globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

8.11.2015 v 20:14 | Nahoru | #1
Hlavní rozdíl u těchto motorů je v kompresním poměru kterej se liší podle typu a roku,dále záleží na stavu konkrétního motoru takže říci kterej lépe táhne je ošemetné.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

8.11.2015 v 21:13 | Nahoru | #2
Jel jsem na všech modelech 350-ky a jezdí to všechno přibližně stejně na hovno. Hlavní rozdíl je ve spotřebě, 634 dokáže jezdit i za 8litrů. S karburátorem ze 638 v pohodě jezdí za 4 - 5litrů. Málokterá 634 má origo výfuky, většinou mají z 638 takže to jezdí skoro stejně.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

8.11.2015 v 23:33 | Nahoru | #3
Subjektivně mám ten dojem, že motor 634 táhnul líp než 638, ale to mohlo být jen kondicí motoru a seřízením. Jo, a dave-lister s těma 8 litrama na 100 kiláků nekecá

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.11.2015 v 06:38 | Nahoru | #4
Já jsem kliďas a s 639kou a později s 640tkou(ta měla zapalování Ducati, dvoukomoráky a oilmaster Mikuni) jezdil cestovně ve dvou a plnou polní(přetížená motorka) za cca 5litrů...
Právěže mám za to, že by 634 měla líp táhnout odspoda...A vždycky se mi líbil klidnější chod a "lahodnější"zvuk...Ale nikdy jsem na ni, nebo stejné 632 nejel ...

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.11.2015 v 07:08 | Nahoru | #5
já mám zkušenost, že 638 jela znatelně líp, než motor 632 za kterej jsem ho po zadření vyměnil.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.11.2015 v 10:08 | Nahoru | #6
fatman> Když dáš do 634 nebo 632 karburátor ze 638 spotřeba dost klesne. Zvuk bude se starými výfuky jiný, ale většina 634 má doutníky ze 638.....

2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.11.2015 v 20:38 | Nahoru | #7
Ja souhlasim s komentem, ze jedou problizne stejne na hovno... Muzes mit klidne ten papirove nej motor, ale pokud mas na hovno postelovanej treba predstih, bude ti to houby platny, z ceho to je... Vape zapalko pro variabilni casovani predstihu, 640ku a dvoukomoraky vyfuky bude asi ta nej mobinace... Ale uprimne, za ty prachy si koupis staryho japonce, co pojede mnohem lip a bude i brzdit a tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.11.2015 v 23:11 | Nahoru | #8
s

Naposledy editováno 13.12.2015 13:21:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

10.11.2015 v 09:03 | Nahoru | #9
CAG> Vyzkoušej uvidíš sám ten rozdíl.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

10.11.2015 v 18:01 | Nahoru | #10
d

Naposledy editováno 13.12.2015 13:21:58

2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

10.11.2015 v 20:20 | Nahoru | #11
633/634/632 je takovej silnější pracant, oproti 638-640 který je lehčí a víc na jízdu.
Ideálně sehnat 1.!! 638 motor, než dočasně přišli 632, ten má minimální spotřebu! a jede (jen je potřeba poladit "reakce-záchyt" kliky-pro tenhle nedostatek byly stažený), potenciální je i 632 s 12 zapalkem-z 638. Karbec 638 na 634-bez uprav je zbytečné sraní se.. Výhoda 638 motoru je i ta, že se na něj dá ještě sehnat všechno.. Ale souhrně, spíš záleží, jakou 638+ by jsi sehnal a jaký vzhled se ti víc zamlouvá :)

dave-lister: "638" doutníky-resp. válcový výfuky mají 634 od 81., ale je rozdíl v tlumicích vložkách-od 634 po 640 je několik variant..
dave-lister; Dráťa: Nevim nevím, jak by jste chlapci dokázali dostat ten 634 motor na 8L??? i při největším "zneužití" a necitu nešli přes 6L!-ty se kterými jsem se setkal (s různým životním nájezdem).. leda by bylo KO seštelování karbce a zapalování.

A aby se neřeklo, test 638 u italů ;) :










Naposledy editováno 12.11.2015 12:47:19

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 00:50 | Nahoru | #12

Malken píše: A aby se neřeklo, test 638 u italů ;)



Pěkné. Na té třetí stránce, kde se zřejmě pozastavují nad zvláštnostmi JAWY, by mě zajímalo, co to je za „hadice“ vedoucí od prachovek kamsi nahoru? To jsem nikdy na jawě neviděl... nebo to tam někdo máte?






Naposledy editováno 11.11.2015 01:01:10

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 08:41 | Nahoru | #13
Martin350--to je pro odvod vzduchu z prachovek při pohybu tlumičů,v prachovkách je nahoře dírka v ní plastovej ventilek a hadičky jsou nastrčeny do krku.Mám to i na 180tce.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 12:12 | Nahoru | #14
Malken> Vysokou spotřebu měla 634 i v dobových testech. Pokud to drtíš furt plnej plyn, žere to 8litrů.
















Naposledy editováno 11.11.2015 12:13:04

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 13:09 | Nahoru | #15
Koukám zajímavá diskuze ... . Tak přidám i moje poznatky. Mám 634 a odhadem mi to jezdí tak za 5,5l/100(taky můžou kecat kilometry na tacho). a to jsou popojížďky po vesnici, občas do obchodu, nebo projížďka do lesa. Na 8l jsem se nikdy nedostal a to jí často dávám furt plnej. Podle tachometru Suzuki, na které jsem jel vedle přítelkyně na Jawě to ukazovalo 130km/h maximálku. Mám tam VAPE, u motoru byla GO v roce 2007 a od té doby co tam je, tak je to naprosto bezúdržbovej stroj. Když jsem jel jednou dálku z Jeseníku do Tábora 250km, tak jsem jel pomalejc cca 80-90km/h, aby v tom vedru vydžela a to jsem měl spotřebu dokonce 4.2l/100km.

Kamarád má 638 taky s VAPE a přijde mi, že má takovej lepší zátah na spodku, než moje 634. Ale moje výfuky jsou v žalostném stavu, takže to může mít na průběh výkonu a krouťáku velký vliv.

Naposledy editováno 11.11.2015 13:11:23

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 18:49 | Nahoru | #16
Proč se mi tyhle staré testy zdají mnohem profesionálnější než dnešní...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 20:31 | Nahoru | #17

Tech píše: Proč se mi tyhle staré testy zdají mnohem profesionálnější než dnešní...


Protože jsou

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

11.11.2015 v 22:24 | Nahoru | #18
Chlapi díky!
A moc diky za ten test, to ja můžu . ..

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

12.11.2015 v 11:30 | Nahoru | #19
Já měl 638 ta se mi kousla asi v 6000km a pak 639, obě jsem kupoval nové za tuším 12 tisíc. Spotřeba byla 5-8L, mohutné vibrace do řídítek a stupaček jako když do toho jde elektrika , na maximálku byl problém předjet autobus na dálnici. Občas jsem to nastartoval a někdy taky ne, žilo si to vlastním životem, lépe se mi jezdilo na MZ 251. Je to tak dávno že si víc už nepamatuju

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

12.11.2015 v 12:06 | Nahoru | #20
měl jsem 638 i 640 Blue Style a obě se kroutily jako těhotný kobry, spotřeba od 3 do 8l, v zatáčkách skákalo zadní kolo, jo, to byly časy

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

12.11.2015 v 12:43 | Nahoru | #21
Ta moje třinda i ta kamarádova si taky žila vlastním životem, ale pak jsme oba dali velký VAPE a od té doby odpadly problémy se starty, s dobíjením, se svícením a veškerá údržba se omezila jen na čištění karburátoru a nějaký věci jako povolenej šroubek a tak . Jinak taky se mi ze začátku vlnila, dle slov známýho jsem se odplazil jak úžovka. Ale dal jsem nový pouzdra do kyvky, nový misky a ložiska do krku řízení, nový ložiska do kol, olej a těsnění do tlumičů. Pocitově je to výrazně lepší i při průjezdu zatáčky ve dvou .

Naposledy editováno 12.11.2015 12:43:38

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

12.11.2015 v 13:08 | Nahoru | #22
melman> Dneska stojí nová 52 tisíc a možná to bude větší krám než si to pamatuješ. :D :D

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 09:34 | Nahoru | #23
Ten nákup si pamatuji jako dnes, obrovská prodejna Auto Jarov a na celé prodejní ploše stála jedna Škoda tuším 105 ve žluté barvě (tu asi nikdo nechtěl) a pak jedna Jawa 350 v červené barvě, jo a ještě tam měli vystaveno pár pár olejů, jinak vůbec nic . Pro ty co to nezažili tak v té době silně ojetá funkční japonská motorka stála jako garsonka v Praze, takže silně nedostupné a o náhradních dílech se nebavím už vůbec. Co se mi na na té Jawě líbilo byla vychytávka že při prasknutí lanka spojky se dala ovládat i pomocí řadičky což se hodilo že se dalo nouzově dojet a navíc v každé vesnici se na to sehnaly náhradní díly a opravář.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 10:42 | Nahoru | #24
Jedny motory měly 17 kW a druhý 19 kW. Nevím ale kterej měl co. Já měl 638, kde 1 a 2 byla taková výbušnější a 3, 4 se muselo dŕív podřazovat. Pak jsem musel dát novej motor a 1,2 mírnější a 3,4 vydržely dýl. Tak si někdy ŕíkám, jestli byly pořád stejný převody? Oba motory byly už ty novější.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 10:47 | Nahoru | #25
350 ky, to byly časy. Sranda je, že dneska mám gsx-r 1000, a tý stačí jednička a strčí jawy do kapsy:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 12:10 | Nahoru | #26
Carom> To je sice pěkný, ale jízda na Jawě je o něčem jiném...Na pohodový kochání se krajinou jsou i dnes lepší než ten tvůj mixér.

Naposledy editováno 13.11.2015 12:10:27

2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 12:14 | Nahoru | #27
Ahoj. Myslím, že všichni, kterým Jawa 350 ( jakákoliv ) žrala 8l a více, by si měli vzpomenout jak s ní jezdili, popřípadě v jakém byla technickém stavu. A hlavně se s tím ještě nevytahovat. Taková spotřeba prostě není možná. Takto přesně vznikají fámy o nespolehlivosti Jawy a Čz. Chlapi si pamatují pouze, že se to sralo, ale už si nepamatují jak se na moto učili montovat a jak s ní jezdili. Když jsem od někoho koupil Jawku a dával jsem jí dohromady tak jsem se kolikrát opravdu hodně divil, že to vůbec jelo. Takové amaterské zásahy udělat na nějaké moderní moto, tak to buď vůbec nejede nebo se na tom rozsekáte.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 12:39 | Nahoru | #28
Tech> Za mýho mládí byla 350ka symbolem síly a rychlosti. Proto jsem ji taky chtěl, ne 250 nebo 175. Aspoň v čssr. Jo, slintal jsem nad japončíkama ve Světě motorů, ale ty byly z říše snů. A v 17ti, když jsi tam naskládal kvalty a nechal za sebou šáde120 apod, tak ses cejtil jak king. Jo taková lada 1500, to už byl oříšek. Že dneska je z toho kochačka, no co taky jinýho, že ano:)

Naposledy editováno 13.11.2015 12:42:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 13:47 | Nahoru | #29
NEUTRAL> Tohle je částečně pravda. Důkaz je cesta na Jawě 350 kolem světa, kterou motorka zvládla bez větších technických problémů. Alfou a omegou spolehlivosti u Jawy je podle mého bezkontaktní zápalko, sním už je to o něčem jiném. Taky je to dvoutakt a ty bývají trochu náladovější než čtvertakty. Nicméně nebudeme si lhát do kapsi, po 40tis. je motor KO, to jsou "moderní mota" tak zajeté, brzdy, VAPE taky dřív nebylo. Prostě na tu dobu to bylo taknějak ok, dnes ale mají motorky spolehlivost úplně někde jinde a ty amatérské zásahy tam nejsou vůbec potřeba.

Naposledy editováno 13.11.2015 13:48:50

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

13.11.2015 v 15:36 | Nahoru | #30
NEUTRAL> K tomu zanedbanému tech.stavu já měl obě nové, sám jsem je poctivě zajížděl a stejně trucovaly, to bylo záručních oprav. Je ale je pravda, že většina jich byla poladěná odborníky typu kuchař Babica - když nemáte tohle tak tam dejte něco jiného a nebo to tam nedávejte vůbec
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist