen servis převodovek.CAG píše: dave-lister> Tzn. pokud otáčky výstupního hřídele zvýším proti vstupnímu musím snížit převod na sekundáru pro zachování kroutícího momentu na kole?No snad tě neživý jen servis převodovek.
Jsi v ráji, dosáhls rychloběhu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
fatman píše: laďa-prášil>
Nic jinýho, než záda a kus pr.zadku tam vidět není ...
Škoda...
Mám velkou prdel a velký záda. Je to nahrané kapesním Olympusem se stabilizací obrazu - při vibracích to o to víc vibruje. To víš, chybami se člověk učí, go-pro ještě nebylo. Vzhledem k tomu, že 7/8 je trať závodu do vrchu Ecce Homo, tak snad neřekneš, že to jede špatně. Se zátěží cca 125 kilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
CAG píše: dave-lister> Tzn. pokud otáčky výstupního hřídele zvýším proti vstupnímu musím snížit převod na sekundáru pro zachování kroutícího momentu na kole?No snad tě neživý jen servis převodovek.
Už jsem si chybu opravil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Naposledy editováno 13.12.2015 13:26:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Naposledy editováno 13.12.2015 13:27:24
No a když ti řeknu, že kámoš z party co měl 175/477 byl přezdíván pro svůj styl jízdy "Muflon" a vždycky to natřel svým nasazením, kdy šel fakt "na krev" a kvalty tam kopal zásadně v červeným a bez spojky , úplně všem...
Tomu bylo jedno, jestli pojezdil v zatáčkách(kolikrát i na GP Brno,kam se nám podařilo procpat tehdy na černo a v protisměru)350, nebo Mzty...Pochopitelně na dlouhých rovinkách jsem je všechny vždy dojel a předjel JÁ na své 639...
Jo, jo bílá ČZ 175 s přední kapotkou...to byl mezi námi pojem...
Naposledy editováno 28.11.2015 18:48:08
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Někde výše jsem tu dával odkaz na třindu s pětkou. Tady si počti. Pětka měla poměr 1:1 stejně jako čtyřka u staré převodovky. Zbylé 4 stupně se odstupňovali vhodně tak, aby pilový diagram takový jako je na obrázku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |