Téma: Seřízení veltilů na jednovalci OHV
4.11.2015 v 11:12
Dobrý den
Prosím jak seřidit jednoválec OHV ventily?
Díky
Prosím jak seřidit jednoválec OHV ventily?
Díky
Na takto obecně položenou otázku Ti nikdo kloudně neodpoví. Přinejmenším musíš uvést konkrétní typ motoru. Obvykle jsou štelovací šroubky na vahadlech, u OHV jsem se s podložkami zatím nesetkal. Ale musíš pohledat v manuálech, vůle se obecně dává 0.05 - 0.08mm sání a 0.1 - 0.15 výfuk, ale předepsané vůle mohou být u některých motorů zcela jiné! Takže vždy musíš pátrat po údajích výrobce. Podvědomě ale předpokládám, že půjde o kopii motoru Honda XR125, kde je vačka hnána ozubenými koly, zabírá do úhlový páček, které teprve pohybují tyčkami. Motor tedy nemá rozvodový řetěz. Štelovací šroubky jsou klasicky nahoře na vahadlech. U motoru XR125 je předepsaná vůle na obou ventilech 0.05mm (tolerance + - pár stovek).
čus, není to odlišný od OHC štelování
- obecně důležitý najít si horní úvrať pístu při kompresním zdvihu (=píst je nejvýš, oba ventily zavřený)
- otáčej motorem pomocí gola ořechu - na levý straně sundáš víčko a uvidíš tam šroub na klikovce. za ten se točí.
- otáčej motorem vždycky jenom ve směru jeho přirozenýho otáčení. když přejedeš úvrať, nevracej se,ale projeď to znovu dokola (nasčítávají se drobný vůle dílů a nebylo by to přesný)
až budeš mít nastavenou horní úvrať,zkus jemně prstama pohnout vahadlama (takový ty páčky,co mačkají na ventily)
potom změř vůli mezi vahadlem a koncem ventilu - sací dávám na 0,08 a výfuk na 0,10 mm, jsou tam obyč matky a čtyřhran.
po utažení šroubů znovu změřit - pro kontrolu
- obecně důležitý najít si horní úvrať pístu při kompresním zdvihu (=píst je nejvýš, oba ventily zavřený)
- otáčej motorem pomocí gola ořechu - na levý straně sundáš víčko a uvidíš tam šroub na klikovce. za ten se točí.
- otáčej motorem vždycky jenom ve směru jeho přirozenýho otáčení. když přejedeš úvrať, nevracej se,ale projeď to znovu dokola (nasčítávají se drobný vůle dílů a nebylo by to přesný)
až budeš mít nastavenou horní úvrať,zkus jemně prstama pohnout vahadlama (takový ty páčky,co mačkají na ventily)
potom změř vůli mezi vahadlem a koncem ventilu - sací dávám na 0,08 a výfuk na 0,10 mm, jsou tam obyč matky a čtyřhran.
po utažení šroubů znovu změřit - pro kontrolu
Na levém víku motoru je obvykle uprostřed víčko , které sundáš aby jsi točil rotorem . Vymontuješ svíčku a strčíš tam šroubovák . Otáčíš rotorem proti směru hodinových ručiček dokud neucítíš,že píst je na svém nejvyšším bodě . Má 2 nejvyšší body,ale jeden je výš bacha na to ( 4 takt ) .
Pak vezmeš měrku , povolíš matky na ventilech a nastavíš na všech ventilech vůle ,které udává manuál k tvému motocyklu.
Pak vezmeš měrku , povolíš matky na ventilech a nastavíš na všech ventilech vůle ,které udává manuál k tvému motocyklu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zatmavení blinkrů Čína Ostatní | Ezmo | 23 | 17.3.2024 v 16:32 H-D82 |
čínský skútr 50cc 4T nestartuje Čína Ostatní | Domak | 10 | 9.5.2023 v 21:24 Domak |
čím zalepit šteft do válce Čína Ostatní | elvis78 | 16 | 1.12.2022 v 12:10 elvis78 |
gtweagheeh Čína Ostatní | Legolasss | 6 | 21.8.2022 v 10:57 assassin |
Problém s demontáži ozubeného kola Čína Ostatní | riderfery | 2 | 29.6.2022 v 14:27 riderfery |