Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Je to podobný jako ta Fabie, spoustu úprav a úsilí konstruktérů. Výsledek je takový, že to při jízdě skoro nikdo nepozná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Vy se ještě divíte, že se Jawa za 25let nevzpamatovala. No ono s 30letou vývojovou dírou, bez peněz, bez technologií a schopných lidí se začíná na dnešním/porevolučním trhu blbě.
Naposledy editováno 19.11.2015 13:32:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Naposledy editováno 19.11.2015 14:40:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
U spousty dalších podniků se v těch klíčových letech střídali majitelé jako voda v řece, takže už k těm 40 letům se připočetlo i toto období, kdy se sporadicky vyrábělo něco, co už bylo dávno zastaralé nebo se nevyrábělo vůbec. Státní síť distributorů (Motokov) se po revoluci rozpadla a vracet se po několika letech na zahraniční trhy nebo dokonce budovat vlastní distributorskou síť, to je věc druhá (první je vlastnictví té či oné fabriky) a řekl bych že klíčová. Toho tehdy mohli být schopni jen zahraniční investoři a to je zase špatně.
Buďto se to mělo vrátit původním majitelům či jejich potomkům anebo to měl být dlouhodobější proces s patřičně sepsanou smlouvou aby z toho koukaly nějaké záruky. A třetí možnost byla ty velké podniky (řekněmě s více než 500 pracovníky) nechat státní.
Jestli ale chceme hledat původce naší situace, pak se musíme podívat do října 1938, protože to dost podstatně ovlivnilo vývoj do dneška...
Je to offtopic, ale myslím, že tohle téma skončilo už na první stránce a veškerý rozdíl 634 vs. 638++ se dá shrnout do jedné věty.
Naposledy editováno 19.11.2015 20:14:48
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Naposledy editováno 13.12.2015 13:23:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
5 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj
Mýlíš se, v 90-tých letech se pracovalo na 5-ti kvaltové převodovce. 5-tý stupeň má převod 1:1 - stejný jako u staré skříně čtyřka. Ostatní kvalty měli kratší odstupňování, takže motorka lépe zrychluje a lépe stoupá do kopce. Proč se to nevyrábí nevím, možná mají velké zásoby starých převodovek, tak se nevyplatí vyrábět na sklad další kolečka.
Jawa 350/640 pětikvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj
Naprostý souhlas! Navic si myslim,že při troše snahy by šlo projít- obejit i emise. ..
Vždyť 640,nebo 634 jsou stále pěkné motorky. ..Myslím design.
Dnešní 640 v plechu 634 s oilmastrem, bezkontaktem a s pětistupňovou převodovkou, za slušnou cenu a jdu si pro ni!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Tech píše: Kynklačka> "Stát řekl" Takhle to ale nefunguje, se probuď. Privatizace se musela udělat, státní podniky to je jeden velkej tunel. To co píšeš je hrozně naivní. Je hezké mít nějaký starý návrh nebo prototyp, uvést to do seriové výroby je něco úplně jiného. Mít vlastní vývoj a funkční linku stojí moc peněz, které Jawa ani nikdo jiný prostě neměl a neměli ani rozumné vedení. Škodovka měla kliku s VW jinak bylo taky po ní.
Víš vůbec jak to tenkrát fungovalo? Stál byl majoritním vlastníkem a to se potom dělilo do skupin a podskupin podniků, každý se svojí výkonnou radou. Ty se bohužel skládaly z kde jakých blbů (švadleny, řezníci, tesaři atd. - nic proti nim, ale jako vedení podniku to nefunguje). Požadavky na výrobu vozidel a schválení výroby zadávalo ministerstvo dopravy, popřípadně ministerstvo vnitra či obrany - takže "stát řekl" je naprosto v pořádku!
Navíc nemluvím o nějakých prototypech na papíře! Mluvím o prototypech, které se podrobovaly jízdním zkouškám a z nějakého důvodu (který by nám jistě nějaký ten řezník osvětlil) se prostě nevyráběly. Mluvím také třeba o soutěžních motorech, které se malosériově vyráběly pro sportovní účely. Ty zkoušky ve VVZ probíhaly neustále napříč celou érou, takže se nebavím o tom, že měly nasadit prototypy z 60. let. Ke konci 80. let měli připravený již zmíněný prototyp 400 s lehčím podvozkem než 634 (těžký 634 rám používají 640 dodnes). Z nejvýraznějších věcí byl jiný rám a motor - většina ostatních věcí byla shodná s již sériovou produkcí ostatních modelů. Samozřejmě žádný zázrak by to nebyl, ale rozhodně krok správným směrem. Ale co se tam dělo? Vůbec nic! Pokud nepočítám 638ky v kabátu 639/40. Tam prostě chybělo pořádné vedení, pak si to koupil nějaký kokot a dělali tam úplné píčoviny, v čemž pokračují do dneška.
A privatizace? Pokud to stát vyvlastnil, tak se měl také postarat o zodpovědné předání podniku do soukromých rukou - včetně zachování distributorské sítě a odbytu výrobků v rámci RVHP a jejich pětiletek, včetně řešení budoucnosti. Stát se na to ale vysral a místo aby souběžně s prodejem firmy řešil i výrobu, odbyt atd., tak řešil jenom prodej a řešil ho snad 10 let...už bych se opakoval, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, takže tohle je můj poslední příspěvek.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Naposledy editováno 20.11.2015 21:13:03
Neřešte proč, co a kdo...
Už mě fakt nebaví se neustále nas...štvávat a být za mrzouta!
Prostě už to je, jak to je a kdo to rádi máme, tak mějme dál...
Bohužel z důvodů výše zmíněných jsem vždy dával přednost východoněmeckým MZ, ať už někdo tvrdí, že byly horší, než Jawky...
Mě toto tvrzení přijde úsměvné!
Na pětileté MZ 150ETZ mě vše fungovalo k naprosté spokojenosti!Pětikvalt, el.zapalko, kotouč, nízká hmotnost, pohodlí, výbušnost a pružnost motoru...A to nemluvím o ETZ 251!(Problémy se spojkou na kuželu se začínají projevovat po 25ti letech a to ještě nesprávnou montáží!Teda prý:))
Na Jawkách se mi stále něco srov..kazilo!Blbůstky, ale pořád!Navíc je to těžký, kroutí se to a pětikvalt to stále nemá...
Ale ano, je to NAŠE Jawa
Naposledy editováno 20.11.2015 21:45:18
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Já osobně bych si vybral jawu 634. A to proto, že průběhem výkonu byla plynulejší než 638. A protože je na poklidnější jízdu vhodnější. (pokud chceš výkon zapoměň na jawu, tak proč 638 která sice víc jede ale ve vyšších otáčkách). Jawa je dnes motorkou pro srdcaře. Co se týče účelnosti na japonce nemá nárok. Rád na ni vzpomínám, protože jsem ji vlastně komplet zgenerálkoval. A že tam bylo hooodně amatérských a nedobrých zásahů.
DavwLister- jednoduchá otázka, byl motor Fóbie 2000 konkurence schopný ? Já bych řekl že jo. Byl motor 638 ve své době konkurence schopný ? Já bych řekl že ne. Kde je pětikvalt, kde jsou přívěry, kde jsou výfuky, kde je systém nasávání směsi. Podívej se co dovede yamaha RD 350 z roku 85
dvoutakty se kromě motokrosu téměř nevyvíjí, a i ten motokros pokulhává, ale podle mě ještě jejich čas přijde, už jsou některé motory s přímým vstřikováním a tam se teprva začne vyvíjet.
jo, co já s tímhle strávil času
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |