globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - kompromis
Zdar,

mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:

- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.

Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)

Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.

Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 19:31 | Nahoru | #61

Animals21 píše: A k tomu Triumphu ... to radši TA na jaře zapálim!!!

Aby jsi se nespletl. Ježdění v terénu je vysoce návykové. Dnes si už vyjížďku bez alespoň krátké terénní vložky nedovedu představit. Je to větší výzva...Na takový GG dojede každý, kdo má dopr.. díru. Na Col de Sommeiller už tolik lidí nebylo přitom zážitek 10x větší než GG a Stelvio dohromady.

Jinak když boční kufry tak hliníky. Jsou nerozbitné a mají vrchní plnění, což je hrozná výhoda oproti plastu a ještě na víka připavoukuješ stan a spacák. Navíc se motorka líp zvedá, jak neleží úplně nazemi.

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 19:40 | Nahoru | #62
Hadry třeba od MBW - za ty prachy byly OK, nebo teď mám RST AdventureII, to už je finančně trochu jinde. Hliník vyklepeš v nouzi i kamenem Ale ty věci od motovaky.cz jsou taky ok, něco menšího chci koupit na kufry.

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 19:49 | Nahoru | #63
Nechte toho, Triple je král Pokud mě to bude bavit, budu jen rád a budu moct jezdit celý rok a navíc i tam, kam bych se se silnicí nedostal. Oboje má něco. Hodlám si užívat, že budu mít v garáži dvě různé motorky. Většina lidí mění kus za kus.

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 20:00 | Nahoru | #64
Nevim kolik mas strop ale jestli chces TA, tak tento nevypada zle za ty penize..
TADY

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 20:14 | Nahoru | #65
Jsem ty 650 vyřadil. Jednak kvůli rozpočtu, chtěl bych do 50 s alespoň základní výbavou (padací rám stojí asi 3500). Taky je takovej kulaťoučkej, ale asi to není zásadní problém. O moc víc to údajně nejede, ale to mám pouze načteno tady na foru. Na druhou stranu je fakt, že bude o něco modernější, jen o málo dražší a měl by být o něco silnější.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 20:41 | Nahoru | #66
Animals21> Taky má pod sedlem malý kufr.

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 20:53 | Nahoru | #67
Ale ty máš ooukám 650. Přemýšlel jsi i o 600?

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 23:00 | Nahoru | #68
Já jsem ho tak nějak zdědil po tátoj a bráchoj. Kupovali jsme ji když mi bylo snad 14let. To jsem ještě ani nevěděl, že něco jako TA600 existuje. Jsou to stejné motorky stím, že 650 má modernější vzhled. Výkon nedokážu posoudit, na 600 jsem nikdy nejel. Jak říkám, nikdy mě nezklamala, je to snad nejspolehlivější motorka vůbec, ale na moje potřeby začíná být moc slabá, přemýšlím o výměně za Tigra 955i.

Naposledy editováno 15.10.2015 23:01:32

Výběr endura - kompromis

16.10.2015 v 07:05 | Nahoru | #69
Jsem si to začal večer v hlavě malovat, že jako ty kufry nahodim, kryt pod motor si nechám vyrobit v práci, atd. A už bych zas nejradši navýšil rozpočet a kupoval nějaké expediční posunovadlo motorky jsou mor

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

17.10.2015 v 23:01 | Nahoru | #70
Afriky jsme tu teda neřešili, ale třeba to někdo čte. Píše se o nich často, že jsou trošku líné. Není to tím, že velká část jich je dotažená z Rakouska a jsou tak výkonově omezené a málokdo to pak plně otevře, páč je to dost drahé?

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 03:02 | Nahoru | #71
Animals21> Ne. Afrika prostě líná je. U TA a AT je rozdíl ve výkonu jako noc a pozdní noc.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 08:11 | Nahoru | #72

Animals21 píše: Afriky jsme tu teda neřešili, ale třeba to někdo čte. Píše se o nich často, že jsou trošku líné. Není to tím, že velká část jich je dotažená z Rakouska a jsou tak výkonově omezené a málokdo to pak plně otevře, páč je to dost drahé?



Ber v potaz,že celá tato řada(Transalp a Afrika) používá motor vyvinutý původně pro "čopr".Z toho plyne jak jeho relativní spolehlivost,tak "charakter" motoru.Elefant měl problém opačný-jeho motor je původem ze supersportu.

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 16:13 | Nahoru | #73
Tak jsem se dnes projel na Africe - stav bohuzel nic moc. A na TA rv99, stav supr, ale přišlo mi, ze to vůbec nejede, nudil jsem se už po pěti metrech. AT mi přišlo o dost vykonejsi, ale mozna jen pocit. Z TA jsem vůbec nemel pocit pořádné motorky, přišel jsem si jak na dvace.

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 16:20 | Nahoru | #74
Alespoň sis ověřil,že na těch řečech něco bude.A teď si třeba zkus 750 od konkurence.A budeš koukat jak a kubatura může jet.
Jsou dva typy motorek.Motorky na kterých se hledá kde co a pak se v tom všichni rýpou,a motorky které jsou glorifikovány a o jejich nectnostech se nemluví...

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 16:29 | Nahoru | #75
No tak samozřejmě to nepojede jako triple. To bychom byli v kategorii Tiger 955i nebo moderních litrových a dvanáctkových endur.. Neříkals že máš hranici pade a chceš i blbnout solo?
V terénu je sto koní k prdu, to je akorát na silnici a i tam je to podle mě až až.
Pravda je tu celá řada profilů borců s AT nebo XTZ750, kteří si to dávaj slušně i off, stačí pohledat.
Nebo přezuješ tripla na špunty?
Vážně - zkus vyjet na polní cestu a dej vědět jestli ti chyběl výkon.

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 16:44 | Nahoru | #76
abys neřek, myslel jsem např. totoč
http://www.motorkari...;act=info&scr=51

a inspirace
http://www.motorkari...ertenere-842370.html

co bys čekal od člověka s Yamahou

Akorát lidi, co maj dvě motorky - jedni silnici a druhou na off, zpravidla chtějí něco lehkého a snadno odložitelného, abys mě dobře pochopil. Samozřejmě vkus je tvůj.

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:10 | Nahoru | #77
Já vím, že hledám kompromis v mnoha ohledech, ale zatím to nevzdávám. Je to zvláštní, ale výkonově mi Afra přišla už ok, ale TransAlp už ne. Myslím, že ten kámošův, co jsem měl půjčený - rok asi 87 - je ten první, co měl 41kW a proto se mi zdálo, že to jede. Chápu, že v lehkém offu mi ten výkon tak chybět nebude. Nicméně když stojíš vedle Afriky a dvě hodiny na to vedle Alpa, tak ten Alp je spíš malá ségra, než malej brácha od Afry

Navíc Afrika na otočení heftem reagovala, ten Alpík skoro ne. Bohužel Afrika reagovala na brždění zatočením vlevo apod.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:14 | Nahoru | #78
Jinak do hledáčku se tímto dostalo právě Super Tenere .. Bohužel budu muset navýšit budget ...

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:32 | Nahoru | #79
No jo, Afra ani Alp nejsou závodníci. Hlavně když na to vlezeš z Tripla Když chceš něco rychlejšího, tak toho Triumpha 900, 955i; BMW 1100; Yamaha XTZ 750ST

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:37 | Nahoru | #80
S Afrikou jsem byl spokojenej, ta na mě opravdu udělala dojem, Alpík pak už ne, asi to příme srovnání. Afriku bych pořád bral. Vyšší krouťák byl znát a bylo to o poznání příjemnější.

Ten kompromis je moc velkej, budu muset na něčem slevit - buďto má přítelka smůlu na občasnou projížďku/dovolenou (a pak zahrnu i jednoválce a nebo něco víc off), nebo musím navýšit rozpočet a nebo čekat na jaro

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:38 | Nahoru | #81

Animals21 píše: Jinak do hledáčku se tímto dostalo právě Super Tenere .. Bohužel budu muset navýšit budget ...



tak to vypadá žes chytil slinu na nějaké silnější endurko > 750. Bojím se bojím o osud tvého Triumpha

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:40 | Nahoru | #82
Velkou zábavu na silnici u těchto strojů nehledej. Pro ní musíš do terénu, tam budeš mít plné ruce práce i s malou ségrou.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:40 | Nahoru | #83
Animals21> Asi bys se svým rozpočtem sehnal Elefanta 750 nebo 900, to jede o něco víc. Ale zas to má v serii 19" přední kolo, jde to překopat ale už to nesedí s papírama - ale ty nejezděj
Čau, Tom

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:43 | Nahoru | #84

Tech píše: Velkou zábavu na silnici u těchto strojů nehledej. Pro ní musíš do terénu, tam budeš mít plné ruce práce i s malou ségrou.


To by musel přitlačit a pořídit 950ADV od KTM (nebo přitlačit víc a BMW HP2). Ale zas na tom začínat v terénu - nevím nevím
Čau, Tom

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 18:57 | Nahoru | #85
Objedu toho víc a budu dál hledat.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 19:19 | Nahoru | #86

Animals21 píše: S Afrikou jsem byl spokojenej, ta na mě opravdu udělala dojem, Alpík pak už ne, asi to příme srovnání. Afriku bych pořád bral. Vyšší krouťák byl znát a bylo to o poznání příjemnější.

Ten kompromis je moc velkej, budu muset na něčem slevit - buďto má přítelka smůlu na občasnou projížďku/dovolenou (a pak zahrnu i jednoválce a nebo něco víc off), nebo musím navýšit rozpočet a nebo čekat na jaro



To je ten největší problém, chceš něco na cestování ve 2, ale zárověň na OFF. Takovej nej kompromis jak tu padlo by byla KTM 950/990 ADV, ale to už je tak na prodej Tripla a k tomu přihodit Nebo prodat Tripla, koupit na cestováni třeba Varadero nebo tak něco, a na hopsání třeba Yamu TT600.

Naposledy editováno 18.10.2015 19:20:07

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 19:19 | Nahoru | #87
Ono je dost blbý, když si kupuješ motorku, tak jí hned vzít do terénu, páč když tam s tim plácnu, tak jí musím koupit. Takže se fakt rozhoduju jen dle pocitů na silnici a to je asi zavádějící. Ale nenapadlo mě to.

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 20:22 | Nahoru | #88
To je super, začínal na 50tis max. a už jste u 990ADV.

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 20:47 | Nahoru | #89
Kup si raději pořádné oblečení a vyhřívané rukojeti, a můžeš vyjet i s Triplem

Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 20:51 | Nahoru | #90
Za 50 toho podle požadavků moc nekoupí, Alp je mu línej, pak leda ST. I na slušnou Afru to je málo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl

TOPlist