bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 15:44 | Nahoru | #211

Dráťa píše: Jakej společnej spalovací prostor, jaký dvě kliky??? Boxer má jeden ojniční čep na jeden píst (podobně jako např. řadové motory), flat twin má jeden ojniční čep na dva písty (jako vidlicové motory), to je zásadní rozdíl! Žádný dvě klikovky! A hlavy můžou být naprosto stejný.



(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 17:11 | Nahoru | #212

Zdenalbenal píše: 1100Virago> U motoru BMW by se dalo říct, že je to vidlicový motor s úhlem rozevření válců 180 st. a nebo plochý motor.
Tady písty sice chodí proti sobě, ale spodem.
Boxer je to, co sem napsal, páč víme, jak boxer boxuje, že...písty jdou proti sobě vrchem, motor nemá hlavu v tradičním pojetí a oba válce mají společný spalovací prostor.
Motor ale musí mít dvě kliky.
Historickým příkladem je Kostovičův osmiválec .


Tady ten obrázek pěkně vystihuje jak vypadá motor typu Boxer. Není třeba nic dále vysvětlovat. Pokud jsou písty na společném čepu, jedná se o vidlicový motor s úhlem sevření válců 180 stupňů.




3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 17:12 | Nahoru | #213
laďa-prášil> Kde se takový soustrojí používalo?

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 17:21 | Nahoru | #214
dave-lister> Jsou lidi (třeba já), který označení "boxer" u motoru BMW nepoužije, protože podle mého názoru není technicky správný.
Tetka Wiki jen dokazuje, jak je to mezi lidma zažité...
A je srandovní, že je tam slůvko "boxer" použité u motoru BMW i u toho druhého...tak si vyber...
Dvoutaktní dýzly s dmychadlem - buď tato varianta 2T a nebo dvoutakt s výfukovým ventilem - se dost používají jako lodní motory...

Naposledy editováno 02.12.2015 17:21:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 17:34 | Nahoru | #215
dave-lister> ...no dobře, vidlicový motor má teda dvě ojnice vedle sebe na společném klikovém čepu (případně je druhá, tzv. podružná ojnice načepována na té první - třeba), takže pokud by byl rozevřený na 180 st, chodily by písty oba společně vlevo-vpravo...tak sem to neměl napsat a nechat jen "plochý motor", no...
Já sem se o tem pravokořenném boxeru zmínil jen proto, že takové uspořádání je možné (někdy i výhodné) a že u něj písty chodí proti sobě a mezi nimi není žádná překážka - v podobě kliky...
"Boxer" v podání BMW je, jako kdyby byli dva boxeři zvlášť každý v jedné místnosti...
Myslím si, že ono slovíčko "boxer" ve vztahu k motorům BMW není ani továrně proti mysli, protože může evokovat něco drsného, chlapáckého...a to je ono, kór u motocyklů...

Naposledy editováno 02.12.2015 17:39:34

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 17:50 | Nahoru | #216

laďa-prášil píše:



Jenže je tohle je nutně dvoutaktní motor. Kromě toho nemá hlavu, která by se tedy měla odlišovat.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 20:21 | Nahoru | #217
Jenže boxer nemusí být asi nutně čtyřtakt, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 20:24 | Nahoru | #218

dave-lister píše: laďa-prášil> Kde se takový soustrojí používalo?



Byl údajně sovětský rekordní motocykl Zvězda 250 s tímhle motorem.... Ale viděl jsem ho asi jen jednou na obrázku v knize z vědecké knihovny v OL, ale kopírky ještě moc nebyly...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 20:51 | Nahoru | #219
laďa-prášil>
A teď s takovým motorem přijede Jawa. Jejich nová a revoluční Jawa 1000 Enduro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 23:06 | Nahoru | #220
Zdenalbenal: To co popisuješ a obrázek který tady dal laďa-prášil je motor s protiběžnými písty (opposed piston engine). Název "boxer" je opravdu od začátku spojován s plochým motorem Karla Benze se společným klikovým hřídelem a protilehlými válci, i když on sám ho nazýval "kontra".

edit: Dráťa - na animaci je sice dvoutakt, ale nemusí nutně být, šlo by to řešit i ventily a čtyřdobým cyklem.

Naposledy editováno 02.12.2015 23:08:33

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.12.2015 v 23:22 | Nahoru | #221
Obecně řešeno ke konstrukci motoru by to mělo být jak říkáš... 634 více ve spod a 638 a výše v otáčkách... mluvím o tom, že 634 je 2K a 638 a výše jsou už 4K... Jinak sedlal jsem 634 a 639, bohužel už si 639 moc nevybavuju a 634 jsem sedlal 2, ale obě s motorem už řádně před smrtí, takže ono to je těžko... :)

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 07:55 | Nahoru | #222

fatman píše: Takže jsme se krásné přenesli k boxeru . ..
I když i Jawa koketovala s boxerem. ..

Slintal jsem nad ním v muzeu.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 11:02 | Nahoru | #223
1100Virago> ...no ono je dost srandovní, že pod obrázkem plochého motoru s protilehlými válci je slůvko "boxer" stejně, jak pod motorem s protiběžnými písty...
Nicméně právě motor s protiběžnými písty je víc boxer, než motor s protilehlými válci - u něj jakoby byli boxeři zády k sobě - ale tak se přece neboxuje... .
Debatu o této věci sem uvedl jenom proto, že něco může způsobem své práce určitou činnost připomínat více, než něco jiného a přesto se označení nějakou záhadou používá jinde...a je víc zažité a většina lidí bude tvrdit, že jedině to je správné a odjakživa to tak bylo...
Já jsem si jen dovolil o tom lehce zapochybovat...

No a co se týče Jawy a mé úvaze poněkud jinak poskládat převodovku, zúžit její rozsah, aby při jízdě nebyly až takové odstupy mezi jednotlivými kvalty - šlo by to?
Myslím si, že kolečka převodovek Jawy by mohla být stejná...nebo se mýlím?
Například na šlapačkovém stroji, u kterého se používal motor ČZ 250, se měnila tuším předloha za díl z rikši ČZ, kde byla jednička sakra dopomala...
Podobně, ale obráceně, by to mohlo být i u Jawy...

Naposledy editováno 03.12.2015 11:02:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 11:19 | Nahoru | #224
Zdenalbenal> na té české wiki bude u protiběžného uveden boxer omylem (na EN neni). Co jsem našel, tak kontra motor dostal název boxer dle poklepání rukavic soupeře před zápasem (to by pak ale tenhle název víc odpovídal řadovému souběžnému dvouválci - rotaxu800 )

Používá nějaká současná motorka ten flat twin? (společné čepy)

Se divim, že jawa vyhazuje desítky miliony do koše na litra, když mohl být mnohem levněji nový pětikvalt, jemné řazení i jiné kartery. Těch tisíc jawek ročne na Kubu by to dávno zaplatilo.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 12:21 | Nahoru | #225
.

Naposledy editováno 03.12.2015 12:26:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 13:24 | Nahoru | #226
bledemon> ...a dovedeš si představit, kolik 5R motorů, případně "souborů náhradních dílů" s ním by prodali enom v Česku a Slovensku?

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 15:37 | Nahoru | #227
vsetci pisete kokotiny naco ti bude 350 jeb na to a kup KTM 600 sx

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 17:09 | Nahoru | #228
Buďte rádi že si můžete koupit jinou motorku než Jawa 350....
Oprava Fosílie 350.

Naposledy editováno 03.12.2015 17:09:57

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 19:26 | Nahoru | #229
Ale tak asi všichni rádi jsme ....
ALE je nám tak trochu líto , že v době, kdy se největší výrobci snaží vměstnat své nízkorozpočtové 300ky mezi čínskou nadvládu jde Jawa, která má v tomto segmentu mnohaleté zkušenosti opět"proti proudu "...
A alespoň já se přidávám k zde zmíněnému názoru, že postupným "vylepšováním" 350tky by šlo udržet nízkou cenu i prodeje u tradičních klientů(Kuba, Rusko, Irán, Jižní Amerika?)a zároveň zvednout prodeje ve "vyspělých"(rozuměj byrokracií svázaných zemích)...

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 19:29 | Nahoru | #230
Já to vidím tak, že kdyby Jawa nabízela slušnou 250tku(300?) za slušnou cenu, tak si ji koupím raději než např.konkurenčního Hyosunga ...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 19:30 | Nahoru | #231

Zdenalbenal píše: bledemon> ...a dovedeš si představit, kolik 5R motorů, případně "souborů náhradních dílů" s ním by prodali enom v Česku a Slovensku?



A v Rusku, Jižní Americe atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 20:23 | Nahoru | #232
fatman> Na Kubě, v Rusku, v Iránu, v Jižní Americe třeba chtějí motorku maximálně jednoduchou, pořád stejný veterán jako teď. Těch pár stovek kusů co prodají asi Jawě stačí.
Cesta postupných úprav taky není dobrá, zvýšíš výkon motoru a třeba maximální rychlost. Pak zjistíš že brzdy nestíhájí, podvozek a rám je nedostatečný. Takovou motorku by museli sestrojit zcela novou. Třeba ta jejich 250-ka, která byla stejná jako 350 Basic nebo Jawa 125 Travel. Vyměnili motor, ale zbytek byl stejně tragickej jako u 350-ky. Nikdo to moc nekupoval, tak to poslali k ledu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 20:54 | Nahoru | #233
dave-lister> No oni to poslali k ledu nepochopitelně, jako už mockrát cokoli jinýho ...
Prý jim klekl kontrakt na dodávku motorů ...
jinak "prý"byl zájem velmi slušný...
Pravdou ovšem je, že motorka trpěla dětskými nemocemi(tvar kolen výfuků,nepříliš povedený sekundární převod, kvalita povrchové úpravy motoru...).

Oni vůbec vždycky s něčím vylezou a než to stihne udělat si jméno, tak ukončí výrobu pro nezájem .(Viz skútry Jawa, "vodník"250(Tempo,Master,SuperMaster),250Travel...).
Když Jarda Šíma uskutečnil svůj dlouhodobý test "vodníka"250 byl o něj obrovský zájem!A továrna ukončila výrobu, protože byl do té doby téměř neprodejný(zdál se drahý a nikdo netušil, jaký vlastně je).

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 21:41 | Nahoru | #234
fatman> To se mi nezdá, že by o to byl zájem. Stálo to 80 tisíc.....a přitom vylepšená třinda.... Navíc to je kubatura o kterou není velký zájem. Je to motorka od 18-ti let, to si každý koupí spíš nějaký 500ccm.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

3.12.2015 v 23:12 | Nahoru | #235
593 vycházející z 681 byl podle mne první a jediný krok správným směrem. Cenová kategorie cca 65 000,-Kč také nebyla úplně tragická / když Cagiva 125 Blues stávala 120 000. A když jsem pořádal ještě v roce 2004 zahajovačku, přijely 4 kousky "vodníka" 593.
A potkal jsem i moc pěknou verzi "vodníka" 300ccm/30HP ve stylu "Dominátor" - někde mám snad i prospekt. Tady se mělo pokračovat:





Naposledy editováno 03.12.2015 23:16:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 13:52 | Nahoru | #236
Franky> Je otázkou, zda by to opět nezašlo na emise ? ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 14:18 | Nahoru | #237
fatman>
Určitě by se to neudrželo věčně - ale v podstatě by si udělali prostor pro 10 let práce (neméně do roku 2005 jako 350ccm).
Na druhou stranu neměli na toto motorárnu - a v této souvislosti mi napadá zda se opravdu ještě někde povaluje nějakých 1500 kusů motorů vyrobených v závodě polovodičů Technometra na přelomu 80. - 90. let. Ze kterých nakonec vznikla také Praga 250 (těch mělo být snad jen ke 200 kousků - takže z oněch cca 2 000 motorů by ještě dost někde na skladě zbývalo...?!).

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 16:15 | Nahoru | #238
Franky> Sveho času tvrdili v Pragovce, že 250 končí,protože došly motory z Technometry. ..
Aspoň tak jsem to slyšel. ..

Naposledy editováno 04.12.2015 16:16:47

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 18:12 | Nahoru | #239
dave-lister> souhlas,

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 18:25 | Nahoru | #240
sramis> , Na 60-80 leta byla Jawa 350cm boží dar. V dnešní době bych ji udržoval jako veterána a to Jawu 350 panel nebo-li kalifornia. Není na to ale bohužel čas. Ale jízda na okruhu na R-1, Suzuki K-8, tak to je adrenalin.













Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist