globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení veltilů na jednovalci OHV
4.11.2015 v 11:12
Dobrý den
Prosím jak seřidit jednoválec OHV ventily?
Díky

Seřízení veltilů na jednovalci OHV

4.11.2015 v 11:28 | Nahoru | #1
Na takto obecně položenou otázku Ti nikdo kloudně neodpoví. Přinejmenším musíš uvést konkrétní typ motoru. Obvykle jsou štelovací šroubky na vahadlech, u OHV jsem se s podložkami zatím nesetkal. Ale musíš pohledat v manuálech, vůle se obecně dává 0.05 - 0.08mm sání a 0.1 - 0.15 výfuk, ale předepsané vůle mohou být u některých motorů zcela jiné! Takže vždy musíš pátrat po údajích výrobce. Podvědomě ale předpokládám, že půjde o kopii motoru Honda XR125, kde je vačka hnána ozubenými koly, zabírá do úhlový páček, které teprve pohybují tyčkami. Motor tedy nemá rozvodový řetěz. Štelovací šroubky jsou klasicky nahoře na vahadlech. U motoru XR125 je předepsaná vůle na obou ventilech 0.05mm (tolerance + - pár stovek).

Seřízení veltilů na jednovalci OHV

4.11.2015 v 13:02 | Nahoru | #2
čus, není to odlišný od OHC štelování
- obecně důležitý najít si horní úvrať pístu při kompresním zdvihu (=píst je nejvýš, oba ventily zavřený)
- otáčej motorem pomocí gola ořechu - na levý straně sundáš víčko a uvidíš tam šroub na klikovce. za ten se točí.
- otáčej motorem vždycky jenom ve směru jeho přirozenýho otáčení. když přejedeš úvrať, nevracej se,ale projeď to znovu dokola (nasčítávají se drobný vůle dílů a nebylo by to přesný)

až budeš mít nastavenou horní úvrať,zkus jemně prstama pohnout vahadlama (takový ty páčky,co mačkají na ventily)
potom změř vůli mezi vahadlem a koncem ventilu - sací dávám na 0,08 a výfuk na 0,10 mm, jsou tam obyč matky a čtyřhran.

po utažení šroubů znovu změřit - pro kontrolu

Seřízení veltilů na jednovalci OHV

4.11.2015 v 13:33 | Nahoru | #3
U čínský kopie motoru Honda 125ccm OHV jsou předepsaný vůle S 0,08-0,13 V 0,1-0,15.
Asi použili jinej materiál na tyčky než u originálu.

Seřízení veltilů na jednovalci OHV

4.11.2015 v 16:15 | Nahoru | #4
Na levém víku motoru je obvykle uprostřed víčko , které sundáš aby jsi točil rotorem . Vymontuješ svíčku a strčíš tam šroubovák . Otáčíš rotorem proti směru hodinových ručiček dokud neucítíš,že píst je na svém nejvyšším bodě . Má 2 nejvyšší body,ale jeden je výš bacha na to ( 4 takt ) .
Pak vezmeš měrku , povolíš matky na ventilech a nastavíš na všech ventilech vůle ,které udává manuál k tvému motocyklu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zatmavení blinkrů Čína Ostatní Ezmo 23 17.3.2024 v 16:32 H-D82
čínský skútr 50cc 4T nestartuje Čína Ostatní Domak 10 9.5.2023 v 21:24 Domak
čím zalepit šteft do válce Čína Ostatní elvis78 16 1.12.2022 v 12:10 elvis78
gtweagheeh Čína Ostatní Legolasss 6 21.8.2022 v 10:57 assassin
Problém s demontáži ozubeného kola Čína Ostatní riderfery 2 29.6.2022 v 14:27 riderfery

TOPlist