globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 12:02 | Nahoru | #61
Tech> Ale proč ta hrubá slova - i dnes se spoustu nápadů a vynálezů nepoužívá a nebo se o nich radči ani nedozvíme. Například vynálezy pro armádní účely jsou min. o dvacet let dál než si myslíme. Určitě by tam byla spousta užitečných věcí, které by šli využít i v civilním sektoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 12:42 | Nahoru | #62
NEUTRAL> Motor 638 trochu jiný než 634, půlka věcí vůbec nepasuje. Jiná klika - jiný pravý čep kliky a čtyři ložiska. Jiný středový labyrint, jinej karburátor, předlohová hřídel v převodovce na jedhlách (nevím, možná je celá převodovka nezáměná s 634), jiná spojka a další. Od 90-tých let oddělené mazání, bezkontaktní zapalování, dnes i startér.
Je to podobný jako ta Fabie, spoustu úprav a úsilí konstruktérů. Výsledek je takový, že to při jízdě skoro nikdo nepozná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 12:56 | Nahoru | #63
NEUTRAL> Protože k nim mám důvodnou osobní averzi. Jinak vůbec nechápu tvůj příspěvek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 13:10 | Nahoru | #64
Tech> Já zase nechápu ten tvůj. Já pouze konstatuji, že je to pořád stejné - ne-li horší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 13:29 | Nahoru | #65
dave-lister> O 638 jsem nepsal. Psal jsem o 634 a péráku. Nechci s tebou polemizovat a píši na toto téma již naposledy. U mě prostě projíždka v 1000MB a Fábii je diametrálně rozdílná. Když mě posadíš na 634 nebo 638 tak skoro nepoznám rozdíl. Změny na motoru asi nejsou tak dramatické - chválím bezkontak a alternátor. Karburátor mě naopak zlobí více než na 634. Oddělené mazání mě nebere. Startér je u Jawy vysloveně pouze na přidání celkové hmotnosti a pro větší baterii. 350, která je v pořádku chytne max. na třetí lehké šlápnutí - zvládne i holka pomalu i dítě. Spojka je spíše také k diskuzi. Za mě prostě malý krůček dopředu. Přesto mám Jawy i Škodovky rád je to pro mě srdcová záležitost. Škoda že vývoj v jawě jde pro mě nečitelným směrem a myslím že její probuzení do konkurence schopného života přestává být reálné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 13:30 | Nahoru | #66
NEUTRAL> Kterou část přesně nechápeš ? Prostě "strana" zatrhla spoustu velmi zajímavých návrhů, a ne žádné skicy, ale hotové stroje vpodstatě jen proto, že byli moc dobré. Ty tady pleteš nějakou vojenskou techniku či co. Jestli nevěříš, ten dokument je k dispozici na youtube.

Vy se ještě divíte, že se Jawa za 25let nevzpamatovala. No ono s 30letou vývojovou dírou, bez peněz, bez technologií a schopných lidí se začíná na dnešním/porevolučním trhu blbě.

Naposledy editováno 19.11.2015 13:32:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 13:45 | Nahoru | #67
Tech> Já se nikde v mé reakci na tvůj příspěvek nezastávám komunistů. Pouze konstatuji, že to samé se děje i dnes - běžný občan ani neví o technologiích ,které jsou již vyvinuty. Třeba to, že by lidstvo již nemuselo být závislé na ropě. To se mi zdá o hodně důležitější než to, že komunisti nevyráběli "Upíra z feratu" a podobné věci. Ten dokument je také hodně jednostraný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 14:40 | Nahoru | #68
NEUTRAL> Přečti si ještě jednou nadpis - Rozdíl 634 vs. 638/639/640. O péráka se autor nezajímal.

Naposledy editováno 19.11.2015 14:40:58

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 14:45 | Nahoru | #69
dave-lister> Ano máš pravdu, ale ty jsi reagoval na můj příspěvek, kde jsem to zmiňoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 19:03 | Nahoru | #70
NEUTRAL> Jo v tom s tebou souhlasím, ale to už je hodně offtopic. Tady jsme se bavili o Jawě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 19:41 | Nahoru | #71
Tech> To je právě ten problém, všichni to hází na komouše. Ale že za to může polistopadová vláda v čele s Klausem, to nějak lidem uniká. To jeho nápad byla privatizace. Bylo to uspěchané, nezodpovědné a naprosto nelogické. To bylo to nejhorší co se s národními podniky mohlo stát - kde kdo si mohl koupit menší či větší manufakturu. Kde kdo do toho šel s jasným cílem - otočit a zbohatnout a to se dost často nepovedlo. Pak na scénu vstoupili i zahraniční investoři a to je totální neštěstí, protože žádná fabrika si nekupuje další fabriku aby si s ní dělala konkurenci. Takže využijí stávající vybavení a dělají si tam co potřebují. Takhle skončila třeba čezeta.
U spousty dalších podniků se v těch klíčových letech střídali majitelé jako voda v řece, takže už k těm 40 letům se připočetlo i toto období, kdy se sporadicky vyrábělo něco, co už bylo dávno zastaralé nebo se nevyrábělo vůbec. Státní síť distributorů (Motokov) se po revoluci rozpadla a vracet se po několika letech na zahraniční trhy nebo dokonce budovat vlastní distributorskou síť, to je věc druhá (první je vlastnictví té či oné fabriky) a řekl bych že klíčová. Toho tehdy mohli být schopni jen zahraniční investoři a to je zase špatně.
Buďto se to mělo vrátit původním majitelům či jejich potomkům anebo to měl být dlouhodobější proces s patřičně sepsanou smlouvou aby z toho koukaly nějaké záruky. A třetí možnost byla ty velké podniky (řekněmě s více než 500 pracovníky) nechat státní.

Jestli ale chceme hledat původce naší situace, pak se musíme podívat do října 1938, protože to dost podstatně ovlivnilo vývoj do dneška...

Je to offtopic, ale myslím, že tohle téma skončilo už na první stránce a veškerý rozdíl 634 vs. 638++ se dá shrnout do jedné věty.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 20:13 | Nahoru | #72
Kynklačka> Já se vším co si napsal souhlasím. Teď už je to jedno, změnit se to nedá, ale prostě tohle všechno byl přímý důsledek komunismu, všechno bylo všech a žilo se na dluh. Najednou revoluce, peníze žádné, ekonomika žádná a fungující demokracie se nedá vybudovat přes noc, jak si myslel Havel. Všechno se dá přestavět, zrestituovat, ale myšlení lidí, to dělá národ, a to se změnit rychle nedá. Celá dnešní prodkuční generace je poznamenaná totalitou. Politici jsou přesným obrazem národa a proto to dopadlo tak jak dopadlo.

Naposledy editováno 19.11.2015 20:14:48

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 22:18 | Nahoru | #73
Z

Naposledy editováno 13.12.2015 13:23:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 23:30 | Nahoru | #74
CAG> Jde spíše o to, že v těch krizových letech tam snad i přestali vyrábět natož něco vyvíjet. To byl právě přímý důsledek privatizace. A myslel jsem to obecně - ne konkrétně jawu. Kdyby to pořád držel stát a řekl teď třeba konkrétně té jawě: "chceme levnou cestovní motorku, která by obstála i na západních trzích", tak by určitě s něčím přišli, co se mohlo vyrábět a fungovat. Ono v tom vývojovém středisku ve Strašnicích nespali, nikdo ani nemá tušení co všechno se tam zkoušelo, protože s tamějším archivem si asi někdo zatopil. Závodní motory byly dobré, stačilo by je patřičně dimenzovat a upravit pro každodenní provoz a mohli začít dělat něco pořádného prakticky hned. Kastle 639, do toho plesknout nějakej pořádnej motor (mimochodem čezeta měla ve vývoji také dost dobré motory), koutouč dopředu a jet. Mezi tím vyvinout opravdové tlumiče, zdokonalit příp. udělat nový rám a prostě něco vyrábět. A hlavně přejít na čtyřtakty. Jenže tam se 5 let nic nedělo a pak vylezli se "starým" novým závodním motorem 250 alias 593. To je taková kubatura, která nikomu nic neříká. Pak se ještě zahodili s mosquitem a dandynou a cesta do pekel byla volná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

19.11.2015 v 23:55 | Nahoru | #75
Kynklačka> "Stát řekl" Takhle to ale nefunguje, se probuď. Privatizace se musela udělat, státní podniky to je jeden velkej tunel. To co píšeš je hrozně naivní. Je hezké mít nějaký starý návrh nebo prototyp, uvést to do seriové výroby je něco úplně jiného. Mít vlastní vývoj a funkční linku stojí moc peněz, které Jawa ani nikdo jiný prostě neměl a neměli ani rozumné vedení. Škodovka měla kliku s VW jinak bylo taky po ní.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 08:15 | Nahoru | #76
Musim souhlasit.Mel jsem 634,639,640. Jednoznacne vede motor 634.mene vibraci a sametovejsi zvuk. Co motor to original.Svezeni je to i tak pro jezdce dosti vycerpavajici

5 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 10:31 | Nahoru | #77
třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 10:36 | Nahoru | #78
K

Naposledy editováno 13.12.2015 13:23:42

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 10:40 | Nahoru | #79
f

Naposledy editováno 13.12.2015 13:24:02

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 13:28 | Nahoru | #80
fzr6> To je přesně ono - hlavně, že vyvinuli startér, který je u této moto prostě k ničemu. Výmluvy na komunisty už opravdu nejsou aktuální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 14:12 | Nahoru | #81

fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj


Mýlíš se, v 90-tých letech se pracovalo na 5-ti kvaltové převodovce. 5-tý stupeň má převod 1:1 - stejný jako u staré skříně čtyřka. Ostatní kvalty měli kratší odstupňování, takže motorka lépe zrychluje a lépe stoupá do kopce. Proč se to nevyrábí nevím, možná mají velké zásoby starých převodovek, tak se nevyplatí vyrábět na sklad další kolečka.
Jawa 350/640 pětikvalt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 14:27 | Nahoru | #82

fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj


Naprostý souhlas! Navic si myslim,že při troše snahy by šlo projít- obejit i emise. ..
Vždyť 640,nebo 634 jsou stále pěkné motorky. ..Myslím design.
Dnešní 640 v plechu 634 s oilmastrem, bezkontaktem a s pětistupňovou převodovkou, za slušnou cenu a jdu si pro ni!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 14:30 | Nahoru | #83
fatman> Mylíš tohle? Ceníková cena 59 900kč. Papíry se dají udělat asi za 6000kč.




(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 16:46 | Nahoru | #84
"Jen" ten pětikvalt. tomu chybí. ..
Ani ten starter by nevadil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 19:16 | Nahoru | #85

Tech píše: Kynklačka> "Stát řekl" Takhle to ale nefunguje, se probuď. Privatizace se musela udělat, státní podniky to je jeden velkej tunel. To co píšeš je hrozně naivní. Je hezké mít nějaký starý návrh nebo prototyp, uvést to do seriové výroby je něco úplně jiného. Mít vlastní vývoj a funkční linku stojí moc peněz, které Jawa ani nikdo jiný prostě neměl a neměli ani rozumné vedení. Škodovka měla kliku s VW jinak bylo taky po ní.



Víš vůbec jak to tenkrát fungovalo? Stál byl majoritním vlastníkem a to se potom dělilo do skupin a podskupin podniků, každý se svojí výkonnou radou. Ty se bohužel skládaly z kde jakých blbů (švadleny, řezníci, tesaři atd. - nic proti nim, ale jako vedení podniku to nefunguje). Požadavky na výrobu vozidel a schválení výroby zadávalo ministerstvo dopravy, popřípadně ministerstvo vnitra či obrany - takže "stát řekl" je naprosto v pořádku!
Navíc nemluvím o nějakých prototypech na papíře! Mluvím o prototypech, které se podrobovaly jízdním zkouškám a z nějakého důvodu (který by nám jistě nějaký ten řezník osvětlil) se prostě nevyráběly. Mluvím také třeba o soutěžních motorech, které se malosériově vyráběly pro sportovní účely. Ty zkoušky ve VVZ probíhaly neustále napříč celou érou, takže se nebavím o tom, že měly nasadit prototypy z 60. let. Ke konci 80. let měli připravený již zmíněný prototyp 400 s lehčím podvozkem než 634 (těžký 634 rám používají 640 dodnes). Z nejvýraznějších věcí byl jiný rám a motor - většina ostatních věcí byla shodná s již sériovou produkcí ostatních modelů. Samozřejmě žádný zázrak by to nebyl, ale rozhodně krok správným směrem. Ale co se tam dělo? Vůbec nic! Pokud nepočítám 638ky v kabátu 639/40. Tam prostě chybělo pořádné vedení, pak si to koupil nějaký kokot a dělali tam úplné píčoviny, v čemž pokračují do dneška.
A privatizace? Pokud to stát vyvlastnil, tak se měl také postarat o zodpovědné předání podniku do soukromých rukou - včetně zachování distributorské sítě a odbytu výrobků v rámci RVHP a jejich pětiletek, včetně řešení budoucnosti. Stát se na to ale vysral a místo aby souběžně s prodejem firmy řešil i výrobu, odbyt atd., tak řešil jenom prodej a řešil ho snad 10 let...už bych se opakoval, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, takže tohle je můj poslední příspěvek.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 20:46 | Nahoru | #86
Kynklačka> Stát řekl samozřejmě v pořádku není, si myslíš že Honda si nechala kecat do výroby od státu ? Jinak souhlasím, chybělo tam pořádné vedení. Budu se opakovat všichni výrobci byly postiženy NEPŘIROZENÝM vývojem za komunismu. Tam prostě dávno nebyl nikdo, kdo by měl schopnosti a nadšení vyrábět ve velkém pořádné motocykly. Všechno bylo rozložené a proto to dopadlo, tak jak dopadlo. Zakladatel Jawy by určitě nedopustil, aby se 30 let vyráběla motorka, která byla překonaná už po válce. Jenže se to znárodnilo, komouši je vyhodili ze své továrny, zrušili výrobu aut a poslali bůh ví kam. Tam se lámal chleba, po revoluci už bylo pozdě něco zachraňovat.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 21:12 | Nahoru | #87
No nevím. Honda státu nebyla ne?

Naposledy editováno 20.11.2015 21:13:03

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 21:42 | Nahoru | #88
Kurňa chlapi ...
Neřešte proč, co a kdo...
Už mě fakt nebaví se neustále nas...štvávat a být za mrzouta!
Prostě už to je, jak to je a kdo to rádi máme, tak mějme dál...
Bohužel z důvodů výše zmíněných jsem vždy dával přednost východoněmeckým MZ, ať už někdo tvrdí, že byly horší, než Jawky...
Mě toto tvrzení přijde úsměvné!
Na pětileté MZ 150ETZ mě vše fungovalo k naprosté spokojenosti!Pětikvalt, el.zapalko, kotouč, nízká hmotnost, pohodlí, výbušnost a pružnost motoru...A to nemluvím o ETZ 251!(Problémy se spojkou na kuželu se začínají projevovat po 25ti letech a to ještě nesprávnou montáží!Teda prý:))
Na Jawkách se mi stále něco srov..kazilo!Blbůstky, ale pořád!Navíc je to těžký, kroutí se to a pětikvalt to stále nemá...
Ale ano, je to NAŠE Jawa

Naposledy editováno 20.11.2015 21:45:18

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 21:55 | Nahoru | #89

Tom353 píše: No nevím. Honda státu nebyla ne?


To Jawa taky ne, dokud ji "stát" neukradl.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 23:35 | Nahoru | #90
No tak taky něco přispěji. Motor 350 je skutečně kus od kusu. Díly se vyráběly poměrně s velkou nepřesností, takže se stávalo, že na sebe přesně nenavazovali kanály. Což má za následek velké zhoršení výkonu. Samotná 350 až tak moc nevibruje. především tam záleží jak je udělaná klika. Nemyslím, že by byly vibrace tak hrozné (pochopitelně tam jsou). Pokud dáš motor udělat někomu kdo to opravdu umí, (ne si to jen myslí) bude to jezdit poklidně a se snesitelnými vibracemi. Ale jsou tam úpravy jako zalícování kanálů a příruby karbecu.
Já osobně bych si vybral jawu 634. A to proto, že průběhem výkonu byla plynulejší než 638. A protože je na poklidnější jízdu vhodnější. (pokud chceš výkon zapoměň na jawu, tak proč 638 která sice víc jede ale ve vyšších otáčkách). Jawa je dnes motorkou pro srdcaře. Co se týče účelnosti na japonce nemá nárok. Rád na ni vzpomínám, protože jsem ji vlastně komplet zgenerálkoval. A že tam bylo hooodně amatérských a nedobrých zásahů.

DavwLister- jednoduchá otázka, byl motor Fóbie 2000 konkurence schopný ? Já bych řekl že jo. Byl motor 638 ve své době konkurence schopný ? Já bych řekl že ne. Kde je pětikvalt, kde jsou přívěry, kde jsou výfuky, kde je systém nasávání směsi. Podívej se co dovede yamaha RD 350 z roku 85
dvoutakty se kromě motokrosu téměř nevyvíjí, a i ten motokros pokulhává, ale podle mě ještě jejich čas přijde, už jsou některé motory s přímým vstřikováním a tam se teprva začne vyvíjet.






jo, co já s tímhle strávil času
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist