bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 21:21 | Nahoru | #151
Náhodou..Pěkně tomu nakládají !
Skvělá zábava!
Udělat to u nás na třindách...to by se projevil talent !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 21:41 | Nahoru | #152

dave-lister píše: Je to dáno konstrukcí převodovky kdy se předlohová hřídel spojí se vstupní hřídelí pomocí kamenů na ozubeném kole. Předlohovou hřídelí mám na mysli to výstupní ozubené kolo na které se montuje ozubené kolečko sekundáru. Pokud by měla 4-ka nebo jiný kvalt rychloběh, patrně by se muselo dát větší sekundární kolečko, protože motor nemá tolik točivého momentu. Lze všechno spočítat, kdysi jsem něco podobného počítal do školy.



Sory, tady si taky ujasni pojmy... že ještě něco myslíš předlohovou hřídelí, nemusí to ještě tak být... Aby to počítání nebylo zbytečné..

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 21:53 | Nahoru | #153
Ale že si není špatné zavzpomínat! Já míval 125 a 175 476 a 477, nu a to se moc sekundovat 350 nedalo a už i 360 panelka byla proti nim formule. Ale zase dodnes si pamatuji, že 476 mi dokázala jezdit za 2,96 l/100km. Když pak kámoš pustil do světa 360 a nakoupil jednu z prvních 638 , obdivovali jsme ten peklostroj před školou všichni. Nu a Petr asi z nervozity před tím davem čumilů při rozjezdu postavil třindu do svíce, ztratil "Lánu" za sebou a nakonec s tím praštil. A motorce se nestalo nic, respektive odřený a ohnutý přední blikač byla zanedbatelná maličkost. Když jsme zjišťovali jak se mu to povedlo / vyježděný už byl / přišli jsme na to, že si panáček zařadil a nechal nohu na řadičce, pak pouštěl spojku a přidával = nejprve se nic nedělo, tak přidal více = to už měl spojku skoro puštěnou + otáčky a výkon === nu, a pak sundal nohu z řadičky a bylo to = automat vypínání spojky.
Nu a o 6 let později jsem už na Z250A potřeboval náhle zabrzdit - já to se dvěma kotouči dokonce ve dvou dal, ale Petr za mnou se dvěma bubínky ne a se stejnou 638 mi urazil levou stupačku spolujezdce a odrazil se na tramvajový pás, kde si ustlal. Nu a třindu opět sebral, natočil a výlet pokračoval.
Když jsem ho potkal před 0,5 rokem - zavzpomínali jsme a padla řeč na tuto 638. Petr jí stále vlastní, prý ji má rozebranou na půdě.
Tehdy stávala 638 11 500,-Kčs / 634 12 500,- / MZ 150 9 900 / 175/487 8 500,-. A v 88 jsem uvažoval pořídit si za prachy z chmelové brigády / 5 200,- za 3 neděle plného nasazení 16-8-16-8-(práce-spánek-práce) dunovku Tulu tuším dvoustovku za nějakých 7 800,- v mototechně v Dobřanech.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 22:12 | Nahoru | #154
Prusa-#94>
To já si pořád hraji s myšlenkou postavil ze srandy 350 (dovybrousit na cca 390ccm), dostat z toho otáčkami s povahou průtokového ohřívače paliva nějaké koně navíc, pohrát si levně s podvozkem a nakonec to obalit lamináty ód sebimoto (histoirik) .
Nu a zkusit potrápit jen tak z hecu na divokou kartu moderní stocky 300.
S Kubou (Wildmotors) je domluva a pokud bych jel a platil za třídu šestek pak do závodu 300 bych mohl za drobný poplatek.
Myslím, že by to byla veliká legrace účast v podobných závodech - se strojem konstrukčně vycházejícím z doby po 2. Sv. válce .
Akorát mít tak ještě čas pohrát si se stavbou takového strojku:





2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 22:18 | Nahoru | #155

laďa-prášil píše: Sory, tady si taky ujasni pojmy... že ještě něco myslíš předlohovou hřídelí, nemusí to ještě tak být... Aby to počítání nebylo zbytečné..


Myslel jsem tuto součástku na obrázku.
Jasně, předhlohová hřídel je ta vedle hnací. Ale jak to jinak nazvat? Třetí hřídel?






Naposledy editováno 28.11.2015 08:24:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 22:40 | Nahoru | #156
fatman> Otáčky nejsou při stejné rychlosti u obou motorů stejné, protože primární převod je bez následků záměnný za jeden nebo druhý typ, čtyřka je přímý převod, ale sekundární převod je o zub jiný. 634 má 18 a 638 17 zubů. Z toho vyplývá, že 634 dosahuje (teoreticky) při nižších otáčkách stejných rychlostí jako 638. Problém je v tom slově teoreticky. Pokud se bavíme o výletních rychlostech do 100 km/h, kde jsou ještě "zanedbatelné" jízdní odpory, pak je to u 634 jistě příjemnější, ikdyž rozdíl cca 200 ot./min málo kdo pozná. Problém je s maximálkou. 634 převod je už moc do "rychla" a ta motorka má problém stabilně držet maximálku i po dálnici, protože ten motor se tak tak dostane do pásma největšího momentu (natož výkonu). Jestli si dobře vzpomínám, tak největšího momentu dosáhne až při 115 km/h a největšího výkonu by pouze teoreticky dosahoval skoro při 150 km/h. Ale ten výkon k překonání jízdních odporů při takové rychlosti prostě nestačí. Takže reálná trvalá maximálka je tak 120 km/h. Když dáš o zub menší sekundární kolečko, tak máš rázem živější motorku a maximálka je asi 125 na úkor větších otáček (vibrací) a spotřeby. Ikdyž tou spotřebou si nejsem tak jistý.

Pro srovnání 634: 14,7 kW/5250 ot./min (otevřená 16,2 kW při 5600 ot./min)
29,4 Nm/4250 ot./min (otevřená 31,4 Nm při 4500 ot./min)
Motor 638:
17 kW/5250 ot./min (otevřená 19 kW při 5500 ot./min)
32 Nm/4750 ot./min (otevřená 33 Nm při 5000 ot./min)

Z toho je jasné, že 634 má podstatně níž položené pásmo maximálního momentu. Výkon je cca srovnatelný. Víc už ten motor ze sebe nevymáčkne ale působící jízdní odpory se neustále zvětšují, takže se ve vyšších rychlostech jeví jako líná mrcha. 638 je tedy dělaný pro jízdu při větší rychlosti. Mám oboje, oba motory jsou 100%. Teď budu opakovat co tu zaznělo tisíckrát: 634 méně vibrací (nižší otáčky, úzká klika, těžký motor). Do 100 km/h zrychluje možná 634 lépe než 638. Po 100 km/h jí ale postupně dochází dech až jí úplně dojde někde u 120 km/h - pak záleží jestli jedeš po nakloněné rovině nebo máš vítr v zádech. To 638 je v těchto rychlostech o poznání živější, dokonce i předjíždět se svižně dá, protože nemáte mezi momentem a výkonem díru skoro 1000 otáček jako u 634. Trojka u 638 na rozdíl od 634 neztrácí v maximu dech a se čtyřkou na sebe pěkně navazují. To je krásně patrné z těch hodnot 634 - jedeš 70-80 km/h, chceš předjíždět, dáš za tři motorka jde za plynem, ale po 90 už se nic moc neděje a máš skoro lepší přeřadit na čtyřku (moment došel). Ona se na tu trojku rozjede skoro 115, ale trvá to poměrně dlouho.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 22:46 | Nahoru | #157
dave-lister> tomu se říká kolečko s nábojem
Ale v podstatě to plní funkci třetí hřídele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 23:01 | Nahoru | #158
Kynklačka> 634 má jiný poměr mezi 3a4 než 638?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 23:03 | Nahoru | #159
Franky> snížit hlavy, menší klika, větší karbec atd? Jako gumy doporučím Heidenau racing

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 23:03 | Nahoru | #160
Kynklačka>
Je tady ještě jedno hledisko, které ve své době mělo význam = rychlost motocyklů legislativně omezená na 80km/h, včetně dálnice.
Myslím, že u 634 byl rozdíl u modelů z doby s neomezenou rychlostí a následně doby s rychlostí již omezenou (myslím, že k omezení rychlosti došlo roku1980).

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 23:09 | Nahoru | #161
Máš pravdu, po 80 na dvojku se moc neděje. Mně síš vadilo, že to ani do kopce moc nebrzdilo (s bubnem)
moje staré video

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 23:18 | Nahoru | #162
Já si říkal, že se chytíš.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

27.11.2015 v 23:21 | Nahoru | #163
dave-lister: My kdysi dělili převodovku na vstupní hřídel (od spojky), předlohový (ten vedle) a výstupní (ten na obrázku).

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 00:23 | Nahoru | #164
Prusa-#94> Tak jsem to nemyslel. Má moment blíže k výkonu než 634, A krom toho ano, trojka má jiný poměr - u 638 je trochu víc do rychla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 13:27 | Nahoru | #165
laďa-prášil>
Nic jinýho, než záda a kus pr.zadku tam vidět není ...
Škoda...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 13:31 | Nahoru | #166

Franky píše: Kynklačka>
Je tady ještě jedno hledisko, které ve své době mělo význam = rychlost motocyklů legislativně omezená na 80km/h, včetně dálnice.
Myslím, že u 634 byl rozdíl u modelů z doby s neomezenou rychlostí a následně doby s rychlostí již omezenou (myslím, že k omezení rychlosti došlo roku1980).



Ano, to si myslím je velmi důležitý fakt!
Pokud totiž Jawku posuzujeme s ohledem na max.rychlost 80km/hod.,pak se jeví ve zcela jiném světle...
Ono se v 80ti pomalu 5ka u MZ nechytala ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 15:37 | Nahoru | #167
dave-lister>

Pokud by měla 4-ka nebo jiný kvalt rychloběh, patrně by se muselo dát větší sekundární kolečko, protože motor nemá tolik točivého momentu.

Tzn. pokud otáčky výstupního hřídele zvýším proti vstupnímu musím snížit převod na sekundáru pro zachování kroutícího momentu na kole?No snad tě neživý jen servis převodovek.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 16:10 | Nahoru | #168

CAG píše: dave-lister> Tzn. pokud otáčky výstupního hřídele zvýším proti vstupnímu musím snížit převod na sekundáru pro zachování kroutícího momentu na kole?No snad tě neživý jen servis převodovek.



Jsi v ráji, dosáhls rychloběhu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 16:15 | Nahoru | #169

fatman píše: laďa-prášil>
Nic jinýho, než záda a kus pr.zadku tam vidět není ...
Škoda...



Mám velkou prdel a velký záda. Je to nahrané kapesním Olympusem se stabilizací obrazu - při vibracích to o to víc vibruje. To víš, chybami se člověk učí, go-pro ještě nebylo. Vzhledem k tomu, že 7/8 je trať závodu do vrchu Ecce Homo, tak snad neřekneš, že to jede špatně. Se zátěží cca 125 kilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 17:01 | Nahoru | #170

CAG píše: dave-lister> Tzn. pokud otáčky výstupního hřídele zvýším proti vstupnímu musím snížit převod na sekundáru pro zachování kroutícího momentu na kole?No snad tě neživý jen servis převodovek.


Už jsem si chybu opravil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 17:31 | Nahoru | #171
d

Naposledy editováno 13.12.2015 13:26:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 17:34 | Nahoru | #172
CAG> Ale pokud bude mít pětka v třindě rychloběh, snížíš sílu na zadní kolo a pojede ti to s pětkou možná tak z kopce.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 18:17 | Nahoru | #173
laďa-prášil>
To rozhodně netvrdím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 18:26 | Nahoru | #174
d

Naposledy editováno 13.12.2015 13:27:24

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 18:40 | Nahoru | #175
Franky>
No a když ti řeknu, že kámoš z party co měl 175/477 byl přezdíván pro svůj styl jízdy "Muflon" a vždycky to natřel svým nasazením, kdy šel fakt "na krev" a kvalty tam kopal zásadně v červeným a bez spojky , úplně všem...
Tomu bylo jedno, jestli pojezdil v zatáčkách(kolikrát i na GP Brno,kam se nám podařilo procpat tehdy na černo a v protisměru)350, nebo Mzty...Pochopitelně na dlouhých rovinkách jsem je všechny vždy dojel a předjel JÁ na své 639...
Jo, jo bílá ČZ 175 s přední kapotkou...to byl mezi námi pojem...

Naposledy editováno 28.11.2015 18:48:08

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 20:40 | Nahoru | #176
Ten rychloběh je zřejmě nějaká nová infekce.... Co ještě tak volnoběžka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 21:10 | Nahoru | #177
laďa-prášil> Volnoběžka by byla fajn na sjíždění kopců.....Kdyby byla vypínatelná......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 21:17 | Nahoru | #178
CAG> Ale pořád celkovej převod, ani převod 4-ky nebyl rychloběh. Když jsou otáčky výstupní hřídele vyšší než hřídele vstupního - tento stav se označuje jako rychloběh.
Někde výše jsem tu dával odkaz na třindu s pětkou. Tady si počti. Pětka měla poměr 1:1 stejně jako čtyřka u staré převodovky. Zbylé 4 stupně se odstupňovali vhodně tak, aby pilový diagram takový jako je na obrázku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 21:17 | Nahoru | #179
dave-lister> Ona je to ale vážně dobrá věc. Jen ne pro Jawu...já jezdil s předválečným autem DKW F - 8, s Ifou F - 9 i Wartburgem, až jsem se divil, jaká je hlavně úspora paliva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.11.2015 v 21:28 | Nahoru | #180
milan1963> Dneska se k tomu automobilky vrací kvůli úspoře paliva. U některých drahých aut s automatem se vyřadí na neutrál a jede se. Říkají tomu plachtění.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist